• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Telefilms

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

De telefilms van dit jaar staan er inmiddels ook op:

Hope (2016) - Zondag 24 april op NPO3 (VPRO)

Op de Dijk (2016) - Zondag 1 mei op NPO3 (NTR)

Fake (2016) - Zondag 8 mei op NPO3 (AVROTROS)

De Grote Zwaen (2015) - Zondag 15 mei op NPO3 (BNN)

Kamp Holland (2016) - Zondag 22 mei op NPO3 (EO)

Moos (2016) - Zondag 29 mei op NPO3 (KRO-NCRV)

Zie ook: Telefilm - Nieuws - Artikel - telefilm.cobofonds.nl

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

Aanstaande zondag beginnen we.

Matig lijstje dit jaar. Alleen De Grote Zwaen lijkt me interessant.

Die van volgend jaar liggen wel in mijn straatje.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Zo op het eerste gezicht zit er niks tussen wat eruit springt, maar het roept ook nog geen irritatie op. Wel opvallend dat er deze lichting maar één thriller tussen zit, terwijl die van 2017 weer helemaal vol zit met kommer en kwel.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Hope (2.5*) is een aardige aftrap. Niet geheel geslaagd, maar Monic Hendricx en Erik de Bruyn hoeven zich niet te schamen.

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

Had Hope na een halfuur uitgezet. Echt 0 vermaak. Ik denk dat ik 15 mei pas weer inschakel.

De rest... komedie, romantiek, oorlog... en maar verbaasd zijn waarom de Nederlandse cinema wordt afgekraakt.

Hoop echt dat de voorgestelde plannen van 2017 gerealiseerd worden. Lekkere thrillers, internet, cyberdingen... ik kan niet wachten! Eindelijk weer een goede lichting na die van 2012.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Moderne oorlogsvoering zie je toch niet heel vaak terug?

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

Donkerwoud wrote:

Moderne oorlogsvoering zie je toch niet heel vaak terug?

Ik vind oorlogsfilms altijd eerder choqueren/medelijden proberen op te wekken dan vermaken. Ik kijk films meer voor m'n plezier, anders zet ik wel een docu van National Geographic op. Maargoed, ik zal hem een kans geven.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Het is de EO-inzending van dit jaar, dus het geweld zal wel binnen de perken blijven..

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

Na zo'n 40 minuten maar weer af gezet. Er gebeurt gewoon he-le-maal niets. Altijd hetzelfde met die films onder de NTR. En dat accent/dialect... tergend tenenkrommend.

Ben benieuwd naar volgende week. Lijkt de interessantste van het stel.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Er gebeurde juist heel veel, alleen niet zo op het oppervlak.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Tussenstand:

Op de Dijk - 3.0*

Hope - 2.5*

Fake - 1.5*

Houdt nog niet over. Nog wel verwachtingen dat 'De Grote Zwaen' en 'Kamp Holland' interessant kunnen zijn. 'Moos' spreekt mij verder niet aan, maar ik zie wel wat hij doet.

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

De Grote Zwaen voldeed helaas niet aan mijn verwachtingen. Wie weet wat vandaag brengt. Moos ga ik sowieso niet kijken. Al met al een waardeloze selectie dit jaar.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Sneue lichting, geen enkele uitschieter:

Op de Dijk - 3.0*

Hope - 2.5*

Fake - 1.5*

Kamp Holland - 2.5*

De Grote Zwaen - 3.0*

Moos- 2.5*

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

Is er al iets bekend over de Telefilms van volgend jaar? Gaan die door? De plannen zagen er erg interessant uit!

Film >> Genres en landen >> Telefilms

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

:D

De nieuwe reeks Telefilms zijn vanaf woensdag 22 maart 2017 wekelijks om 20.30 uur wordt uitgezonden op NPO 3. Telefilms zijn speelfilms voor televisie die inspelen op actuele thema’s. De coproducties van onafhankelijke producenten en de publieke omroep krijgen financiële steun van CoBO, de uitvoerder van het project.

DE AFLOSSING

Thriller over twee broers die hun verleden uitvechten bij ons falende financiële systeem.

Op de begrafenis van zijn vader ziet de bankier Thomas na lange tijd zijn activistische broer Arne terug. Hij doet een poging nader tot elkaar te komen en nodigt hem uit voor een internationale, prestigieuze conferentie over duurzaam bankieren. Als Arne dit podium gebruikt voor een ludieke actie, heeft dat fatale gevolgen.

