- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Veelzijdige acteurs...
Veelzijdige acteurs...
Anarchist
-
- 497 messages
- 607 votes
kent er iemand acteurs die elke keer een geheel ander personage neerzetten zonder bepaalde karekteristieken van zichzelf of andere personages die ze speelden te blijven vertonen?..dat ze dus niks herkenbaars in hun rollen meedragen en elke keer dus anders op het scherm zijn..zelfs in gelijkaardige rollen
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Hier springt natuurlijk een acteur met kop en schouders boven de rest: Johnnie Depp.
Ook Mike Myers kan dat wel redelijk.
Anderen: Heath Ledger, Marlon Brando
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Johnny Depp, zonder twijfel, en idd, die steekt er met kop en schouders bovenuit.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Tadanobu Asano. Vaak vergeleken met Depp, maar speelt veel meer uiteenlopende rollen. Zie Depp niet snel rondlopen in een Ichi The Killer ...
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
of een Electric Dragon 80.000V ....
ELECTRIC GUITAR !!!!!!!!!!!!
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Laat ik hier dan maar een lans breken voor George Clooney.
Zeer veelzijdig acteur.
Johnny Depp, een van mijn voormalige favorieten, begint me steeds meer te irriteren met zijn vrijwel altijd lichtelijk neurotisch gestoorde personages.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Zie Depp niet snel rondlopen in een Ichi The Killer ...
Nou... als hem dat script was aangeboden
. Probleem is dat dat soort films nu niet zo snel gemaakt worden door regisseurs van naam in de VS.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Johnny Depp, een van mijn voormalige favorieten, begint me steeds meer te irriteren met zijn vrijwel altijd lichtelijk neurotisch gestoorde personages.
Precies. Als er een iemand altijd hetzelfde soort personage speelt, is het Depp wel.
Nou... als hem dat script was aangeboden
. Probleem is dat dat soort films nu niet zo snel gemaakt worden door regisseurs van naam in de VS.
Zit ie vastgelijmd aan die regisseurs van naam dan? Niets let hem om genoegen te nemen met een niet zo bekende regisseur die niet uit Hollywood komt en waarschijnlijk veel minder geld te bieden heeft.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Hij speelt zowat in elke film een ander personage juist. Je kan zijn rol in The Ninth Gate toch met geen mogelijkheid vergelijken met zijn rol in Fear and Loathing in Las Vegas?
Het is te hopen van niet maar hoeveel acteurs van naam zijn er die in producties spelen van totaal onbekende regisseurs? Asano zal dat ook niet doen (correct me if I'm wrong), verschil is dat er in Japan regisseurs van naam zijn die aparte films maken in tegenstelling tot de VS.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Terry Gilliam maakt toch ook niet altijd standaard-filmpjes dacht ik zo 
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Eigenlijk is Depp veel minder veelzijdig dan dat hij probeert te zijn, dat komt mede doordat hij niet zo heel veel verschillende soorten expressie heeft of tekst, in welk raar pakje hij zich ook steekt. Daarentegen is het eigenlijk altijd wel prettig naar hem kijken en hij kiest meestal rollen die hem goed liggen. Nog wat anders dan veelzijdig 
Benicio Del Toro vind ik veel veelzijdiger om maar iets te noemen.
Van de oude garde moet Sir Laurence Olivier genoemd worden, prachtige kop en kon werkelijk alles spelen met overtuiging!
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Hij speelt zowat in elke film een ander personage juist. Je kan zijn rol in The Ninth Gate toch met geen mogelijkheid vergelijken met zijn rol in Fear and Loathing in Las Vegas?
Beide, wat ik al zei, lichtelijk neurotische personages.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Jack Nicholson, Anthony Hopkins, Steve Buscemi, Marlon Brando, BB Thornton, Kevin Spacey, Robert Duvall, Sean Penn.
Absoluut niet polyvalent : Tom Hanks
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Beide, wat ik al zei, lichtelijk neurotische personages.
Ach als je dat al allemaal als hetzelfde beschouwd. Maar maakt niet uit, neem ik toch gewoon Donnie Brasco als voorbeeld.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Asano zal dat ook niet doen (correct me if I'm wrong), verschil is dat er in Japan regisseurs van naam zijn die aparte films maken in tegenstelling tot de VS.
Doet hij zeker wel, loopt ook de hoofdrol te spelen in lowprofile films van firsttime regisseurs (voorbeeld : Taga Tameni).
Speelde ook al mee in Katsuhito Ishii's eerste film, toen die nog een nobody was (Shark Skin Man & Peach Hip Girl) in het filmwereldje.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Tja, veelzijdige acteurs. Moeilijk. John Hurt of zo?
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Deze namen kwamen meteen bij me op..
Johnny Depp
Benicio Del Toro
Dustin Hoffman
Kevin Spacey
Tom Hanks
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Die laatste twee vind ik eerder de minst veelzijdige acteurs.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Doet hij zeker wel, loopt ook de hoofdrol te spelen in lowprofile films van firsttime regisseurs (voorbeeld : Taga Tameni).
Speelde ook al mee in Katsuhito Ishii's eerste film, toen die nog een nobody was (Shark Skin Man & Peach Hip Girl) in het filmwereldje.
Ok, overigens doet Depp dat ook. The Libertine is ook van een first time regisseur.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Jack Nicholson
Zie ik doorgaans graag, maar vind ik nu net niet in dit topic thuishoren.