• 178.073 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.830 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

kayleigh87

• 2 messages
  • 129 votes

Mensen voor mij die op hun smartphone zitten.

Walter S.

• 1704 messages
  • 1361 votes

kayleigh87 wrote:

Mensen voor mij die op hun smartphone zitten.

En dat ze er dan de hele tijd om zoeken?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ha, maandag 1 juni 14.30 kan ik me weer lekker gaan ergeren in de bioscoop !

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Graaf Machine wrote:

Ha, maandag 1 juni 14.30 kan ik me weer lekker gaan ergeren in de bioscoop !

Viel helemaal niets te ergeren. Personeel was blij met mijn komst, en ik was blij met hoe het allemaal ging in de bioscoop. Voelde heerlijk om weer in de rode zetel te mogen zitten en te wachten op wat komen gaat. Zelfs de vervelende grolsch-reclame die ze al meer dan een jaar draaiden is eindelijk door een nieuwe grolsch-reclame vervangen.

Edit: overigens ga ik me binnen een film of 5 al weer ergeren aan die nieuwe grolsch-reclame. Net zo'n tenenkrommend tranentrekkend feelgoodfilmpje als die vorige.

Dit om even on topic te blijven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Viel helemaal niets te ergeren. Personeel was blij met mijn komst, en ik was blij met hoe het allemaal ging in de bioscoop. Voelde heerlijk om weer in de rode zetel te mogen zitten en te wachten op wat komen gaat. Zelfs de vervelende grolsch-reclame die ze al meer dan een jaar draaiden is eindelijk door een nieuwe grolsch-reclame vervangen.

Edit: overigens ga ik me binnen een film of 5 al weer ergeren aan die nieuwe grolsch-reclame. Net zo'n tenenkrommend tranentrekkend feelgoodfilmpje als die vorige.

Dit om even on topic te blijven.

Voelde je je nog wel welkom? Krijg een wat ongemakkelijk gevoel van al die nieuwe regels.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Voelde je je nog wel welkom? Krijg een wat ongemakkelijk gevoel van al die nieuwe regels.

Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld. Echt niet. Maar de regels waren ook soepel en in mijn geval meer symbolisch dan noodzakelijk. In andere bioscopen kan dat anders zijn natuurlijk.

Het enige dat ik echt vervelend vind is dat ik moet reserveren (telefonisch), maar dat is dan maar even niet anders.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld. Echt niet. Maar de regels waren ook soepel en in mijn geval meer symbolisch dan noodzakelijk. In andere bioscopen kan dat anders zijn natuurlijk.

Het enige dat ik echt vervelend vind is dat ik moet reserveren (telefonisch), maar dat is dan maar even niet anders.

Reserveren vind ik niet erg, doe al jaren niet anders. Hoop alleen dat het nog leuk in de bios is en dat je ook nog met iemand kan gaan zonder politieonderzoek aan je kont.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Welke bioscoop ben je geweest? Concordia, Kinepolis? Ik wil namelijk ook komende tijd paar keer gaan en kom ook uit het mooie Twente (Goor om precies te zijn..)

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ben bij Movie Unlimited In Hengelo geweest.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Reserveren vind ik niet erg, doe al jaren niet anders. Hoop alleen dat het nog leuk in de bios is en dat je ook nog met iemand kan gaan zonder politieonderzoek aan je kont.

Je kunt volgens mij gewoon met twee mensen gaan en dan naast elkaar zitten. De bioscoop probeert het de bezoeker echt niet moeilijk te maken. Enige lastige hier zou kunnen zijn, zoals me verteld werd vooraf, dat ik tijdens de film wel naar het toilet mag gaan, maar na de film niet. Nou ja, buiten de scoop is op 100 meter een openbaar urinoir. Daar kan het overbodige ook geloosd worden.

Het was leuk in de bioscoop, echt, het personeel was ook gewoon blij dat het weer los ging.

Overigens vind ik reserveren geen probleem, graag zelfs, maar dan wel online en niet telefonisch. Ben niet zo'n liefhebber van bellen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Je kunt volgens mij gewoon met twee mensen gaan en dan naast elkaar zitten. De bioscoop probeert het de bezoeker echt niet moeilijk te maken. Enige lastige hier zou kunnen zijn, zoals me verteld werd vooraf, dat ik tijdens de film wel naar het toilet mag gaan, maar na de film niet. Nou ja, buiten de scoop is op 100 meter een openbaar urinoir. Daar kan het overbodige ook geloosd worden.

