- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Komedie (2011)
Knock-out: Komedie (2011)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Jammer dat men er vaak zo tegenaan kijkt. Muziek is verruit de mooiste vorm van taal. Impact van geluid (muziek) is ook veel groter dan van beeld. Maar de smaakontwikkeling op muzikaalgebied komt bij de meesten pas laat op gang, als die uberhaupt plaats vind.

Eén van de lastigste problemen is dat de meeste muziekleraars maar weinig voeling hebben met hun leerlingen op gebeid van muziek. Hooguit heb je een "hippe" leraar die Coldplay (
) wel oké vindt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar dat ligt dan aan de manier waarop het gegeven wordt, of vind je muziek saai?
2-1
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Aan muziek zelf is natuurlijk ook niet zoveel "les" te geven. Muzikaal bezig zijn vond ik altijd stukken minder interessant, dan deed ik inderdaad liever een lesje wiskunde.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Maar dat ligt dan aan de manier waarop het gegeven wordt, of vind je muziek saai?
).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het gaat niet om de terminologie, maar om dat waar die termen voor staan. Maar als je het prima vind dat de kinderen van nu opgroeien met enkel hetgeen Radio 538 en MTV ze voorschotelen, prima. Ik vind het doodzonde. Maar wellicht dat met de mogelijkheden van het internet er een smaak en kennisverbreding plaatsvind. En waarom zou muziekles je niet juist kunnen leren te luisteren. Het herkenning van ritme's (Ja er is meer dan een 4 kwartsmaat.
), instrumenten, stijlen, etc. Maar het zou wellicht beter in een les kunnen worden samengevoegd met filmgeschiedenis en andere kunstvormen. Niets mis met wat algemene ontwikkeling buiten wiskunde, geschiedenis en taal om.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Maar het zou wellicht beter in een les kunnen worden samengevoegd met filmgeschiedenis en andere kunstvormen.
Klinkt als "ik wil dat de jeugd naar mijn oudelullenmuziek luistert" 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Erg jammer van Naked Gun, de enige échte overgebleven komedie.
Je meest bizarre opmerking tot nu toe. Niemand kan volgens mij hard maken dat Dr. Strangelove, Safety Last, Office Space en South Park (evenals The Blues Brothers die er toen nog in zat) geen komedies zijn. Over de andere kan eventueel gediscussieerd worden, maar wat mij betreft zijn het allemaal zonder twijfel komedies.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Klinkt als "ik wil dat de jeugd naar mijn oudelullenmuziek luistert"
Typisch puberale anti reactie. Denkend dat enkel dat wat modern is kwaliteit heeft. Maar wijsheid komt met de jaren......
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Dut wat heeft het dan voor zin om daar pubers mee lastig te vallen? Laat hen toch lekker hun eigen smaak ontdekken en voor zichzelf een bibliotheek aan oudelullenmuziek opbouwen waar ze 30 jaar later over kunnen mekkeren.
Muziek opdringen aan een doelgroep die er niet op zit te wachten is gewoon een beetje droevig.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dut wat heeft het dan voor zin om daar pubers mee lastig te vallen? Laat hen toch lekker hun eigen smaak ontdekken en voor zichzelf een bibliotheek aan oudelullenmuziek opbouwen waar ze 30 jaar later over kunnen mekkeren.
Muziek opdringen aan een doelgroep die er niet op zit te wachten is gewoon een beetje droevig.
Het gaat mij niet over muziek opdringen, maar om inzicht te geven in onderliggende structuren, invloeden en stromingen. Wat je er vervolgens mee doet of wat je aanspreekt is een tweede, maar het lijkt me dat een muziekleraar de leerling op enthousiaste wijze zou moeten inspireren muziek te verkennen. Inzicht in de materie kan daarbij helpen. Maar wellicht is dat allemaal te hoog gegrepen voor een 12 jarige.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Niets mis met wat algemene ontwikkeling buiten wiskunde, geschiedenis en taal om.

Maar als je het prima vind dat de kinderen van nu opgroeien met enkel hetgeen Radio 538 en MTV ze voorschotelen, prima. Ik vind het doodzonde.
En waarom zou muziekles je niet juist kunnen leren te luisteren. Het herkenning van ritme's (Ja er is meer dan een 4 kwartsmaat.
), instrumenten, stijlen, etc.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Wij moesten altijd Enya doen met de orinoco flow of zo bij muziek. VErvolgens de tune van Maimi Vice van ene Jan Hammer.. 
Heb ik natuurlijk niets mee gedaan!
Spetie
-
- 38871 messages
- 8148 votes
8. South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999) - Man On the Moon (1999)
1-0
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
2-2
Jammer dat Dr. Strangelove eruit ligt tegen een middelmatige film als The Player.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
3-3
maar het lijkt me dat een muziekleraar de leerling op enthousiaste wijze zou moeten inspireren muziek te verkennen.
En dat gaat bij 95% niet lukken als je het gaat hebben over muziekgeschiedenis. En maar best ook trouwens, het zou een serieuze aderlating zijn voor de progessie in de muziekwereld.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
4-4, maar Man on the Moon verdient een herkansing!