• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.894 actors
  • 9.370.287 votes
Profile

Franse horror

Bij Ils (2006):

HULP GEZOCHT!

Bonsoir Madames et Monsieurs,

Ik wil binnenkort een filmavond geven, of iets in die geest, maar specifiek met Franse horrorfilms, omdat ik daar de laatste tijd veel goede dingen over hoor. Nu ben ik geen expert op dit gebied, en wil daarom twee vragen stellen:

Welke (3 á 4) kan ik het best uitkiezen?

en

Waar ga ik deze kopen?

Ik wil kiezen uit Frontière(s), Haute Tension, Ils, A l'interieur, Martyrs, Malefique, Calvaire en Irreversible. Nou denk ik dat ik gewoon ga voor de eerste vier van het lijstje, maar als iemand me wilt proberen over te halen, ga je gang.

Het belangrijkste probleem is dat ik geen idee hoe ik aan deze films ga kopen/huren. Ik woon in Amstelveen dus kom niet met 'tips' als "hier in Tilburg verkopen ze ze in die ene winkel". Ik wil ook best online kopen, des noods uit Baghdad, het is alleen wel belangrijk dat ze DVD Regio 2 zijn.

Jullie hebben deze film(s) gezien, vertel me hoe jullie er aan zijn gekomen. Ik ben u allen zeer dankbaar!

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Martyrs heb ik een paar weken terug bij de FRS gekocht. Die zullen ze in Amstelveen vast ook hebben Vandaag nogmaals gezegd naar Haute Tension, Ils en A L'ínterieur, maar bij zowel de FRS als bij Van Leest niet gevonden. Niet onder de Franse maar ook niet onder de Engelse titel. Maar ik denk dat je ze wel bij Bol.com kunt bestellen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Vascago, een 1 ? Valt me van je tegen

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Martyrs staat voor 16.99 op bol.com. Belachelijke prijs. Ik heb hem gekocht met 2 andere dvd's voor 25 euro. Alleen zou die 8.99 gekost hebben bij de FRS. Of ze hebben bij de FRS een fout gemaakt.

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Tonypulp wrote:

Vascago, een 1 ? Valt me van je tegen

Tsja misschien moet ik hem nog eens kijken, maar ik kon absoluut niet in het verhaal komen en die rare bewegingen en shots van die camera kreeg ik barstende koppijn van. En ik had misschien op meer horror gerekend ipv drama.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Bij Calvaire (2004):

Ils, Martyrs, Malefique, Calvaire en Irréversible zijn normaal gezien te verkrijgen in elke DVD-zaak, desnoods te bestellen indien de voorraad uitgeput is. Die andere titels da's een ander verhaal. Die zijn bij mijn weten niet uitgebracht op R2 en dus al zeker niet in België of Nederland. Of je moest een DVD-zaak weten die ook import doet, bv. Fnac in België of Boudisque in Nederland.

Succes ermee!

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ils, Calvaire en Irreversible zijn gewoon op internet te bestellen. Ik zou trouwens voor echte gruwel en angst voor IIs en Irreversible gaan. Calvaire is wel goed maar dat komt meer neer op een komedie. Misschien wel als de laatste film van de marathon leuk. Voor de rest heb ik Martyrs meerdere keren in de FRS zien liggen en Frontiere(s) en Haute Tension zijn te bestellen op play.com (dat laatste onder de naam Switchblade Romance)

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

A l'interieur is er volgens mij wel in R2..met veel mooiere hoes..maar helaas Franse uitgave (geen ondertiteling) Heb zelf de R1.. Ils en Irrev kost(t)en slechts 5 euro bij de FRS. Haute Tension is ook belachelijk moeilijk verkrijgbaar, die van mij is R0 of R2 Koreaanse (geloof ik) uitgave met subs enzo (kan niet checken, uitgeleend). Frontière(s) zou ik zo niet weten. Verder zie Halcyon dus.

PS: je kan altijd ebay proberen.

En: als je de kans krijgt zou ik gaan voor Frontière(s), Haute Tension, A l'interieur en Calvaire. Martyrs en Irrev vind ik niet meteen de meest geschikte filmavond films. Ils vind ik slecht, mja dat is persoonlijk, waarschijnlijk wel redelijk geschikt nog. Malefique is denk ik te traag voor een filmavondje. Je moet geen American Pie vrienden hebben...

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Haal vooral Martyrs erbij. Irréversible is zeer degelijk. En à l'interieur vond ik persoonlijk rommel.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Goldenskull wrote:

A l'interieur is er volgens mij wel in R2..met veel mooiere hoes..maar helaas Franse uitgave (geen ondertiteling)

Juist, ja.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Ik zou blind voor A l'interieur gaan, maar ik heb begrepen dat die niet zo makkelijk te krijgen is.. Frontière(s) vond ik een baggerfilmpje, vette afrader! Ils is natuurlijk prima.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Malefique is denk ik te traag voor een filmavondje.
Calvaire niet?

