- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Verdienen (Hollywood) acteurs te veel?
Verdienen (Hollywood) acteurs te veel?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Bij Skyfall (2012):
Hoeveel krijgt Craig eigenlijk voor Skyfall? Ik las dat hij voor de vorige films respectievelijk 3,4 en 8,9 miljoen kreeg.
Ben ik de enige die het niet normaal vind dat Brosnan voor Die Another Day 16,4 miljoen vangde? 
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
hij krijgt ongeveer 15 miljoen, daarnaast nog bonussen wanneer de film bepaalde opbengsten haalt. zal wel 20 miljoen worden ongeveer
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
hij krijgt ongeveer 15 miljoen, daarnaast nog bonussen wanneer de film bepaalde opbengsten haalt. zal wel 20 miljoen worden ongeveer
Eindelijk een bedrag dat in verhouding staat met zijn prestaties (Als ik de reacties mag geloven. Ik zal het pas volgende week zien. Dan zal de drukte al wat gaan liggen zijn)
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
15 tot 20 miljoen voor mee doen in een actiefilm vind jij normaal? Dacht dat we in een crisis zaten?
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zie niet in wat de crisis hiermee te maken heeft. De film brengt enorm op en als hoofdrolspeler zijnde vind ik het een zeer gepast salaris.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zie niet in wat de crisis hiermee te maken heeft. De film brengt enorm op en als hoofdrolspeler zijnde vind ik het een zeer gepast salaris.
Ik vind 20 miljoen zwaar overdreven, ook al levert de film een fortuin op. Slaat natuurlijk nergens op dat je voor een paar maanden acteren zo'n bedrag gestort krijgt.
Ik denk dat de recessie er wel voor gaat zorgen dat die bedragen fors omlaag gaan.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
die bedragen zijn al omlaag gegaan, er zijn nog enkel een paar namen die zoveel verdienen, craig heeft dit dan ook opgebouwd dit salaris door zijn films kaskrakers te laten worden, dit heeft zeker met hem als Bond te maken.
veel acteurs werken bij wat grotere films tegenwoordig met een vergoeding naar ratio van opbrengsten,vroeger waren er veel acteurs die zomaar 25 miljoen per film kregen dit is voor de studio veilig. zo verdiende Robert downey jr. meer dan 50 miljoen aan The Avengers, zelfde voor Leonardo di caprio voor Inception. maar was dit aanzienlijk minder geweest mocht de film het niet goed gedaan hebben aan de box-office
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
In dat oogpunt vind ik het compromis dat gemaakt werd ten tijde van 'Diamonds Are Forever' veel beter: Connery kreeg 1,2 miljoen (1/7de van het budget!) én 12,5% van de opbrengst.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind 20 miljoen zwaar overdreven, ook al levert de film een fortuin op. Slaat natuurlijk nergens op dat je voor een paar maanden acteren zo'n bedrag gestort krijgt.
Ik denk dat de recessie er wel voor gaat zorgen dat die bedragen fors omlaag gaan.
Nee, een salaris moet gewoon in verhouding zijn met je waard bent. Belachelijk dat putjesscheppers zich een beetje gaan druk maken om de astronomische salarissen van individuën die werkzaam zijn in een business waar de financiële geld stromen rijk vloeien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nee, een salaris moet gewoon in verhouding zijn met je waard bent. Belachelijk dat putjesscheppers zich een beetje gaan druk maken om de astronomische salarissen van individuën die werkzaam zijn in een business waar de financiële geld stromen rijk vloeien.
Putjesscheppers? Je mag wel iets normaler over de werkende man praten hoor.
En je kan de zaken ook beter eens in verhouding kijken. 20 miljoen voor een paar maanden werk is extreem veel. Slaat nergens op om de rijke elite van Hollywood steeds maar rijker te maken, ook al is het de marktwerking.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De werkende man moet maar realiseren dat ze hun beroep (en het salaris daarvan) niet kunnen vergelijken. Zielige huilie huilie verhalen. Logische bedragen voor artistieke beroepen, hadden ze ook maarnaar de dramaschool moeten gaan.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Misschien kan Ajax&Litmanen acteur worden, krijgt ie binnekort ook 20 miljoen op zijn rekening gestort terwijl hij aan het zwembad ligt van zijn villa in Los Angeles.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Why do actors get paid so much - wiki.answers.com
Kan mij daar wel in vinden, goede explanatie. Lees maar 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Intussen hebben we zowat elke discussie die leeft in de samenleving gehad bij deze film...
