• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.511 votes
Profile

Genre/Thema Challenge

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Vandaag is inderdaad een goeie filmzondag John Milton, maar de komende week heb ik maximaal 1 avondje met filmmogelijkheden. Ik verwacht dat die nipte vijfde plek mijn hoogtepunt is geweest deze challenge

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Hmm. Ik zal hem niet een, twee, drie afpakken, hoe dolkomisch het me ook lijkt.

Drukke avonden dan jij, met slechts één kansje! Ik verwacht er nog wel een paar te pakken, maar heb ook vaak op het laatste moment meer zin in een serie of toch iets van een ander genre. We zien wel! Er komen nog een hoop dagen aan en wellicht kom ik alsnog op stoom. But no promises.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

4. Ride the High Country (1962) - western (94 min) - FTV - 140 stemmen – 3 punten - 9 oktober 2016 (totaal: 4 films, subtotaal 11 punten).

1 punt speelduur, 1 punt FTV, 1 punt <250 stemmen

Eindtotaal gehele challenge: 52 punten

http://criticsroundup.com/wp-content/uploads/2013/05/ride-the-high-country-still.jpg

Elsa Knudsen: My father says there's only right and wrong - good and evil. Nothing in between. It isn't that simple, is it?

Steve Judd: No, it isn't. It should be, but it isn't.

Peckinpah. Het was niet de eerste naam die ik leerde kennen in mijn ontdekkingstocht door de wereld van de western. En ook niet de tweede. Maar zodra de naam (toen ik die beperkte blik wat verwijdde) al snel wél viel, was dat altijd met gepaste eerbied. En niet zelden in de toon van een lansbreker op het gebied van het in beeld brengen van geweld in films. Dat laatste hoef je echter in Ride the High Country (1962) nog niet te verwachten.

Joel McCrea en Randolph Scott hebben fijne rollen, waarbij eerstgenoemde een ouder wordende ex-marshall speelt die een lading goud door gevaarlijk gebied wil vervoeren met hulp van zijn oude partner en diens protegé. Ik heb altijd met plezier gekeken naar de wat oudere, hard geworden bikkels, en dat geldt ook hier. Je voelt de geschiedenis en het feit dat je een kerel als Steve Judd niet zomaar om de tuin leidt, om het aardig te zeggen. Toch miste ik iets, en dat zal voornamelijk binding met de karakters zijn. Het kon me niet echt raken. De plaatjes zien er prima uit, Maar het is het allemaal net niet. Als je kijkt naar de westerns die er in de vijf jaar ervoor zijn gemaakt en de vijf jaar erna, dan sneeuwt deze vroege Peckinpah toch een beetje onder.

6,7/10 ---> 3,5*

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#8 The Proposition (2005) - Western - 104 minuten - 616 stemmen - FTV – 9 oktober 2016 – 2 punten – Tussenstand: 17 punten

http://i.imgur.com/bUKGvCK.png

Cinematografisch echt een prachtige film. Er zitten echt flink wat mooie shots in, waarbij de Australische vaak uitgestrekte landschappen die daarvoor gebruikt worden ook goed helpen. Prima voor een Western dus ook.

Het verhaaltje is wel oké. Het past goed in het thema en was wel lekker hard en rauw met momenten. Het mist echter toch wat uitwerking. Het was niet heel diepgaand en verrassend waardoor ik er niet echt door gegrepen werd.

Vooral op visueel gebied dus wel genoten van deze western.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#13. Brand of Shame (1968) - 73 minuten - 1 stem - FTV - 10 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 37 punten)

