• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.164 actors
  • 9.373.533 votes
Profile

Genre/Thema Challenge

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Guilty as Sin (1993) Thriller - 09-10-2016

FTV: 1 punt

107min: 1 punt

154 stemmen: 1 punt

Totaal Guilty as Sin: 3 punten

Een film die meer drama is dan thriller. Oogt meer als een rechtbank drama maar bevat toch een aantal momenten van spanning. Het verhaal is goed, maar de uitwerking is zo nu en dan best saai met bijvoorbeeld de regelmatige momenten in de rechtszaal. Don johnson is degene die qua acteerwerk eruit springt en zijn rol dan ook prima neerzet. Ook Rebecca De Mornay speelt naar behoren maar moet het afleggen tegen haar tegenspeler.

Totaal 17 punten

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

October 1 (2014)| Thriller | 145 minuten | 10 oktober '16 | FTV| <250 stemmen | 4 punten | 32 subtotaal 63 totaal

https://photos.wi.gcs.trstatic.net/Q_R5ChVKlRml3tKGh9ARAFHXr4-tA9cKxde_xENl5XjITXY5vQkg85WcFGNFuDwccv8JnP1pbRF3RcCJmmfC_F-J6xzd0IGfc-KlbadghQ4

Ik heb nog nooit eerder een Nigeriaanse film gezien. Google leerde mij echter dat nollywood, de filmindustrie in Nigeria, de tweede filmindustrie ter wereld is als het aankomt op aantal films en het de op één na grootste werkgever van het land is. Het grote verschil met Hollywood is echter het budget wat beschikbaar is voor de films en dat Nollywood films nauwelijks in het buitenland bekend zijn. October 1 is met zo'n 2 miljoen dollar een dure film voor Nigeriaanse begrippen.

Het plot is een stuk sterker dan dat ik van te voren had verwacht. De speurtocht naar de moordenaar opzich is niet erg spannend maar er zit veel meer 'moois' omheen. Het gaat over de onafhankelijkheid van Nigeria en misbruik van kinderen, dit tweede punt slechts kort maar krachtig.

De locatie is een sterk punt. De omgeving is in sommige scènes schitterend maar het blijft ook erg basic. Geen documentaire drone achtig shots maar ze blijven dicht bij het dorp. Dit zorgt voor een prettige sfeer.

Stukken beter dan ik had verwacht, aangename verrassing.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Beneath the Darkness (2011) 09-10-2016 - Thriller

96min: 1 punt

73 stemmen: 1 punt

Totaal Beneath the Darkness: 3 punten

Een bij vlagen duistere thriller die veelal plaatsvind in het donker waardoor deze film nog een aardige sfeer meekrijgt. Het verhaal is wat eenvoudig maar de uitwerking is niet best. Het resulteert in een matige thriller die niet spannend is maar ook weinig tot geen hoogtepunten kent. Ook Dennis Quaid kan deze film niet redden, alhoewel hij zijn rol nog het beste vertolkt.

Totaal 20 punten

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#14. Let's Kill Uncle (1966) - 92 minuten - 2 stemmen - FTV - 10 oktober 2016 - 3 punten (Totaal: 40 punten)

http://3.bp.blogspot.com/-DoY0kypHyIA/UOosc2wEddI/AAAAAAAAl_8/nyDlBPRKXOA/s1600/letskilluncle2.jpg

Nogal een rare thriller-horror. Het komt een beetje over als een familiefilm met veel zwarte humor. Hoewel de pogingen van de oom om de kinderen om te brengen en vice versa wel degelijk gemeend zijn blijf ik steeds het gevoel hebben dat het maar om te lachen of te spelen is. Het wordt nooit echt grimmig genoeg om een echt horror of onbehaaglijk gevoel te creëren al zijn de verschillende moordpogingen wel ingenieus te noemen. En het spel is in wezen wel een ziek concept. Wat de film toch wel flink de das omdoet is het zwakke einde alsof regisseur William Castle niet meer wist wat te doen. Dat heb ik hem bij andere films veel beter zien doen.

