• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.990 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Flat Eric wrote:

(quote)

Ja! Herkenbaar, echt irritant. Doet echt afbreuk aan de filmbeleving. Ik voel me dan als een vampier die verschrompelt in het licht.

Als het na de aftiteling is geen probleem.

Erger vind ik bij de Vue dat na de pauze de film begint terwijl licht nog aan is. Zou veel beter werken als er een dertig seconden klok in beeld komt. Licht dooft tijdens die periode. Iedereen z'n laatste ding gezegd heeft en dat dan de film verder gaat.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Filmpje: Bezoeker 'Star Wars' door het lint vanwege gebruik mobiele telefoon | Filmtotaal filmnieuws

Kan me die man goed voorstellen.

Mensen die hun telefoon gebruiken tijdens de film is wel onderhand mijn ergernis nr 1 aan het worden. Even snel de tijd bekijken of 2 seconden een app lezen is nog niet zo erg, maar lui die lekker rustig gaan appen of instagrammen, pfff.

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

Bij Knives Out zat een gast de eerste minuten met z'n laptop open. Waar zit je dan met je hoofd? Aandacht te kort? Nou, bij deze krijgt hij het.

Ik had bijna het gevoel dat we met een über-hipster te maken hadden die het zat was om met z'n lotgenoten in de coffee bars te hangen en daarom bedacht had om het bioscoop publiek eens lekker te jennen.

Hij zat voor mij in een hoek waar ik weinig last van had, maar na enkele minuten wees z'n achterbuurman hem er toch snel op om even z'n laptop weg te stoppen. Hulde.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

nummer2 wrote:

Hij zat voor mij in een hoek waar ik weinig last van had, maar na enkele minuten wees z'n achterbuurman hem er toch snel op om even z'n laptop weg te stoppen. Hulde.

Überhaupt dat je bij jezelf bedenkt een laptop mee te nemen naar een bioscoop snap ik al niet...

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Hou dan gewoon de lichten aan in de bioscoop. Thuis ga je toch ook niet in het donker zitten?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Joy4ever wrote:

Hou dan gewoon de lichten aan in de bioscoop. Thuis ga je toch ook niet in het donker zitten?

Jawel...

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Inderdaad. Thuis heb ik altijd een zaklantaarn bij de hand om de toetsen op de afstandsbediening te kunnen zien als ik film kijk en moet pauzeren o.i.d.

Gewoon gordijnen dicht, en lichten uit.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik verduister het wel wat, zeker als het licht is, inderdaad

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Het kan wel eens discussie opleveren thuis. Sfeer verlichting vs bioscoop duisternis...

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

horizons wrote:

Het kan wel eens discussie opleveren thuis. Sfeer verlichting vs bioscoop duisternis...

Ja, bekende discussie. Alleen dan gaat het tussen bioscoop duisternis en alle lampen aan. De middenweg is in ieder geval het licht boven de tv uit en de verlichting een paar meter verderop aan. Echt blij ben ik niet met het licht aan, maar soms is het geven en nemen in het leven. Zeker als je bedenkt dat huren in je eentje heel lastig is momenteel...

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Als ik thuis film ga kijken verduister ik het ook wel ja. Nog wel ergens een lampje aan, maar ga zeker niet in het volle licht zitten.

Wat ik in de bioscoop wel irritant vind is mensen die de zaal al binnenkomen voor de volgende film, terwijl de aftiteling van de vorige (waar ik dan nog zit) nog niet voorbij is.

En mensen die hun zooi niet meenemen. Als je het mee kunt nemen, kun je het toch ook weggooien?

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Shadowed wrote:

Misschien omdat je altijd naar voren zit? Ik zit altijd redelijk ver naar achteren, dus dan valt het toch wel extra op. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, misschien raak ik wat sneller afgeleid.

herman78 wrote:

Ik zit meestal iets voor het midden. Dus het zou inderdaad kunnen dat ik het daardoor niet zie inderdaad.