Over het verhaal ga ik niet verder uitbreiden dat staat eigenlijk al geheel in de premise en is ook van secundair belang. Karakters zijn saai van bordkarton, het gaat hier dus om de naakte vrouwenlijven. Op de protagoniste na zijn deze wel leuk om te zien (ik kon me niet van de gedachte ontdoen dat haar borsten een chirugische ingreep hadden ondergaan). Alleen die sekscènes (nuja eerder vrijpartijen) duurden toch vaak net iets te lang om echt te blijven boeien. Typische erotische western dus om snel te vergeten.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#10. Hwanghae (2010) : The Yellow Sea - Thriller - 157 minuten - FTV - 09-10-16
29+4 = 33 punten
120 tot 179 minuten: 2 punten
FTV - 1 punt
141 stemmen - 1 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/72000/72677.300.jpg
Alhoewel misschien beter dan menige actie/thriller film uit Hollywood valt deze Hong-jin Na me toch tegen. Er komt naar mijn smaak teveel achtervolgingsscènes voor. Het grootste gedeelte van de film bestaat uit rennen en gevechten. Het begin van de film als de taxichauffeur Gu-nam wordt geïntroduceerd is zeer goed en ook het aanbod wat hij krijg en de daarop volgende ontwikkeling om dit tot een goed einde te brengen was nog sterk. Maar als dan de moord is gepleegd slaat de film om naar, weliswaar toffe actie maar ook vooral te veel of eigenlijk te lang door de tijdsduur, actie en geren. De manier waarin de actie verschijnt is goed, en zeer geloofwaardig. Beide partijen krijgen klappen of verwondingen. Helaas naar de zoveelste achtervolging sloeg bij mij wel de verveling toe en kwam het woord saai bij me op. Na mijn mening is deze Hong-jin Na film dus minder sterk als zijn voorganger en ook minder dan degene die hierna volgt.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#10. Garden of Evil (1954) - Actie / Western- 100 minuten - FTV - 09-10-16

33+3 = 36 punten

45 tot 119 minuten: 1 punten

FTV - 1 punt

36 stemmen - 1 punt

http://www.iwannawatch.to/wp-content/uploads/2011/06/Garden-of-Evil-1954.jpg

Aardige Western met Gary Cooper. Vooral de setting van het ruige en bergachtige landschap in Mexico was goed en deed de titel goed recht aan. Cooper en Hayward speelde prima en ook de rest van de cast had er wel zin in. Niets op aan te merken. Minpuntje waren dan wel de indianen deze moesten voor Apaches doorgaan maar waren dit alles behalve. Verder waren de special effects soms iets te goedkoop maar dat kan ik nog vergeven. Spannend tot het eind en gewoonweg licht vermaak deze leuke Western.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Zwolle84 wrote:

Je hebt m'n favoriete filmquote in je still gevangen, tbouwh. Jammer dat de film niet bevalt.

Dat was dan weer typisch Lynch (de hele film Is dat wel, maar hier dus niet op een door mij gewaardeerde manier). Een knipoog dat het dan weer niet helemaal voor niets was. Ik hoop dat ik goed heb kunnen beschrijven waarom ik deze van Lynch verder niet kon waarderen, maar ik vond het oprecht wel jammer. Had er liever van genoten uiteraard

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Hoe vond je Jolie in Changeling, Zwolle84? Als je die hebt gezien en je je dat nog kan herinneren

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

En de mystery man, Woland? Een van Lynch z'n meest creepy en memorabele characters wat mij betreft.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Ik ga voorzichtig aan op de Villeneuve tour. Enemy en Prisoners, Arrival straks in de bioscoop, en Sicario bewaar ik voor misdaad (of drama). Incendies spreekt me vooralsnog niet echt aan.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:

Hoe vond je Jolie in Changeling, Zwolle84? Als je die hebt gezien en je je dat nog kan herinneren

Geweldig!

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

5. A Perfect World (1993) - Thriller (IMDb) - 138 min (2p) - FTV (1p) - >250 st - 09 okt - 3 punt (tot: 13 punten)http://prettycleverfilms.com/files/2013/03/perfectworld01.jpg

Op zich een mooie film die de hele tijd boeiend blijft, Eastwood weet immers wel hoe hij films moet maken. Een niet onbelangrijk minpunt is echter hoe onrealistisch dit verhaal natuurlijk is. De bedoeling is uiteraard dat het ontroert en dat kun je goed zien aankomen, het laat zich ook wel redelijk voorspellen. Een voortvluchtige zware misdadiger die opeens een zwak krijgt voor een achtjarig jongetje die hij heeft gegijzeld en daardoor weer helemaal soft wordt. Klink heel aandoenlijk maar het is natuurlijk zo onwerkelijk als het maar kan zijn. De titel zegt het ook wel een beetje: "A Perfect World". Boeiend en vermakelijk is het wel, dus toch nog 3,5* van mij.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

arno74 wrote:

Spielberg weet immers wel hoe hij films moet maken.

