- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Disney vervolgfilms
Disney vervolgfilms
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
The Lion King 3 is gewoon onterend! Kl*te film, haalt de hele sfeer van deel 1 onderuit. Hij verdient het niet om de titel The Lion King te dragen. Grappig? Ik heb geen moment moeten lachen, hoe durven ze!!!! De beste film die ze ooit hebben gemaakt onderuit halen, alleen voor een paar centen. De schoften!!!!

Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Ik kan begrijpen dat sommigen hem slecht vinden maar 0.5* is wel erg erg weinig voor The Lion King 3.
De slechtste Disney die ik al gezien heb is Home On The Range.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
0,5 geeft zo ongeveer weer hoeveel ik de film haat.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb me ook nog nooit zo geërgerd. Vreselijke film.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Ik heb ondertussen van de 44 Disney Classics er 30 gezien.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik heb er 5 niet gezien. 
Nog 9 te gaan Montana.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
9?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dan heb je er evenveel gezien als ik... 
Welke heb je eigenlijk nog niet gezien?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Dan heb je er evenveel gezien als ik... 
Welke heb je eigenlijk nog niet gezien?
Ah zo bedoel je.
Ik haal je nog wel in

Fantasia
Van deze 5 heb ik nog nooit gehoord:
Saludos Amigos
De Drie Caballeros
Make Mine Music
Vrij en Vrolijk
Melody time
De Avonturen van Ichabod en Mr. Pad
Het grote verhaal van winnie de pooh
Tarzan en de toverketel
Mulan
Fantasia 2000
Lilo en Stitch
Piratenplaneet(hoop ik morgen te zien)
Brother Bear
Jij?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
The Three Cabballeros, Fantasia en Taran en de Toverketel heb ik op video.
Fun and Fancy Free, The Adventures of Ichabod and Mr. Toad, Mulan en Brother Bear op DVD.
Treasure Planet en Lilo & Stitch heb ik illegaal.
Ik moet Saludos Amigos, Make Mine Music, Melody Time (heb hem al vijf keer in mijn handen gehad, kwam altijd geld te kort) en The Many Adventures of Winnie The Pooh nog zien. Maar die laatste heb ik al een keer gezien, maar daar weet ik vrij weinig nog van.
PS: Shame on you dat je van die films tussen 1942 en 1948 niet gehoord hebt, en dat je Lilo & Stitch, Brother Bear en Mulan (!) nog niet hebt gezien!!!
Nu weer terug naar de vervolgfilms.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
PS: Shame on you dat je van die films tussen 1942 en 1948 niet gehoord hebt, en dat je Lilo & Stitch, Brother Bear en Mulan (!) nog niet hebt gezien!!!
Nu weer terug naar de vervolgfilms.
Ze staan op m'n To See-list.
Mulan heb ik al een klein stukje van gezien en ik vond hem matig.
Vervolgfilms:Bambi and The Great prince of the forest komt uit op m'n verjaardag(15 Februari)
Ik kijk vooral uit naar "Rapunzel"Eindelijk verfilmt Disney nog eens een beroemd sprookje!Ik hoop dat dit het signaal is om terug naar die oude sprookjesachtige classics te gaan.Spijtig is het nog wachten tot 2007
Er zijn ook al een paar afbeeldingen hoe ze er ongeveer zal uit zien.
*kruist de vingers*
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Stuur wat betreft Bambi 2, even een pm naar stinissen.
Mulan is een van de beste films die Disney ooit heeft gemaakt, prachtige muziek en prachtige beelden. (Mooi verhaal trouwens ook).
Mulan II was echter een tegenvaller in vergelijking met deel 1, hopen dat deel III niet door gaat. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Afgelopen woensdag is Tarzan II verschenen op DVD. Heb hem nog niet kunnen kijken, maar je kan recensies lezen op MM 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
De laatste tijd heb ik ook weer wat Disneyvervolgen gezien dus dan kan ik nu ook aan mijn top Disney-vervolgfilms beginnen.
1:Rescuers Down Under(4*)
2:Toy Story 2(4*)
3:Lion King 3(3.5*)
4:Lion King 2(2*)
5:Pocahontas (1.5*)
6:Tarzan & Jane (0.5*)
Idol
-
- 235 messages
- 363 votes
Er komen nog een hoop vervolgfilms van de Disney studios maar welke zijn welkom en welke zouden weg mogen blijven. De komende films zijn:
2005:
Tarzan 2
Lilo en Stitch 2
2006:
Keizer Kuzco 2
Brother Bear 2
Frank en Frey 2
Bambi en de Grote Prins
2007:
De Tinkerbelfilm (The Tinker Movie)
2008:
Toy Story 3
Overige (weinig over bekend):
Dombo 2
Piratenplaneet 2
Hercules 2
Oliver en Co. 2
Aladdin 4
Peter en de Draak 2
De Reddertjes 3
Monsters en Co. 2
dit slaat toch negens op.
is dat echt zo?
zijn ze wel helemaal lekker daar in disney om van bijna alle disney films een vervolg te maken.
aladdin 4??? stoppen ze pas bij 20 ofso?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
aladdin 4??? stoppen ze pas bij 20 ofso?
Deze zal waarschijnlijk over de Geest gaan.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Hij stal toch al de show bij deel 1 en deel 3. Maar ze passen idd geen grens toe.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Je hebt 2 soorten van Disneyvervolgfilms volgens mij. Je hebt de echte opvolgers waar toch nog tijd in gestoken is (Aladdin 2, Reddertjes in Kangoeroeland, Tarzan 2, Toy Story 2) en de vervolgen van mindere kwaliteit (Tarzan en Jane, Belle's magical world, Assepoester 2, ....) Veel van die films zijn een aaneenschakeling van korte filmpjes, meestal verteld door een van de personages.
