• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.323 votes
Profile

Veelzijdige acteurs...

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Ach als je dat al allemaal als hetzelfde beschouwd. Maar maakt niet uit, neem ik toch gewoon Donnie Brasco als voorbeeld.

Dan noem ik Edward Scissorhands, Ed Wood, Charly and the Chocolate Factory, Blow, Sleepy Hollow, Pirates of the Carribean, The Ninth Gate, Secret Window, Fear and Loathing in Las Vegas: allemaal lichtelijk (tot meer dan lichtelijk) neurotische types.

En dat is dan ook waar Depp zijn grote kracht ligt: het spelen van 'typetjes'. Niet dat hij dat *uitsluitend* doet, maar tot de categorie 'veelzijdige acteurs' zou ik hem zeker niet willen rekenen.

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Ik ben het niet eens met de stellingen dat Tom Hanks een veelzijdig acteur zou zijn, ik zie hem bijna altijd in de rol van een goeie kerel zonder al te veel speciale trekjes.

Philip Seymour Hoffman, Dustin Hoffman en Marlon Brando zijn wel erg veelzijdige acteurs.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

kijkert wrote:

Dan noem ik Edward Scissorhands, Ed Wood, Charly and the Chocolate Factory, Blow, Sleepy Hollow, Pirates of the Carribean, The Ninth Gate, Secret Window, Fear and Loathing in Las Vegas: allemaal lichtelijk (tot meer dan lichtelijk) neurotische types.

Blijft een beetje gemakkelijk om alles maar over één kam te scheren. Het ene neurotische personage is het andere nog niet.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Naast Benicio wil ik ook graag nog even Christopher Walken, Sean Penn en de zwaar ondergewaardeerde Jeffrey Wright noemen.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Blijft een beetje gemakkelijk om alles maar over één kam te scheren. Het ene neurotische personage is het andere nog niet.

Het zijn niet dezelfde personages, maar wel vergelijkbare type's: neurotische wereldvreemde figuren.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Peter Sellers was ook veelzijdig. Hij kreeg helaas te weinig de kans om dat te bewijzen.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Peter Sellers was ook veelzijdig. Hij kreeg helaas te weinig de kans om dat te bewijzen.

Ik wil je best geloven, maar ik ken alleen zijn humoristische zijde. Waarop baseer je zijn veelzijdigheid?

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Robert Mitchum is een extreem veelzijdige acteur.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

kijkert wrote:

(quote)

Ik wil je best geloven, maar ik ken alleen zijn humoristische zijde. Waarop baseer je zijn veelzijdigheid?

Ik ken geen enkele film van hem die niet een komedie is, maar niet al zijn rollen waren zo uitbundig als je van hem gewend bent. Naast typetjes als Clouseau en Dr. Strangelove kon hij ook wat lastigere rollen aan. Neem alleen al de president in Dr. Strangelove. Vergelijk die rol maar eens met die van Dr. Strangelove zelf, is toch wel een groot verschil.

Maar helemaal afwijkend is Sellers rol in Being There. Erg ingetogen en simpel, maar toch intrigerend. Jammer dat het zijn op een na laatste rol was. Zou voor hem hebben kunnen doen wat Lost in Translation voor Bill Murray deed: serieuzere rollen opleveren.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Ik ken geen enkele film van hem die niet een komedie is, maar niet al zijn rollen waren zo uitbundig als je van hem gewend bent. Naast typetjes als Clouseau en Dr. Strangelove kon hij ook wat lastigere rollen aan. Neem alleen al de president in Dr. Strangelove. Vergelijk die rol maar eens met die van Dr. Strangelove zelf, is toch wel een groot verschil.

Maar helemaal afwijkend is Sellers rol in Being There. Erg ingetogen en simpel, maar toch intrigerend. Jammer dat het zijn op een na laatste rol was. Zou voor hem hebben kunnen doen wat Lost in Translation voor Bill Murray deed: serieuzere rollen opleveren.