Cast: Waldemar Torenstra, Gijs Naber, Porgy Franssen, Markoesa Hamer. Regie: Jorien van Nes, scenario: Philip Delmaar & Waldemar Torenstra, producent: BlazHoffski Productions, omroep: VPRO.

HET BESTAND

Een coming-of-age thriller over jonge hackers en een wraakengel.

De hoogbegaafde hacker Lillian gaat bij een cybersecuritybedrijf werken om toegang te krijgen tot de bank waar haar overleden vader werkte. Ze ontdekt er dat niets is wat het lijkt en dat zij niet de enige is die zich voordoet als iemand anders. Maar waar ligt voor Lillian de grens tussen activisme en terrorisme?

Cast: Stefanie van Leersum, Nasrdin Dchar, Thomas Hoppener, Roos Ouwehand. Regie: Thomas Korthals Altes, scenario: Judith Goudsmit, naar het boek van Arnon Grunberg, producent: Dutch Mountain Film, omroep: BNN-VARA.

OFF TRACK

Een roadmovie over drie backpackende vrienden en een lokale prostituee.

Op reis met twee vrienden door Zuid Amerika heeft twintiger Luuk de tijd van zijn leven. Tot hij geconfronteerd wordt met de rauwe werkelijkheid buiten de gebaande paden van de backpack trail. Op zoek naar authentieke ervaringen eindigt een stapavond onbedoeld in een illegaal bordeel. Als Luuk besluit een van de meisjes te redden, blijkt de situatie ingewikkelder dan hij dacht en komt ook de vriendschap op het spel te staan. Heeft Luuk als verse wereldverbeteraar what it takes of draait het bij hem vooral om zijn eigen goede gevoel?

Cast: Matthijs van de Sande Bakhuyzen, Reinout Scholten van Aschat, Ludwig Bindervoet. Regie: Sander Burger, scenario: Bastiaan Tichler, producent: OAK Motion Pictures, omroep: EO.

SILK ROAD

Een psychologische thriller over ’s werelds meest gezochte Internetcrimineel.

Een meisje van twintig ontpopt zich via haar charismatische overbuurjongen tot succesvolle drugsdealer op Silk Road. Gaandeweg raakt ze steeds meer verstrikt in een kat-en-muisspel met de politie, criminelen en haar vriendje. Hoe ver gaat ze? Wie kan ze vertrouwen en wie gebruikt wie?

Cast: Olivia Lonsdale, Gijs Blom, Jonas Smulders, Phi Nguyen, Marcel Hensema, Melody Klaver, Ronald Top, Majd Mardo. Regie: Mark de Cloe, scenario: Marc & Roeland Linssen, producent: Rinkel Film, omroep: KRO-NCRV.

DE TERUGKEER VAN DE WESPENDIEF

Een psychologische thriller over een duister verleden dat zich niet langer laat wegdrukken.

Als Simon geconfronteerd wordt met een man die voor zijn ogen zelfmoord pleegt, ontrafelt zich het traumatisch verleden met zijn jeugdvriend Ralph en ontdekken we het gruwelijke geheim dat Simon bij zich draagt.

Cast: Benja Bruijning, Sanne Langelaar, Mandela Wee Wee, Svenno van Kleij, Samuel Bouma.

Regie: Stanley Kolk, scenario: Philip Delmaar, gebaseerd op de graphic novel van Aimée de Jongh, producent: Family Affair Films, omroep: AVROTROS.

VIND DIE DOMME TRUT EN GOOI HAAR IN DE RIVIER

Confronterend drama over de desastreuze gevolgen van een Internetfilmpje.

De vijftienjarige Remco, zijn vader en jongere zusje Lizzy hebben een illegale puppyhandel. Remco doet er alles aan gezien te worden door zijn vrienden en zijn vader. Bij een van de vele pogingen om zich te bewijzen zet hij een choquerend filmpje op het Internet, waarin zijn zusje zieke puppy’s in een rivier gooit. De impact van het filmpje is veel groter dan hij ooit had kunnen bedenken.

Cast: Nino den Brave, Senna Fokke, Wim Opbrouck, Koen Kreulen, Mirre Licht, Yassine Kji. Regie: Ben Brand, scenario: Ilse Ott & Ben Brand, gebaseerd op ware gebeurtenissen, producent: Submarine Film, omroep: NTR.