Die andere oudgediende

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

dualcia wrote:

Nou, mijn eerste film binnen een challenge Dit is allemaal nieuw voor mij, dus als ik iets fout doe dan hoor ik het graag haha.

Ik was helemaal vergeten je welkom te heten! Bij deze dus welkom van mij en mijn erg drukke mede-organisator Miszmi die ik zelf nauwelijks te zien en te spreken krijg de laatste tijd We zijn allemaal wel blij om wat meer dames te zien tussen al dat mannelijk geweld

Jouw registraties zijn prima hoor, niets op aan te merken

Nu nog MovieLynn kunnen overtuigen om mee te doen...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

John Milton wrote:

(quote)
Die andere oudgediende

Ja, die bedoel ik . Inmiddels gecorrigeerd, bedankt .

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

5. Shaft (1971) - Thriller (IMDb) (100 min) - FTV - 277 stemmen – 2 punten - 10 oktober 2016 (totaal: 5 films, subtotaal 13 punten).

1 punt speelduur, 1 punt FTV

Eindtotaal gehele challenge: 54 punten

http://www.imfdb.org/images/thumb/6/6c/Shaft_DS_8.jpg/600px-Shaft_DS_8.jpg

Sergeant Tom Hannon: Hey, where the hell are you going, Shaft?

John Shaft: To get laid, where the hell are you going?

Shaft (1971) mag rekenen op de goedkeuring van o.a. Tarantino, Harvard, The Library of Congress, Steven Jay Schneiders 1001 Movies You Must See Before You Die en prijkt in de ‘beste 1000 films ooit’ van zowel The New York Times als The Guardian. Toch doet hij het op MovieMeter en Imdb niet bijzonder geweldig wat waarderingen betreft, met een 3,1* hier en een 6,6 daar. En ik moet zeggen dat ik óók niet veel hoger kom dan een zesje...

De score van Isaay Hayes (die eigenlijk auditie kwam doen voor de rol van Shaft) is enorm bekend, en werd beloond met een Grammy en een Academy Award for Best Original Song. De film is een van ankerpunten van het blaxploitation genre, maar als we kijken naar de kenmerken die zo’n National Film Registry eigenlijk hanteert voor preservatie (culturally, historically, or aesthetically significant), dan ben ik behoorlijk de mening toegedaan dat Shaft vooral vanwege die eerste twee is opgenomen. De film draait voornamelijk om thema’s als Black Power, ras, masculiniteit en sexualiteit, en die zijn zeker een analyse waard. Maar als narratief deed het me bijzonder weinig. Naast het cult- en sociaal- (film)historische belang bleef er voor mij simpelweg te weinig over om Shaft al die accolades toe te kennen. Dan zet ik toch liever de soundtrack nog een keer op…

3*

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

#04. Enemy (2013) - Thriller - 90 minuten - 9 oktober 2016 - FTV - 2 punten

Totaal: 8 punten

Wat een bijzondere en aparte film. En dit bedoel ik op de positieve manier; niet op de manier dat de moeder van mijn beste vriendin vroeger weleens zei dat ik een aparte kledingstijl had.

