- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Na jaren weer eens naar de bios geweest. Ergernissen:
- geluid reclame erg hard (evenals bij radio en TV, maar daar kan ik bij de volumeknop)
- tijdens de film babbelende bioscoopgangers (zou ook moeten praten om hen tot zwijgen te verzoeken)
- reserveerkosten, terwijl filmzaal voor zeker 80% leeg blijkt (reserveren werd geadviseerd i.v.m. verwachte volle zaal)
Walter S.
-
- 1704 messages
- 1361 votes
Was bij mij voor het eerst terwijl ik vaker later arriveer, medewerkster zei dat ze dit een paar weken terug ingevoerd hadden.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Regels verslappen soms of worden opeens weer een tijdje strenger nageleefd. Ik heb bij Pathé Groningen nog een tijdje tassencontrole moeten doen bij de kaartencontrole (toen de lege bierblikken in de zalen te gortig werden), toen ik er werkte in mijn studententijd. Maar dat werd ook maar even streng nageleefd.
Ik zou Shinobi's tip idd doen, in dat geval
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Wat Shinobi's tip betreft, hangt ook van de bioscoop af. Ik tref regelmatig ook iemand bij de zaal die kaartjes controleert en heb zelfs een paar keer gehad dat een beveiliger tijdens de film mijn kaartje wilde zien.
Maar had verwacht dat de 10-minuten regel overal van toepassing zou zijn, aangezien het ingeprogrammeerd is in de kassasystemen van de Pathés die ik bezoek. Ook de 22 minuten 'voorprogramma' heb ik niet, was vandaag bij Rambo 'gewoon' 15 minuten en bij Downton Abbey 18 minuten door de Dolby Cinema-leader.
Walter S.
-
- 1704 messages
- 1361 votes
Controle bij de zaal is alleen bij (bijna) uitverkochte films, dat maak ik 's middags niet zo veel mee.
Was vanmiddag door omstandigheden alweer laat maar mocht gewoon naar binnen. 
Basto
-
- 11933 messages
- 7403 votes
Iemand hier ervaring mee in de Benelux?
Edward Norton: Netflix Isn’t Destroying Movies, Theaters Are | IndieWire
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha, had dit artikel van deze site net bij het Pathé topic geplaatst, maar het past beter hier inderdaad. Daarom daar weggehaald.
Cornald Maas. Zo'n nobody is schijnbaar nieuws met zijn mening over popcorn.
Ik vind popcorn nog niet zo storend. Wel de stank van de dipsaus bij nacho's. Of mensen die zelf zakken snoep meenemen en er tergend langzaam in gaan grabbelen om weinig geluid te maken, waardoor ze heel lang een beetje geluid maken. Dan heb liever dat je snel in de zak graait.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Liever popcorn dan gekraak van zakjes chips etc.
Nog liever helemaal geen geur en geluid van etenswaren, maar dat is onmogelijk.
Wat mij een beetje verbaast zijn de nieuwe comfort stoelen in de vue Den Bosch. Van deze stoelen kunnen de voeten omhoog. Ideaal comfort natuurlijk, alleen in een ruimte met andere onbekende mensen blijf ik liever gewoon met beide benen op de grond, alleen dan zitten die stoelen weer voor geen meter. En mocht ik gaan liggen en de film valt ietwat tegen dan willen mijn ogen nog wel eens wat gaan hangen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Och wat een geklaag. Maar wat vinden jullie? Zoveel mogelijk comfort of mag het ook een onsje minder in een bioscoop?
Misschien nog een dingetje over popcorn, en dat is dat het voornamelijk op de grond lijkt te liggen.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Misschien nog een dingetje over popcorn, en dat is dat het voornamelijk op de grond lijkt te liggen.
