- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Meest onder/overschatte acteur/actrice
Meest onder/overschatte acteur/actrice
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Laat ik nog maar even een lans breken voor een van de meest sympathieke en zeker meest onderschatte acteurs van dit moment:
Jeffrey Wright

gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Laat ik nog maar even een lans breken voor een van de meest sympathieke en zeker meest onderschatte acteurs van dit moment:
Jeffrey Wright
(afbeelding)
ZÉKER
ik doe er giovanni ribisi bij
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ah! Een medestander! 
Ribisi is inderdaad ook iemand die wordt onderschat! Mag erbij van mij!
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Die heeft altijd toch wel hoog aangeschreven gestaan?
Jawel, maar hij speelt maar in heel weinig bekende films. Op moviemeter zijn er maar 3 films die meer dan 100 stemmen hebben gehaald.
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Jawel, maar hij speelt maar in heel weinig bekende films. Op moviemeter zijn er maar 3 films die meer dan 100 stemmen hebben gehaald.
Dat iemand in onbekende films speelt betekent toch niet dat die acteur onderschat wordt? de films waarin diegene speelt misschien maar dat hoeft absoluut niet te betekenen dat de acteur zelf onderschat word.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Dat iemand in onbekende films speelt betekent toch niet dat die acteur onderschat wordt? de films waarin diegene speelt misschien maar dat hoeft absoluut niet te betekenen dat de acteur zelf onderschat word.
Ik denk dat als iemand in veel onbekende films speelt hij dus niet zo'n groot aanbod krijgt. En als je dan wel goed acteert vind ik dat je onderschat bent.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
O'Toole heeft, zeker na Lawrence of Arabia, veel rollen aangeboden gekregen. Hij weigerde ze indertijd echter heel vaak. Gewoon niet iemand die jaarlijks toentallen films maakte. De meeste films met O'Toole zijn geen klassiekers geworden, maar vaak staan ze wel bekend om zijn goede acteerwerk. Over O'Toole als acteur heb ik nooit iemand iets slechts horen zeggen. En terecht.
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Absoluut niet. Hebben jullie uberhaupt Lost in Translation alleen al gezien?
Jop, vond haar niet slecht. Maar om nou meteen te zeggen dat ze geweldig was...
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Kijk maar uit met je kritiek op mevrouw Johansson. Dan krijg je direct de volle laag! Ik ben het volledig met je eens, maar ben wat voorzichtiger in mijn uitspraken geworden hier op het forum...
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Je hebt helemaal gelijk hoor, er mag hier weinig slechts gezegt worden over Scarlett, maar toch zeg ik gewoon mijn mening. 
En ja ik heb ook Lost in Translation gezien, maar moet eerlijk zeggen dat ik er zeer weinig aan vond, ze was maybe niet slecht maar mij kon ze iig niet boeien.
Ik was het trouwens ook eens met BenicioDelToro over Giovanni Ribisi, die man is zeker onderschat.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
De groep anti - Scarlett fans groeit maar door. 
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
scarlett vond ik eigenlijk het best vroeger, in ghost world en man who wasn't there (toen niemand haar nog kende...). Lost in Translation haatte ik (niet door scarlett, maar toch) en the island, match point en prestige speelt ze ronduit belachelijk.
maar over het algemeen ben ik wel pro.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Overschat
Julia Roberts, Denzel Washington, Orlando Bloom, Chantal Janzen, Russell Crowe, Keira Knightly en Uma Thurman staan bij mij bovenaan als het op overschatte acteurs aankomt. Een aantal daarvan zijn zeker niet slecht, maar krijgen veel meer aandacht dan ze eigenlijk verdienen. Ik krijg trouwens ook steeds meer het gevoel dat meneer Cees Geel na Simon erg overschat begint te worden. Maar dat kan aan mij liggen ...
Onderschat
Heel wat Amerikaanse horroracteurs worden wat mij betreft zwaar onderschat. Acteurs als Bill Moseley, Jeffrey Combs of Brad Dourif hebben genoeg in hun mars, maar krijgen wat mij betreft veel te weinig aandacht. En met name mijn all-time favorite Robert Englund heeft in zóveel films al bewezen heel wat andere genres aan te kunnen, maar krijgt niet de aandacht die hij verdient.
Verder zou het ook niet verkeerd zijn als acteurs als Peter Stormare, Clancy Brown, Kathy Bates, Harry Dean Stanton, Michael J. Fox, Robert Patrick, Gary Oldman of Craig T. Nelson iets meer in de spotlights zouden staan. Tikkeltje onderschat, als je het mij vraagt.
Maar goed, de meeste van mijn favoriete acteurs (Phillip Seymour Hoffman, James Stewart, William H. Macy, Cary Grant, Jack Nicholson) zijn onderschat noch overschat, dus ik heb over het algemeen eigenlijk maar weinig te klagen. 
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Overschat: Julia Roberts, ik vind er niet veel aan. Andere mensen zien haar als een soort voorbeeld maar het zijn meestal echt van die foute chickflicks films. Hoewel Pretty Woman de leukste romantische komedie is, is dat zeker geen topper.
Sandra Bullock: Ook ongeveer zelfde verhaal als Julia Roberts, ze acteert wel leuk maar geweldig is ze absoluut niet en Meg Ryan word ook behoorlijk overschat(niet op moviemeter)
Onderschat: Evan Rachel Wood, die mag wel meer in the spotlight staan, haar acteerpresentatie in Thirteen was echt wel goed. Lindsay Lohan is eindeloos bekend maar acteert een stuk minder minder dan Evan Rachel Wood.