Klinkt toch meer als een veelzijdig komisch acteur. Net zoiemand als Jim Carrey. Maar ik ken te weinig van hem, en Dr. Strangelove heb ik te lang geleden gezien om eerlijk te kunnen beoordelen, laat staan om Sellers' verschillende rollen daarin te kunnen beoordelen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dan zou ik vooral Being There eens bekijken. Dat is geen uitgesproken komedie en Peter Sellers speelt daar eigenlijk radicaal anders dan je van hem gewend bent. Erg mooie rol.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Dan zou ik vooral Being There eens bekijken. Dat is geen uitgesproken komedie en Peter Sellers speelt daar eigenlijk radicaal anders dan je van hem gewend bent. Erg mooie rol.

Was laatst op tv, en ik zou hem gaan kijken. Maar toen hij begon had ik er gewoon geen zin in. Heeft niets met die film te maken hoor, maar je kunt niet altijd zin hebben in die of die film.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Daar moet ik goed over nadenken, maar ik vind persoonlijk Joaquin Phoenix wel veelzijdig.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Het viel me ook op dat Willem Dafoe nog al veel verschillende soorten rollen gespeelt heeft. Ook best veelzijdig.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

L. luchtloper wrote:

Daar moet ik goed over nadenken, maar ik vind persoonlijk Joaquin Phoenix wel veelzijdig.

Mee eens.

Anarchist

• 497 messages
  • 607 votes

hmmm ik zou wat meer van depp moeten bekijken

maar hanks,spacey of cage vind ik zeker niet veelzijdig

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Inderdaad Depp ja, je moet eens nagaan hoeveel verschillende soorten rollen hij heeft gespeeld .

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Cage en Spacey vind ik ook wel veelzijdig ja.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Hoezo is Cage veelzijdig ? Speelt misschien wel andere rollen, maar het blijft toch echt steeds Cage waar je naar zit te kijken. Datzelfde heb ik toch ook met Spacey.

Ik denk dat wat Amerikaanse acteurs betreft Depp duidelijk de beste keuze is. Veel verder kom ik niet.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Nicolas Cage komt bij mij inderdaad ook altijd precies hetzelfde over, niet echt veelzijdig. Vind het echter wel een goede acteur. Zijn rollen zijn dan niet zo verschillend, maar hij zet ze vrijwel altijd erg sterk neer.

SniPes

• 786 messages
  • 1724 votes

Daniel Day-Lewis, vind ik in heel veel films heel erg verschillend. Kijk maar naar In The Name of the Father, Last of the Mohicans en Gangs of New York. Hier heb ik nooit het gevoel dat ik naar dezelfde acteur zit te kijken.

sjochem

• 13 messages
  • 401 votes

Sean penn is naar mij idee super veelzijdig. Kijk maar naar films als casualties of war, carlitos way, dead man walking, sweet and lowdown, I am sam, 21 grams en assasination of richard nixon!!

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Johnny Depp, Phillip Seymour Hoffman, Kathy Bates, Christian Bale en Ralph Fiennes schieten met het eerste te binnen als ik denk aan veelzijdige acteurs of actrices.

Verder nog even een eervolle vermelding voor Robert Englund, deze heeft ook al ontzettend veel verschillende rollen en typetjes gespeeld in allerlei vele verschillende genres. Wat mij betreft ook behoorlijk veelzijdig, maar ik zal wel de enige zijn.

Wel grappig dat als je veel bekende acteurs bij langs gaat, de meeste toch vaak dezelfde soort rollen spelen en er maar een paar zijn die écht veelzijdig zijn en in bijna elke film een ander typetje neerzetten ...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Nog niet genoemd: Billy Bob Thorton.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Ewan McGregor

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

BoordAppel wrote:

Nog niet genoemd: Billy Bob Thorton.

Wel al genoemd, maar ik vergeef het je

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Dan heeft die persoon (jij?) zijn naam verkeerd gespeld of is de zoekfunctie kaduuk .

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

BoordAppel wrote:

Dan heeft die persoon (jij?) zijn naam verkeerd gespeld of is de zoekfunctie kaduuk .

euhmmm ... volgens de films die ik heb is het toch ThorNton. Ik vrees dus dat jij hem verkeerd gespeld hebt. Of er moeten 2 acteurs met een gelijkaardige naam zijn

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Dat was natuurlijk ook nog een mogelijkheid .

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Brad Pitt ook eigenlijk wel, hij speelt meestal stoere rollen, maar wel verschillende soorten rollen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.