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

C2 / #3 | Apache Drums (1951) | Western | 75 minuten | 10/10/2016 - FTV | 10 stemmen | 3 punten / C2 totaal: 10 punten / totaal: 62 punten

http://www.mediafire.com/convkey/5d65/d6199mjrbq71vb6zg.jpg

Dit is natuurlijk niet meteen een van de klassiekers onder de jaren 50 westerns, maar 'k vond Apache Drums toch zeker wel wat beter en vermakelijker dan de gemiddelde B-western. Het is niet meteen een ondergesneeuwd pareltje maar wel een erg leuke, kort en krachtige uitwerking van een vrij standaard gegeven. Het verhaal - waarbij een dorpje dat geteisterd wordt door een indianenstam de nodig steun zoekt bij het leger - is natuurlijk weinig vernieuwend maar de manier waarop het een en ander in beeld wordt gebracht en de wijze waarop de situatie zich ontwikkeld onderscheiden deze western toch al gauw van diverse andere. Het is vooral ook mooi/interessant om te zien dat de Apaches opvallend veel weerstand bieden en uitgebreid worden belicht (zeker voor de tijd waarin de film uitkwam).

3,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

The Little Girl Who Lives Down the Lane (1976) Thriller - 09-10-2016

100min (mijn versie was 89min?): 1 punt

76 stemmen: 1 punt

Totaal The Little Girl Who Lives Down the Lane: 3 punten

Niet echt van deze film onder de indruk. Beetje een vreemde mix wat mij betreft van verschillende genres want ook drama had hier makkelijk aan gelabeld kunnen worden. Had een film verwacht die meer om spanning en sfeer zou draaien en de mysterie (ik vond het maar nauwelijks mysterie) vond ik tegenvallen. De rol van de toen nog zeer jonge Jodie Foster is goed en ze liet toen al duidelijk merken dat ze al een groot acteertalent was. Martin Sheen zet eveneens een goede rol neer als viespeuk.

Totaal 14 punten

Is inderdaad eerder een mystery-drama dan thriller. Ik daarentegen vind het dan wel een van de beste en voor mij nog steeds mijn favoriete rol van Jodie Foster, maar vind haar sowieso de beste actrice van allemaal welke rol ze ook speelt.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Is inderdaad eerder een mystery-drama dan thriller. Ik daarentegen vind het dan wel een van de beste en voor mij nog steeds mijn favoriete rol van Jodie Foster, maar vind haar sowieso de beste actrice van allemaal welke rol ze ook speelt.

Hoe komt het toch dat ik zo'n vermoeden had dat jij hierop zou reageren .

Ik heb niet echt veel films van haar gezien, maar wat ik wel van haar heb gezien daar vond ik Panic Room wel goed van. Misschien ook een aanrader binnen deze challenge voor wie dit leest Ik zie nu zelfs dat ik daar niet op heb gestemd, maar dat heb ik met waarschijnlijk een aantal honderden films ook nog vergeten voordat ik hier actief werd

En uiteraard niet te vergeten haar rol in The Silence of the Lambs

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

White of the eye - 110 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Matige film over een geluidstechnicus die door de politie verdacht wordt van een aantal moorden. Het geheel begint op zich wel veelbelovend, maar het toch al simpele verhaal wordt nogal onsamenhangend gebracht waardoor de aandacht al snel verslapt. Wel mooi camerawerk en een redelijk sfeervolle soundtrack.

Totaal: 47 punten.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#10 The Salvation (2014) - Western - 92 minuten - 522 stemmen - FTV – 10 oktober 2016 – 2 punten – Tussenstand: 22 punten

http://i.imgur.com/9QxYodR.png

Aardige Western die echter niks nieuws te bieden heeft. Je hebt het allemaal wel eens eerder gezien. Het beginstuk in de koets is nog wel spannend, maar de rest kan je verder wel invullen.

Film bied ook niet veel diepgang en dan speelt Eva Green ook nog eens een personage dat niet kan spreken waardoor ze al helemaal weinig toevoegt.

Wel prima gefilmd verder en de western sfeer zit er goed in. Voor de liefhebbers daarvan wel leuk om hem eens gezien te hebben. Heb je er niet zoveel mee, dan mis je ook niks.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/9/93/Prisoners_(film_2013).png

Filmtitel, jaartal: Prisoners (2013)

Speelduur: 153 min.