Ik kijk zelf eigenlijk vaak naar films met een ‘what you see is what you get’-principe. Het was daarom best lastig voor mij om een omschakeling te maken naar het type film dat Enemy is. Het behoefde wel even flink wat uitleg op het einde, vooral toen die megaspin opeens tevoorschijn kwam en ik compleet in de war was. Ik heb meerdere verklaringen gelezen op het internet, maar de uitleg die ik uiteindelijk als laatste las (of eigenlijk eerder keek en luisterde in een Youtube video) en mij het meest passend leek, heeft er wel voor gezorgd dat ik de film erg kan waarderen. De theorie hierin ging erover dat, heel kort gezegd, Jake Gyllenhaal één persoon is met erge bindingsangst voor het leven waar hij in terecht is gekomen. Hij voelt zichzelf vast zitten in een saai, voorspelbaar leven met zijn zwangere vrouw en is bang dat hij de controle verliest (representatie van de spinnen en het web waarin hij vast zit). In deze film vecht hij tegen zichzelf en probeert dit overspelige deel van hem te vernietigen. Op het einde accepteert hij dan dat hij er geen controle meer over heeft. Dat is uiteindelijk voor mij de interpretatie van de film. Het heeft me wel tot denken gezet en ervoor gezorgd dat ik het toch wel een interessante film vond. Ik vind het wel altijd jammer dat het voor mij dan in de film niet naar boven is gekomen en ik daarna pas de puzzelstukjes bij elkaar heb gelegd door het lezen van verklaringen en theorieën. Op zichzelf staand was het voor mij namelijk iets te diep, kaal en onsamenhangend.

Voor nu een *3.5, maar het heeft nu eigenlijk wel een herziening nodig waarin ik met compleet andere ogen ernaar zou kijken. Grote kans op een verhoging dan.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

#05. Eden (2014) – Thriller - 90 minuten – 9 oktober 2016 – FTV - 37 stemmen – 3 punten

Totaal: 11 punten

Eentje om snel weer te vergeten. Middelmatige thriller met een te grote lading saaie personages die stuk voor stuk het loodje leggen en waarbij er dan alsnog te veel personages telkens overblijven. Ze voegen bijna allemaal niets toe (met name de dames) en het zorgt ervoor dat het psychologische gedeelte van de film nergens uitgediept wordt. En dat is best jammer, want dat had in combinatie met de situatie en de actie best tof kunnen zijn. Op deze manier boeit het echter niet en zorgt de overload aan (slechte) acteurs alleen maar voor verwarring en een rommelig verhaal.

De paar scenes waarbij je de psychologische strijd en omslag van de karakters ziet zijn het interessantst, zoals die dokter die zelfmoord pleegt en die jongen die zijn vriend vermoordt die op een landmijn is gaan staan. Over die scene met die landmijn (was het een landmijn?) gesproken trouwens: mijn god, de rillingen gingen echt over mijn rug toen die jongen erop ging staan en hij daarna zo schreeuwde. Die scene blijft nog wel even in mijn geheugen hangen. De rest van de film echter niet.

*1.5

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

The Experiment (2010) - Thriller - 96 minuten - FTV – 9 oktober 2016 – 2 punten – Tussenstand: 2 punten
https://i.ytimg.com/vi/TxJvDuv3GLQ/maxresdefault.jpg
Review: Bewuste keuze geweest om de Engelse remake te kijken. Ik heb de Duitse, originele, versie thuis, maar ik erger mij vaak aan de Duitse taal. Deze versie viel mij echter wat tegen, mogelijk dat ik het origineel toch nog een keer ga pakken dus. Het is mij allemaal net iets té. Het verhaalt trekt me wel mee, behalve het verhaal met de dame, die was mijn inziens erg overbodig. Het experiment zelf is redelijk uitgewerkt en denk grotendeels ook best op waarheid berust. Echter gaan ze overal net een stapje te ver. Waar het allemaal in het begin nog vrij realistisch is, vervaagt dat ook al snel. Op een gegeven moment kreeg ik het idee dat ik naar een vorm van My Little Eye (2002) aan het kijken was. Mensen die denken dat ze aan een programma meedoen, maar vervolgens in iets totaal anders terecht komen. Ondanks dat het langzamerhand allemaal teveel uit de hand loopt, is alles ook wel heel erg voorspelbaar en daardoor een beetje saai. Van te voren zie je eigenlijk al wel aankomen wie welke rol gaat innemen, zeer weinig tot geen verrassingen. Het einde is nogal verwarrend, waarom heeft Barris bijvoorbeeld een cheque van 14.000 dollar, terwijl het experiment na zes dagen is gestopt. Het was immers een regel dat het geld niet werd uitgekeerd als het experiment voortijdig gestopt zou worden. Tevens hadden de deuren natuurlijk veel eerder geopend moeten worden. Geweld mocht niet gebruikt worden, maar dat werd al vrij snel wel gebruikt. Iemand van een stoel trappen die met zijn hoofd op de grond komt is mijn inziens al geweld. Natuurlijk was er geen boeiende film geweest als je op zo'n moment als was gestopt, maar ook het einde zelf had van mij beter uitgewerkt mogen worden. Wie draait er op voor de moord op Benjy? De dokter wordt weliswaar aangeklaagd, maar hij is uiteraard niet degene die hem daadwerkelijk de dood heeft ingejaagd. Enfin, de film kon me mede hierdoor niet echt bekoren. De opbouw was prima, evenals de acteerprestaties. Dit zorgt toch nog voor een krappe voldoende: 3*.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

