- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Meest overschatte regisseurs
Meest overschatte regisseurs
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kijk van Alien 3 eens zijn director's cut, die is stukken beter dan het gedrocht wat de studio er van gemaakt heeft. Daarnaast zijn TSN en Zodiac gewoon erg sterk. En zijn slechtste film is Benjamin Button, niet FC, dat is zijn beste.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Heb je ook zijn twee eerste films gezien (Duel en The Sugarland Express) ? Die zijn echt wel van een heel ander kaliber dan zijn latere blockbusters.
Vond ik vroeger ook overschat.. tot ik zijn door Hitchcock geïnspireerde thrillers zag: Carrie, Body Double, Sisters en Blow Out zijn zeker aanraders.
Bedankt voor de tips Yeyo. Duel heb ik bij de hand, zal ik dan maar eens bekijken.
Baba Chui
-
- 35 messages
- 8 votes
Een overschatte regisseur: Oliver Stone, - er zijn er overigens genoeg die die qualificatie verdienen, kijk maar naar "Eat Pray Love" beroerder kun je het nauwelijks treffen.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Kijkende naar de laatste jaren is het duidelijk dat Christopher Nolan echt enorm overgewaardeerd wordt.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Kijk van Alien 3 eens zijn director's cut, die is stukken beter dan het gedrocht wat de studio er van gemaakt heeft. Daarnaast zijn TSN en Zodiac gewoon erg sterk. En zijn slechtste film is Benjamin Button, niet FC, dat is zijn beste.
Fight Club is inderdaad zijn beste. Daarna Se7en.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zal ook eens controversieel rijtje plaatsen.
01. Pier Paolo Pasolini
02. Paul Verhoeven
03. Shion Sono
04. Woody Allen (Acteur / Regisseur)
05. Takashi Miike
06. John Waters / Stuart Gordon
07. Shinya Tsukamoto
08. Bruno Dumont
09. Pedro Almodóvar
10. Emir Kusturica
Eervolle vermeldingen: Aleksandr Sokurov, Wim Wenders, Sergei M. Eisenstein, Nick Hurran, Tsai Ming-liang, Lars von Trier, Mira Nair, Jean van de Velde, Nagisa Ôshima, Russ Meyer, Paula van der Oest, Seijun Suzuki, Jesus Franco, Eli Roth, Uwe Boll en Edward D. Wood Jr. Hoewel er een aantal tussen staan die niet echt gewaardeerd werden / worden maar toch de moeite waard zijn om te vermelden. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
zal ik hier op reageren? is dat het waard? 
misschien alleen je nummer één aanpakken dan. heb zelf nog te weinig van em gezien om zo'n stevige conclusie te trekken, maar als er aanwijzbare invloed is van de man op zulke diverse regisseurs als Martin Scorcese en Sergei Parajanov, die je waarschijnlijk dus ook wel enorm overschat zult vinden, dan kan je hem wat mij betreft alleen maar onderschatten
de rest kan je zelf wel invullen neem ik aan...
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Met afstand Alfred Hitchcock, blijf altijd met verbazing lezen hoe zijn films de hemel ingeprezen worden. Oubollig, saai, traag, karakters zonder inhoud en wat er spannend aan moet zijn is mij een raadsel.
Nog zo iemand is Andrey Tarkovskiy, zal wel heel interessant zijn zijn visie en gedachten maar ik kan er niks mee.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ik geef het echt op met MM, niveau 0 is bereikt
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als het je gaat om controverse dan is het wel nodig om zo'n rijtje te plaatsen. Ze hebben alle slechte films gemaakt, maar voor bijna alle geldt dat het aantal goede ideeën en aantal slechte overstijgt denk ik. Overschat is natuurlijk niet per definitie slecht.
Maar een lijtje met Michael Bay 'scoort' natuurlijk niet, dus dan moet je als liefhebber natuurlijk aankomen met (in mijn geval): Taviani's, Van Warmerdam, Pedro Costa en zo. Maar wie ik ook heel erg vind: Maria Luisa Bemberg (al zal bijna niemand dat hier kunnen bevestigen) en nog erger: Zi'en Cui. Ook erg, maar geen reigssuer: The Marx Brothers.
