• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.934 votes
Profile

Bioscoopnieuws

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Beverly Screens sluit de deuren na 33 jaar - Het Nieuwsblad

Het Nieuwsblad wrote:

Wie zag er géén film in Beverly Screens, de bekende bioscoop van Marc Noseda (59) en zijn vrouw Sophie (61) in de Kongostraat? Na 33 jaar komt er geen slotscène meer voor de cinema. Corona bleek de dooddoener. En dat je tegenwoordig thuis alle films kan opvragen, hielp ook niet. “Op een bepaald moment moet je rationeel beslissen”, stelt Marc.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Tweede film­theater Rialto opent dit na­jaar - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Een primeur in Nederland: Rialto opent een filiaal in het nieuw te bouwen campusgebouw van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Het filmtheater krijgt er op deze manier vier zalen bij waardoor het aantal vertoningen meer dan verdubbelt. De Zuidas en Amstelveen krijgen voor het eerst een volwaardig filmaanbod.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bioscopen en filmtheaters willen weer zo snel mogelijk open - Entertainment Business

Entertainment Business wrote:

De Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF) heeft een open brief gestuurd aan het kabinet en de Tweede Kamer, waarin zij oproepen om de bioscopen zo snel mogelijk weer te heropenen. “Alle bioscopen en filmtheaters in Nederland, in totaal 260, zijn inmiddels alweer zes maanden gesloten voor publiek. Volgens fase 3/stap 3 van het openingsplan van het kabinet zouden culturele instellingen, waar bioscopen en filmtheaters toe worden gerekend, vanaf 1 juni weer open mogen. Helaas is de mogelijke openingsdatum van 1 juni, om redenen ons onbekend, verschoven naar 9 juni.”

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Helaas is de mogelijke openingsdatum van 1 juni, om redenen ons onbekend, verschoven naar 9 juni.
Ik begrijp heus wel wat lobbyen inhoudt, maar ze kunnen dat toch ook wel doen op een manier waarop het niet lijkt alsof ze dom zijn?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Eindelijk weer een gevulde bioscoopagenda:

Binnenkort in de bioscoop

Voor wie nog op de oude layout zit: Bioscoopoverzicht

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

[UPDATE] Vanaf 5 juni kun je deze films in de bioscoop zien | FilmTotaal filmnieuws

Ik vind het tegenvallen. Allemaal films die allang online gelekt zijn of op streamingdiensten staan.

De slag om de schelde is wel een uitzondering enkele horrorfilms ook, maar dat was het dan wel.

Hoop dat het blockbusterseizoen snel weer op gang komt. Het is wachten op No time to die.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik had dit gisteren ook al gepost / gelinkt naar onze eigen pagina waar die data ook staan.

Bon Bini: Judeska in da House was officieel al eerder uitgekomen overigens.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Nou, ik denk dat ik vanaf 5 of 6 juni wel een paar avonden de rode zetel ga verwarmen. Ik houd niet zo van dat streaminggedoe, en heb dus mooi wat te zien in de bioscoop. Lekker!

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Mooi dat de bioscoop weer opengaat. Het aanbod vind ik gezien de situatie heel aardig.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

Nou, ik denk dat ik vanaf 5 of 6 juni wel een paar avonden de rode zetel ga verwarmen. Ik houd niet zo van dat streaminggedoe, en heb dus mooi wat te zien in de bioscoop. Lekker!

Heb er geen moeite mee, maar ik mis de bioscoop wel. Al scheelt het me veel geld en gereis. Met oa Conjuring en Saw (Spiral) zijn er voor mij wel een paar leuke titels.

Mensen die naar Jandino gaan wens ik sterkte.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Heb er geen moeite mee, maar ik mis de bioscoop wel. Al scheelt het me veel geld en gereis. Met oa Conjuring en Saw (Spiral) zijn er voor mij wel een paar leuke titels.

Mensen die naar Jandino gaan wens ik sterkte.

Jandino staat niet op het lijstje, maar die van Saw, en die Conjuring, en Cruella, The Mauritanian (Jody Foster), Nobody, en van mijn part zelfs Tom en Jerry en Buurman en Buurman.

Moet even wat inhalen hoor.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Jandino al gezien in December, ik ga zaterdag lekker naar Saw in de IMAX, haal ik net als ik terugkom van het IFFR.

Maar, Cruella en Godzilla vs Kong niet ingepland bij Pathé, wel elders. Dat valt me tegen. Hopen dat ze daar nog uit komen. GvK wil ik in mijn IMAX om de hoek kunnen zien. Cruella niet zozeer, maar dat voorspelt niet veel goeds voor Black Widow, die Pathé dus ook niet meer bij verwacht heeft staan.

En nog een tegenvaller: Filmhuis Den Haag in verbouwing tot de herfst.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Bewust gewacht met De Oost en Nomadland om in de bioscoop te zien. Daarnaast is de retrospecitef van Wong Kar-wai ook fijn.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

skinny_tie wrote:

En nog een tegenvaller: Filmhuis Den Haag in verbouwing tot de herfst.

