- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja, dat vond men twee weken geleden in Italië waarschijnlijk ook. Daarom werden daar adviezen gewoon in de wind geslagen.
Nu is het dodental daar hard aan het stijgen, niet in de laatste plaats doordat de ziekenhuizen het aantal zware gevallen bij lange na niet meer aan kunnen.
Laten we hier zorgen dat we door dit soort overdreven maatregelen de boel een beetje kunnen vertragen.
Ter verduidelijking: twee weken geleden, 27 februari, stond het aantal coronagevallen in Italië nog maar op 655. Nu ruim 15.000.
Hier gebeld met de plaatselijk kijkschuur. Vanavond wel open, maar max 100 man per zaal (dat lukt hier wel), en zoveel mogelijk uit elkaar geplaatst. (dat is voor mij geen enkel probleem, in tegendeel)
Esteban
-
- 3606 messages
- 1826 votes
KINEPOLIS sluit al zijn bioscopen tot eind maart!
BREAKING❗️ Naar aanleiding van het advies van de lokale autoriteiten in verband met publieksbijeenkomsten heeft Kinepolis België in nauw overleg met de betrokken autoriteiten beslist om alle Belgische bioscopen te sluiten voor het publiek vanaf vrijdag 13/03 t.e.m. 31 maart 2020.
Klanten die reeds een online ticket hebben gekocht in deze periode zullen via mail gecontacteerd worden. Meer info kan je vinden op kinepolis.be/covid-19.
Bedankt voor het begrip.
Goede beslissing.
Mensen die op dit moment nog steeds vinden dat het allemaal een beetje overdreven is, die fascineren me. Denk aan de ouderen en zwakkeren (van alle leeftijden) in de maatschappij. Neem jullie verantwoordelijkheid. Binnen twee weken zitten we met cijfers waarvan een groot deel nu nog staat te schreeuwen dat het onwaarschijnlijk is. En we komen aan die cijfers dóór de mensen met een afwachtende houding. Doe wat moet. De énige reden waarom dit wereldwijd uitgebroken is, is net omdát iedereen zo laks en afwachtend is.
"Overdreven" maatregelen zijn nodig om te voorkomen dat het tot dat moment komt waarop ze helaas alles behalve "overdreven" bleken te zijn. Ook in mijn vriendenkring (uit de buurt) zijn nog steeds non-believers die niet bang zijn voor deze griep. Vandaag zijn de ambulances af en aan gereden in het rusthuis pal tegenover mijn voordeur. Hulpverleners met maskers op. Ze hebben prijs.
Eén ding is zeker. Als er zich op een dag een 28 Weeks Later scenario voordoet, zijn we er allemaal aan. Dat heeft de houding van de mensheid in de afgelopen weken wel bewezen.
Niemand neemt tijdig zijn verantwoordelijkheid, iedereen schuift die ook door. En de (egoïstische) massa, die heeft te veel last van het "ver van mijn bed show" gevoel.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
In Amsterdam:
- EYE is per direct dicht.
- Kriterion is dicht t/m zondag.
- Cinecenter, LAB 111 blijven open met verminderde capaciteit, zelfde programmering.
- Filmhallen en The Movies blijven open en publiceren morgenmiddag een aangepaste programmering met verminderde capaciteit.
- Rialto nog onbekend.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
PATHÉ
Wij verwijzen je graag naar het persbericht op de website van onze branche vereniging: www.denvbf.nl.
Tevens een mail met een code voor Pathé thuis.
Ik zie tot mijn verbazing op de sites en FB pagina’s van Hartlooper in Utrecht nog niets.
Op Letterboxd zag ik wel wat filmgerelateerd advies:
https://i.imgur.com/tBVXeGD.jpg
Nou. Ik werk al verplicht thuis tot 31 maart, ik pak wel een filmpje zolang dat nog enigszins kan...
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
De volgende aankondiging:
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja, heb niet voor niets de kijkschuur gebeld, ben dus vanavond gaan kijken naar niemendalletje van Vin Diesel.
Maar de sfeer in de stad (voor zover je dat Hengelo mag noemen), en de sfeer in de bioscoop was niet fijn. Leek echt alsof je in een apocalyptische wereld liep, en dat gevoel heb ik dus nooit eerder gehad. Gebruik de term ook niet om indruk te maken, maar gewoon omdat het zo voelde.
Voorlopig even geen bioscoopjes voor mij, ik ga lekker enkele weken schuilen bij de vriendin.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
KINEPOLIS sluit al zijn bioscopen tot eind maart!