The Call (2013) - Thriller - 94 minuten - FTV – 10 oktober 2016 – 2 punten – Tussenstand: 4 punten
https://i.ytimg.com/vi/0PZxSxaABbg/maxresdefault.jpg
Review: Zeer positief verrast! Goed verhaal waar je goed inkomt door het begin. Interessante telefoongesprekken, maar het duurt allemaal net niet te lang. Vervolgens wordt je meegesleept in het verhaal waar het allemaal daadwerkelijk om draait: de ontvoering van Casey. Het verhaal is interessant, heel goed uitgewerkt en zeer goed geacteerd, met name door Berry en Breslin, geweldige actrices! Maar ook Eklund zet zijn rol prima neer, hem zie je echter pas naarmate de film vordert wat meer. Het is allemaal niet heel onvoorspelbaar, ik had voordien al wel verwacht dat Casey de ontvoering zou overleven. Ook bij deze film is het einde echter wat matig, dit had mijn inziens de film nog sterker kunnen maken. Het psychotische wat Jordan en Casey laten zien, is enigszins overbodig. Er wordt veel kracht verloren op het moment dat Jordan naar benden gaat, net op dat moment laat ze haar telefoon vallen, jammer... Ook had ik graag nog een afsluitend einde gezien, bijvoorbeeld hoe gaat het met Casey na haar ervaringen, heeft Jordan haar werkzaamheden als telefoniste weer opgepakt. Werd hun verhaal geloofd of is het lichaam van Michael nog gevonden, allemaal dat soort dingen. Het zijn geen dingen waar ik zelf over na ga denken, op zich is de film afgesloten, maar denk dat er nog kracht uit te halen was. Ik heb door het einde wat minder voldoening uit de film kunnen halen, maar alsnog een dikke voldoende: 4*.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

There she is!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

6. The Iron Horse (1924) - western (133 min) - FTV - 25 stemmen – 4 punten - 10 oktober 2016 (totaal: 6 films, subtotaal 17 punten).

2 punten speelduur, 1 punt FTV, 1punt <250 stemmen

Eindtotaal gehele challenge: 58 punten

http://image.tmdb.org/t/p/original/oofnRQuaeEF6ipQFSQovbiFctFa.jpg

Thomas Marsh: Poor dreamer - he's chasing a rainbow.

Lincoln: Yes, Tom - and some day men like you will be laying rails along that rainbow.

John Ford. Je moet je best doen om namen te bedenken die meer verbonden zijn met het western genre. ‘My name’s John Ford. I make Westerns’, luidt niet voor niets de bekende quote. Maar de meeste mensen denken dan toch aan The Searchers, The Grapes of Wrath, Stagecoach, My Darling Clementine of The Man Who Shot Liberty Valance. Inderdaad, niet de minste in dit genre. Maar The Iron Horse (1924) werd vijftien jaar voor Stagecoach gemaakt. Blijft dat overeind?

