• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.982 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.961 votes
Profile

Knock-out: Komedie (2011)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Jammer dat men er vaak zo tegenaan kijkt. Muziek is verruit de mooiste vorm van taal. Impact van geluid (muziek) is ook veel groter dan van beeld. Maar de smaakontwikkeling op muzikaalgebied komt bij de meesten pas laat op gang, als die uberhaupt plaats vind.

Muziek is het mooiste op aarde. Ben er zelf continue mee bezig, meer maken dan enkel luisteren zelfs. Echter slaan die lessen op niks, zeker niet als je ze aanbiedt als kant en klare film-lessen. Dat je een lesbische dwerg met een snor als lerares had en deel uitmaakte van een luidruchtig groepje in de klas is ook niet bevorderend

Onderhond wrote:

(quote)

Eén van de lastigste problemen is dat de meeste muziekleraars maar weinig voeling hebben met hun leerlingen op gebeid van muziek. Hooguit heb je een "hippe" leraar die Coldplay ( ) wel oké vindt.

Lol, echt hé..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Als je het over het vak muziek hebt, heb ik zo'n beetje

Maar dat ligt dan aan de manier waarop het gegeven wordt, of vind je muziek saai?

2-1

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Aan muziek zelf is natuurlijk ook niet zoveel "les" te geven. Muzikaal bezig zijn vond ik altijd stukken minder interessant, dan deed ik inderdaad liever een lesje wiskunde.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

2-2

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

2-3

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

2-4 als komedie stukken beter

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Reinbo wrote:

Maar dat ligt dan aan de manier waarop het gegeven wordt, of vind je muziek saai?

De terminologie kan me niks boeien. Ik luister liever. Of meespelen/-zingen (met luchtinstrumenten dan, hè ).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Het gaat niet om de terminologie, maar om dat waar die termen voor staan. Maar als je het prima vind dat de kinderen van nu opgroeien met enkel hetgeen Radio 538 en MTV ze voorschotelen, prima. Ik vind het doodzonde. Maar wellicht dat met de mogelijkheden van het internet er een smaak en kennisverbreding plaatsvind. En waarom zou muziekles je niet juist kunnen leren te luisteren. Het herkenning van ritme's (Ja er is meer dan een 4 kwartsmaat. ), instrumenten, stijlen, etc. Maar het zou wellicht beter in een les kunnen worden samengevoegd met filmgeschiedenis en andere kunstvormen. Niets mis met wat algemene ontwikkeling buiten wiskunde, geschiedenis en taal om.

Spetie

• 38871 messages
  • 8148 votes

2-5

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Reinbo wrote:

Maar het zou wellicht beter in een les kunnen worden samengevoegd met filmgeschiedenis en andere kunstvormen.

Klinkt als "ik wil dat de jeugd naar mijn oudelullenmuziek luistert"

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

3-5 Dr. Strangelove! Dik!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

dutchtuga wrote:

Erg jammer van Naked Gun, de enige échte overgebleven komedie.

Je meest bizarre opmerking tot nu toe. Niemand kan volgens mij hard maken dat Dr. Strangelove, Safety Last, Office Space en South Park (evenals The Blues Brothers die er toen nog in zat) geen komedies zijn. Over de andere kan eventueel gediscussieerd worden, maar wat mij betreft zijn het allemaal zonder twijfel komedies.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

4-5

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

4-6

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Klinkt als "ik wil dat de jeugd naar mijn oudelullenmuziek luistert"

Typisch puberale anti reactie. Denkend dat enkel dat wat modern is kwaliteit heeft. Maar wijsheid komt met de jaren......

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Dut wat heeft het dan voor zin om daar pubers mee lastig te vallen? Laat hen toch lekker hun eigen smaak ontdekken en voor zichzelf een bibliotheek aan oudelullenmuziek opbouwen waar ze 30 jaar later over kunnen mekkeren.

Muziek opdringen aan een doelgroep die er niet op zit te wachten is gewoon een beetje droevig.

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

4-7

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Dut wat heeft het dan voor zin om daar pubers mee lastig te vallen? Laat hen toch lekker hun eigen smaak ontdekken en voor zichzelf een bibliotheek aan oudelullenmuziek opbouwen waar ze 30 jaar later over kunnen mekkeren.

Muziek opdringen aan een doelgroep die er niet op zit te wachten is gewoon een beetje droevig.

Het gaat mij niet over muziek opdringen, maar om inzicht te geven in onderliggende structuren, invloeden en stromingen. Wat je er vervolgens mee doet of wat je aanspreekt is een tweede, maar het lijkt me dat een muziekleraar de leerling op enthousiaste wijze zou moeten inspireren muziek te verkennen. Inzicht in de materie kan daarbij helpen. Maar wellicht is dat allemaal te hoog gegrepen voor een 12 jarige.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

4-8 the Player

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Reinbo wrote:

Niets mis met wat algemene ontwikkeling buiten wiskunde, geschiedenis en taal om.

Dan kunnen ze beter het vak trivia invoeren, waarbij je allemaal leuke feitjes verteld krijgt.

Reinbo wrote:

Maar als je het prima vind dat de kinderen van nu opgroeien met enkel hetgeen Radio 538 en MTV ze voorschotelen, prima. Ik vind het doodzonde.

Een aantal nummers die wij met muziek hebben gezongen/gespeeld: Don't Stop (Fleetwood Mac), Paint It Black (Rolling Stones), Let It Be (The Beatles), Sweet Home Alabama (Lynyrd Skynyrd) en California Dreamin' (The Mama's & The Papa's. Ook hadden we een CD waar o.a. het intro van Child In Time (Deep Purple) op stond. En denk jij dat mijn klasgenoten daar nu naar luisteren? Nee, zo'n muziekles verandert daar niks aan. Zelf is dat ook niet de reden dat ik daarmee begonnen ben.

Reinbo wrote:

En waarom zou muziekles je niet juist kunnen leren te luisteren. Het herkenning van ritme's (Ja er is meer dan een 4 kwartsmaat. ), instrumenten, stijlen, etc.

Het voegt voor mij niks toe. En voor het overgrote deel van mensen van mijn leeftijd niet. Degene die zich echt interesseren voor muziek kunnen dat alsnog leren.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

4-9

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Wij moesten altijd Enya doen met de orinoco flow of zo bij muziek. VErvolgens de tune van Maimi Vice van ene Jan Hammer..

Heb ik natuurlijk niets mee gedaan!

Spetie

• 38871 messages
  • 8148 votes

8. South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999) - Man On the Moon (1999)

1-0

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

2-0!

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

2-1

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

2-2

Jammer dat Dr. Strangelove eruit ligt tegen een middelmatige film als The Player.

[Preketero]

• 8531 messages
  • 2450 votes

3-2

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

3-3

Reinbo wrote:

maar het lijkt me dat een muziekleraar de leerling op enthousiaste wijze zou moeten inspireren muziek te verkennen.

En dat gaat bij 95% niet lukken als je het gaat hebben over muziekgeschiedenis. En maar best ook trouwens, het zou een serieuze aderlating zijn voor de progessie in de muziekwereld.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

3-4

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

4-4, maar Man on the Moon verdient een herkansing!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.