Het was leuk in de bioscoop, echt, het personeel was ook gewoon blij dat het weer los ging.

Overigens vind ik reserveren geen probleem, graag zelfs, maar dan wel online en niet telefonisch. Ben niet zo'n liefhebber van bellen.

Owww. Jij moet echt ouderwets bellen? Ja, dat zou ik wel klote vinden. Gelukkig kan ik gewoon alles online regelen.

Dat van de wc vind ik ook vreemd. Gaat dan iemand van het personeel de 30 mensen volgen tot aan de uitgang? Als ik na de film naar de wc wil, dan lijkt me dat gewoon een recht. Vreemde keuze van je bios. Dan zou ik gewoon tijdens de aftiteling naar de wc lopen en zeggen dat de film nog bezig is

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

The Oceanic Six wrote:

Als ik na de film naar de wc wil, dan lijkt me dat gewoon een recht.

Lijkt me ook echt iets dat expliciet in de grondwet is opgenomen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Lijkt me ook echt iets dat expliciet in de grondwet is opgenomen.

Dat niet, maar het lijkt me niet te verantwoorden dat je vooraf en tijdens wel mag en achteraf niet. Sterker, dan gaan mensen tijdens de film vaker lopen. Dat wil je ook niet denk ik.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Gezien deze situatie valt er toch juist een hoop te verantwoorden? Het is niet alsof je mensen een basisrecht afneemt. Lijkt mij gewoon een maatregel om geen stromen van mensen door elkaar te mengen, een probleem wat je tijdens de film normaal gezien minder/niet zal hebben.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Het wordt juist afgeraden om tijdens de film te gaan door Pathé. Controleer je blaas goed voor de film en ga niet opstaan tijdens de film. Overigens ben ik nog nooit tijdens de film naar de plee geweest bij Pathé.. En ze hebben niet eens pauzes. Snap niet hoe het werkt bij mensen hoor. Ik voel gewoon of ik moet plassen of niet voor de film. Dan is het niet opeens 15 minuten later hoge nood.

Pathé gaf bij de Q&A aan dat na de film gewoon mag... Lijkt me ook wel te reguleren als je een wc op de route van de uitgang laat gebruiken en eentje op de ingangroute.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

Dat van de wc vind ik ook vreemd. Gaat dan iemand van het personeel de 30 mensen volgen tot aan de uitgang? Als ik na de film naar de wc wil, dan lijkt me dat gewoon een recht. Vreemde keuze van je bios. Dan zou ik gewoon tijdens de aftiteling naar de wc lopen en zeggen dat de film nog bezig is

Dat laatste zou ik zeker ook doen als ik nodig zou moeten.

Het is echter niet nodig voor het personeel om de mensen tot de uitgang te volgen. Bioscoop Hengelo heeft direct na binnentreden de centrale hal met kaartverkoop, snoep/snacks/drank en de toiletten. Eén personeelslid kan de boel in principe runnen, want ook bij de snackkassa's kunnen kaartjes verkocht worden.

Nu is er uiteraard even meer personeel om mensen niet te lang te laten wachten, maar stiekem de wc in sneaken kan niet.

Ach, als je het eenmaal weet houdt je er rekening mee. Ga je nog even plassen tijdens de trailers en de reclames, en dan lukt het me wel om twee uur niet meer te hoeven. En ik denk dat mensen die echt nodig moeten wel even kunnen vragen of het toch kan. Iets met soep en heet eten.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

rep_robert wrote:

Het wordt juist afgeraden om tijdens de film te gaan door Pathé. Controleer je blaas goed voor de film en ga niet opstaan tijdens de film. Overigens ben ik nog nooit tijdens de film naar de plee geweest bij Pathé.. En ze hebben niet eens pauzes. Snap niet hoe het werkt bij mensen hoor. Ik voel gewoon of ik moet plassen of niet voor de film. Dan is het niet opeens 15 minuten later hoge nood.