Ja en nee. Wat Ford hier doet is absoluut weer een mijlpaal in het westerngenre, maar wat later kleur, widescreen en muziek toevoegen aan juist een genre met weidse uitzichten als de western, is toch niet gering. Ik twijfel of de stomme film niet een ietwat beperkt vehikel is voor dit soort films. Het werkt wel, maar er mist tóch iets. Het is zeker een filmhistorisch document van grote waarde, ontegenzeggenlijk vakkundig gemaakt voor die tijd, maar echt grijpen deed het me niet.

De aanleg van de spoorwegen is interessant, maar hier moest ik mijn aandacht toch wel pro-actief bijhouden. Dat werd beloond, maar een 8 zit er net niet in.

3,5*

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#9 Traffic (2000) - Thriller - 147 minuten - 1887 stemmen - FTV – 9 oktober 2016 – 3 punten – Tussenstand: 20 punten

http://i.imgur.com/NkzHrOZ.png

Heel degelijke film. Vertelt een aantal verhalen rondom drugsgebruik, smokkeling en het gevecht daartegen. Dat doet het allemaal prima en ik heb de hele film geboeid zitten kijken. Het doet echter ook niet veel bijzonders waardoor het ertussen uit springt. Er wordt wel wat apart omgegaan met de belichting, maar dat vond ik de film ook niet beter maken. Overigens ook deze film wel het genre thriller meegekregen op IMDB, maar met Misdaad/drama is het eigenlijk al genoeg.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

4. Buried (2010) - FTW - 87 min - 2 ptn - totaal: 9 ptn - 8 OKT

Beetje een soort van 127 Hours, maar bij dit soort films kan ik me vaak niet relaxen omdat ik afvraag hoe ze een hele film op één locatie gaan laten afspelen en de gang er in blijven houden. Op dat vlak vind ik dit soort films altijd erg knap, want ik zou geen idee hebben hoe eraan te beginnen

5. Insidious (2010) - FTW - 103 min - 2 ptn - totaal: 11 ptn - 8 OKT

Bijna exact hetzelfde oordeel hier. Als fantasyfilm scoort hij echt heel goed. Laatste deel erg goed. Wel wat overdreven met momenten, maar qua sfeer en uitwijding op het einde zit het wel goed.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Miszmi wrote:
The Call (2013) - Thriller - 94 minuten - FTV – 10 oktober 2016 – 2 punten – Tussenstand: 4 punten
(afbeelding)
Review: Zeer positief verrast! Goed verhaal waar je goed inkomt door het begin. Interessante telefoongesprekken, maar het duurt allemaal net niet te lang. Vervolgens wordt je meegesleept in het verhaal waar het allemaal daadwerkelijk om draait: de ontvoering van Casey. Het verhaal is interessant, heel goed uitgewerkt en zeer goed geacteerd, met name door Berry en Breslin, geweldige actrices! Maar ook Eklund zet zijn rol prima neer, hem zie je echter pas naarmate de film vordert wat meer. Het is allemaal niet heel onvoorspelbaar, ik had voordien al wel verwacht dat Casey de ontvoering zou overleven. Ook bij deze film is het einde echter wat matig, dit had mijn inziens de film nog sterker kunnen maken. Het psychotische wat Jordan en Casey laten zien, is enigszins overbodig. Er wordt veel kracht verloren op het moment dat Jordan naar benden gaat, net op dat moment laat ze haar telefoon vallen, jammer... Ook had ik graag nog een afsluitend einde gezien, bijvoorbeeld hoe gaat het met Casey na haar ervaringen, heeft Jordan haar werkzaamheden als telefoniste weer opgepakt. Werd hun verhaal geloofd of is het lichaam van Michael nog gevonden, allemaal dat soort dingen. Het zijn geen dingen waar ik zelf over na ga denken, op zich is de film afgesloten, maar denk dat er nog kracht uit te halen was. Ik heb door het einde wat minder voldoening uit de film kunnen halen, maar alsnog een dikke voldoende: 4*.