Genre: Thriller/Drama/Misdaad

Eigen score/beoordeling: 5*

Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 7e (22e )

Datum van kijken: 10-10

Aantal punten: 3 (ftv)

Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 17 (52)

Recensie:

IJzingwekkende thriller met een excellerende cast en een onderhuidse spanning die je niet meer loslaat.

Dit is zo'n film waarvan je hoopt dat je hem eens voor de eerste keer kunt aanzetten. Ik was al snel verkocht, maar hoe verder Prisoners vorderde, hoe verder ik dit meeslepende verhaal in werd getrokken. Keller Dover, een rouwende vader, (fantastisch gespeeld door Hugh Jackman) neemt na de ontvoering van zijn dochter Anna het lot in eigen hand, en besluit koste wat het kost de waarheid boven water te krijgen. De morele vragen die dat met zich meebrengt worden subtiel verwerkt in de film, daar Villeneuve je raakt, maar tegelijkertijd het thriller-element laat overheersen. Zeker de eerste anderhalf uur kennen ijzersterke dramastukken, waarna het laatste uur primair gereserveerd is voor de weg naar bevredigende closure.

Op zich is het uitgangspunt niet eens zo heel bijzonder, maar het is die fenomenale uitwerking die Prisoners zo goed maakt. Ten eerste het acteerwerk. De reeds genoemde Jackman speelt de beste rol die ik van hem gezien heb. Gyllenhaal overtuigt als de politieagent in gewetenstrijd. David Dastmalchian en Paul Dano zijn die verbijsterende geestesgekken die je alleen door hun gezichtsuitdrukking al versteld doen staan.

Daarnaast is het camerawerk ontzettend sterk. Ik lette er niet eens specifiek op, maar de prachtige standpunten vroegen aandacht en waren tegelijk enorm functioneel. Ook de setting was fantastisch. Eigenlijk was zo'n avond als deze perfect voor het kijken. Het wordt wat kouder, de herfst laat zich voor het eerst echt voelen en Prisoners grijpt je bij de strot met vervallen, quasi-vredige huizen in bedrieglijk gewone woonwijken, en het grauwe weer doet je onwillekeurig huiveren. Daarbij speelt ook de donkere geluidsband een versterkende rol.

Prisoners duurt tweeënhalf uur, en in dat tijdsbestek trakteert Villeneuve ons op de haast vlekkeloze uitvoering van een uitstekend scenario. De acteurs hadden niet beter gecast kunnen worden en het camerawerk vormde stilistisch het grootste pluspunt.

Het voelt heel fijn weer eens een dikverdiende 5* uit te kunnen delen.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

tbouwh wrote:

En de mystery man, Woland? Een van Lynch z'n meest creepy en memorabele characters wat mij betreft.

Mee eens, en ook zeker na het lezen van wat interpretaties (die inderdaad een hoop duidelijk maken) blijft dit een interessant figuur. Een soort Mephistopheles, maar het hoe en wat is bij dit figuur me nog steeds niet helemaal duidelijk. En creepy is hij zeker.

Ook tof om te zien dat Prisoners zo goed bevalt, die Villeneuve heeft inderdaad een paar mooie films afgeleverd.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Tijd voor Polytechnique, Villeneuve liefhebbers. Liefst zonder überhaupt te weten waarover het gaat.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Spirit (2002)| Western | 83 minuten | 10 oktober '16 | FTV| >250 stemmen | 2 punten | 34 subtotaal 65 totaal

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/17/7d/e2/177de2d4ed5f844a2f8c1125772499b5.jpg

Dit is exact zo'n film waarvan ik mij afvraag waarom er zo weinig op gestemd is, het is één van de betere animaties die ik gezien heb.
Eigenlijk kijk ik zelden oude animaties maar qua charme hebben ze nog niks verloren ten opzichte van de recentere. De kwaliteit stoort totaal niet en wekt zelf een beetje nostalgie op ondanks dat ik de film nooit eerder zag.

Ik heb werkelijk helemaal niks met paarden en ben zodoende gematigd enthousiast aan de film begonnen. Het eerste wat mij echter vrolijk stemde is dat de paarden niet met elkaar kunnen praten, origineel en een fijne keuze. Toen ik niet veel later Bryan Adams hoorde was ik al zo goed als verkocht, Adams zorgt samen met Hans Zimmer voor een geweldige soundtrack.