Tja, bij een actiefilm 's avonds wil er nog wel eens een biertje naar binnen gegoten worden, en dat kan dan toch wel tot enige nood na de film leiden. Maar zoals gezegd, buiten de bioscoop is gewoon een openbaar urinoir, al zal dat voor de dames geen uitkomst zijn. Die hebben sowieso een toiletruimte nodig voor heel wat meer zaken dan de hoogstnodige fysieke.

Maar dat is mijn probleem niet.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4512 votes

Ergernis en schitterend tegelijk.

Vandaag het filmhuis bezocht. Stoeltjes allemaal lintje erom dat je daar niet mag zitten, alleen op de vrije stoeltjes kon je zitten, zo blijft genoeg ruimte over tussen elke plek en rij. Geen uitzondering, alles los van elkaar, zo is controle makkelijker en schoonmaak ook. Prima, al lang blij dat de toko weer open ging.

Enfin, alle jongeren (alles onder de 50) doet niet moeilijk en pakt gewoon een plekje. Twee vriendinnen die helemaal vooraan moeten zitten roepen nog dat ze in ieder geval niet bang hoeven te zijn dat ze hun bril voor veraf waren vergeten.

De ouderen echter, die risicogroep waarvoor we met ons allen de economie naar de klote helpen, nou, die wilden ABSOLUUT NIET op de eerste rij gaan zitten. Voor de meesten van hen gelukkig waren er her en der nog wat plekken over.

Tot één echtpaar binnenkomt. Die gingen naast elkaar zitten. De discussie zoeken met de vrijwilliger, dat ze per se naast elkaar wilden zitten. Madam schuift dan na veel gedoe iets op, maar gaat op plek met lint zitten. De vrijwilliger zegt nog dat hij de film niet gaat starten anders. En weigeren om even ergers anders te zitten. Ik (en anderen) roep ook nog naar ze maar nog niks. Tot ze opstaan en zich gepikeerd voelen en de zaal verlaten nog voor de film begon.

Voor dat soort volk bestaan dus andere oplossingen hè.

Maar ik weet oprecht niet of ik hier nu om moet lachen of huilen.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Mensen maken vaak de denkfout, wanneer het om ouderen gaat, ze wel aardig en verstandig zullen zijn, maar eens een eikel, altijd een eikel (bij de dames "eikel" vervangen door "bitch").

Walter S.

• 1704 messages
  • 1361 votes

mjk87 wrote:

Enfin, alle jongeren (alles onder de 50)

51. (jong van geest en flexibel)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

52 en nooit volwassen geworden.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

51, ouwe zak, stug en fatsoenlijk.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

mjk87 wrote:

Ergernis en schitterend tegelijk.

Vandaag het filmhuis bezocht. Stoeltjes allemaal lintje erom dat je daar niet mag zitten, alleen op de vrije stoeltjes kon je zitten, zo blijft genoeg ruimte over tussen elke plek en rij. Geen uitzondering, alles los van elkaar, zo is controle makkelijker en schoonmaak ook. Prima, al lang blij dat de toko weer open ging.

Enfin, alle jongeren (alles onder de 50) doet niet moeilijk en pakt gewoon een plekje. Twee vriendinnen die helemaal vooraan moeten zitten roepen nog dat ze in ieder geval niet bang hoeven te zijn dat ze hun bril voor veraf waren vergeten.

De ouderen echter, die risicogroep waarvoor we met ons allen de economie naar de klote helpen, nou, die wilden ABSOLUUT NIET op de eerste rij gaan zitten. Voor de meesten van hen gelukkig waren er her en der nog wat plekken over.

Tot één echtpaar binnenkomt. Die gingen naast elkaar zitten. De discussie zoeken met de vrijwilliger, dat ze per se naast elkaar wilden zitten. Madam schuift dan na veel gedoe iets op, maar gaat op plek met lint zitten. De vrijwilliger zegt nog dat hij de film niet gaat starten anders. En weigeren om even ergers anders te zitten. Ik (en anderen) roep ook nog naar ze maar nog niks. Tot ze opstaan en zich gepikeerd voelen en de zaal verlaten nog voor de film begon.

Voor dat soort volk bestaan dus andere oplossingen hè.

Maar ik weet oprecht niet of ik hier nu om moet lachen of huilen.

