• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.147 votes
Profile

Knock-out: Komedie (2011)

Number23

• 8638 messages
  • 5679 votes

60. Buffalo Soldiers (2001) - Règle du Jeu, La (1939)

Laat deze ff gaan, want kan de films niet meer zo goed voor de dag halen

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3086 votes

60. Buffalo Soldiers (2001) - Règle du Jeu, La (1939)

1-0

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Spijtig van To Be or Not to Be trouwens! Zeker een aanrader voor iedereen die niet allergisch is voor oude komedies, want het is één van de leukste aller tijden.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

1-1

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

als iets kinderachtig is, lijkt het me wel SS 5+. Maar ja, welles nietes en zo.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

1-2

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

1-3

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

Heb City Lights gewoon gezien. Onder dwang welteverstaan, op school

Dat zal een marteling geweest zijn voor jou.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3086 votes

Ach, jeroentjuhh houdt wel van martelingen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Niet meer, wel véél beter.

En Bueller is echt zo'n film voor 12-jarige jongetjes die dromen ooit 16 te worden. Vreselijk gedoe.

Dat gedoe met die kerel die een crush heeft op zijn vriend is natuurlijk een stuk volwassener.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Spetie wrote:

(quote)

Dat zal een marteling geweest zijn voor jou.

Uiteraard. Zelfs nog iets erger dan The Great Dictator.

Goldenskull wrote:

Ach, jeroentjuhh houdt wel van martelingen.

Liever in een koude kelder aan de kettingen dan in een klaslokaal aan de Chaplin .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

kos wrote:

als iets kinderachtig is, lijkt het me wel SS 5+.

Je hebt kinderachtig, en je hebt gemaakt voor kinderen ... een wezenlijk verschil.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Meneer Onderhond is erg volwassen en kan niet meer genieten van films gemaakt voor tieners. Overigens bevatten die films veel universele thema's en kan je moeilijk spreken van films puur en enkel gericht op tieners.

En volgens mij heb je weleens een hoog cijfer uitgedeeld aan een Miike film gemaakt voor kinderen, dus je opvatting is weer eens erg selectief.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Volwassen zou ik mezelf absoluut niet willen noemen, maar de tijd dat ik van die tienertjes-scoren-bij-de-meisjes films leuk vond ligt toch al ver achter mij. Veel verder dat het universele thema BOOBIES komen die films ook niet.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Zelfs dan kan ik er nog om lachen. Veel diepgang of scherpte zoek ik meestal niet in een komedie. Andere opvatting over het genre, blijkbaar, wat wel vaker blijkt uit deze KO. Een hele hoop mensen neemt zichzelf echt heel erg serieus.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Weirde constatering op basis van iemand's voorkeur voor een bepaald subgenre aan comedies.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Constatering is vooral gebaseerd op de algemene drang om de simpelere film eruit te stemmen tegen de zogenaamde intelligentere film. Pretentie alom. Luchtige komedies hebben over het algemeen geen schijn van kans.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

En zo worden alle klassiekers van Chaplin in de eerste ronde eruit gekegeld

Het moge duidelijk zijn dat we hier niet te maken hebben met een alledaagse KO Komedie. Ik kan eerlijk gezegd onmogelijk een winnaar voorspellen.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

kos wrote:

als iets kinderachtig is, lijkt het me wel SS 5+. Maar ja, welles nietes en zo.

Maar bij het bekende clubje mag Japanse poepjes en piesjes humor wel. Dan is het ineens wel 'volwassen'. Arthouse enzo, je weet toch.

En ik kan de winnaar wel voorspellen: hij zal komen uit Japan, van deze eeuw en bestaat uit lekker goedkope humor (lees: onderbroekenlol). SS 5+ is een kanshebber, net als Visitor Q of Symbol.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Ja, dat snap ik ook niet. Veel platter wordt het niet.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

dutchtuga wrote:

Constatering is vooral gebaseerd op de algemene drang om de simpelere film eruit te stemmen tegen de zogenaamde intelligentere film. Pretentie alom.

Oké, zou kunnen. Heb zelf niet echt het idee dat dit gebeurt. Ook geen idee of je daar nu films als SS5+ of Cha no Aji mee bedoelt, want "intelligenter" is compleet naast de kwestie.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

kos wrote:

Ja, dat snap ik ook niet. Veel platter wordt het niet.

't Zou toch leuk zijn als OH en z'n kliek de arthouse bril ook een keer kunnen opzetten bij bv. Revenge of the Nerds en daar hun ronkende commentaren op los kunnen laten.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

dutchtuga wrote:

Constatering is vooral gebaseerd op de algemene drang om de simpelere film eruit te stemmen tegen de zogenaamde intelligentere film. Pretentie alom. Luchtige komedies hebben over het algemeen geen schijn van kans.

Dat zie je toch in elke knock-out? De NRC-next kids (hoogopgeleide ouders, modieus links, vrijstaande villa) domineren MM.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Nou, ik ben ook een NRC kid . Denk ik. Althans die lees ik wel veel.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Lord Flashheart wrote:

Dat zie je toch in elke knock-out? De NRC-next kids (hoogopgeleide ouders, modieus links, vrijstaande villa) domineren MM.

Qua stereotyping kan je toch steeds een hoop onzin uitkramen ... niet te schatten.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Onderhond wrote:

Qua stereotyping kan je toch steeds een hoop onzin uitkramen ... niet te schatten.

Belgische equivalent is De Morgen geloof ik. Maar daar ben ik niet zo in thuis. Of wil je soms zeggen dat het bij jouw moet zijn: laag opgeleide ouders, 3-hoog achter in Molenbeek, Vlaams Belang?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Ik heb geen hoog opgeleide ouders nee, en modieus links zou ik ze als zelfstandigen ook niet willen noemen. De Morgen lezen ze ook al niet, laatste keer dat ik er kwam zag ik HLN liggen, veel volkser kan je niet hebben.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

dutchtuga wrote:

Ik vind SS5+ een ontzettend luchtige komedie, die ik regelmatig met vrienden opzet. Geen idee waar je die pretenties ziet.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

In elke KO. Zet een Revenge of the Nerds tegenover Fargo en ik kan de uitslag wel dromen.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Ik ook, in die eerste valt dan ook niet veel grappigs te beleven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.