- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Komedie (2011)
Knock-out: Komedie (2011)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Blind? Sorry hoor, maar AB is 100% komedie. Zou niet weten wat het anders is. Denken jullie dat het hier om drama gaat of zo?
Ken geen film waar ik vaker en harder om heb moeten lachen. Maar blijkbaar nemen jullie het serieus..... Rare snuiters zijn jullie.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Twee van de beste films uit de lijst ook meteen. En een wonder dat stomme slapstick de beste 16 haalt. Op naar de finale met één van die twee!
Man On the Moon is erg leuk, maar nu wel ver genoeg gekomen. Tijd dat die opzij schuift voor South Park.
We spreken t zo af: als SP korte metten maakt met Andy Kaufman, mogen de 4 boys de 1e prijs binnenhalen wat mij betreft
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Naked Gun nu duidelijk mijn favoriet.
Flauwste vorm van humor die er nog is zit. Maar ach, de pizza Margharita is ook de populairste pizza...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Blind? Sorry hoor, maar AB is 100% komedie. Zou niet weten wat het anders is. Denken jullie dat het hier om drama gaat of zo?
Ken geen film waar ik vaker en harder om heb moeten lachen. Maar blijkbaar nemen jullie het serieus..... Rare snuiters zijn jullie.
American Beauty is toch een komisch drama? Of dramatische komedie, zo je wilt.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Blind? Sorry hoor, maar AB is 100% komedie.
En geen % drama?
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Naked Gun nu duidelijk mijn favoriet.
AB is arthouse voor huisvrouwen.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ik vond AB een fascinerende film, dat zeker. Maar grappig is tie maar een paar keer toch?? Film vol met ellende, obsessie en gevoelens die niet geuit kunnen worden
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En geen % drama?
Nee, vrijwel 0. Een pure zwarte komedie. Alles is toch duidelijk ubergestileerd. Kun je toch geen drama noemen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vond AB een fascinerende film, dat zeker. Maar grappig is tie maar een paar keer toch?? Film vol met ellende, obsessie en gevoelens die niet geuit kunnen worden
Dat is toch ontzettend komisch. Ik heb wel 240 keer gelachen den ik. Soort hoge school versie van Naked Gun. Maar dat moet ik zeker als drama zien. Want dat die man z'n hand verbrand aan het fornuis is toch ook enkel ellende..... 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
En het zwarte aspect, dat bevat geen drama?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Een ieder heeft weer een ander vreemd gevoel voor humor, maar niet iedereen deelt dan juist die van jou. Acceptatie Reinbo...c'mon 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Op die manier bevat NG ook drama en is het een thriller. Kijk AB nog eens, is toch niet serieus te nemen. Kijk enkel al hoe dat mens het huis verkoopt en met de makelaar naar bed gaat. Of De scene bij de hamburgertent. Echt puur op drama ingezet zeker... Eigenlijk is alles gewoon oergeestig. Elke scene, elke beweging, elke zin. Ijzersterk en understated, wellicht dat het een hoop kijkers daarom ontgaat.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Een ieder heeft weer een ander vreemd gevoel voor humor, maar niet iedereen deelt dan juist die van jou. Acceptatie Reinbo...c'mon
Beetje toegeven dat de wereld plat is... Sorry, maar ik weet beter.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Mensen die in American Beauty niet in 1ste instantie een komedie zien. 
Of bv. De scene dat Lester en zijn vrouw eindelijk weer eens sex lijken te hebben, waarna zijn vrouw een opmerking maakt over een drankje dat op de bank gemorst dreigt te worden. 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Opeens heeft Reinbo last van High Art/ Low Art ideeën.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Flauwste vorm van humor die er nog is zit. Maar ach, de pizza Margharita is ook de populairste pizza...

Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Het zal eens niet.
Ontkennen dat het een komedie is, zal duiden op een overduidelijke misvatting... maar het niet grappig vinden, is zeer normaal.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4614 votes
Op die manier bevat NG ook drama en is het een thriller. Kijk AB nog eens, is toch niet serieus te nemen. Kijk enkel al hoe dat mens het huis verkoopt en met de makelaar naar bed gaat. Of De scene bij de hamburgertent. Echt puur op drama ingezet zeker... Eigenlijk is alles gewoon oergeestig. Elke scene, elke beweging, elke zin. Ijzersterk en understated, wellicht dat het een hoop kijkers daarom ontgaat.
Ik vind AB ook erg grappig, maar je kunt moeilijk ontkennen dat bepaalde scènes louter om dramatiek draaien. Het einde bv. is niet bepaald hilarisch te noemen. Naked Gun daarentegen is helemaal geen drama of thriller. Elk aspect heeft het komische als doel.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het zal eens niet.
Ontkennen dat het een komedie is, zal duiden op een overduidelijke misvatting... maar het niet grappig vinden, is zeer normaal.
Verbijsterend!
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Dat is toch ontzettend komisch. Ik heb wel 240 keer gelachen den ik. Soort hoge school versie van Naked Gun. Maar dat moet ik zeker als drama zien. Want dat die man z'n hand verbrand aan het fornuis is toch ook enkel ellende.....
Ah kom op het gaat toch om de verpakking!! Wat is nou grappiger??
Twee mannen die op 2 meter afstand een magazijn op elkaar leegschieten of de nog-niet-openbaar homoseksuele buurman die wordt afgewezen in een poging liefde te voelen??
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Je noemt nu net die scènes op die inderdaad grappig zijn, maar NG bevat geen emo zoon die onder de tirannie van zijn vader uit wil komen, die op zijn beurt weer dealt met onderdrukte gevoelens. Issues die wel degelijk een serieus podium krijgen in AB. En dan hebben we het nog niet eens over de vreselijk moderne emo score, die doorheen de film loopt.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Er zijn ook films die geen cheesy soundtrack bevatten, gelukkig! Om alles maar gelijk emo soundtrack te noemen vind ik nogal makkelijk, dat zou je dan ook kunnen zeggen van Mulholland Dr.
Verder is het vooral hilarisch dat die zoon alles doet wat zijn vader hem heeft verboden. En om die vader lach je toch meer dan dat je met hem meevoelt? Wat een loser van een man is dat met zijn bekrompenheid en zijn discipline!