- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Apocalyptische en post-apocalyptische films
Apocalyptische en post-apocalyptische films
jules62
-
- 14 messages
- 25 votes
Ik dacht dat er ook een versie van on the beach bestaat n.a.v. het boek van nevil shute, en dan de oude zwart wit versie met Gregory Peck en ik meen Ava Gardner.
Geweldig...
En natuurlijk: Idaho Transfer, een obscure Klassieker.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Misschien geen stereotiep Neo-Holo maar echt een geniale film: The Day After (de bommen), en hij is te koop voor 3 euro bij de blokker. Ik heb teentjes gezweet tijdens deze film. Hij is niet alleen eng, ook erg dramatisch.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik dacht dat er ook een versie van on the beach bestaat n.a.v. het boek van nevil shute, en dan de oude zwart wit versie met Gregory Peck en ik meen Ava Gardner.
Geweldig...
En natuurlijk: Idaho Transfer, een obscure Klassieker.
Die laatste heb ik besteld. Van On the Beach zijn twee versies.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Die Peter Fonda film lijkt me ook behoorlijk obscuur.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
De dvd in ieder geval wel. Heb hem al tijden geleden besteld bij dvdsoon, maar nog niks gekregen
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Wellicht heb je ook hier wat aan:
Hier het gehele overzicht:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/292669/ref=br_bx_c_1_5/103-4404673-3297425
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
http://www.twitchfilm.net/archives/002854.html
Tim Burton involved...
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Vanavond op tv, maar volgens de VPRO gids niet echt goed:
"Udo Kier (Suspiria, Breaking the Waves) is natuurlijk niet te versmaden, maar een post-apocalyptische film vraagt per definitie om visie en daar kan De Segonzac nauwelijks van beticht worden."
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Voor mij is Songs from the Second Floor de ultieme post-apocalyptische film. Wel heel wat anders dan de meeste films die hier genoemd worden.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Nou, 'klassieker' is wat overdreven, vind je niet?
Net trouwens de dvd gezien. Wat een slechte film.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Zag van de week de tv-film Where have all the people gone. Niet op de site.
Erg standaard allemaal.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Waar gaat ie precies over? En hoezo standaard? Voorspelbaar en zo?
Trouwens, ik weet niet of 't al gesuggereerd is, maar valt Peter Jackson's "Bad Taste" ook niet onder post-apocalyptisch
?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Mwoa.
WHATPG is inderdaad voorspelbaar en weinig origineel. Plus een beetje een braaf tv-sausje.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
TV-sausje? Hmm, ik ben bang dat ik weet wat je bedoelt...
In de serie van "The Day Of The Triffids" was 't nog niet eens zó erg, maar wel iets te aanwezig, maar zoiets zou een productie kunnen breken inderdaad.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Onlangs zag ik No Blade of Grass, die hier hopelijk ook binnenkort op de site staat.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Welke nog niet genoemde post apocalyptische films hebben jullie gezien?
Heb je Le Temps du Loup gezien? Het meest bervreemdende hieraan is dat je niet te weten krijgt welke ramp zich heeft voltrokken. Wordt overgelaten aan de interpretatie van de kijker.
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Misschien niet post-apocalyptische wereld, maar in ieder geval Manhattan is kapot... 'Escape from New york'.
Heerlijke film.
Geen film maar een geniale game is 'Fallout: A post appocaliptic role playing adventure'. Zeker de moeite waard omt e koepn en het is een oud spel dus bijna op elke pc te spelen.
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Op deze films heb je nog niet gestemd en ze passen wel binnen de omschrijving:
Logan's Run ('76) en The World, The Flesh and the Devil ('59) vond ik wel goed en zijn post-apocalyptisch.
Verder Shatter Dead ('94) en 2002: The Rape of Eden ('94, niet op MM) maar deze waren niet echt de moeite waard (voor mij althans).
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Die laatste twee ken ik niet. Echt niet kijken?
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Ik vind alles de moeite waard om minstens éénmaal te kijken, anders kan je er geen gefundeerd oordeel over vellen. Maar dat is mijn mening.
Beide films zijn zero-budget.
Shatter Dead had wel een vrij goed concept maar was heel saai uitgewerkt. Het had wel iets intrigerend vond ik en de film blijft ook wel even hangen. Heb ik gekocht voor 2, 99€, voor die prijs de aanschaf voor mij zeker waard.
2002: The Rape of Eden heb ik zo'n 10 jaar geleden gezien. Ik kan er mij eigenlijk niet veel meer van herinneren. ik was er duidelijk niet van onder de indruk gezien mijn stem van 2/10 op IMDB. Vind ik ook niet meteen ergens te koop op internet.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Paar leuke ideeen, maar enkel voor diehard fans.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Vreemd genoeg ook niet op de site.
Typisch jaren 80 film.
Combinatie van Valley Girl, The Omega Man en Dawn of the Dead.