- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Wraakfilms
Wraakfilms
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Even de films uit m'n 5.0* - 4.5* lijstjes die nog missen.
Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie 2
Uiterst gedetaileerd en ingenieus wraakplot.
Typische Tsuka waar oude vrienden elkaar het leven zuur maken en oude koeien uit de gracht gehaald worden.
De film waar de Pang broertjes mee doorbraken. Onder de laag hippe montage en visuele effectjes zit een mooi en ontroerend verhaal.
zeker één van de meest stijlvolle en relevante wraakfilms.
De wraakfilm bij uitstek. Izo is de belichaming van de wraak en raast doorheen alle tijden en universums om zijn wraak te laten gelden.
Nog een Tsukamoto, dit keer een Ranpo verfilming. Erg stijlvol, maar net wat anders dan z'n bekendere stijl.
Tja, het Asano/Hashimoto verhaaltje zal ooit wel legendarisch worden hoop ik. Visueel poëtisch vermaak, prachtig.
Veel van die martial arts draait rond wraak, maar Jaa behoort nu al tot het beste. Ze kidnappen z'n olifant en daar is hij niet bepaald blij mee 
Gevoelsmatig vind ik Seul Contre Tous hier ook bijhoren, al is het misschien wat wankel.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Even over het hoofd gezien
. Laat het dan een stevige herinnering zijn of zo.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
De ultieme wraakfilm blijft voor mij Desperado. Ik ken geen film sfeervoller dan dat heerlijk werkje...
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
The Punisher met John Travolta, en Man On Fire, ook beide wraakfilms te noemen lijkt mij.
Vond die in ieder geval erg goed.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Op het keyword revenge zoeken op imdb levert de volgende resultaten op:
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
In welke wraakfilms spelen vrouwen de hoofdrol?
2LDK, Savage Streets, In Spit on your Grave en verder?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Thriller - En Grym Film
Charles Manson
-
- 463 messages
- 0 votes
Ik vind The Devils Rejects ook wel een heel sterk wraak element hebben.
Tenminste, sherriff Wydell leeft voor de wraak op de Firefly Family (die zijn broer hebben vermoord).
En High Plains Drifter
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Gau ngao gau (dog bite dog) heb hem teogevoegd maar is nog niet geaccepteerd.
Categorie 3 film uit Hong Kong, hard geweld en een hard verhaal, maar op een super vette en rauwe manier verteld. Alles is prachtig belicht en gefilmt, de lokaties zijn subliem en de hoofdpersonen zitten helemaal in hun rol. Niet voor de zwakke maag, maar wel voor mensen die van bikkelharde wraak films houden.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
de volgende films komen meteen bij mij op:
sleepers
kill bill vol. 1
darkman
memento
-fal
-
- 2028 messages
- 2290 votes
De hoofdpersoon neemt in deze Japanse thriller/horror wraak op de mede scholieren die zijn jeugd tot een hel maakten.
Regisseur Yasuo Inoue was, als ik het me goed herinner, assistent van Miike die een klein rolletje speelt in de film. Sfeervol sterk, vooral waar het gaat om enkele scènes "psychologische ruimte" waarin 13 met zichzelf worstelt, en de manier waarop het wooncomplex waar 13 woont gebruikt wordt.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Trois couleurs blanc
Niet zo bloeddorstig als de eerder genoemde, maar toch wel een wraakfilm.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Blade runner (met wat fantasie)
Ôdishon
Ocean's Eleven
The Crossing Guard
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ook leuk: http://www.moviemeter.nl/film/30738
FinkPloyd
-
- 642 messages
- 1964 votes
Nieuw in the cinema: The Brave One.
Maar ik vond er echt totaal nix aan, rommel.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Even een willekeurige selectie uit de wraakflms die van mij 3,5 *-en of hoger krijgen:
De Lone Wolf and Cub serie met als absolute hoogtepunt het tweede deel uit de reeks. De vetste exploitation films die ik de laatste tijd heb gezien. Liters bloed, veel gehak, veelal mooi in beeld gebracht, maar toch nog plaats kunnen maken voor tedere en poetische momenten. Pa en zoon verhuren zich als moordenaars en nemen ondertussen wraak op degenen die verantwoordelijk zijn voor de dood van hun vrouw/ moeder.
Get Carter (Hodges, 1971)
Female Yakuza Tale (Teruo Ishii, 1973)
Sex and Fury (Norifumi Suzuki, 1973)
Lady Snowblood (Fujita, 1973)
Django (Corbucci, 1966)
Death Rides a Horse (Petroni, 1967)
Five Fingers of Death (Chang-hwa Jeong, 1972)
Mad Monkey Kung Fu (Chia-Liang Liu, 1979)
Return to the 36th Chamber (Chia-Liang Liu, 1980)
36th Chamber of Shaolin (Chia-Liang Liu, 1978)
Master Of The Flying Guillotine (Yu Wang, 1975)
Kill Bill: Vol. 1 (Tarantino, 2003)
Death Proof (Tarantino, 2007)
High Plains Drifter (Eastwood, 1973)
Once upon a Time in the West (Leone, 1968)
Thriller – A Cruel Picture (Vibenius, 1974)
Oldboy (Park, 2003)
Sympathy for Mr. Vengeance (Park, 2002)
A Bittersweet Life (Ji-woon Kim, 2005)
The Big Heat (Lang, 1953)
Point Blank (Boorman, 1967)
Tokyo Drifter (Seijun Suzuki, 1966)
En nog een rits aan Kung Fu films, films met Chiba etc. Bijna alle films uit het exploitationgenre zijn gebouwd rondom wraak. Cool ‘genre’!
Wraakfilm waar ik met meest naar uitkijk: Vengeance (Cheh Chang, 1970). Valt hopelijk snel op de deurmat!
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1073 votes
The Shawshank Redemption: Andy Dufresne wilt wraak op de man waardoor hij in de gevangenis is beland.
Stormbreaker: Sayle neemt wraak op de premier, die hem vroeger genadeloos heeft vernederd.
Ocean's Thirteen: Danny Ocean en z'n team nemen wraak op Will Bank, die bendelid Ruben Tishkof heeft bedrogen.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Sympathy for Mr. Vengeance
Sympathy for Lady Vengeance
OldBoy
Man On Fire
Transporter 2
WhoKnowZ
-
- 5336 messages