• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

Telefilms

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Uitzendschema Telefilm 2007

ZADELPIJN, zo 15 april, 20.30 uur, Ned 2, scenario Moniek Kramer, regie Nicole van Kilsdonk, producent IdtV Drama, omroep KRO

ANNA, zo 22 april, 20.30 uur, Ned 2, scenario Oscar van den Boogaard, Steven van Watermeulen, Eric Oosthoek, regie Eric Oosthoek, producent Waterland Film & TV, omroep IKON

DE AVONDBOOT, zo 29 april, 20.30 uur, Ned 2, scenario Marnie Blok en Karen van Holst Pellekaan, met bijdragen van Jan Veldman, regie Karim Traïdia, producent IdtV Film, omroep NCRV

EIGENHEIMERS, zo 6 mei, 20.30 uur, Ned 2, scenario Dick van den Heuvel, regie Pollo de Pimentel, producent Guapo Productions, omroep EO

HANNAHANNAH, zo 13 mei, 20.30 uur, Ned 2 scenario Rob Bloemkolk en Annemarie van de Mond, regie Annemarie van de Mond, producent ZOO Pictures, omroep KRO

’N BEETJE VERLIEFD, zo 20 mei, 20.30 uur, Ned 2, scenario Maarten Lebens, regie Martin Koolhoven, producent Waterland Film & TV, omroep MAX.

bron: Netwerk Scenario

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Polonaise

een telefilm van Nicole van Kilsdonk

wordt een week lang uitgezonden op Cultura

eerste uitzending is op 15 augustus 2007 om 20.30 uur

(variërende aanvangstijden bij volgende uitzendingen)

http://www.sngfilm.nl/nieuws.htm

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Gezocht: Man en Anna waren ronduit beroerd.

Figuratieklusje Bluebird was mooi, maar af en toe wat saai; over Staatsgevaarlijk begreep ik de slechte kritieken, maar vond 'm spannend; nieuwe Lola 'Julie en Herman' (met Jack Wouterse) vond ik mooi, maar ongeloofwaardig; Enneagram-film en figuratieklusje Gadjé was grappig, maar ik kan me niet voorstellen dat veel mensen die film hebben gezien.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Telefilm 2008 bevat 6 Nederlandse misdaadfilms

-Skin

-Bloedbroeders

-De Fuik

-Wijster

-TBS

-Hitte

Ben zeer benieuwt.

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Bloedbroeders is in ieder geval geweldig...

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Staan der zelfs een paar nog niet op Moviemeter. Binnenkort maar effies toevoegen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Volgens mij allemaal in enige mate gebaseerd op de werkelijkheid ook. Nico B. (Skin), Baarnse moordzaak (Bloedbroeders), Molukse kapingen (Wijster) en ook zo'n geval als in De Fuik kan ik me nog herinneren van een aantal jaren terug. TBS en Hitte zijn volgens mij eerder fictieve films over actuele onderwerpen die de laaste jaren vaak in het nieuws waren.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Uitzendschema nieuwe telefilms:

* 8 mei 20:30 | Ned 3 | Skin

* 15 mei 20:30 | Ned 3 | Bloedbroeders

* 22 mei 20:30 | Ned 3 | De fuik

* 29 mei 20:30 | Ned 3 | Wijster

* 31 mei 22:00 | Ned 3 | TBS

* 05 juni 20:30 | Ned 3 | Hitte Harara

http://www.telefilm.nl

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Je vergeet Skin kapp

8 mei om 20.30 uur op Nederland 3.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb het foutje hersteld. Bedankt.

De Mees

• 558 messages
  • 64 votes

Telefilms voor 2009

Arena - regie nog onbekend

Coach - regie: Frank Ketelaar en Joram Lürsen

Julia’s Hart - regie: Peter de Baan

Schoon Schip - regie: Remy van Heugten

Stella's Oorlog - regie: Diederik van Rooijen

Taartman - regie: Annemarie van de Mond

Iemand die meer info heeft?

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Ik heb op Bloedbroeders na vrijwel alle telefilms gemist, iemand een enkel idee wara ik ze terug kan zien ?? Ik ben vooral benieuwt naar Skin, TBS en De Fuik.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Op www.uitzendinggemist.nl[/url] staan er een paar. Alleen staan ze daar niet voor eeuwig.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dit jaar worden ze behalve 1 film allemaal op zondag uitgezonden. Veel beter dan die vervelende donderdag avond.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Uitzendschema

- Coach zondag 12 april, 20.15 uur, Nederland 2.

- Taartman zondag 19 april, 20.15 uur, Nederland 2.

- Witte Vis zondag 26 april, 20.15 uur, Nederland 2.

- De Punt zondag 03 mei, 20.15 uur, Nederland 2.

- Julia’s Hart zondag 10 mei, 20.15 uur, Nederland 2.

- Stella’s Oorlog zaterdag 16 mei, 22.45 uur, Nederland 2.

NeerlandsFilmdoek zal wekelijks vooruitblikken op de telefilms, waarna drie dagen voor uitzending van een film een recensie zal worden gepubliceerd. Tevens zullen er interviews en achtergrondartikelen over de producties worden verzorgd. Hou de site goed in de gaten!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ah leuk, ik ben benieuwd.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Goed plekje, zondag om 20:15. Ik probeer ze weer mee te pikken.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

''Taartman is net geweest en Witte Vis staat voor de deur. Inmiddels begin je vast al aardig fan te worden van de acteurs en regisseurs. Wil je meer over ze weten of van ze zien? Een aantal leuke feitjes.'' bron

Misschien ben ik de enige maar ik vind dit stukje een hinderlijk ''Films en Sterren'' gehalte hebben.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

"Kijk daarom ook op neerlandsfilmdoek, een site die verder gaat dan alléén feiten."

http://www.neerlandsfilmdoek.nl/

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Haha, die wist-je-datjes zijn inderdaad nogal triest.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ook weer zo'n geweldige prijsvraag... Als het aan mij lag waren degene die dit soort dingen verzinnen allang ontslagen.

Super Prijsvraag

Deze week een speciale Super Prijsvraag voor de echte grote Telefilmfans. Zes telefilms zijn nu geweest, een aantal liepen goed, ander minder. Denk jij dat jij het beter kan?

De opdracht: bedenk een alternatief einde voor één van de Telefilms uit seizoen 2009. Beschrijf dit kort, in maximaal 150 woorden.

De drie beste, origineelste, leukste, mooiste verhalen krijgen een Telefilmpakket.

Weet jij het beter? Stuur jouw alternatieve einde in vóór 8 juni naar [email protected]. Dan maak je kans op een Telefilmpakket met onder andere dvd's van de Telefilms 2009. Vergeet niet je naam en adres erbij te vermelden!

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Snap niet wat er verkeerd is aan die prijsvraag.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik vind dat het huidige team achter de Telefilm promotie en de website voor een deel simpele en populistische dingen verzint. Een 'Superprijsvraag', "jInmiddels begin je vast al aardig fan te worden van de acteurs en regisseurs''.... Dat soort teksten. Het is wel op punten veel beter geworden met meer en betere artikelen en interviews met filmmakers dan voorheen.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Welke Telefilms van dit jaar zijn al op dvd uitgegeven en welke worden nog uitgegeven..?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Stella's Oorlog sowieso. Van de rest heb ik geen idee.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.