• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Knock-out: Komedie (2011)

gecko

• 490 messages
  • 1658 votes

1-1

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

2-1

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

mikey wrote:

(quote)
In die tijd kwam je terug van de videotheek en dan vroegen ze: wat heb je gehaald. Je zei komedie. Dan zeiden ze ow leuk Chevy Chase?.

Nu is het schijnbaar: Komedie? ow joepie, een sociaal drama dus? of een derpimerende filmhuis flick?

anywayy oww nostalgiaa

2-0

Euh ja, of 'ik ga eens een komedie halen', en kom dan terug met Fight Club

gecko

• 490 messages
  • 1658 votes

*strike*

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

2-2 Heel leuke film!

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

2-3

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

2-4

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

2-5

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

71. Dark Star (1974) - Grown Ups (2010)

1-0

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Bottleneck wrote:

Da's het gekke dan, want uiteindelijk lach je veel meer met dat soort films dan met die "komische situatie" films.

1-1

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

2-1 Let there be light!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Bottleneck wrote:

Je zou welhaast geen betere mee kunnen nemen.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

genoeg hoor, het draait dan ook om wat anders dan de humor. Dat het af en toe leuk is maakt het voor mij nog geen komedie

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Af en toe leuk? Het is constant hilarisch.... Zwarte komedie/satire op z'n best. De zelfreflectie, de self help sessies, de ontmoeting, de gevechten, de terreuracties, het opzetten van alle cellen, de boekenwurm, het ontslag, de relatie met Marta, het volledig escaleren van de bende. Allemaal reuze hilarisch. Ken vrijwel geen andere film met meer geestige momenten. (Misschien enkel American Beauty of Dr. Strangelove)

Waar zou het anders im draaien?

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

2-2

Ga toch weer voor de pure comedians, al was deze film niet al te best

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat is Dark Star dan, anders dan een pure komedie?

Of tellen ze alleen als ze over domme tieners gaan en enkel het Pathe publiek aanspreken?

Edit: Je hebt Dark Star niet eens gezien....en dan stem je toch voor een film die je niet best vind.....

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Reinbo wrote:

Wat is Dark Star dan, anders dan een pure komedie?

Of tellen ze alleen als ze over domme tieners gaan en enkel het Pathe publiek aanspreken?

Edit: Je hebt Dark Star niet eens gezien....en dan stem je toch voor een film die je niet best vind.....

Auw dit doet pijn Rein.

Ik geef toe, ik heb een Pathe-abonnement, maar ik verbreed me horizon genoeg met klassiekers en arthouse.

En over dat pure, dat wwas gericht op de acteurs die allen van matig(Schneider), tot redelijk(Rock, James, Sandler) en zelfs goed(Spade) scoren bij mij dan.....................

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Reinbo wrote:

Af en toe leuk? Het is constant hilarisch.... Zwarte komedie/satire op z'n best. De zelfreflectie, de self help sessies, de ontmoeting, de gevechten, de terreuracties, het opzetten van alle cellen, de boekenwurm, het ontslag, de relatie met Marta, het volledig escaleren van de bende. Allemaal reuze hilarisch. Ken vrijwel geen andere film met meer geestige momenten. (Misschien enkel American Beauty of Dr. Strangelove)

Waar zou het anders im draaien?

Persoonlijke spiraal, mystery/mindfuck (en diepere laag voor de liefhebbers), vond niet al die scenes dan ook 'hilarisch' ook al is er zelfspot. Vind het vergelijkbaar met American Psycho, ook een vent en situaties waarom je moet lachen maar met iets anders dat domineert

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb ook een Pathe abonnement, maar waarom dan niet gewoon tegen een 'niet al te beste' komedie stemmen?

Bij een goede komedie zit de humor is het script en heb je helemaal geen geforceerde lolbroeken nodig. Niets zo erg als komedies die rondom een of ander idioot als Carrey, Sandler of Schneider heen verzonnen zijn...en verder verhaaltechnisch of thematisch niets te bieden hebben.

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Bottleneck wrote:

(quote)

Persoonlijke spiraal, mystery/mindfuck (en diepere laag voor de liefhebbers), vond niet al die scenes dan ook 'hilarisch' ook al is er zelfspot. Vind het vergelijkbaar met American Psycho, ook een vent en situaties waarom je moet lachen maar met iets anders dat domineert

Mee eens het is toch anders, iets duisters. kan er niet echt een vinger op leggen

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Bottleneck wrote:

(quote)

Kom op zeg het gaat toch helemaal niet om die mind fuck, dat is sechts en plottwistje in een film van ruim twee uur. Het is gewoon maatschappijkritische 100% satire. De huidige stand van de samenleving wordt gewoon vreselijk op de hak genomen. Daarbij ligt de humor er wel stukken dikker op dan bij American Psycho, waar ik slechts sporadisch moet lachen. Bij FC lig ik de halve film in een deuk.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Reinbo wrote:

Daarbij ligt de humor er wel stukken dikker op dan bij American Psycho, waar ik slechts sporadisch moet lachen. Bij FC lig ik de halve film in een deuk.

Vind 'American Psycho' juist veel grappiger, misschien wel de meest hilarische film ooit voor mij! Maar beide zijn puur komedie en (uiteraard) meesterwerken.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

3-2

is they live wel een heel wat betere komedie.... maar leuke doch amateuristische voorloper van alien hoor...

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Reinbo wrote:

Ik heb ook een Pathe abonnement, maar waarom dan niet gewoon tegen een 'niet al te beste' komedie stemmen?

Bij een goede komedie zit de humor is het script en heb je helemaal geen geforceerde lolbroeken nodig. Niets zo erg als komedies die rondom een of ander idioot als Carrey, Sandler of Schneider heen verzonnen zijn...en verder verhaaltechnisch of thematisch niets te bieden hebben.

Hmmm okay dus volgende keer moet ik me stem gewoon even voor mezelf houden in dit soort situatie? Je had trouwens gelijk, Dark Star niet gezien.

Niet vanzelfsprekend vanwege geen stem, want er zijn genoeg films die ik nog moet beoordelen.

En over t feit dat Grown Ups niks te bieden heeft heb je natuurlijk helemaal gelijk.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Bottleneck wrote:

Dat is nog wel wat anders dan Hundstage, calvaire of irreversible

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

3-2

is they live wel een heel wat betere komedie.... maar leuke doch amateuristische voorloper van alien hoor...

Is They Live een voorloper van Alien? (Ik neem aan dat je Dark Star bedoelt)

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

van de carpenters had ik liever they live in de lijst gezien.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

(quote)
Dat is nog wel wat anders dan Hundstage, calvaire of irreversible

Van Hundstage zie ik nog wel dat het een komedie is. Enkel niet mijn soort humor. Irreversible is natuurlijk in niets een komedie. Zelfs al zou je erom kunnen lachen, het is in ieder geval niet zo bedoelt. Calvaire hangt wat mij betreft ergens in het midden. Zit wel een soort van droge Coen Brothers achtige humor in, maar zou die moeten herzien om dat goed te kunnen beoordelen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

van de carpenters had ik liever they live in de lijst gezien.

Vind ik meer een actie/SF film. Zitten wel veel komische momenten in, maar het is zeker geen volbloed komedie zoals Dark Star of BTILC.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Hundstage??? Nou hebben we het over dezelfde films? Ik meende dat die film permanent over seksuele agressie ging? Toch? Vreselijk deprimerend vond ik hem. Helemaal geen Coensfeer. Misschien eerder Todd Solonsz maar dan 4x zo naar. Is het alweer jaren geleden dat ik hem zag.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.