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Why do actors get paid so much - wiki.answers.com
Kan mij daar wel in vinden, goede explanatie. Lees maar
Ook al krijg je 'maar' 1 keer betaald (krijgen we dat allemaal niet?) dan nog is 20 miljoen niet in verhouding met ander werk. Een normaal werkend mens verdient dat zijn hele leven nog niet!
Nog erger vind ik de salarissen van voetballers, die 'werken' in verhouding met hun inkomen ook nog het minst.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Hou er wel rekening mee dat profvoetballers meestal rond hun 34ste afgeschreven zijn, en dan de rest van hun leven met dat geld moeten doen.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Of je kan een reality show beginnen zoals Jean Marie Pfaff.
Timba69
-
- 425 messages
- 673 votes
Hou er wel rekening mee dat profvoetballers meestal rond hun 34ste afgeschreven zijn, en dan de rest van hun leven met dat geld moeten doen.
Afgeschreven om te voetballen dan bedoel je. Want voor de rest zijn ze nog prima bruikbaar op de arbeidsmarkt en velen van hun verdienen daarna nog steeds veel geld als ze trainer worden. Jij hebt het vooral over de net - niet voetballers die sowieso al een stuk minder verdienen.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Wat zo'n 'prof'voetballer in 1 seizoen verdient verdienen wij in ons hele leven niet, dus ook dat is weer een wan-argument, zeker aangezien ze daarna nog makkelijk op de normale arbeidsmarkt zouden kunnen werken.
Tot in de jaren 60 waren zelfs de voetballers die op de Ek's en WK's speelden gewoon in loondienst en mochten blij zijn als ze de gemaakte kosten terug kregen en van hun dagelijkse baas überhaupt vakantiedagen mochten opnemen voor het EK of WK! Waarom moeten ze nu opeens miljoenen verdienen en de samenleving ook nog een miljoenen kosten???
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Persoonlijk denk ik dat deze hele discussie niet bij de film past, had mij er maar beter niet in kunnen mengen. Maar goed, ik heb er zelf geen problemen mee, heb niks te klagen. Maar ik begrijp heel goed dat over de hele wereld een enorme inkomensverschil heerst, maar wat doe je eraan? het is eenmaal zo. Ik zou mij er verder niet druk om maken Thorak.
hankdigger
-
- 183 messages
- 262 votes
15 tot 20 miljoen voor mee doen in een actiefilm vind jij normaal? Dacht dat we in een crisis zaten?
Wat maakt het nou uit dat we in een crisis zitten? De vorige 2 films van Bond films hebben veel opgebracht, voor een groot deel door craig, lijkt me nogal logisch dat hij veel krijgt voor de derde film. Is gewoon vraag en aanbod.
Of heb jij een salarisverlaging aan je baas gevraagd omdat we in een crisis zitten?
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Die vergelijking slaat nergens op, niemand hier, dus ik ook niet, verdient 20 miljoen voor een paar maanden werk. Dat is een belachelijk bedrag.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Die vergelijking slaat nergens op, niemand hier, dus ik ook niet, verdient 20 miljoen voor een paar maanden werk. Dat is een belachelijk bedrag.
hankdigger
-
- 183 messages
- 262 votes
Het gaat er niet alleen om dat iemand een paar maanden werkt. Een acteur is op een gegeven moment ook een merknaam, en daar betaal je voor.
Als een bepaalde acteur op het affiche van een film staat weet je dat de film meer gaat opbrengen dan dat er een onbekende naam op zou staan. Is gewoon marktwerking.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De vergelijking slaat juist overal op.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
20 miljoen is een schijntje als je hoort dat Tom Cruise (bijna) 75 miljoen verdiende aan het 3e deel van Mission Impossible.
En het is wat mij betreft logisch dat acteurs die in blockbusters spelen (die enorm veel geld opbrengen) zoveel verdienen. Het is vreselijk veel, maar zoveel geld gaat er nou eenmaal in dat wereldje om, simple as that.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inderdaad. Snap ook niet waarom dit (ook bij veel andere beroepen) zo'n discussie is. Gewoon kijken naar de marktwerking en het vergelijken met je eigen arbeidersloon is ook een vrij vreemde gedachtegang.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Belachelijk dat putjesscheppers zich een beetje gaan druk maken om de astronomische salarissen van individuën die werkzaam zijn in een business waar de financiële geld stromen rijk vloeien.