Bij de opvolgers die ik eerste genoemd heb is er ook aandacht gegeven aan het verhaal, met de intentie een langspeeltekenfilm te maken.
Maar voor de meeste tekenfilms hadden ze toch op tijd mogen stoppen. Je weet al op voorhand dat Bambi 2, Dumbo 2 of Frank & Frey 2 mijlenver zullen staan van de eerste film. Ze kunnen beter tijd steken in nieuw materiaal. Brother bear viel nog mee, maar met Home on the range, Mickey's drie musketiers of Piratenplaneet kan je onmogelijk concurreren tegen Pixar en Dreamworks.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Je hebt 2 soorten van Disneyvervolgfilms volgens mij. Je hebt de echte opvolgers waar toch nog tijd in gestoken is (Aladdin 2, Reddertjes in Kangoeroeland, Tarzan 2, Toy Story 2) en de vervolgen van mindere kwaliteit (Tarzan en Jane, Belle's magical world, Assepoester 2, ....) Veel van die films zijn een aaneenschakeling van korte filmpjes, meestal verteld door een van de personages.
Bij de opvolgers die ik eerste genoemd heb is er ook aandacht gegeven aan het verhaal, met de intentie een langspeeltekenfilm te maken.
Maar voor de meeste tekenfilms hadden ze toch op tijd mogen stoppen. Je weet al op voorhand dat Bambi 2, Dumbo 2 of Frank & Frey 2 mijlenver zullen staan van de eerste film. Ze kunnen beter tijd steken in nieuw materiaal. Brother bear viel nog mee, maar met Home on the range, Mickey's drie musketiers of Piratenplaneet kan je onmogelijk concurreren tegen Pixar en Dreamworks.
Mickey's drie musketiers was dan ook meteen een direct-to video.Treasure planet was wel een zeer gewaagde en vooral dure onderneming.Maar liefst 140 miljoen $ was het budget.
Frank en Frey 2 zal trouwens een midquel worden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Die 140 miljoen blijkt niet rendabel te zijn geweest. Zo denderend was de film ook niet. Er zijn een hoop klassiekers gedraaid voor veel minder geld.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Inderdaad, en die hebben een veel betere indruk achter gelaten dan het 99% CGI werkje Treasure Planet.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
En dan dacht je dat je alles al gehad had:
LEROY & STITCH
With the news of this upcoming direct-to-video release, slated for April 2006, one begins to feel a roadmap is needed to stay on top of the Lilo & Stitch film series. It all began in June 2002, when Lilo & Stitch was released to theaters following a longterm and clever marketing campaign. The film grossed $145 million domestically, and nearly that much outside of North America too. While not on par with Disney's tremendously successful '90s musicals, the film was clearly a hit.
Making sure to capitalize on their hottest original animated property of the decade, Disney soon followed suit with an animated series set after the events of the movie, cleverly titled "Lilo & Stitch: The Series", for ABC Saturday mornings and Disney Channel around the week. Right before the series made its fall 2003 television debut, though, there was Stitch! The Movie, a direct-to-video feature-length launch to "The Series" released in August of 2003.
This month (time of publication: August 2005), a "proper" direct-to-video sequel entitled Lilo & Stitch 2: Stitch Has a Glitch comes to DVD. Naturally, this also takes place after the events of Lilo & Stitch...but before "Lilo & Stitch: The Series." Leroy & Stitch, coming next spring, will be the feature-length conclusion to the television series.
To sum up, Leroy & Stitch will become the fifth Stitch DVD Disney has released in Region 1. That number does not include the long-delayed 2-disc Lilo & Stitch special edition that has already made its way to several parts of the world, but it does include Lilo & Stitch's Island of Adventures, a standalone set-top/boardgame released to DVD in November of 2003.
In its opposition towards "mild sci-fi action", the MPAA has helped figuring out the Stitch chronology; both the original movie and its 2005 "official" sequel were rated "PG." Leroy & Stitch will carry a G rating, like Stitch! The Movie which launched the television series Leroy ends; these three entities follow the two films. And Island of Adventures is still just a game, therefore lacking a firm need to fit in with the rest.
Got all that? Good. After Lilo and Stitch say their goodbyes and part ways, Leroy & Stitch reunites them. The "Leroy" in question is a diabolical new experiment which demands everyone's immediate attention. The captures below come from a one-minute preview on the Stitch Has a Glitch DVD.
Plaatjes kan je zien op deze pagina. Even naar beneden scrollen, dan zie je een gedrocht dat Stitch moet voorstellen.
Wat is er mis met: 'En ze leefde nog lang en gelukkig'?
*Chrissie*
-
- 415 messages
- 0 votes
Ik vind dat vervolgen maken van disney classic onzin. Ze halen het door de war en het vervolg verhaal slaat nergens op. Ik doe me best om geen vervolgen meer te kijken. Het verpest gewoon het orginele verhaal
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Van welke film zijn die lilo & stitch plaatjes?
niet van Lilo & Stitch of Lilo & Stitch 2
en uit het verhaal kan ik niet egt opmaken dat het weer een nieuwe film is
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dan lees je niet goed, en als je die plaatjes ziet...Ik weet verder niet of die plaatjes van Stitch! The movie zijn, maar volgens het bericht komt volgend jaar voorjaar Leroy & Stitch op DVD.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Inderdaad, en die hebben een veel betere indruk achter gelaten dan het 99% CGI werkje Treasure Planet.
Die ik leuk vond....