Heb Malefique nog niet gezien, maar met À l'Intérieur, Frontière(s), Haute Tension en Ils heb je volgens mij de toegankelijkste en daarmee geschiktste titels van het stel te pakken. Afgezien van Ils redelijk rechttoe rechtaan splatterwerk, en Ils zelf lijkt me ook wel effectief op een griezelavond. Concept is in ieder geval tof genoeg om het een uur en een kwartier lang boeiend te houden, zit verder ook genoeg vaart in.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ils, Calvaire, Martyrs en Irreversible zou mijn keus zijn. Ook in deze volgorde. Van intens naar zeer intens. Allemaal ook prima te verkrijgen in Fame Amsterdam. Niet al te ver van Amstelveen.

Thanks allemaal voor de supersnelle reacties!

@ Dutchtuga: Amsterdam is inderdaad gewoon oké.

@ Goldenskull: Mwoh, American Pie vrienden, ik ben bang dat je sommige zo kan omschrijven. Ik zelf heb een heeeel brede interesse, en vindt vaak JUIST die films die m'n vrienden lame vinden vet.

Maar omdat ik met een groep ga kijken zoek ik dus gewoon goede straight-to-the-point horror die vooral fast-paced is.

Daarom denk ik dat ik voor Apollinisch z'n suggestie ga, die films leken mij ook het meest toegankelijk.

Heel erg bedankt allemaal, jullie hebben me flink op weg geholpen!!

ps, ik ben er net achter gekomen dat m'n DVD speler gewoon Regiovrij is. Ik kan vast wel die vier films vinden, anders horen jullie nog van me.

Apster

• 1461 messages
  • 6920 votes

Calvaire is ook gewoon bij Plato te verkrijgen overigens.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb er nu een mooi aantal gehad.

Haute Tension

Martyrs

A L'Interieur

Irriversible (al dan niet geheel horror)

Frontier(s)

Ik zoek alleen nog naar IIs.

Verder nog titels die ik absoluut niet mag missen?

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Er komen er wel weer een paar aan waaronder La horde en Mutants

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Verder nog titels die ik absoluut niet mag missen?

Malefique, Baby Blood en Yeux Sans Visage.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7360 votes

Sheitan

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

Misschien deze 3 eventueel?

Dans Ma Meau

Trouble Every Day

Possession

flut

• 23 messages
  • 100 votes

orbit wrote:

Ik zou blind voor A l'interieur gaan, maar ik heb begrepen dat die niet zo makkelijk te krijgen is.. Frontière(s) vond ik een baggerfilmpje, vette afrader! Ils is natuurlijk prima.

Hier ben ik het ook mee eens, frontieres is meer lachwekkend, maar IIs daartegen is echt een topper!

evolva20

• 53 messages
  • 99 votes

Martyrs is echt een topper, zeker niet voor iedereen.

ik zou hem iedereen aanraden, zelfs meerdere malen gezien.

flut

• 23 messages
  • 100 votes

evolva20 wrote:

Martyrs is echt een topper, zeker niet voor iedereen.

ik zou hem iedereen aanraden, zelfs meerdere malen gezien.

idd,

Mijn aanraders = >

- martyrs

- Haute Tension

- IIs

- REC

Mijn afraders =>

Frontière(s)

Franse horros die ik nog ga checken:

- Irreversible

- Calvaire

- Dans.ma.Peau

- A L'INTERIEUR

Mijn aller sickste film allertijden = > Subconscious Cruelty

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Irreversible vind ik toch geen horrorfilm, ik kan Les Diaboliques aanraden, ook bij Fame Amsterdam te vinden.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

flut wrote:

(quote)

- REC

Is Spaans.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Frontier(s) is bijzonder goed hoor. Bijzonder sterke shock horrorfilm. IIs is juist een stuk minder en is eigenlijk ook meer thriller dan horror. Eigenlijk heeft die weinig met horror te maken. Die valt meer in de groep van Irreversible.

Martyrs

A L'Intereur

Frontier(s)

Haute Tension

Dat zijn meer van de Franse gruwelhorrors in mijn ogen.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Vascago wrote:

Er komen er wel weer een paar aan waaronder La horde en Mutants

En ook:

- La Meute

- Lady Blood

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

De Italiaans-Franse productie Danza Macabra is ook een juweeltje eigenlijk. Wel compleet het tegenovergestelde van wat de Fransen tegenwoordig brengen.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

De beste franse horrorfilms ik de laatste jaren heb gezien zien Martyrs en Ils.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Zie mijn lievelingsfilm.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.