Met jouw rijtje kan ik niet echt uit de voeten. Kwestie van smaak, maar Kamen' aan je uitlenen kun je nu wel op je buik schrijven, dat begrijp je. 
edit: wat Ôshima en Suzuki er tussendoen begrijp ik sowieso niet. Ik kan me niet voorstellen dat je voldoende hebt gezien om een oordeel op te baseren. Als je van Ôshima alleen de twee Empire films kent zul je toch echt een toontje lager moeten zingen.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
meh.. als veel mensen iemand goed vinden worden ze al gauw voor overrated uitgemaakt. Ik heb er persoonlijk een beetje een hekel aan. Het is ten eerste ook niet de schuld van de regisseurs.. de manier waarop ze door liefhebbers of het grote publiek bekeken worden. Vorm je eigen mening en laat anderen hun eigen mening hebben. Als het dan blijkt dat heel erg veel mensen een bepaalde regisseur goed vinden, dan zal er toch wel enige kern van waarheid achter zitten. Dat je het er niet mee eens bent is iets anders.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Fight Club is inderdaad zijn beste. Daarna Se7en.
Hehe, Fight Club beter dan Seven? 
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
01. Pier Paolo Pasolini
02. Paul Verhoeven
03. Shion Sono
04. Woody Allen (Acteur / Regisseur)
05. Takashi Miike
06. John Waters / Stuart Gordon
07. Shinya Tsukamoto
08. Bruno Dumont
09. Pedro Almodóvar
10. Emir Kusturica
Eervolle vermeldingen: Aleksandr Sokurov, Wim Wenders, Sergei M. Eisenstein, Nick Hurran, Tsai Ming-liang, Lars von Trier, Mira Nair, Jean van de Velde, Nagisa Ôshima, Russ Meyer, Paula van der Oest, Seijun Suzuki, Jesus Franco, Eli Roth, Uwe Boll en Edward D. Wood Jr. Hoewel er een aantal tussen staan die niet echt gewaardeerd werden / worden maar toch de moeite waard zijn om te vermelden.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb):
Films van Woody Allen en Hirokazu Koreeda.
Beide regisseurs worden zwaar overschat.
NYSe
-
- 1749 messages
- 1611 votes
Kan iemand mij het daverende succes van Zack Snyder uitleggen? Ik heb van de beste man inmiddels Dawn of the Dead, 300 en Watchmen gezien. De eerste is een nogal ongeïnspireerde remake, 300 is op het saaie aan (veldslag na veldslag na veldslag) en Watchmen is een schaamteloze kopie van de meesterlijke strip van Alan Moore en Dave Gibbons, maar dan zonder alles wat die zo goed maakte: karakterontwikkeling.
Dievegge
-
- 3166 messages
- 8191 votes
Ik zal me ook eens gehaat maken.
Ridley Scott
George Lucas
Clint Eastwood
Sergio Leone
Tim Burton
James Cameron
David Ficher
Coen Brothers
Peter Jackson
Chris Columbus
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Ga je het nog uitleggen Dievegge?
En dan vooral mijn favoriete regisseurs: Burton, FiNcher en de Coens.
Ik zie aan je top10 dat je meer van de klassiekers bent ipv de hedendaagse?
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Het is alweer twee jaar geleden en dus tijd voor wat vernieuwingen + verschuivingen.
01. Pier Paolo Pasolini
02. Paul Verhoeven
03. Bruno Dumont
04. Shion Sono
05. Ulrich Seidl
06. Takashi Miike
07. Pedro Almodóvar
08. Shinya Tsukamoto
09. Woody Allen
10. Jean-Luc Godard
11. Paula van der Oest
12. Lars von Trier
13. Xavier Dolan
14. Eli Roth
15. Amat Escalante
16. Russ Meyer / Jesus Franco
17. Seijun Suzuki
18. Emir Kusturica
19. Tsai Ming-liang
20. Pieter Van Hees
21. Mira Nair
22. Nagisa Ôshima
23. Sergei M. Eisenstein
24. Miguel Gomes
25. John Waters / Stuart Gordon
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Leg uit:
Russ Meyer / Jess Franco
John Waters / Stuart Gordon
Ik zie de link in de combi's niet.