Haha, ja, dat ken ik. Ik denk altijd dat ik een nette eter ben maar dat valt echt tegen zodra de bioscooplichten weer aanfloepen. Ik schuif het met mijn voeten wel vaak weer bij elkaar.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Af en toe heb ik zelfs meegemaakt dat jeugd popcorn door de zaal ging gooien, erg irritant.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Af en toe heb ik zelfs meegemaakt dat jeugd popcorn door de zaal ging gooien, erg irritant.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Vandaag bij Joker iets anders mee gemaakt. Een erg hinderlijke vrouw naast mij, die buiten het af en toe kijken op de mobiel en praten een naar geluid maakte. Constant als ze wat ging drinken maakte ze een soort grom geluid, als ze weer terug in de stoel was gedoken. En na de pauze bleef ze maar grommen, net alsof er iets vast zat in haar gat. Heel irritant was het wel, want de rest van de zaal was muisstil en ik zat weer naast een persoon die in patroon aan het grommen was. Voor de rest was de film wel geslaagd
.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Grommen? Nog een geluk dat het geen volle maan was, dan had je waarschijnlijk werkelijk een probleem gehad... 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Vandaag bij Joker iets anders mee gemaakt. Een erg hinderlijke vrouw naast mij, die buiten het af en toe kijken op de mobiel en praten een naar geluid maakte. Constant als ze wat ging drinken maakte ze een soort grom geluid, als ze weer terug in de stoel was gedoken. En na de pauze bleef ze maar grommen, net alsof er iets vast zat in haar gat. Heel irritant was het wel, want de rest van de zaal was muisstil en ik zat weer naast een persoon die in patroon aan het grommen was. Voor de rest was de film wel geslaagd
.
Iemand die aan het grommen was heb ik nog NOOIT meegemaakt. Ik lig dubbel om jouw verhaal, maar snap wel als je er naast zit dat het vervelend is. Heb je nog terug gegromd? 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Iemand die aan het grommen was heb ik nog NOOIT meegemaakt. Ik lig dubbel om jouw verhaal, maar snap wel als je er naast zit dat het vervelend is. Heb je nog terug gegromd?
Ja echt een heel aparte ervaring. Werd op een gegeven moment wel erg irritant overigens, het ging zelfs zo hard dat mijn kameraad naast me ook eens ging kijken of alles goed ging
.
Grommen? Nog een geluk dat het geen volle maan was, dan had je waarschijnlijk werkelijk een probleem gehad...
Dan heb ik inderdaad geluk gehad, ik had niks van zilver op zak gisteravond
.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik zou daar echt helemaal gek van worden. Ik kan sowieso erg slecht tegen de geluiden die mensen maken; geritsel in popcorn bakken, smakken, eetgeluiden, pratende lui onder films, mensen die lachen terwijl er godver niks te lachen valt, noem het maar op. Een reden waarom ik liever niet in een bioscoop kom. Ga zo nu en dan wel eens even, met Joker laatst nog, maar elke keer doet al die ellende weer afbreuk aan de ervaring.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik kan sowieso erg slecht tegen de geluiden die mensen maken; geritsel in popcorn bakken, smakken, eetgeluiden, pratende lui onder films, mensen die lachen terwijl er godver niks te lachen valt, noem het maar op..
Eens, het eten daar kan ik nog wel tegen want ik bedenk me wel dat je zo'n zaal moet delen. Maar het horen dat mensen het koud hebben, of die avond daar voor flink hebben lopen zuipen dat wil ik niet horen onder zo'n film. Ik erger me ook dood aan die tiener-tokkies met van die bondkraag jasjes die verdomme met de zaklamp van hun telefoon onder de film gaan zitten schijnen omdat ze iets lieten vallen, verdomme man.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Ik ga daarom meestal naar een bioscoop waar je in de zaal niet mag eten/drinken en alles wat de andere filmkijkers kan storen niet mag. Gsm's uit of op stil (er is sowieso geen netwerk aanwezig, ook geen mobiel internet). Je moet ook stil zijn tijdens de film. Er is ook geen pauze. Bij films van 2u30 en langer mag dat voor mij wel, maar die zijn eerder zeldzaam.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Totaal geen netwerk? Heeft die bios een soort Faraday-kooi om de zaal gebouwd? 
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik zou daar echt helemaal gek van worden. Ik kan sowieso erg slecht tegen de geluiden die mensen maken; geritsel in popcorn bakken, smakken, eetgeluiden, pratende lui onder films, mensen die lachen terwijl er godver niks te lachen valt, noem het maar op. Een reden waarom ik liever niet in een bioscoop kom.
Precies dit. De meerwaarde van een groot doek weegt voor mij zelden meer op tegen de ergernis helaas.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
Voor mij is het vaak een reden om zo lang mogelijk te wachten om een film in de bios te zien. Dan is het vaak een stuk rustiger.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Voor mij is het vaak een reden om zo lang mogelijk te wachten om een film in de bios te zien. Dan is het vaak een stuk rustiger.
Dat probeerde ik ook maar een maand na de release zit Joker nog steeds bomvol.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Dat probeerde ik ook maar een maand na de release zit Joker nog steeds bomvol.