Het plot is, uiteraard, zeer voorspelbaar en hier en daar te overdreven maar de film weet je zo te raken dat je dit voor lief neemt. Het feelgood einde is ontzettend cliché maar wel ontzettend mooi. Dikke vier sterren!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Don't Breathe (2016) - Thriller - 88 minuten - FTV - 10 oktober 2016 - 2 punten - Tussenstand: 2 films, 3 punten

http://www2.palomar.edu/telescope/wp-content/uploads/2016/09/dont-breathe-unrated-700x350.jpg

'There is nothing a man cannot do once he accepts the fact that there is no god'

Gebroederlijk zij aan zij werden ze de afgelopen maanden vertoond, de trailers van Lights Out (2016) en Don't Breathe. Alsof het zo was uitgekiend: alles wat slecht is aan veel Hollywood-horrors tegenover puur vakwerk in 4 minuten samengevat. En ze speelden ook nog eens beide met het thema duisternis. Maar goed, het waren maar trailers. Wie weet zou het anders uitpakken.

Niet dus. Lights Out bleek inderdaad dat flauwe jump scare-niemendalletje te zijn en Don't Breathe gaat linea recta m'n jaarlijst in. En hoog ook.

Want álles aan dit werkje van de regisseur van de Evil Dead-'remake' ademt pure klasse. Zoals bij veel goede horror-thrillers begint het allemaal heel rustig, en de uitwerking is in dat eerste kwartier dan ook heel verzorgd en onopvallend. Zodra de hoofdpersonen eenmaal het huis betreden, leeft Fede Alvarez zich echter steeds meer uit. Dat begint met een prachtig uitgevoerd long shot waar de personages steeds precies op het juiste moment hun ding doen terwijl ondertussen belangrijke elementen voor verderop in het verhaal worden geïntroduceerd - nogmaals: de klasse druipt ervan af.

Tot zover ook gelijk de torenhoge verwachtingen die de trailer schepte, want die waren nog lang niet hoog genoeg. À la Eden Lake (2008) is dit namelijk een film die me ronduit shockeert, en dat gebeurt eigenlijk zelden meer nu ik al zoveel films in dit genre heb gezien. De spanning wordt eerst tot op het kookpunt opgevoerd, inclusief doodse stiltes die zelfs de etterbakken in de bioscoopzaal deden zwijgen.

En dan... shock na shock. Ik ga hier niets spoilen, want iedereen moet Don't Breathe zo blanco mogelijk zien, maar de sfeer slaat in ieder geval steeds meer om van spannend naar pure horror. Dit is zeker geen film die netjes binnen de lijntjes kleurt. Door de vakkundige uitvoering en het goede acteerwerk van de mij onbekende acteurs (ik kijk nu al uit naar Jane Levy in Twin Peaks) lijk je de bizarre gebeurtenissen bovendien zelf te beleven - ik heb nog spierpijn van het verkrampt in de stoel zitten.

Absoluut een van de betere horrors van de laatste jaren en na The Neon Demon de beste film van 2016 tot nu toe.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Staat genoteerd, John Milton!

Lady in a Cage (1964) - FTV - <250 stemmen - 94 minuten - 3 punten - 10/10/2016 (totaal 10 films, 30 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24153.300.jpg

Best sterke en verbazend donkere thriller met toch wel wat behoorlijke acteurs in de cast: Olivia de Havilland en James Caan, bijvoorbeeld, die ook allebei een puike prestatie leveren. Het is een lekker donker filmpje met een simpel verhaal: rijke weduwe van middelbare leeftijd komt vast te zitten in de lift in haar huis, maar in plaats van dat haar noodoproepen een redder in nood bereiken, trekt het (soms via via) verschillende groepen tuig aan. Beginnend met een stelende, zwakzinnige zwerver, maar tenslotte komt James Caan als gestoorde psychopatische jongeman met z'n bijna net zo geflipte vriendin en nog een meeloperig mede-psychopatisch vriendje aan. En dan krijgt de film toch een behoorlijk naargeestig sfeertje, als een soort van Straw Dogs of Funny Games, terwijl al die tijd het arme vrouwtje als opgesloten wild en als makkelijke prooi vast zit. Ondertussen zijn er regelmatig buitenstaanders die zouden kunnen zien dat er wellicht iets mis is - maar iedereen kiest voor de makkelijke weg en negeert het alarm, negeert de telefoon, negeert de dubieuze situaties die ze van verre aanschouwen. In die zin is het nogal een zwartgallig commentaar op de samenleving: ondanks alle mensen in de omgeving ben je nog steeds ontzettend kwetsbaar in de stad, met alle gevaarlijke gekken die er rondlopen en nog veel meer mensen die veel liever een oogje toeknijpen dan zichzelf op een wellicht gevaarlijk pad begeven. Ik vind het zelf nogal een overdreven pessimistisch mensbeeld, met een drietal wel erg clichematige (maar overtuigende) psychopaten, maar behoorlijk naargeestig en claustrofobisch was het wel. 4.0*