Abbie is the queen Deze film is voor mij ook veel * waard. Er zijn mensen die het einde niet goed vinden. Ik heb zoiets huh waarom. Blijkbaar zijn er mensen die het verkeerd vonden dat de dames de moordenaar vastgebonden achterlieten waardoor hij van honger zou omkomen. Nu denk ik niet dat ze dat zouden doen en achteraf wel degelijk de politie belden zodat hij de rest van zijn leven in de gevangenis kon wegrotten. Ik vond het einde perfect en wat daarna gebeurde kon denk ik door de kijker zelf ingevuld worden. Vroeger had je dat ook veel meer, verhaal gedaan film gedaan geen reünies achteraf of hoe gaat het nu verder met hen na de schokkende gebeurtenis. Normaal gezien vind ik thrillers niet zo vreselijk spannend, maar deze was wel een rollercoaster die bij momenten toch met horror flirtte. Vooral het motief van de ontvoerder was behoorlijk ziek. Knap hoe je dat eigenlijk enkel via foto's moet ontcijferen en ook voor interpretatie vatbaar bleef. Mijn idee is dat hij een hechte band had met zijn oudere zus bijna op het incestueuze af, wellicht overleden aan kanker en de chemo. Door meisjes te ontvoeren en hen te scalperen wilde hij de gedachte aan zijn geliefde zus herbeleven en haar misschien zelfs reconstrueren. Ik zeg het niet gauw dat zoiets luguber of schokkend geweldig is, maar ik vond het echt wel schitterend uitgevoerd. Zijn gedrag is nooit goed te praten maar uiteindelijk had hij dan toch ergens een motief hetgeen Eden Lake niet had, dat was gewoon geweld uit pure verveling en haantjesgedrag.

Een film met Abigail Breslin vind ik eigenlijk nooit saai behalve dan Zombieland die kreeg van mij de laagste score, zelden een slechtere film gezien.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Chung Fung Jin Ging (2013) Thriller - 09-10-2016

FTV: 1 punt

100min: 1 punt

5 stemmen: 1 punt

Totaal Chung Fung Jin Ging: 3 punten

Ik kreeg nogal verwachtingen dankzij de poster, maar de film is me nogal tegengevallen. Vooral doorsnee en voelde meer als drama aan dan als een thriller. Uiteraard zitten er een aantal thriller elementen in. Opening leek me goed en spannend te worden, maar dit werd helaas niet doorgepakt waardoor de opening uiteindelijk toch tegenviel. Tussendoor nog een aantal stevige actiescènes en een interessante confrontatie richting het einde van de film zorgen dat The Constable toch nog zo nu en dan vermaakt.

Totaal 11 punten

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever wrote:
(quote)

Abbie is the queen Deze film is voor mij ook veel * waard. Er zijn mensen die het einde niet goed vinden. Ik heb zoiets huh waarom. Blijkbaar zijn er mensen die het verkeerd vonden dat de dames de moordenaar vastgebonden achterlieten waardoor hij van honger zou omkomen. Nu denk ik niet dat ze dat zouden doen en achteraf wel degelijk de politie belden zodat hij de rest van zijn leven in de gevangenis kon wegrotten. Ik vond het einde perfect en wat daarna gebeurde kon denk ik door de kijker zelf ingevuld worden. Vroeger had je dat ook veel meer, verhaal gedaan film gedaan geen reünies achteraf of hoe gaat het nu verder met hen na de schokkende gebeurtenis. Normaal gezien vind ik thrillers niet zo vreselijk spannend, maar deze was wel een rollercoaster die bij momenten toch met horror flirtte. Vooral het motief van de ontvoerder was behoorlijk ziek. Knap hoe je dat eigenlijk enkel via foto's moet ontcijferen en ook voor interpretatie vatbaar bleef. Mijn idee is dat hij een hechte band had met zijn oudere zus bijna op het incestueuze af, wellicht overleden aan kanker en de chemo. Door meisjes te ontvoeren en hen te scalperen wilde hij de gedachte aan zijn geliefde zus herbeleven en haar misschien zelfs reconstrueren. Ik zeg het niet gauw dat zoiets luguber of schokkend geweldig is, maar ik vond het echt wel schitterend uitgevoerd. Zijn gedrag is nooit goed te praten maar uiteindelijk had hij dan toch ergens een motief hetgeen Eden Lake niet had, dat was gewoon geweld uit pure verveling en haantjesgedrag.

