- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Meest onbevredigende einde
Meest onbevredigende einde
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Nomak, wat is er dan zo toevallig aan? En Kevin 13, waarom slecht?
The good wist al van te voren welk graf het was, laat Tuco het geld opgraven en maakt af wat ie halverwege het verhaal moest doen, namenlijk hem van het hangtouw redden.
Ik vond dit altijd al een uiterst cynisch einde doordrenkt met zwarte humor. Kan daar voldoende om lachen, om er een goed einde in te zien. Waarom zou iedereen elkaar af moeten knallen? Het was veel voorspelbaarder geweest wanneer Blondie ook Tuco had afgeknald (en voor mij minder leuk).
Dit is dan toch meer een kwestie van smaakverschil.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Ik had liever gezien dat niemand met het geld was gaan lopen. Bijvoorbeeld dat The Good The Bad neerschiet, The Bad The Ugly en The Ugly The Good. Als je hier natuurlijk uitraakt denk ik wel dat sommige mensen mij gelijk zullen geven 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Nomak, wat is er dan zo toevallig aan?
Ik wil het hier wel uitleggen, maar dat duurt veel te lang.
Alles wordt duidelijk door mij beargumenteerd in dit topic. De discussie begint op 11 november 2008, redelijk recent dus.
Lexcoaster
-
- 1268 messages
- 1222 votes
Indy 4, het was al niet op niveau van de eerste 3 films, maar het was nog steeds wel vermakelijk. Ik vond het dan ook zeer jammer van die Ufo, ik vind dat dat niet in een Indy film hoort. Vond het dus ook erg jammer toen bleek dat 'ie er wel inzat.
Ook vond ik het einde van Romeo + Juliet van Baz Lurhman erg, heel erg jammer. Prima film, maar dat einde is erg onbevredigend. Oke, zo zit het verhaal nou eenmaal in elkaar. Ik ben dus ook geen Shakespear fan.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Ook vond ik het einde van Romeo + Juliet van Baz Lurhman erg, heel erg jammer. Prima film, maar dat einde is erg onbevredigend. Oke, zo zit het verhaal nou eenmaal in elkaar. Ik ben dus ook geen Shakespear fan.
wat vond je dan zo slecht aan het einde ?
Lexcoaster
-
- 1268 messages
- 1222 votes
wat vond je dan zo slecht aan het einde ?
Ik vond het jammer dat het zo moest eindigen, maar zo heeft Shakespear het verhaal nou eenmaal geschreven. Ik ben dus ook geen Shakespear fan. 
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2250 votes
Ik vond het einde van The Machinist een enorme afknapper. Het werd vanaf het begin al zó erg duidelijk gemaakt dat de hoofdpersoon zich het een en ander verbeeldde ('er werkt hier helemaal niemand die zo heet', etc.), dat ik gewoon begon te hópen dat het een complot tegen hem was, zoals hij zelf vermoedde. Maar helaas: blijkbaar had iemand, geheel volgens het filmcliché, weer eens last van waandenkbeelden. Nu komt dat tegen het einde (als hij zichzelf aan gaat geven) wel mooi bij elkaar, maar toch; er had veel meer ingezeten.
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
het einde van War Of The Worlds... voor de rest wel een prima film 
Weddy Jazza
-
- 27 messages
- 4 votes
het einde van War Of The Worlds... voor de rest wel een prima film
Wat voor einde had je dan verw8 een independence day einde ?
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2250 votes
Wat voor einde had je dan verw8 een independence day einde ?
Ik denk dat 't vooral teleurstellend was dat de Tripods gewoon neervielen, 'omdat ze niet tegen de lucht konden', of iets dergelijks. Een beetje zwak; alsof de schrijver geen ideeën meer had. En daarnaast is het natuurlijk tenenkrommend om 'n doodgewaande zoon weer terug te zien komen, grrr!