Als het mogelijk is ga ik het liefst op maandag naar de voorstelling overdag, de ochtend of de eerste middagvoorstelling. Heerlijk rustig, geen jeugd en meer de serieuze filmkijkers.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Als het mogelijk is ga ik het liefst op maandag naar de voorstelling overdag, de ochtend of de eerste middagvoorstelling. Heerlijk rustig, geen jeugd en meer de serieuze filmkijkers.
Nee helaas door het werk niet mogelijk, in het weekend heb ik alleen tijd. Ik denk dat de meesten dit wel ervaren en daarom was het waarschijnlijk ook zo druk
.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het naar misofonie vind neigen wanneer mensen klagen over nacho's of krakende snoepzakken. Een lang persoon voor je is inderdaad vervelend. Mensen die de hele tijd zitten te kletsen zijn ook vervelend. Maar doodnormale leef/eetgeluiden? Komaan zeg.
Dat ís in de meeste gevallen misofonie. Maar wat wil je daarmee zeggen? Daar kan degene die dit verschijnsel heeft niets aan doen - behalve een vinger in zijn/haar oor stoppen en de ranzige smakker inwendig helemaal de tyfus in schelden, wat nog een heel klein beetje soelaas biedt. Als je misofonie hebt, kan je inderdaad moordneigingen krijgen als iemand zit te smakken/smerig en luidruchtig zit te eten of irritant zit te kraken met een zak chips o.i.d..
Echter zijn er mensen die ronduit asociaal zitten te eten, die de hele film langdurig en luidruchtig in een zak chips zitten te graaien en totaal geen rekening houden met wie dan ook.
Het probleem ligt dus ergens in het midden.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Dat ís in de meeste gevallen misofonie. Maar wat wil je daarmee zeggen? Daar kan degene die dit verschijnsel heeft niets aan doen - behalve een vinger in zijn/haar oor stoppen en de ranzige smakker inwendig helemaal de tyfus in schelden, wat nog een heel klein beetje soelaas biedt. Als je misofonie hebt, kan je inderdaad moordneigingen krijgen als iemand zit te smakken/smerig en luidruchtig zit te eten of irritant zit te kraken met een zak chips o.i.d..
Echter zijn er mensen die ronduit asociaal zitten te eten, die de hele film langdurig en luidruchtig in een zak chips zitten te graaien en totaal geen rekening houden met wie dan ook.
Het probleem ligt dus ergens in het midden.
Welnee, het probleem ligt bij de misofonisten. Iemand die chips eet in een bioscoop is gewoon een bioscoopbezoeker. In bioscopen kunnen geluiden plaatsvinden, dat is een eigenschap van ruimten waar meerdere mensen bijeen zijn. Kun je niet tegen die geluiden, mijdt dan die ruimten. Wordt je gek van die geluiden, mijdt ze dan nog sterker, maar ga niet de geluidsmaker aanvallen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
In bioscopen kunnen geluiden plaatsvinden, dat is een eigenschap van ruimten waar meerdere mensen bijeen zijn.
Nochthans is de algemene regel dat je zo stil mogelijk bent. Daarom krijg je soms ook reclames dat je je GSM af moet zetten. Al kan dat tussen verschillende culturen ook nog wel eens verschillen. In India bijv. is gezellig geroezemoes blijkbaar de norm.
De bioscopen hier verkopen voederbakken vol vreten, dus wat overlast qua geluid ga je altijd hebben, zeker met zaken als chips en popcorn. Maar sommige mensen lijken te denken dat ze in de Lingo studio staan, waarbij ze eerst 36 keer door hun bak moeten roeren alvorens er wat uit te kunnen pikken, ongetwijfeld op zoek naar het gouden chipje. Dat is gewoon irritant en asociaal. Een mens is een best goed gecoördineerd dier en iets uit een bak of zak vissen is geen complexe taak, dat kan ook met minimale geluidsoverlast.
Daarnaast is mijden ook niet de meest praktische optie, aangezien je als consument niet echt de keuze hebt waar je de film consumeert. Zo goed als alle films die in de bioscoop draaien zijn nergens anders te bekijken.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Uiteraard, maar chips eten tijdens een film is niet veel anders dan popcorn eten tijdens een film, en popcorn wordt toch in zowat elke bioscoop in grootverpakking gesleten.
Eten+film is gewoon een standaardcombinatie. ( Niet voor mij overigens, maar eraan storen doe ik ook niet, dat stoort nog meer)