Lachen. 100%.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind de bioscoop bezoeken met de coronatijd eigenlijk wel erg lekker. Je mag je gereserveerde kaartjes in het kwartier voor aanvang ophalen, ipv in de oude situatie dat je 10 minuten voor aanvang de kaarten al gescand moet hebben, want anders gaan ze weer in de verkoop. En de rust in een zaal is ook echt heerlijk zeg. Alle ruimte, geen irritante mensen meer. Een bepaald slag volk blijft thuis nu je niet meer met hele groepen naast elkaar kan zitten en de film kan verstoren met vervelend gepraat en gekloot. Ik was alleen bang dat je met 30 plekken nauwelijks meer kon gaan, maar tot nu toe heb ik daar nog geen enkel probleem van ondervonden.

Als je op de achterste rij gaat zitten, heeft ook niemand last dat je op je telefoon kijkt tijdens de reclames en trailers, want je zit geregeld alleen of met max nog iemand in een rij. Of als je samen met iemand gaat natuurlijk. Dat blijft wel gewoon klote, die 20 minuten vooraf voelen elke keer weer nutteloos en herhalend.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

The Oceanic Six wrote:

Dat blijft wel gewoon klote, die 20 minuten vooraf voelen elke keer weer nutteloos en herhalend.

Kan je wel rustig je snoep wegschransen zonder daar mensen mee te moeten storen tijdens de film

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Kan je wel rustig je snoep wegschransen zonder daar mensen mee te moeten storen tijdens de film

Mijn popcorn is vaak al halverwege als de film begint ja

Overigens is eten in de bios soms best ongemakkelijk. Bij een stille scène hou ik me altijd rustig stil. Jammer dat niet iedereen dit doet.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik vind de bioscoop bezoeken met de coronatijd eigenlijk wel erg lekker. Je mag je gereserveerde kaartjes in het kwartier voor aanvang ophalen, ipv in de oude situatie dat je 10 minuten voor aanvang de kaarten al gescand moet hebben, want anders gaan ze weer in de verkoop. En de rust in een zaal is ook echt heerlijk zeg. Alle ruimte, geen irritante mensen meer. Een bepaald slag volk blijft thuis nu je niet meer met hele groepen naast elkaar kan zitten en de film kan verstoren met vervelend gepraat en gekloot. Ik was alleen bang dat je met 30 plekken nauwelijks meer kon gaan, maar tot nu toe heb ik daar nog geen enkel probleem van ondervonden.

ja, is echt heerlijk zo

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Vandaag echt een heerlijke anti-ergernis meegemaakt in de bioscoop.

Ik ging naar Line of Duty, die om 19.00 uur zou beginnen. Maar ik was wat vroeger, wat dingen misgepland, en om 18.45 kwam ik mijn gereserveerde ticket afhalen. Meteen bij de balie werd al gezegd dat ik de enige kijker was. Dat is dan al een pluspunt natuurlijk.

In de zaal, waar normaal dan even een medewerker (v/m) wat regels komt uitleggen, kwam de medewerker nog voor 18.49 uur met de vraag of ik, omdat ik toch alleen was, er bezwaar tegen had dat de film meteen gestart werd.

Dat betekende om 18.50 de film. Uiteraard wel eerst de reclame, daar is voor betaald, maar je zit toch 10 loze minuten minder te wachten.

Goed gedaan, Movie Unlimited !!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Graaf Machine wrote:

Uiteraard wel eerst de reclame, daar is voor betaald

Toch blijft het van de gekke dat je een hele brok reclame krijgt bij een dienst waar je toch al aardig wat voor betaalt.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Toch blijft het van de gekke dat je een hele brok reclame krijgt bij een dienst waar je toch al aardig wat voor betaalt.

Ja, maar daar doe je niet zoveel aan, of je moet gaan actievoeren of zo. Zonder reclame wordt het kaartje, in dit geval de unlimitedpas, wellicht wel wat duurder. Doe mij dan die duffe filmpjes van Grolsch, Biovakantieoord en De Nationale Bioscoopbon maar. In België zullen er wel andere langdurige toppers zijn.

Normaal gesproken ga ik dan nog even op de mobiel kijken, naar wat dan ook. Kom die tijd ook eigenlijk wel door.

Als de coronafase achter de rug is kun je weer veilig 5 tot 10 minuten na aanvangstijd binnen wandelen. Niemand die zich er aan stoort als er tijdens de reclames of trailers nog iemand binnenkomt. Hier niet in elk geval.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.