Lekkere timing.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

eRCee wrote:

Lekkere timing.

Traject is al in 2019 opgestart, maar voorheen was het altijd de bedoeling dat het Filmhuis onderwijl open zou blijven.

Zoals het adviesbureau dat het bouwtraject begeleidt stelde:

Beperking van overlast voor bezoekers van het Filmhuis en het Theater aan het Spui is een belangrijk speerpunt in de te maken plannen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Droom die uitkomt? In de Houthavens komt een beddenbioscoop | Het Parool

Het Parool wrote:

Voor wie een bioscoopstoel nog niet lui genoeg is, of weleens in slaap valt tijdens een (saaie) film: maandag gaat een tijdelijke beddenbioscoop in Theater Amsterdam in de Houthavens open.

In de 4200 vierkante meter grote bioscoopzaal komen vijftien tweepersoons boxsprings te staan. Liggend kan je een film kijken en eten en drinken wordt geserveerd aan bed. Elk bed staat op een verhoogd plateau, zodat je heerlijk onderuitgezakt naar de film kunt kijken.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Nou, van dat filmpje word ik niet heel gelukkig, ik ben duidelijk niet de doelgroep. En om nou 45 euro te betalen voor een voorstelling van pakweg Snatch of The Hangover (enige film die dit jaar is uitgekomen is Yab Yum (2020)), terwijl ook nog eens in de hele zaal lampjes aanstaan... Maar voor wie wel wil: vanmiddag om 15:00 kaarten hier te koop.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Van James Bond tot De Oost: zeker 400 films staan te dringen bij de bioscoop | De Volkskrant

Volkskrant wrote:

De bekendste film die in de rij staat, is het James Bond-avontuur No Time to Die; de eerste blockbuster die uitweek voor het virus, staat nu gepland voor oktober 2021. ‘Veel kleine films zullen sneuvelen’, verwacht distributeur Hermeling.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Dat wordt overuren draaien voor mij. Heel mooi vooruitzicht.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik had juist het idee dat de bezoekersaantallen de afgelopen jaren (voor maart 2020) zijn gestegen. Maar goed, hij zal wel cijfers hebben om zijn opmerking te kunnen staven. De ticketprijzen zijn natuurlijk wel gestegen, dus daar zit de winst.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja daar keek ik ook van op. Wat jij zegt kan de verklaring zijn, maar ik denk dat in Nederland ook absoluut de bezoekcijfers de laatste jaren in de lift zaten. In België dus blijkbaar niet.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

kappeuter wrote:

Ja daar keek ik ook van op. Wat jij zegt kan de verklaring zijn, maar ik denk dat in Nederland ook absoluut de bezoekcijfers de laatste jaren in de lift zaten. In België dus blijkbaar niet.

Oh wacht, ik denk dat je gelijk hebt. Hij praat over België inderdaad. Want volgens mij zijn er toch genoeg artikelen de afgelopen jaren verschenen waarin stond dat een bioscoopbezoek in Nederland nog steeds super populair is.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Een tof berichtje van Movie Unlimited: Al 5,5 maand geen film kunnen zien, maar toch krijgen de Unlimited Pas-houders alsnog de maand juni ook gratis.

Had van mij niet gehoeven, genoeg te zien momenteel, maar wel tof van ze. Wordt elke film een grote cola light extra, voor de ondersteuning.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Rialto start crowdfunding voor nieuwe bioscoop op de Zuidas | Het Parool

Het Parool wrote:

Coronacrisis of niet, bioscoop Rialto opent in het najaar een tweede vestiging op de Zuidas: Rialto VU. Omdat de financiering voor de laatste filmprojector nog niet rond is, is een crowdfundingsactie opgezet.

Deze nieuwe vestiging wordt in samenwerking met cultuurcentrum Griffioen en de Vrije Universiteit Amsterdam gerealiseerd en zal vier nieuwe filmzalen bevatten. Daarmee krijgen niet alleen VU-studenten, maar ook omwonenden in onder meer Buitenveldert, Amstelveen en op de Zuidas er een nieuwe bioscoop bij.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Gejuich is nog niet verstomd of Twentse filmhuizen krijgen een klap in het gezicht door torenhoge tarieven | tubantia.nl

Tubantia wrote:

Wie een film in het openbaar wil vertonen, moet daar toestemming voor hebben. FilmService regelt dat voor de houders van de filmrechten. En stelt daarvoor de tarieven vast. Dat was, tot vorige week, 105 euro per voorstelling bij maximaal 50 bezoekers. Dat wordt per 1 juli liefst 200 euro. En voor een vertoning voor 50 tot 100 mensen zelfs 375 euro.

FilmService wil zo de grotere filmzalen die aangesloten zijn bij de brancheorganisatie Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF) beter beschermen.

Dit is toch wel raar, dat ze grote filmhuizen willen beschermen... De wereld op z'n kop; je zou toch juist de kleinere filmhuizen een korting moeten geven, om die te beschermen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.