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

6. I spit on your grave (2010) - FTW - 110 min - 2 ptn - totaal: 13 ptn

Tja.

Sfeer is niet zo goed, cinematografie kon ook beter en is niet speciaal, veel toevalligheden en zeer vlakke personages. Dat kan je misschien wel verwachten bij zo een horror. Verder is het uiteraard wel vermakelijk. Het verklaart de lage metascores maar de al bij al behoorlijke ratings. Ik ben ergens ook wel blij dat iets zoals dit erg onrealistisch is. Nu, het meest storende punt zijn de personages. De vrouw die wraak neemt lijkt een compleet andere vrouw dan de vrouw die we eerst zagen. Hulpeloos en uiteindelijk erg wraakvol, en vooral dat laatste past gewoon niet. Er zijn erg veel toevalligheden en plots worden de mannen watjes. Hoe kan ze nu in éénmaal iedereen overmeesteren (met dank aan toevalligheden), zonder zelfs angst ervoor te hebben. Erg geloofwaardig is het allemaal niet. Ook de sheriff en Matthew zijn erg stereotiep opgebouwd en louter vervelend. Het maakt ook geen sense dat Matthew ook hier de volle behandeling kreeg. _Lijkt qua film ook wel een beetje op Eden Lake. Knappe actrice trouwens, daar zijn ze dan wel weer in geslaagd.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#11. Stagecoach (1939) - Western- 96 minuten - FTV - 10-10-16

36+3 = 39 punten

45 tot 119 minuten: 1 punten

FTV - 1 punt

250 stemmen - 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2275.300.jpg

De tweede film die ik van John Ford bekijk. En deze beviel me een stuk beter. Echt een heerlijke film die het vooral moet hebben van het acteerwerk en de flamboyante personages. En die zijn er! De dronkaard Dr. Boone, Dallas, een prostituee, Hatfield, een oplichter en valsspeler, drankhandelaar Peacock, sheriff Willcox, corrupte bankier Gatewood ,de gezochte outlaw Ringo Kid en natuurlijk de koetsier Buck. Al deze personages bezitten zowel hun goede als foute eigenschappen en hierdoor ontstaan er fijne situaties. Daarnaast zijn de achtervolging scene's met de koets prachtig. Ook bijzonder is het feit dat de film uit 1939 komt maar eigenlijk alle elementen van een klassieke western anno nu in zich heeft. Sterker de scene's in de kleine ruimte van de postkoets en de daarbij horende sfeer kunnen zo in een horrorfilm verschijnen. Prima film die filmhistories ook intressant is.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

#06. Don't Breathe (2016) – Thriller (imdb) - 88 minuten – 10 oktober 2016 – FTV - 2 punten

Totaal: 13 punten

Ja, dit was wel tof! Ik ging gisteren met weinig verwachtingen naar de bioscoop, maar ik ben wel blij verrast om weer eens een fijne horrorfilm voorgeschoteld gekregen te hebben.

De kijkervaring van een bioscoop helpt bij horrorfilms altijd wel goed mee (als je geen irritante, snapchattende tienermeisjes in de buurt hebt zitten, maar die zaten dit keer gelukkig niet in de zaal!) en ook bij Don’t Breathe helpt het goed om je meer in te leven en de spanning te voelen. Het gegeven van de blinde man is interessant en zorgt voor veel originele en spannende scenes, zoals het stuk wanneer ze in het donker zitten en niks kunnen zien. Goed uitgewerkt en het is gewoon leuk om weer eens wat anders te zien.

