- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Europese Cinema (2010)
Knock-Out: Europese Cinema (2010)
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
55. 2001: A Space Odyssey (1968) - Stroszek (1977)
0-1 op basis van deze Knock-Out
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Sinds wanneer wordt Groot Brittanië niet als onderdeel van Europa gezien? 
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Sinds wanneer wordt Groot Brittanië niet als onderdeel van Europa gezien?
Het is meer een gevoelskwestie. Net als Lolita hiervoor, of de films van Lean of Leone. Het zijn geen films die ik makkelijk kan koppelen aan Europa. Vooral omdat ze zich duidelijk niet afspelen in Europa.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Vooral omdat ze zich duidelijk niet afspelen in Europa.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Ik doelde meer op de special effects:
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het is meer een gevoelskwestie. Net als Lolita hiervoor, of de films van Lean of Leone. Het zijn geen films die ik makkelijk kan koppelen aan Europa. Vooral omdat ze zich duidelijk niet afspelen in Europa.
Bij Kubrick kan ik me dat nog voorstellen, maar Lean en Leone? Leans vroege films zijn zo Brits als een English breakfast (Brief Encounter en de Dickensfilms) en ook de meeste van zijn latere epische films worden vanuit een Brits perspectief verteld (Bridge on the River Kwai, Lawrence of Arabia), waarbij Kwai het zelfs moet hebben van een erg Britse houding.
En ik blijf er wat moeite mee hebben als spaghettiwesterns als iets Amerikaans gezien worden. Die lijken namelijk echt niet op Amerikaanse westerns. Ze mogen dan Amerikaanse acteurs bevatten, het is een echt Italiaans genre.
3-3 Berlin
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat is die vorige en flauwe uitslag zeg.... de tegenstemmers zouden Stroszek eens moeten zien......
4-4
Spetie
-
- 38871 messages
- 8151 votes
6-4 niks flauws aan Stroszek is gewoon beter.