• 179.413 movies
  • 12.312 shows
  • 34.166 seasons
  • 650.139 actors
  • 9.400.544 votes
Profile

Knock Out : Mix Music & Scene

stfuympos

• 13363 messages
  • 731 votes

4-2

DVD-T

• 15565 messages
  • 3129 votes

Finisterra wrote:

Die vorige Die opening credits van Vinyan zijn net een perfect voorbeeld van een geweldige symbiose tussen beeld en geluid. Jammer.

Ben zelf geen fan van de film maar vind dat er toch betere scenes in Vinyan zitten waarbij de combinatie beelden/muziek beter tot hun recht komen.

Edit: Deze scene bijvoorbeeld.

Onderhond

• 87625 messages
  • 12895 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Leg uit...

Ambient (in al z'n vormen) is niet bepaald "nieuw", "experimenteel" of "gecontesteerd" meer. Gewoon een genre als een ander. Je kan het niet leuk vinden, maar het is nogal kinderachtig om telkens over "geluid" te spreken.

Lijkt hier soms eerder een bejaardentehuis, voor die mensen was Elvis ook "geluid" of "lawaai".

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

5-2

Animosh

• 4665 messages
  • 540 votes

@ DVD-T: dat is alleen geen scène (gewoon een fan-made video volgens mij).

35. Philip Glass – Duet (Stoker) - 36. Radiohead – Last Flowers (Kokuhaku)

0-1, maar dit is een moeilijke ... Duet vind ik een mooier nummer, maar Last Flowers wordt beter gebruikt

Onderhond

• 87625 messages
  • 12895 votes

0-2

Finisterra

• 15532 messages
  • 4733 votes

0-3

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

0-4, maar beiden niet mijn ding..

DVD-T

• 15565 messages
  • 3129 votes

@Animosh oeps niet goed gekeken .

Twee andere voorbeelden dan. Wel scenes.

1

2

1-1

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

1-2

Animosh

• 4665 messages
  • 540 votes

@ DVD-T: die vind ik beide in audiovisuele zin een stuk minder. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die niet van abstracte beelden en dark ambient/noise houden de intro van Vinyan niet mooi vinden.

2-2

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

2-3

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Gezien het verhaal van de film maak ik uit het ambiënte geluid wat je hoort (of muziek zoal je wilt) een tsunami op ja. Zo heel vreemd vind ik dat niet.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

2-4

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

3-4

Apollinisch

• 21300 messages
  • 0 votes

3-5

39. Juno Reactor – Action Without Sense (Genius Party Beyond) (tot aan 7:25) - 40. John Murphy – Kanada's Death, Pt. 2 (Sunshine)

0-1, beste scene van een toch al geweldige film, vooral dankzij de muziek

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

0-2

Animosh

• 4665 messages
  • 540 votes

Roel- wrote:

Gezien het verhaal van de film maak ik uit het ambiënte geluid wat je hoort (of muziek zoal je wilt) een tsunami op ja. Zo heel vreemd vind ik dat niet.

Dat moet dan wel een heel maffe tsunami zijn met al dat gekrijs en al die distortion.

1-2

Edit: ik zie het zelf eerder als een synthese van geluiden en emoties die met een tsunami samenhangen. Het tsunami-thema is duidelijk aanwezig in de scène, maar een tsunami kan ik er echt niet letterlijk in horen.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Nee ik begrijp dat je niet letterlijk een tsunami an sich hoort. Maar gekrijs erbij (leuk dat je het zelf zo noemt, nogal negatieve lading wat mij betreft) is vrij logisch. Doelde ook meer op het 'tsunami-thema' zoals jij het omschrijft. Eerst de rustige golf die uiteindelijk overgaat in een drama van geluid(!) en paniek. En het gebruik van geluid is hier niet denigrerend bedoelt, maar voor mij is het simpelweg geen muziek. Dat ik dan voor een opa aangezien wordt die niet met de tijd meegaat zal me een worst wezen. Zat nieuwe genres die ik wel kan waarderen als muziek zijnde.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

1-3

Animosh

• 4665 messages
  • 540 votes

Roel- wrote:

Doelde ook meer op het 'tsunami-thema' zoals jij het omschrijft.

Duidelijk. Daar is iedereen het volgens mij wel mee eens.

(leuk dat je het zelf zo noemt, nogal negatieve lading wat mij betreft)

Dat is het toch gewoon? Distorted gekrijs kan best sfeervol zijn als het goed gebruikt wordt.

Waar ik trouwens wel nieuwsgierig naar ben is op basis waarvan jullie dit geen muziek vinden. Ja, het verschilt aanzienlijk van de "paradigma's" van muziek waarmee we opgroeien, maar dat doen vernieuwende genres toch altijd? Free jazz verschilt radicaal van traditionele klassieke muziek, maar het op basis daarvan geen muziek noemen is, gezien het grote aantal overeenkomsten dat er wel is, toch arbitrair en overmatig conservatief - vooral een uitdrukking van de eigen voorkeur voor de status quo? Komen jullie argumentatief verder dan "het is anders, dus het is geen muziek"? En zo ja, hoe definiëren jullie muziek dan?

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2935 votes

2-3

Onderhond

• 87625 messages
  • 12895 votes

3-3

DVD-T

• 15565 messages
  • 3129 votes

3-4

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3576 votes

3-5

Animosh

• 4665 messages
  • 540 votes

0-2, jammer van de vorige weer

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

1-2

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

2-2

Als ergens muziek en beeld bij elkaar passen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.