Het laatste kwartier had er van mij eigenlijk alleen wel afgeknipt mogen worden. Het moment dat die man zijn verhaal begint te vertellen is een enorme moodkiller. Hij verliest voor mij opeens al zijn kracht. Ik vond het ergens ook teleurstellend dat Rocky het uiteindelijk overleeft. Ik ben normaal niet tegen happy endings, maar ik had het meer een passend slot gevonden als ook zij het loodje had gelegd. Beetje jammer dus van het einde, wat absoluut niet slecht was, maar voor mij gewoon niet zo goed paste. Als ze waren gestopt net voor het moment dat hij Rocky in die kelder had vastgebonden was het voor mij een groter succes geweest en had het hoger gescoord.

Toch *3.5 dus een prima score!

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

John Milton wrote:

Tijd voor Polytechnique, Villeneuve liefhebbers. Liefst zonder überhaupt te weten waarover het gaat.

is het een thriller? (strikt gezien zou ik me nu niet eens aan de moviemeter pagina mogen wagen )

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

tbouwh wrote:

(quote)
is het een thriller? (strikt gezien zou ik me nu niet eens aan de moviemeter pagina mogen wagen )
heel goed

je kunt hem kijken voor: Crime | Drama | History

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

John Milton wrote:

(quote)
heel goed

je kunt hem kijken voor: Crime | Drama | History

ah, das voordelig. Qua thrillers zit ik aardig 'vol', dus dan neem ik hem later mee. Enemy is nu de eerste Villeneuve die aan bod komt in principe.

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

Jane got a gun - 98 min - ftv - 2 punten.

Matige film over een getrouwde vrouw die haar ex-geliefde om hulp vraagt wanneer haar man is neergeschoten. Een behoorlijk trage western waarbij het verhaal van de vrouw door middel van flashbacks zich langzaam ontvouwt. Maar zowel de personages als het verhaal weten niet te boeien. De film ziet er verder wel goed uit en Natalie Portman is altijd wel leuk om te zien.

Totaal: 49 punten.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#12. Ride the High Country (1962) - Western- 94 minuten - FTV - 11-10-16

39+3 = 42 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV - 1 punt

140 stemmen - 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8525.300.jpg

Heerlijke film met Joel McCrea en Randolph Scott als twee op leeftijd geraakte cowboy. McCrea en Scott speelde hun rol met veel plezier en dat dan in combinatie met de regie van Peckinpah was dit anderhalf uur genieten. De rest van de cast was betrekkelijk minder. En ook het einde was niet heel spannend. Al met al een prima film met een leuk verhaal en een goede karakter-uitdieping.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

7. I Saw the Devil (2010) - Thriller (IMDb) - 141 min. (2p) - FTV (1p) - >250 st. - 11 okt. - 3 punt (tot: 18 punt)http://www.yourglobaltv.com/wp-content/plugins/RSSPoster_PRO/cache/9afbd_i-saw-the-devil.jpg
Wie in een film de ene na de andere gewelddadige scene zoekt zonder de afleiding die een script, logica of zinnige dialogen kunnen veroorzaken zit hier wel goed. Het 'script' is heel eenvoudig: een moordenaar gaat achter jonge vrouwen aan en gaat vervolgens tekeer, en een politieagent slaat er op los zodra ie een verdachte tegenkomt. En als ie de dader weet te vinden dan dan laat ie hem gaan zodat de film nog bijna twee uur lang met die onzin door kan gaan. De hoge score, de poster op MM en het feit dat het om een Zuid-Koreaanse film ging gaf de doorslag om deze te bekijken, maar dit heeft niets te maken met de kwaliteit die ik uit dit land gewend ben. Dit is een simpele wraakfilm die alleen veel geweld te bieden heeft, verder niets. Wie iets anders zoekt moet hier zijn tijd niet aan verspillen. 1*

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

The den - 81 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.

Aardige film waarin een studente onderzoek doet naar online videochats. Een redelijk originele opzet waarbij het verhaal geheel in beeld wordt gebracht door webcams en telefooncamera's. Het begint allemaal fris, maar naarmate het plot zich langzaam introduceert wordt het soms wel wat ongeloofwaardig. Maar zeker vermakelijk genoeg voor 3.0 sterren.

Totaal: 52 punten.