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Ik denk dat 't vooral teleurstellend was dat de Tripods gewoon neervielen, 'omdat ze niet tegen de lucht konden', of iets dergelijks. Een beetje zwak; alsof de schrijver geen ideeën meer had. En daarnaast is het natuurlijk tenenkrommend om 'n doodgewaande zoon weer terug te zien komen, grrr!
inderdaad, dat is exact wat ik bedoel. Het was maar een simpele manier waarop die robots 'doodgingen', zoals je zegt alsof de schrijver niets beter vond.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Het einde van de serie That 70's Show is behoorlijk klote.
Films:
Dawn of the Dead (2004)
John Tucker Must Die
Evil Dead 2
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
van een recent geziene film:
Midnight Meat Train
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
dat is voor mij overduidelijk Breathing Room.. eerst een beetje naar het motief verwijzen, en het dan niet eens openbaren
hoe durven ze 
Anneniem
-
- 40 messages
- 686 votes
DRAG ME TO HELL!!!
Ik vond juist dat die wel een goed einde had, maar je zag het wel aankomen!
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
The Blair Witch Project - en uit dit einde moet ik opmaken dat (A. ze vermoord zijn, (B. de camera viel en de man een kopje thee zette en de kinderen later omkwamen van de honger (ze waren ten slotte verdwaald) of (C. dat het 'echt gebeurd' is. ?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Requiem for a dream is geen slecht einde, maar liet geen enkel hoopvol of positief gevoel bij me achter. In dat opzicht dus onbevredigend, maar niet perse slecht.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
De film is niet bedoelt om de kijker met een bevredigend gevoel achter te laten. Film focust zich alleen op de gevolgen van Drugs en dat reflecteert het einde ook nog maar eens.
Maar zoals je zelf zegt, het is geen slecht einde, verre van dat. En onbevredigend zou je het zeker kunnen noemen.
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
Ja, oke maar wat als de paniek van die kinderen onzin was en de man ze later geruststelde?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
The Mist en Titanic zowiezo.
The Mist kan ik inkomen. Man wat een tenenkrommend einde! Verschrikkelijk. Maar Titanic is toch een volle circkel?
Via tv-series ben ik overigens genoeg gewend qua open eindes, Veronica Mars waarbij alles open blijft staan voor vervolg, Reunion waar een moordmysterie halfverwege in de steek wordt gelaten, en zo kan je nog wel even door gaan.
Overigens heb ik bij Paranormal Activity wel verschrikkelijk lopen griezelen bij het einde. Wat een machteloos gevoel was dat.
FLH
-
- 72 messages
- 1526 votes
Ik vond dat Cloverfield echt een onbevredigend einde had.
Je vraagt je gedurende de film enkele dingen af, die op het einde niet worden beantwoord. Zoals waar kwam het beest vandaan, wat is er mee gebeurd etc.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je vraagt je gedurende de film enkele dingen af, die op het einde niet worden beantwoord. Zoals waar kwam het beest vandaan,
De bijbehorende origin marketing is hier niet echt goed aangekomen, wat toch wel essentieel is voor deze film. De hoofdschuldige lijkt multinational Tagruato te zijn. Dit is hun fictieve website en hier kan je lezen hoe het monster ontstaan 'kan' zijn. Ik zeg kan omdat de exacte reden niet bekend zijn aangezien het niet aan te tonen is hoe het monster ontstaan is. Al lijkt het me logisch dat het te maken heeft met het Chuai Drill Station.
Zo is er nog veel meer marketingmateriaal te vinden: van filmpjes op youtube tot allerlei fictieve krantenartikels en nieuwsuitzendingen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Je vraagt je gedurende de film enkele dingen af, die op het einde niet worden beantwoord. Zoals waar kwam het beest vandaan, wat is er mee gebeurd etc.
Waarom zou je alle antwoorden moeten krijgen? Ik vind juist een open einde het meest bevredigend. Onbevredigende..... een hoop geforceerde 'happy ends' denk ik. Sommige helpen echt de de hele film op zeep. Kan er zo niet direct enkele zoeken, focus veel meer op wat wel goed is.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Het einde van Cloverfiels is (zoals alle films met het toevallig deze voorbijganger als getuige concept) weird: hoe kan het filmpje overleven na een atoombom
??