Eén ding is zeker. Als er zich op een dag een 28 Weeks Later scenario voordoet, zijn we er allemaal aan. Dat heeft de houding van de mensheid in de afgelopen weken wel bewezen.
Niemand neemt tijdig zijn verantwoordelijkheid, iedereen schuift die ook door. En de (egoïstische) massa, die heeft te veel last van het "ver van mijn bed show" gevoel.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen krijgen. Zat vanochtend in de trein, komt een vrouw binnengelopen met een kind dat duidelijk verkouden is. Zelf ook de hele tijd kuchen. Gingen nog recht tegenover me zitten ook. Dan heb je echt geen verantwoordelijkheidsgevoel in je flikker.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen krijgen. Zat vanochtend in de trein, komt een vrouw binnengelopen met een kind dat duidelijk verkouden is. Zelf ook de hele tijd kuchen. Gingen nog recht tegenover me zitten ook. Dan heb je echt geen verantwoordelijkheidsgevoel in je flikker.
Misschien niet. Heb je gevraagd waarom die mensen in de trein zaten? Niet iedereen heeft een auto of een familielid die even voor je wilt rijden.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Misschien niet. Heb je gevraagd waarom die mensen in de trein zaten? Niet iedereen heeft een auto of een familielid die even voor je wilt rijden.
Bij de geringste luchtwegklachten blijf je thuis. Is er iets aan de hand dan pak je je telefoon, niet de trein.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Ik begrijp dat het de gemoederen bezighoudt maar dit topic gaat over bioscoopnieuws, niet of verkouden mensen wel/ niet met de trein mogen reizen.
Binoche
-
- 173 messages
- 145 votes
Ik zie tot mijn verbazing op de sites en FB pagina’s van Hartlooper in Utrecht nog niets.
Volgens mij (maar dat is gevoelsmatig) heeft alleen zaal 1 meer dan 100 plaatsen, dus op zich hoeven ze hun schema ook weer niet heel erg om te gooien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Binoche
-
- 173 messages
- 145 votes
En toch ga ik misschien zondag wel even naar Mulholland Drive
.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Volgens mij (maar dat is gevoelsmatig) heeft alleen zaal 1 meer dan 100 plaatsen, dus op zich hoeven ze hun schema ook weer niet heel erg om te gooien.
Maar dit gaat een zware domper voor de filmbusiness worden, en de theaters 
Ik zie de bezoekcijfers met enige vrees (maar wel enorme nieuwsgierigheid) tegemoet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nauwelijks nieuwe films in bioscoop door corona | Film | Telegraaf.nl
De verwachte bezoekersdip door Covid-19, uit angst en omdat filmtheaters hun deuren sluiten of de zaalbezetting tot maximaal honderd beperken, heeft ertoe geleid dat er de komende weken nauwelijks nog nieuwe films worden uitgebracht in de bioscoop.
(betaalartikel)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Corona: al meer dan 10 bioscoopfilms zijn voorlopig uitgesteld | Filmtotaal filmnieuws
No Time to Die: naar november 2020
Peter Rabbit 2: The Runaway: naar augustus 2020
A Quiet Place Part II: van kalender
Fast & Furious 9 naar april 2021
The Lovebirds: van kalender
Blue Story: al in Nederland verschenen
Mulan: van kalender
The New Mutants: van kalender
Antlers: van kalender
Goud: van kalender
La Verité / The Truth: van kalender
Greyhound: van kalender
The Secret Garden: naar augustus 2020
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Voelt wel een beetje overdreven allemaal.
Ik zeg dit niet zo snel, maar schaam je kapot man. Als je nu nog lichtzinnig over dit virus denkt, dan heb je echt met je kop in de grond gezeten.
Ik vind het nog bijzonder dat bioscopen überhaupt nog open blijven de komende tijd. Dat is, hoe leuk een bezoek ook is, makkelijk een maand te missen. Of 2 maanden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maar dit gaat een zware domper voor de filmbusiness worden, en de theaters 
Ik zie de bezoekcijfers met enige vrees (maar wel enorme nieuwsgierigheid) tegemoet.
Ach, je hebt nog nauwelijks een reden meer om te gaan, aangezien alles uitgesteld wordt 
Ik ga mijn pas denk ik binnenkort maar annuleren. Beetje zonde om te lappen als ik toch geen reden heb om te gaan. Filmjaar 2020 kan je wel afschrijven tot minstens het najaar. Het is te hopen dat Corona dan weg is of onder controle is. Anders stellen ze James Bond en consorten gewoon weer uit.