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

C2 / #4 | Bucking Broadway (1917) | Western | 55 minuten | 11/10/2016 - FTV | 10 stemmen | 3 punten / C2 totaal: 13 punten / totaal: 65 punten

http://www.mediafire.com/convkey/51ff/y72llgic9dnxoq2zg.jpg

Deze vroege Harry Carey uit John Ford's (meteen zeer productieve) debuutjaar doet wat 't moet doen. Dit is volgens mij precies waarvoor mensen naar de film gingen in de jaren '10 van de vorige eeuw. Bucking Broadway lijkt me een korte western waarbij ze waar kregen voor hun geld. Meteen aan het begin van de film wordt een leuke romance gecreëerd en de komst van een vreemdeling zorgt er al gauw voor dat deze op het spel komt te staan. Tijdens de rest van de film is er daardoor eigenlijk wel voldoende spanning en genoeg om op te hopen. De ontknoping valt vervolgens niet tegen.

3,5*

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#11 Per un Pugno di Dollari (1964) - Western - 99 minuten - 1358 stemmen - FTV – 11 oktober 2016 – 2 punten – Tussenstand: 24 punten

http://i.imgur.com/IqEi7Lo.png

Eerder dit jaar nog Yojimbo gezien en dit is daar qua verhaal vrij letterlijk een hervertelling van. Uiteraard nu in een Western setting. Op zich wel leuk om dat te zien, al vind ik deze versie toch wat minder goed uitgewerkt. Ik stoorde me daarnaast toch ook wel aan de dubs.

Wel goed gefilmd allemaal, al onderscheid de film zich er ook niet mee.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

#13. Vera Cruz (1954) - Avontuur / Western - 94 minuten - FTV - 11-10-16

42+3 = 45 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV - 1 punt

194 stemmen - 1 punt

http://images.moviepostershop.com/vera-cruz-movie-poster-1954-1010691374.jpg

Heerlijke film met top-acteurs Gary Cooper en Burt Lancaster. Waarbij ik Lancaster net iets beter vond. Heerlijk hoe hij die bad/good guy neer zette. De setting was Mexico tijdens de revolutie. Nadat het zuiden van Amerika was overwonnen trokken er cowboys naar Mexico om zich daar te verhuren. En zo maken we dus kennis met de held Benjamin Trane en anti-held Joe Erin. Deze worden ingehuurd door Keizer Maximilian. Hierna vertrekken ze samen met een markiezin en ontvouwt zich een redelijk leuk,vlot en spannend plot met zelfs een paar twists erin. Ook zat er heel wat actie in de film en zien we Ernest Borghine en een nog piepjonge Charles Bronson in bijrollen.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

#07. Chronicle (2012) – Thriller - 84 minuten – 11 oktober 2016 – RW - 1 punt

Totaal: 14 punten

Jaren terug een keer in het vliegtuig gezien en ik was toen wel positief verrast. Het leukste aan de film is wanneer de boys gaan spelen met hun krachten en daarin ontdekken steeds verder te kunnen gaan. Het found footage gebeuren werkt hierbij en het is heel vermakelijk om naar de drie te kijken. Als er andere personages bijkomen, zoals het bijverhaal met die Casey of gewoon dat hele gedoe op dat feest, is het een stuk minder boeiend. Het hele spektakel op het einde is tof, maar draaft wel een beetje door. Ik vond found footage hier wat minder passend.

Tof concept en door de korte speelduur houdt het goed stand.

Verhoging van een *3 naar een *3.5, omdat ik in een goede bui ben.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Static (2012) Thriller - 11-10-2016

80min: 1 punt

70 stemmen: 1 punt

Totaal Static: 3 punten

Zonder meer in de trend van films als The Strangers en Ils. Probleem met Static is dat de film te langzaam opbouwt en het een lange tijd duurt voordat Rachel voor de deur staat. Tot dan toe is de film traag en saai en is het voornamelijk alleen maar gepraat onderling tussen de bewoners. Qua spanning is het allemaal maar matig, er wordt zo nu en dan maar weinig spanning opgebouwd wanneer de mensen met de maskers opkomen dagen. Veelal vol met clichés is deze thriller er één van het niveau dat er best meer uit had kunnen halen. Vooral het (vreemde) einde, toegegeven dit was wat minder standaard, haalde de film nog onderuit.

Totaal 23 punten

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.