- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Ranzige / 'gore' films
Ranzige / 'gore' films
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Heeft er iemand een voorbeeld van een Nederlandse film dat een visueel pareltje is?
Van de Koele Meren Des Doods, Karakter, Soldaat van Oranje, Wilde Mossels, AmnesiA, Guernsey, De Noordelingen, Suzy Q en De Wisselwachter zijn zomaar wat titels van films die in binnen- en buitenland geroemd zijn. En vaak werd er dan iets gezegd over het visuele aspect van de films.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Kijk naar Avalon, Pi, Tetsuo, Eraserhead. Niet gelikt, misschien, maar visueel wel erg bijzonder.
Allemaal genrefilms en dat is de Nederlandse achilleshiel. Zulke films worden in Nederland niet gemaakt, nee. Op hier en daar een korte film na.
Ik was bijvoorbeeld wel onder de indruk van Wereld van Stilstand. Niet echt vergelijkbaar met de door jou genoemde films, maar een genrefilm die het voornamelijk moet hebben van het visuele aspect. Zeker niet voor iedereen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Vond de korte film De Man in de Linnenkast ook visueel bijzonder. Online te zien, maar ja, dan zie je niet echt hoe goed het er uit ziet, natuurlijk.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Op dezelfde site staat Beet wat ik niet een geweldig filmpje vond, maar wel mooi gedraaid.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Maar ik weet echt niet wat je bedoelt met de sound, die was in deze film juist helemaal top. De film swingde de pan uit
. En casting, tja naar mijn mening vond ik de gehele cast wel aardig presteren. Verder vond ik de film visueel geen "matrix" of wat dan ook, maar voor Nederlandse maatstaven zag het allemaal prima uit.
Je vond de gehele cast wel aardig presteren 
Ik verwijs even naar het afgelopen filmfestival waar Daan Schuurmans en Georgina Verbaan beiden een onderscheiding kregen voor slechtste acteerprestatie. Als zij elk jaar een film maken , zullen ze elk jaar dezelfde prijs krijgen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Nonsens. Beiden heb ik veel beter zien spelen dan in Costa!.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Waar heb jij in vredesnaam Georgina Verbaan ooit goed zien spelen 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Dat ken ik niet. Is dat een serie of zo ?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja een cultserie van een paar jaar geleden. (VPRO)
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Genres als Fantasy of SF hoeven trouwens helemaal geen groot budget te hebben. Het is maar wat je ermee doet.
Dat klopt, maar je had het eerder wel over decors e.d.
En er is low-budget en low-budget. Nederlandse high budget films worden niet veel gemaakt, en zijn naar internationale maatstaven nog steeds low budget.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Waar heb jij in vredesnaam Georgina Verbaan ooit goed zien spelen 
In het theater, in een stuk van Cyris Frisch. ik weet zeker dat Verbaan meer kan dan ze tot nu toe heeft laten zien.
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Ok, bedankt allemaal voor het verdraaien van mijn topic over ranzige films naar een topic over Nederlandse films haha. Maar goed, nog iemand iets shockings te melden? Ik zelf kom nog steeds niet verder dan Braindead en Salo, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er niets ernstigers is.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Ik vond 'Japon' ranzig en gezocht shockerend worden.
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
The Dentist
Bad Taste
C'est arrivée près de chez vous (niet de film in het geheel, maar sommige stukken toch wel)
Ow ja, en niet te vergeten The Ebola Syndrome, waarschijnlijk de ranzigste uit het rijtje.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
ook erg ranzig
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Men Behind the Sun mag ook wel toegevoegd worden
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ach ja de 120 dagen van sodom, ik ken het boek
weet je. Wat ook een leuke film is: Buio Omega aka Beyond the darkness en natuurlijk Zombi 2 
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Naar de schrijver is zelfs het woord sadisme vernoemd: Marquis de Sade 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Dit is hem. Hij zag er best normaal uit he?.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Pas op, het hoeft niet super te zijn a la Delicatessen e.d. (maar het zou wel eens leuk zijn), gewoon een avonturen of sprookjesfilm bv, met heel mooie omgevingen, decors en shots zou ik ook al eens aangenaam vinden als Nederlandse film
Alweer van november 2005 maar Grimm is een mooi voorbeeld..
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Ergste dat ik gezien heb is Murder Set Pieces, was bijna op het punt om hem uit te zetten. Normaal heb ik 0,0000 problemen met gore (tenzij er dieren aan te pas komen), maar deze film was zo agressief, naar en ziek dat ik moeite had om hem uit te kijken.
http://imdb.com/title/tt0422779/
Als je echt voor de gore gaat kan ik alle Toxic Avenger delen en Terror Firmer ( http://www.moviemeter.nl/film/12766 ) adviseren.
Succes in je zoektocht.