Late reactie, maar ik zat een paar weken terug in deze zaal bij Parasite en toen viel dat raam mij ook op. Maar het heeft mij eigenlijk geen moment gestoord. Ik vond het juist wel mooi zelfs.

Shadowed

• 11364 messages
  • 6689 votes

Zal wel aan mij als persoon liggen dan. Ik heb al meerdere keren in KINO gezeten, krijg er met de tijd minder last van.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Van de week bij 1917 zit ik naast een of andere goochem met zo'n mega bak popcorn waar ze half West-Afrika de winter mee door kunnen helpen. Vanaf zijn eerste hap is zijn hand onophoudelijk heen en weer die bak in gegaan waarbij hij er een sport van maakte steeds de onderste maiskorrels op te zoeken waardoor ik behalve zijn gesmak ook naar zijn gegrabbel moest luisteren. Bloed irritant. Klein voordeel van zijn honger was dat ie met een minuut of 20 de bodem had bereikt. Maar liever dat ie tijdens de reclame was begonnen en niet bij het begin van de film. Het verpestte toch een klein beetje die waanzinnige cinematografie van Mendes in die loopgraven.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

schram101 wrote:

Van de week bij 1917 zit ik naast een of andere goochem met zo'n mega bak popcorn waar ze half West-Afrika de winter mee door kunnen helpen. Vanaf zijn eerste hap is zijn hand onophoudelijk heen en weer die bak in gegaan waarbij hij er een sport van maakte steeds de onderste maiskorrels op te zoeken waardoor ik behalve zijn gesmak ook naar zijn gegrabbel moest luisteren. Bloed irritant. Klein voordeel van zijn honger was dat ie met een minuut of 20 de bodem had bereikt. Maar liever dat ie tijdens de reclame was begonnen en niet bij het begin van de film. Het verpestte toch een klein beetje die waanzinnige cinematografie van Mendes in die loopgraven.

Zit je nou te klagen omdat iemand in "de ruimte bij uitstek waar popcorn genuttigd wordt" popcorn zit te nuttigen?

En de hele zaal was gevuld, je kon niet zelf even ergens anders gaan zitten?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Zit je nou te klagen omdat iemand in "de ruimte bij uitstek waar popcorn genuttigd wordt" popcorn zit te nuttigen?

En de hele zaal was gevuld, je kon niet zelf even ergens anders gaan zitten?

Niet helemaal; wel vanwege het geluid wat ie er bij maakte. En nee, het was de eerste dag dat de film draaide en de zaal zat vrijwel vol. Ik had de beste plaatsen gereserveerd een aantal dagen van te voren dus vond de voorste rij op het hoekje ook niet echt een goed alternatief.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ik las zonet in de filmtopic van 1917 dat men in Kinepolis (Nederland?) midden in de film het aandurft om een break in te lassen?

Ik schrik me een bult en dat voor een film van amper 119 minuten. En dan voor dit soort film met dit vrij unieke montagegebruik zelfs schandelijk!

Is dat gebruikelijk? Want ik ga zelden een Kinepoliscomplex binnen, afgelopen twee jaar alvast niet meegemaakt.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4512 votes

Fisico wrote:

Ik las zonet in de filmtopic van 1917 dat men in Kinepolis (Nederland?) midden in de film het aandurft om een break in te lassen?

Ik schrik me een bult en dat voor een film van amper 119 minuten. En dan voor dit soort film met dit vrij unieke montagegebruik zelfs schandelijk!

Is dat gebruikelijk? Want ik ga zelden een Kinepoliscomplex binnen, afgelopen twee alvast niet meegemaakt.

In de Vue ook. Had ze nog wel gemaild of ze aan hun dogmatische beleid vasthielden (iets anders verwoord overigens) van een pauze in de film. Geen reactie gehad. Wel een pauze.

SouthParkFan

• 218 messages
  • 1385 votes

Gisteravond Jojo Rabbit wezen kijken bij Kinepolis Enschede. Het was weer een enerverende avond vol ergernis en tandenknarsen.