Ik vind het allemaal wel beangstigend. Niet dat ik verwacht dood te gaan, maar het is nogal wat dat alles wat vanzelfsprekend is, zoals naar de film, naar een kroeg, naar een feestje, naar een sportwedstrijd of naar een groot evenement gaan niet meer te doen is. Geeft maar weer eens aan dat we allemaal een stuk meer zorg voor de wereld zouden moeten hebben.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik neem aan dat je er wat van hebt gezegd?
Zulke mensen trap je in de situatie waar we nu zitten gewoon de trein uit wat mij betreft. Dan ben je echt niet wijs als je in die staat nog het OV op zoekt.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Corona: al meer dan 10 bioscoopfilms zijn voorlopig uitgesteld | Filmtotaal filmnieuws
No Time to Die: naar november 2020
Peter Rabbit 2: The Runaway: naar augustus 2020
A Quiet Place Part II: van kalender
Fast & Furious 9 naar april 2021
The Lovebirds: van kalender
Blue Story: al in Nederland verschenen
Mulan: van kalender
The New Mutants: van kalender
Antlers: van kalender
Goud: van kalender
La Verité / The Truth: van kalender
Greyhound: van kalender
The Secret Garden: naar augustus 2020
Het is gewoon allemaal The New Mutants schuld. Ongeluk volgt die film
.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Black Widow is de volgende film lijkt me. Kwestie van tijd.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik zeg dit niet zo snel, maar schaam je kapot man. Als je nu nog lichtzinnig over dit virus denkt, dan heb je echt met je kop in de grond gezeten.
Ik vind het nog bijzonder dat bioscopen überhaupt nog open blijven de komende tijd. Dat is, hoe leuk een bezoek ook is, makkelijk een maand te missen. Of 2 maanden.
Ik snap je tokkietoon niet zo heel goed. Is zo jammer dat je met gestrekte onderbuikbeen erin gaat.
Maar uiteraard ben ik niet lichtzinnig over het virus. Denk ook dat je beter voor totale bioscoop dichtheid kan gaan. Na het lezen van wat berichten en het elleboog gebeuren was de ernst wellicht bij het schrijven nog niet helemaal doorgedrongen. Was verder niet bedoeld om alle zieken tot een bioscoop bezoek aan te zetten. Maar wat zouden 101 bezoekers uitmaken vroeg ik mij af. Kennelijk heel veel. Ik snap het ook in alle eerlijkheid niet helemaal nog hoor. Ik lees nog veel tegenstrijdigheden in de pers. Maar laten we zeker en zekere voor het onzekere nemen. Helemaal mee eens.
Denk dat een vredelievendere toon in deze tijden beter is dan zo een vingerwijzende toon. Daar mag je je misschien ook wel voor schamen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik snap je tokkietoon niet zo heel goed. Is zo jammer dat je met gestrekte onderbuikbeen erin gaat.
Maar uiteraard ben ik niet lichtzinnig over het virus. Denk ook dat je beter voor totale bioscoop dichtheid kan gaan. Na het lezen van wat berichten en het elleboog gebeuren was de ernst wellicht bij het schrijven nog niet helemaal doorgedrongen. Was verder niet bedoeld om alle zieken tot een bioscoop bezoek aan te zetten. Maar wat zouden 101 bezoekers uitmaken vroeg ik mij af. Kennelijk heel veel. Ik snap het ook in alle eerlijkheid niet helemaal nog hoor. Ik lees nog veel tegenstrijdigheden in de pers. Maar laten we zeker en zekere voor het onzekere nemen. Helemaal mee eens.
Denk dat een vredelievendere toon in deze tijden beter is dan zo een vingerwijzende toon. Daar mag je je misschien ook wel voor schamen.
De wereld staat in brand en jij noemt maatregelen ''een beetje overdreven''. Dan krijg je een ''tokkietoon'', zoals je dat noemt. Net als die idiote Gers Pardoel die gister doodleuk aan gaf dat je elkaar lekker moet blijven knuffelen en handen moet schudden.
Dus nee, schaam me niet voor mijn woorden naar jou. Maar wel fijn dat je in bovengenoemd bericht ieder geval wel de situatie serieus genoeg neemt. Dat is wat ik graag wou horen. En 100 of 101 bezoekers maakt niks uit nee. Het is zelfs bizar dat er nu 100 naar binnen mogen.