Verder veel leuke namen. Alleen Seidl, Dumont en Von Trier moet ik ook niet.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Valt me mee dat Lav Diaz er niet in staat, Verhoeven. Verder een erg mooi TOP-lijstje
Ik zie de link in de combi's niet.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Lars von Trier voor mij, de films die ik gezien heb, bah ik kan er niet naar kijken. Sorry
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ja sorry.
Steven Spielberg, Alfred Hitchcock en Billy Wilder (er zullen er wel meer zijn maar niet zo dat mijn reactie is van o jee, heb je weer iemand met allerbeste, geweldig goede en ik weet ik allemaal niet.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Christopher Nolan en Quentin Tarantino. Verder neig ik ook om Alfred Hitchcock, Steven Spielberg en Robert Zemeckis op te noemen, hoewel ik er maar meteen bijzeg dat ik eigenlijk het tegenovergestelde zoek in een film dan wat Hitchcock aanbiedt, en dat dus meer een stijlprobleem lijkt te zijn. Ook zijn vier films niet genoeg om te oordelen denk ik. Maar overtuigen kan hij voorlopig niet.
Van de rest wel genoeg gezien, en Nolan staat met voorsprong op één gezien die echt enorm gewaardeerd wordt overal, terwijl hij het nooit waarmaakt. (waar Spielberg al bekend staat als een blockbusterregisseur en meer overschat wordt door het algemene publiek).
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Zo'n topic waar je vrienden mee maakt.
Voor mij is Christopher Nolan ietwat overschat, omdat zijn films zo clean in elkaar gepuzzeld zijn dat ze weinig ruimte laten voor warmte en emotie. Daarnaast heb ik nooit begrepen hoe Edward Zwick zo hoog aangeschreven staat, met zijn suikerzoete weergaven van tragedies van wereldformaat. De jodenvervolging als winter wonderland (Defiance) Moderne slavernij rond bloeddiamenten in het meest voorspelbare actiefilmjasje denkbaar. Compleet met blanke actieheld en donkere sidekick. (Blood Diamond) Tom Cruise als de laatste samurai in een soort variant op 'Dances with Wolves' in het Verre Oosten (The Last Samurai)
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Bij de films van Nolan 'moet' je altijd applaudisseren naar zijn complexe mysteries, terwijl ik meestal na 15 minuten al klaar ben met zijn film(s).
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zo'n topic waar je vrienden mee maakt.
Vrij nutteloos topic ook, waarbij altijd Nolan weer benoemd moet worden. Hoezo overschat? Als zoveel mensen er zoveel plezier aan beleven, doet Nolan toch precies wat hij moet doen? Film is entertainment en er zijn maar heel weinig regisseurs die zoveel mensen entertainen als Nolan.
Dat iemand zijn films dan niet goed vindt, dat mag natuurlijk. Maar dat maakt hem niet overschat, want niemand kan voor een ander bepalen hoe een film dient te worden beleefd.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Vrij nutteloos topic ook, waarbij altijd Nolan weer benoemd moet worden. Hoezo overschat? Als zoveel mensen er zoveel plezier aan beleven, doet Nolan toch precies wat hij moet doen? Film is entertainment en er zijn maar heel weinig regisseurs die zoveel mensen entertainen als Nolan.
Dat iemand zijn films dan niet goed vindt, dat mag natuurlijk. Maar dat maakt hem niet overschat, want niemand kan voor een ander bepalen hoe een film dient te worden beleefd.
Volledig met je eens, maar ik denk dat iedereen het gevoel wel kent: 'Waarom loopt iedereen nou achter die of dat aan?' Is ook menselijk. Moet je niet serieuzer nemen dan nodig. Jouw mening is maar jouw mening. Behalve de mijne, die is heilig! 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ja, da's waar. Ik vind het woord 'overschat' alleen zo arrogant klinken, alsof jij (niet jij, maar in het algemeen) wel even voor anderen bepaalt wat ze moeten vinden.