Plaatsen gereserveerd en wat schetst onze verbazing; er zitten reeds mensen in onze stoelen. Afijn, ze gingen zonder mokken weg en stelden dat ze het altijd konden proberen. Men is vervolgens verkast naar de uiterste zijkant van de zaal. Whatever.

Ondertussen valt me op dat de zaal gevuld is met een gemêleerd publiek. Een mix van vaders met zonen, oudere stellen, jongvolwassen vrienden en een middelbare school klas. Het angstzweet breekt uit. Ongeveer dertig blagen en hun leraar (die wij zojuist naar de zijkant van de zaal hebben gebonjourd) verspreid over de hele zaal. Als dat maar goed gaat.

De film begint en als je de nieuwe film van Waititi reeds hebt gezien, weet je dat het een en ander erg absurdistisch aanvangt. Hartelijk gelachen en nog niet echt afgeleid door alles wat er in de zaal gebeurt. Er worden namelijk selfies gemaakt. Althans dat denk ik, want er gaan de hele tijd flitsen af. Als de film eenmaal in een wat rustiger vaarwater komt, begin ik ook het geroezemoes te horen. Hardop praten (lees: brullen), voeten over de stoelen, klimmen over de stoelen en natuurlijk alles verlicht door de mobieltjes. Jeuj!

Om me heen hoor ik mensen al een paar keer “ssst” en “wees eens stil” roepen en op gegeven moment is een andere bezoeker opgestaan en naar de leraar gelopen. Ik heb het gesprek niet gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat de beste man de leraar heeft verzocht de kinderen aan te sporen om nog meer rumoer te maken. Hierna was het tot de pauze in ieder geval iets rustiger.

Tijdens de pauze een sanitaire stop gepleegd en wat cola gehaald. Terug in de zaal druppelen de scholieren ook weer binnen. Eentje pakt zijn tas en laat de rest weten dat hij bij zijn vriendjes in een andere zaal gaat zitten. Een ander sluit zich bij hem aan. Huh, interessante acties. Ging de rest ook maar mee, dacht ik nog.

Tweede helft gaat het rumoer weer gewoon door. Lachen, gieren, brullen. Nog wat extra moves van de jongeren; als schlager-publiek mee zitten klappen met bepaalde nummers in de film en constant hitlergroeten en opgestoken armen. De leraar zit, schijnbaar machteloos, in zijn hoek en doet niets. Voor de rest van de bezoekers lijkt de voorstelling aardig verpest (aanname, maar voor mij en mijn gezelschap in ieder geval wel). Ik ben maar zo ver mogelijk onderuit gezakt om in ieder geval de telefoontjes en de armen niet meer te hoeven zien en heb geprobeerd me af te sluiten, wat op een gegeven moment ook goed lukte.

Tijdens het verlaten van de zaal na afloop van de film heb ik de leraar bedankt voor de extra dimensie die zijn klas heeft toegevoegd aan de bioscoopervaring, ondanks twijfel of ik dit wel moest doen. Hopelijk doet hij er iets mee. Moet ik de volgende keer gewoon het personeel erbij halen wanneer dit soort dingen gebeuren? Als zo’n leraar zijn klas niet in toom kan houden, waarom gaat hij dan überhaupt naar de bioscoop met zo’n grote groep?

Enfin, dit was mijn periodieke rant weer over ergernissen in de bioscoop. De film was gelukkig wel genietbaar dus dat compenseerde het een en ander nog een beetje.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

SouthParkFan wrote:

Moet ik de volgende keer gewoon het personeel erbij halen wanneer dit soort dingen gebeuren? Als zo’n leraar zijn klas niet in toom kan houden, waarom gaat hij dan überhaupt naar de bioscoop met zo’n grote groep?

Ik zou idealiter het personeel erbij halen, maar in realiteit zou ik zelf de zaal al na een minuut of 20 verlaten. Als ik dit zo lees ben ik zo blij dat ik nog maar weinig naar de bios ga, zo'n ervaring zou mijn dag flink verpesten namelijk

Xavier1

• 25 messages
  • 35 votes

SouthParkFan wrote:

Gisteravond Jojo Rabbit wezen kijken bij Kinepolis Enschede. Het was weer een enerverende avond vol ergernis en tandenknarsen.