PS; zand erover. Er is wel voldoende drama in de wereld om ons op een filmforum druk over elkaar te maken 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Je had het ook gehoord als je een normale toon had gehad. Misschien voor de volgende keer het gesprek aangaan voor je meteen je onderbuik los laat gaan. Die mensen zijn er al zoveel op het internet. Bij het vrouw en kind in de trein, kan wellicht ook het gesprek aangegaan worden. Wellicht komt er wel een begrijpelijk verhaal uit ipv de mensheid meteen verdoemen om zijn of haar egoïsme.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je had het ook gehoord als je een normale toon had gehad. Misschien voor de volgende keer het gesprek aangaan voor je meteen je onderbuik los laat gaan. Die mensen zijn er al zoveel op het internet. Bij het vrouw en kind in de trein, kan wellicht ook het gesprek aangegaan worden. Wellicht komt er wel een begrijpelijk verhaal uit ipv de mensheid meteen verdoemen om zijn of haar egoïsme.
Nou, nee. Er zijn nu bij Corona geen excuses meer. Als je hoestend een trein in gaat, dan mag je er van mij direct en zonder discussie uitgezet worden. Heeft verder niks met onderbuikgevoelens te maken, alles met feiten. Net als dat ik jouw bericht een paar dagen geleden nog steeds misplaatst vind. Er was helemaal niks overdreven aan. We staan aan de vooravond van een extreem bedreigend virus. Daar mag elk middel tegen in gezet worden.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Weet jij veel waar die vrouw en kind vandaan komen. Vandaar is praten toch wel handig. Daarnaast kunnen ze ook informatie tekort hebben gekregen, dan is uitleggen ook goed, en blijft ze vandaag wel thuis.
Let wel, dat jij deze regels wilt, dat mag, maar ze zijn er feitelijk niet in NL (je mag de trein gewoon nemen als je verkouden bent), dus dan kun je heel boos worden op een forum, maar daar maak je de wereld niet beter op en heeft erg veel kenmerken van onderbuik. Wel door in gesprek te gaan en te helpen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Weet jij veel waar die vrouw en kind vandaan komen. Vandaar is praten toch wel handig. Daarnaast kunnen ze ook informatie tekort hebben gekregen, dan is uitleggen ook goed, en blijft ze vandaag wel thuis.
Let wel, dat jij deze regels wilt, dat mag, maar ze zijn er feitelijk niet in NL, dus dan kun je heel boos worden op een forum, maar daar maak je de wereld niet beter op. Wel door in gesprek te gaan en te helpen.
Als je sinds donderdagavond en eigenlijk de dagen ervoor het nieuws niet mee hebt gekregen, dan moet je doof en blind zijn denk ik. Hoe wil je dat nieuws missen?
Ik vind het een grenzeloze arrogantie als je nu een trein kuchend in loopt. Volgens mij is het ook gewoon verboden door de regering.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik vind als moeder met kind, en drukke dag je het nieuws van donderdag op vrijdagochtend nog niet helemaal hebt geabsorbeerd niet extreem gek. Weet de leeftijd niet van het kind, misschien was ze wel bij oma moest ze echt weg daar. Is dan eigenlijk best verstandig van haar.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Nou, nee. Er zijn nu bij Corona geen excuses meer. Als je hoestend een trein in gaat, dan mag je er van mij direct en zonder discussie uitgezet worden. Heeft verder niks met onderbuikgevoelens te maken, alles met feiten. Net als dat ik jouw bericht een paar dagen geleden nog steeds misplaatst vind. Er was helemaal niks overdreven aan. We staan aan de vooravond van een extreem bedreigend virus. Daar mag elk middel tegen in gezet worden.
Kalm aan Litmanen. Het is allemaal best wel spannend voor veel mensen, maar laat je niet teveel meeslepen in de meest nadelige scenario's. Voorlopig is er nog een hoop onzeker over hoe dit zich gaat ontwikkelen. Die vooravond waar je het over hebt krijgt wel een wat vreemde lading, aangezien we helemaal niet zo veel weten over de toekomst.
Misschien dat ik morgen even een filmpje ga pakken. Zo te zien draait The Gentlemen in Den Bosch morgen en zijn nog alle plekken vrij. De kans op een besmetting in de bioscoop lijkt me niet erg reëel. Absoluut niet uitgesloten, maar iets uitsluiten lijkt me überhaupt vrij onverstandig. Al blijft dat wel bij eigen inzicht en heb ik geen beeld van de reële kansen op besmetting in de bioscoop. Wat denken anderen hier? Misschien toch teveel spelen met vuur?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het gaat allemaal om afstand. Als je op meer dan 1,5 meter afstand zit van anderen dan lijkt de kans op besmetting erg klein. Dus twee stoelen ertussen zou ik zeggen.