(Evan Rachel Wood zou gaan spelen in Mean Girls en ook A Cinderella Story)
Katherine Heigl: Raar dat ze nooit voor Grey's Anatomy bekend was geworden, ze acteert geweldig in die serie.
En Audrey Tautou krijgt ook niet echt veel rollen die echt grote producties waren. (Behalve Da Vinci Code maar die viel bij veel tegen en Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain want daar is ze briljant)
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
nog niet genoemd
onderschat michael ironside
uit the last chapter.
super goed die man
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
L `Auberge Espagnole is ook wel een bekende film, niet bekend bij het grote publiek maar wel bij de liefhebbers van de Franse cinema. Overigens speelt ze ook niet zo `n grote rol in die film. Jammer, dat ze niet wat prominenter aanwezig is in het filmwereldje. Ik hoop alleen wel dat ze niet haar toevlucht zoekt tot Hollywood. Haar uitstraling heeft wel wat. Ik wacht met smart op Les Poupes Russes.
Als je van Audrey Tautou houdt moet je Pas Du Tout maar eens kijken. De hele film draait bijna om haar alleen.
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Ja oké maar echt een super grote productie was het niet denk ik.
Esteban
-
- 3606 messages
- 1826 votes
Overschat; Ben Stiller. Een non-talent dat dikwijls niet meer doen dan rondlopen in een film. Je kent het wel ... Ben krijgt een papfles tegen z'n hoofd, Ben doet neurotisch, Ben krijgt een klap, Ben doet neurotisch, Ben valt, Ben doet neurotisch, ...
Wat voegt de man in hemelsnaam toe aan eender wélke film waar hij in mee doet? Waar échte komieken of acteurs het materiaal naar hun hand zetten of zelfs een slecht geschreven film goed maken alleen al door hun aanwezigheid is Ben Stiller iemand die enkel maar de film ondergaat.
Afvoeren die handel.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Robert Patrick (oa in the terminator 2) en Robert Carlyle (oa Trainspotting) zijn 2 onterecht onbekende acteurs. Maar wijnig mensen hebben van ze gehoort en het zijn 2 van mijn favorieten acteurs.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
scarlett vond ik eigenlijk het best vroeger, in ghost world en man who wasn't there (toen niemand haar nog kende...). Lost in Translation haatte ik (niet door scarlett, maar toch) en the island, match point en prestige speelt ze ronduit belachelijk.
maar over het algemeen ben ik wel pro.
Island en prestige zijn idd niet zo sterk. Wel acteert ze nog goed in Girl with a pearl earring en Black Dahlia. Maar je mag ook niet vergeten dat ze nog maar begin 20 is en nog veel te leren heeft. Ze kiest er over het algemeen toch wel de goeie films uit. Moeilijk om haar al te oordelen over haar acteerprestaties, maar als je op die leeftijd al zo'n palmares hebt, mag je zeker niet klagen. Veel actrices konden dat niet doen op die leeftijd.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Zwaar overschat:
- Tom Cruise. Het enige dat hij kan is een beetje op en neer springen en roepen bij Oprah dat hij zóó verliefd is op Katie.. Van acteren is geen sprake meer, hij is eigenlijk nogal vervelend en niet leuk meer zoals in zijn hoogtijdagen met goede films als Jerry Maguire..
- Diane Keaton. Zou heel leuk zijn? Maar ik vind haar maar een vervelende vrouw, die met haar performance voor mij een film totaal verziekt..
- Woody Allen. Zal vast wel een geniale regisseur zijn, en een hele goede acteur, maar ik moet de eerste goede film nog zien waarin hij mij kan verrassen...
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
- Woody Allen. Zal vast wel een geniale regisseur zijn, en een hele goede acteur, maar ik moet de eerste goede film nog zien waarin hij mij kan verrassen...
Tip: kijk Manhattan. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
...en Annie Hall, Crimes and Misdemanors en Husbands & Wives.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Volgens mij heb ik nog nooit iets van hem gezien.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik vind Woody Allen echt een verschrikkelijke regisseur. Ik had het al bij de eerste film die ik ooit van zijn hand zag, Everyone Says I love you, wat een bocht film vond ik dat
. Toch waagde ik me aan Annie Hall. Okay, die viel mee, maar toch zal Woody Allen nooit en nooit mijn favoriete regisseur worden en ook nooit mijn favoriete acteur, ik vind hem gewoon overschat
.
Nicolas Cage is trouwens onderschat imo, hier op Moviemeter. Ik heb echt een zwak voor die man, hoeveel wan-producten hij ook maakt. Ja, er zijn veel betere acteurs, die emoties veel beter kunnen brengen, maar ik heb iets met Nicolas, echt. Ik vind hem gewoon een geweldige acteur, die geen kwaad kan doen bij mij. Jammer dat mensen hem zo verschrikkelijk vinden
.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Nicolas Cage kan maar een of twee gezichtsuitdrukkingen trekken, daarom vind ik hem juist óverschat. Hoe kunnen ze die man nou een oscar geven?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nicolas Cage kan maar een of twee gezichtsuitdrukkingen trekken, daarom vind ik hem juist óverschat. Hoe kunnen ze die man nou een oscar geven?
Leaving Las Vegas en Adaptation gezien? Daarin is hij briljant.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Die heb ik inderdaad gezien. Daarin is ie iets minder eendimensionaal dan normaal - zeg maar tweedimensionaal - maar nog steeds niet DRIEdimensionaal, als je begrijpt wat ik bedoel.