Plaatsen gereserveerd en wat schetst onze verbazing; er zitten reeds mensen in onze stoelen. Afijn, ze gingen zonder mokken weg en stelden dat ze het altijd konden proberen. Men is vervolgens verkast naar de uiterste zijkant van de zaal. Whatever.

Ondertussen valt me op dat de zaal gevuld is met een gemêleerd publiek. Een mix van vaders met zonen, oudere stellen, jongvolwassen vrienden en een middelbare school klas. Het angstzweet breekt uit. Ongeveer dertig blagen en hun leraar (die wij zojuist naar de zijkant van de zaal hebben gebonjourd) verspreid over de hele zaal. Als dat maar goed gaat.

De film begint en als je de nieuwe film van Waititi reeds hebt gezien, weet je dat het een en ander erg absurdistisch aanvangt. Hartelijk gelachen en nog niet echt afgeleid door alles wat er in de zaal gebeurt. Er worden namelijk selfies gemaakt. Althans dat denk ik, want er gaan de hele tijd flitsen af. Als de film eenmaal in een wat rustiger vaarwater komt, begin ik ook het geroezemoes te horen. Hardop praten (lees: brullen), voeten over de stoelen, klimmen over de stoelen en natuurlijk alles verlicht door de mobieltjes. Jeuj!

Om me heen hoor ik mensen al een paar keer “ssst” en “wees eens stil” roepen en op gegeven moment is een andere bezoeker opgestaan en naar de leraar gelopen. Ik heb het gesprek niet gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat de beste man de leraar heeft verzocht de kinderen aan te sporen om nog meer rumoer te maken. Hierna was het tot de pauze in ieder geval iets rustiger.

Tijdens de pauze een sanitaire stop gepleegd en wat cola gehaald. Terug in de zaal druppelen de scholieren ook weer binnen. Eentje pakt zijn tas en laat de rest weten dat hij bij zijn vriendjes in een andere zaal gaat zitten. Een ander sluit zich bij hem aan. Huh, interessante acties. Ging de rest ook maar mee, dacht ik nog.

Tweede helft gaat het rumoer weer gewoon door. Lachen, gieren, brullen. Nog wat extra moves van de jongeren; als schlager-publiek mee zitten klappen met bepaalde nummers in de film en constant hitlergroeten en opgestoken armen. De leraar zit, schijnbaar machteloos, in zijn hoek en doet niets. Voor de rest van de bezoekers lijkt de voorstelling aardig verpest (aanname, maar voor mij en mijn gezelschap in ieder geval wel). Ik ben maar zo ver mogelijk onderuit gezakt om in ieder geval de telefoontjes en de armen niet meer te hoeven zien en heb geprobeerd me af te sluiten, wat op een gegeven moment ook goed lukte.

Tijdens het verlaten van de zaal na afloop van de film heb ik de leraar bedankt voor de extra dimensie die zijn klas heeft toegevoegd aan de bioscoopervaring, ondanks twijfel of ik dit wel moest doen. Hopelijk doet hij er iets mee. Moet ik de volgende keer gewoon het personeel erbij halen wanneer dit soort dingen gebeuren? Als zo’n leraar zijn klas niet in toom kan houden, waarom gaat hij dan überhaupt naar de bioscoop met zo’n grote groep?

Enfin, dit was mijn periodieke rant weer over ergernissen in de bioscoop. De film was gelukkig wel genietbaar dus dat compenseerde het een en ander nog een beetje.

Geweldig! Je vertelt het als een film en ik zag het ook nog zo in gedachte...

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

SouthParkFan wrote:

Moet ik de volgende keer gewoon het personeel erbij halen wanneer dit soort dingen gebeuren?

Bevestiging van wat danuz al schrijft: ik zou niet twihfelen om iemand van de bioscoop te contacteren. Ofwel rust, ofwel de groep buiten, ofwel ik weg.

