- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out : Mix Music & Scene
Knock Out : Mix Music & Scene
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Ambient (in al z'n vormen) is niet bepaald "nieuw", "experimenteel" of "gecontesteerd" meer. Gewoon een genre als een ander. Je kan het niet leuk vinden, maar het is nogal kinderachtig om telkens over "geluid" te spreken.
Animosh
-
- 4665 messages
- 540 votes
Moeten we dat dan ook allemaal gaan toestaan in een volgende KO?
Ha! Dan nomineer ik alvast deze scène uit Elephant. 
Maar ontopic: waar je de grens precies legt voor een KO heeft natuurlijk altijd een zekere mate van willekeur, maar naar mijn visie kan er weinig twijfel over bestaan dat ambient (en bijvoorbeeld de muziek in Umfeld) binnen de doelgroep van deze KO past. Ambient bestaat niet uit alledaagse geluiden (niet alleen althans), maar is bewust geordend geluid dat een welomlijnd geheel vormt ("a continuous, unified, and evocative composition" zoals ik eerder al zei), en wordt breed erkend als een muziekgenre. Er zijn zonder meer een aantal moeilijke grensgevallen, maar deze KO bevat er daar volgens mij geen een van.
(Ik heb er overigens persoonlijk geen problemen mee om soundscapes - ongewijzigde opnames van regen, zingende vogels, etc. - muziek te noemen (omdat het een bewuste selectie van geluid is, omdat het een muzikale functie dient, etc.) maar ik ben het met je eens dat díe een grensgeval vormen.)
Animosh
-
- 4665 messages
- 540 votes
Animosh
-
- 4665 messages
- 540 votes
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
2-3 Hier word ik altijd supervrolijk van!
Animosh
-
- 4665 messages
- 540 votes
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
5-0
49. Brian Eno - An Ending (The Ascent) (28 Days Later) - 50. Magnus – Summer's Here (Any Way the Wind Blows)
0-1 maar beide saai.