- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Meest onbevredigende einde
Meest onbevredigende einde
Gordon Gekko
-
- 58 messages
- 861 votes
War Of The Worlds en I Am Legend.
In de categorie series: The Sopranos (geniaal edoch zeer onbevredigend).
Chemie
-
- 26 messages
- 283 votes
Bij het einde van Eagle eye wilde ik bijna huilen van ellende. Wat was dat sowieso een draak van een film, zeg.
mauzst
-
- 90 messages
- 382 votes
2012, Eden Lake, Knowing.
En alle andere films die ik vergeten ben waarbij je bij de aftiteling denkt: HUHHHH???! Aftiteling??
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Ik vind het einde van Eden Lake ook onbevredigend, te depressief gezien de binding met de personages die ze je aansmeren en teveel in contrast met waar de film heen lijkt te gaan.
fieko
-
- 409 messages
- 1685 votes
Master and Commander.
Ik zou deze film met mijn vriendin kijken. Maar die middag verveelde ik me en ik dacht; ik kijk het begin van de film. Uiteindelijk had ik hem uit gezet op een stuk waarvan ik dacht nu gaat hij echt beginnen, maar toen ik hem uiteindelijk met mijn vriendin ging kijken bleek ik hem ong 2 sec voor einde uitgezet te hebben.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik vind het einde van Eden Lake ook onbevredigend, te depressief gezien de binding met de personages die ze je aansmeren en teveel in contrast met waar de film heen lijkt te gaan.
.
dEUS
-
- 268 messages
- 374 votes
Te veel in contrast? De hele film door is het toch niet al te fraai wat je te zien krijgt, zo ook het einde. Zie het contrast dus niet echt in
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Te veel in contrast? De hele film door is het toch niet al te fraai wat je te zien krijgt, zo ook het einde. Zie het contrast dus niet echt in
Toch geeft het de indruk dat zij het gaat overleven, alsof de opbouw en het einde door 2 verschillende personen is geschreven.
dEUS
-
- 268 messages
- 374 votes
Ja die indruk had ik ook. Maar leuk toch, dat je dan uiteindelijk toch nog wordt verrast op het einde 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Soms vind ik dat erg fijn, maar dan wel als ik er een gevoel bij kan hebben van oke dat had kunnen gebeuren, hier komt het te 'out of the blue'.
dEUS
-
- 268 messages
- 374 votes
Ja, maar die film moest het sowieso niet echt hebben van de geloofwaardigheid. Zolang de logica binnen de film maar bewaard blijft, ben ik wel te vinden voor dergelijk 'over-the-top' geweld 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Het was bij mij ook een beetje een doorn in het oog doordat ze sympathie opwekken bij de main character, menig standaard horrorfilm gaat ook iedereen eraan, maar boeit het me niks.
dEUS
-
- 268 messages
- 374 votes
Het was bij mij ook een beetje een doorn in het oog doordat ze sympathie opwekken bij de main character.
Idd, fenomenaal hoe de film erin slaagt zoveel sympathie op te wekken voor dat koppel. Eén van die vele redenen waarom ik de film ook zo waardeer. Dat die vrouw nadien dood moest, dat kan je inderdaad betreuren, maar ik vond het - zoals eerder al gezegd - best verrassend.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Mm. Ik vind het einde van Eden Lake ook erg goed. Wil em graag nog eens herzien. Heb m maar op 3,5 staan terwijl ie minstens een 4 verdient!
Maar een ander film die ik nomineer voor het meest onbevredigende einde ooit:
No Country For Old Men!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
The Mist (2007) heeft voor mij het meest onbevredigende einde ooit.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
Ik vind bij The Book of Eli het einde ook nogal teleurstellend, ongeloofwaardig en clichè. Mila (weet haar naam in de film niet meer) is ineens de mannelijke Eli, wat een Disney-geleuter. Hoort echt niet in zo'n film thuis.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Nee joh! Die vond ik geniaal

Lekker slecht..
jstinissen
-
- 336 messages
- 17988 votes
Nee joh! Die vond ik geniaal

Lekker slecht..
nee man dit einde was barslecht
wie gaat nou ze eigen familie vermoorden
films waar de hoofrolspelers doodgaan zijn voor MIJ onbevredigend maar meestal zijn het wel de beste films
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Zeker, sommige films is het gewoon beter dat het hoofdpersonage dood gaat.
Wat zou er over bijv zijn van Gladiator als Russel Crowe zou zijn blijven leven?
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
Zeker, sommige films is het gewoon beter dat het hoofdpersonage dood gaat.
Wat zou er over bijv zijn van Gladiator als Russel Crowe zou zijn blijven leven?
Zeker waar. Wel onbevredigend (je hoopt natuurlijk op een happy end voor het personage), maar maakt de film zoveel beter.
jstinissen
-
- 336 messages
- 17988 votes
en wat dacht je van
braveheart en set it off ook super einde
zelfs titanic
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
De einde van ( the mist )
Geniaal
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Is juist het weinige goede aan de film ook al wordt het totaal ongeloofwaardig gebracht.
MoLo93
-
- 2 messages
- 0 votes
Het is waar dat het einde van the mist nogal onbevredigend is op gevoelsgebied. Wel vind ik het einde goed in elkaar gezet. Het is niet je alledaagse 'leuke filmpje', je wordt echt in het verhaal gezogen. Vooral door dat einde.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Zeker waar. Wel onbevredigend (je hoopt natuurlijk op een happy end voor het
personage), maar maakt de film zoveel beter.
In het geval van Gladiator was het toch ook een happy end voor het hoofdpersonage? Hij had zichzelf vrijgevochten én keerde terug naar zijn familie. Dat is alles wat hij wilde.