- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Apocalyptische en post-apocalyptische films
Apocalyptische en post-apocalyptische films
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Beetje vergezocht. LOTR slaat nog minder ergens op.
Steve-a
-
- 328 messages
- 0 votes
Doomsday, 28 days/ weeks later en Escape from new york/la. zijn allemaal geweldig.
Paalhaas
-
- 1582 messages
- 2569 votes
Dat Southland tales hier nog niet is genoemd. Have a nice apocalypse!
korp
-
- 151 messages
- 0 votes
Tenshi no Tamago (1985) is ook Post-Apoc. Bevat tevens ook een ander karakteristiek dingetje van post-apoc film; namelijk rare vaagheid.
Defcon 4 was al genoemd, wat een vreselijke film. Zo heb je ook Teenage Cavemen, ook een verschrikkelijke film. Maar wel post apocalyptisch.
Voor mij is 28 days later tot nu toe nog steeds de redelijkste, maar heb nog heel wat te kijken.
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
- Mad max reeks
- Waterworld
- The Postmen
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Findo Gask
-
- 4 messages
- 7 votes
Reign of Fire Super goeie apocalyptische film met Christian Bale
The Timemachine geïnspireerd op het boek van h.g. wells
(BBC zou deze trouwens weer gaan verfilmen in een 6 uur durende miniserie die dit jaar uit zou komen, heb hem helaas nog niet weten te vinden, maar kan niet wachten!!)(Day of the triffids 2009)
Joeri_000
-
- 244 messages
- 639 votes
Top 3
1. Angel's Egg
2. Terminator Salvation
3. 9
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Zéér benieuwd naar.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Horen Begotten en Tokyo Gore Police ook niet in dit rijtje thuis ?
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
The day After uit 1983, Beter shots maken ze wel tegenwoordig, maar een beter verhaal betwijfel ik
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
inderdaad, is een goede film btw
TinkerTex
-
- 312 messages
- 312 votes
Als zombiefilmfan kan ik apocalyptische en post-ap. films wel waarderen.
Gedenkwaardig vond ik Haneke's Le temps du loup erg sterk. Nergens wordt duidelijk wát er nu precies aan de hand is. Erg boeiende film.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Ik heb persoonlijk meer met de Italiaanse variant op dit genre. Films als Escape from the Bronx en After the Fall of New York hebben mijn voorkeur. Maar ook Escape from New York en de Mad Max reeks blijven briljant!
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Quintet van Robert Altman is toch wel mijn favoriete post-apocalyptische fictie ( sci-fi ). Quintet is zonder SFX gemaakt en bevat geen spectaculaire actiescènes, geen 'hersenloos' popcorn vermaak. Quintet is dan ook bedoeld voor een serieuze filmliefhebber.
Terminator Salvation 
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik las hier over wat goede dingen over 'The Postman' en heb die van het weekend gekeken. En ik vond het ene prima film, en ook niet langdradig ondanks de langes speelduur.
Maar... ik vond hem niet bepaald post-apocalyptisch. Ik had meer het idee van een western (zeker met al die oude werktruigen die ze gebruikten) in een ietwat ongewone tijdsetting.
Peanut
-
- 24 messages
- 37 votes
Een vraag aan jullie welke post apocalypse films jullie mij aanraden. (Ook horror films waarbij de wereld is vergaan aan een infectie of iets dergelijks)
De volgende heb ik al gezien:
- The Road
- The book of eli
- 2012
- 28 days later
- 28 weeks later
- Zombieland
- Cloverfield
(misschien dat ik er een paar vergeet)