Een film met Abigail Breslin vind ik eigenlijk nooit saai behalve dan Zombieland die kreeg van mij de laagste score, zelden een slechtere film gezien.

Ik zeg niet dat het zozeer verkeerd is wat ze deden, maar ik vond wel dat de kracht van de film op dat moment grotendeels werd weggenomen. Ik begrijp waarom ze deden wat ze deden, maar toch denk ik dat het realistischer uitgevoerd had kunnen worden. De hele film heb ik geen moment gedacht dat het niet echt gebeurd zou kunnen zijn, tot dat moment. Toen viel het realistische van de film voor mij toch wel een beetje weg. Nog niet zozeer omdat ze op eigen houtje naar het huis vertrok en vervolgens dat geluid is gaan volgen, maar wel dat ze die kelder in is gegaan. Ze stond op het punt om te bellen, maar plots valt haar telefoon in dat gat. Onrealistisch en nogal zwak, mijn inziens dan. Voor jou heeft het klaarblijkelijk een andere indruk achtergelaten.

Natuurlijk kan ik zelf wel bedenken wat er allemaal daarna zou kunnen zijn gebeurd, maar uiteindelijk is het allemaal fictie en heb ik helemaal geen zin om zelf nog na te gaan zitten denken hoe het nu met de personages zou gaan. Ik zie graag een film die dat voor mij brengt, zodat ik het gelijk kan afsluiten. Een goed einde had voor mij kunnen zijn dat Jordan en Casey samen in de bioscoop zaten, zoals Jordan aan de telefoon beloofde. Dit was een kwestie van een afsluiting van slechts een paar seconden extra, maar had wel daadwerkelijk een zeer goed einde kunnen brengen die bij de film past.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

The Little Girl Who Lives Down the Lane (1976) Thriller - 09-10-2016

FTV: 1 punt

100min (mijn versie was 89min?): 1 punt

76 stemmen: 1 punt

Totaal The Little Girl Who Lives Down the Lane: 3 punten

Niet echt van deze film onder de indruk. Beetje een vreemde mix wat mij betreft van verschillende genres want ook drama had hier makkelijk aan gelabeld kunnen worden. Had een film verwacht die meer om spanning en sfeer zou draaien en de mysterie (ik vond het maar nauwelijks mysterie) vond ik tegenvallen. De rol van de toen nog zeer jonge Jodie Foster is goed en ze liet toen al duidelijk merken dat ze al een groot acteertalent was. Martin Sheen zet eveneens een goede rol neer als viespeuk.

Totaal 14 punten

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

6. Made in France (2015) - Thriller - 94 min. (1p) - FTV (1p) - 10 st. (0p) - 10 okt. - 2 punten (totaal: 15 punten)http://www.screendaily.com/pictures/636xAny/5/3/4/1229534_Made-In-France-poster.jpg

Een echte thriller en een indrukwekkende film die vóór de aanslagen van Parijs werd gemaakt. We zien een journalist die infiltreert in een terreurcel die van plan is om in Parijs aanslagen te plegen. De spanning wordt geleidelijk opgebouwd richting de ontknoping. Het geeft een idee van hoe het in zo'n terreurcel aan toe zou kunnen gaan en hoe mensen tot zoiets gedreven worden. Na deze film ben ik nu benieuwd naar de eveneens Franse film Nocturama (2016) die over hetzelfde thema handelt maar na de aanslagen is gemaakt. De relatief lage score op MM en IMDb begrijp ik niet helemaal, tenzij men hier een actiefilm had verwacht of zo, maar dan moet je denk ik bij het Engelstalige Bastille Day (2016) zijn. 4*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.