Het is niet altijd zo makkelijk om een grens te trekken tussen wat kan en wat niet kan; maar hier lijkt me daar toch geen twijfel aan. Je betaalt daar uiteindelijk toch voor...

Shadowed

• 11364 messages
  • 6689 votes

Als het ook maar 1 leraar was die met 30 kinderen naar de bios gaat is het moeilijk deze allemaal in toon te houden. Absurde keuze ook. Heb al eerder zo’n geval vorig jaar gehad bij Tomb Raider.

SouthParkFan

• 218 messages
  • 1385 votes

Ja echt bizar gewoon. Weggaan is eigenlijk geen optie daar ik dan weer op mijn gemak 45 minuten naar huis kan fietsen. Volgende keer ga ik ook zeker weten naar het personeel, ofwel tijdens en anders na de voorstelling. Maar goed, ik kon me het op het laatst redelijk afsluiten.

En inderdaad slechts 1 leraar. En omdat het 's avonds was denk ik dat het een klassenfeest geweest moet zijn. Zij hebben in ieder geval wel schik gehad denk ik dan maar.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Met een klassenavondje ga je zuipen, niet naar de bioscoop

Ben met school 1x in de bioscoop geweest for the fun. Was een werkweek met school. En vroeger op de middelbare school wel eens bij die cultureel verplichte films die bijna niemand graag wilde zien.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

The Oceanic Six wrote:

Dat was 'vroeger' zo.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

The Oceanic Six wrote:

Kondoro wrote:

Dat was 'vroeger' zo.

Precies, nu gaan ze zuipen en daarna naar de bioscoop. Gezellig!

Wel een vreselijk verhaal zeg, zeker als je er ook nog 45 minuten voor moet fietsen. Volgende keer misschien toch het personeel erbij roepen en dan hopen dat hun iets doen, dan mis je ook wel een stuk film maar dan is de rest hopelijk wel veel rustiger en genietbaarder.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Gisteravond bij '1917' heb ik mij zozeer nergens aan geïrriteerd, een vrij goede zaal met volwassen personen voornamelijk en je merkte dat iedereen onder de indruk was van de film. Geluid nergens te bekennen van de zaal die gewoon volledig vol zat.

Maar er was één persoon die niet zo'n hele leuke afsluiting had bij de film. Een duidelijk aangeschoten persoon liet zijn bier glas vallen (zo te zien had deze een speciaal biertje genuttigd) op de jas van zijn buurman, vervolgens tijdens het jas aantrekken sloeg hij met de mauw (wat kan gebeuren) ook nog de cola-beker van zijn buurman om, over dezelfde jas heen waar zijn buurman net de glasscherven aan het afvegen was. Maar hij zei wel netjes: 'Sorry' en liep weg, achja.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Gisteren een keertje op de zaterdagmiddag naar de "gezelligste servicebioscoop van Nederland".

Dat je dan eerst minimaal 10 minuten in de rij staat om een kaartje te kopen, kan ik nog begrijpen, maar vervolgens een immense rij voor de bar, om een colaatje te scoren... terwijl er nog twee kassa's onbemand staan te stofhappen.

Zaterdagmiddag, Frozen II, kindervoorstelling.... openen die hap, daar gaat limonade en popcorn natuurlijk enorm verkopen (dat bleek).

Nou ja, dan maar geen duur colaatje en gewoon lekker de zaal in kruipen.

Die "servicebioscoop" die pretendeert drankjes en hapjes in de zaal te serveren, doet dat overigens niet in Hengelo. Goddank.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

The Oceanic Six wrote:

Ben met school 1x in de bioscoop geweest for the fun. Was een werkweek met school. En vroeger op de middelbare school wel eens bij die cultureel verplichte films die bijna niemand graag wilde zien.

Ik weet niet hoe jij erin staat. Maar ik ga als leraar niet een stel 14/15/16 jarigen dronken voeren. Tamelijk illegaal

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.