Telefilm - Nieuws - Artikel - telefilm.cobofonds.nl

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Theo Maassen gaat zijn debuut maken als regisseur. Het betreft een telefilm genaamd Billy over een buikspreker die een relatiecrisis krijgt met zijn pop. De opnames starten deze zomer.

Theo Maassen maakt debuut als regisseur | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ergens toch wel vreemd. Allemaal jonge regisseurs die van de filmacademie komen en krijgen niks gemaakt en dan geef je de kans aan een geslaagde cabaretier/acteur. Vorig jaar mocht Thomas Acda ook al zo een slechte film maken. Vraag me af wat de reden daar achter is. Welke korte films heeft hij geregisseerd dat hem meteen het recht geeft op een full feature?

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Macmanus wrote:

Vraag me af wat de reden daar achter is.

Het genereert aandacht, we hebben het nu al over die film. Ik vind het ook een dubieuze praktijk omdat een filmfonds inderdaad talent zou moeten stimuleren i.p.v. alleen commerciële belangen afwegen bij het ontwikkelen van nieuwe titels. 2016 was iig een historisch slecht telefilm-jaar.

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

De telefilms van dit jaar staan erop.

De Terugkeer van de Wespendief (2017) - 22 maart (AVROTROS)

Silk Road (2017) - 29 maart (KRO-NCRV)

Off Track (2017) - 5 april (EO)

Vind Die Domme Trut en Gooi Haar in de Rivier (2017) - 12 april (NTR)

Het Bestand (2017) - 19 april (BNN-VARA)

De Aflossing (2017) - 26 april (VPRO)

Ben erg benieuwd.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Wat is dat nu weer voor belachelijk iets, moet ik e.o.a. Royaal Pakket hebben wil ik deze via uitzending gemist kunnen zien. Waar betaal ik belasting voor dan? En woensdagavond is nu ook niet echt zo'n avond dat je altijd kan kijken.

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

mjk87 wrote:

Wat is dat nu weer voor belachelijk iets, moet ik e.o.a. Royaal Pakket hebben wil ik deze via uitzending gemist kunnen zien. Waar betaal ik belasting voor dan? En woensdagavond is nu ook niet echt zo'n avond dat je altijd kan kijken.

Ik kan de afgelopen twee telefilms nog gewoon zien via UG.

Wel in 576p, dus voor hogere kwaliteit moet je je tot "andere bronnen" wenden.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

En eerlijk, je mist er niks aan. Je belastinggeld had beter besteed kunnen worden...

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Telefilms 2017

3.5* Off Track (2017)

3.0* Vind Die Domme Trut en Gooi Haar in de Rivier (2017)

3.0* De Terugkeer van de Wespendief (2017)

3.0* Het Bestand (2017)

2.5* De Aflossing (2017)

2.5* Silk Road (2017)

Ben mild geweest dit jaar, maar op zich vond ik het een aardige lichting. Veel jong talent over de gehele linie, met uitstapjes naar genres die ondervertegenwoordigd zijn in NL. Ze deden bijna allemaal iets met 'het grote boze internet', dat had een tandje minder gekund. Sowieso moeten ze eens gaan schrappen dat die films maatschappelijk relevant zijn, want dat slaat anno 2017 eigenlijk als een tang op een varken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Walter van de Kooi over deze lichting: Trends en tips – De Groene Amsterdammer

Flitskikker

• 482 messages
  • 613 votes

Over de nieuwe ronde:

CoBO voert een nieuwe ronde van het Telefilmproject uit. In dit project werken publieke omroepen samen met Nederlandse onafhankelijke producenten. Er kunnen twaalf bijdragen verstrekt worden, voor het uitwerken van een synopsis tot een scenario. De selectie geschiedt door de publieke omroepen. Uiteindelijk worden er in coproductie tussen omroep en producent zes Telefilms gerealiseerd. De Telefilms worden uitgezonden in 2020 en het thema is "CRIME". Telefilms zijn bij voorkeur niet gebaseerd op een tv-serie of boek.

http://telefilm.cobofonds.nl/nieuws/artikel/Oproep%20Telefilm%202018

Misdaad klinkt goed, de telefilms uit 2012 met hetzelfde thema vind ik tot nu toe nog steeds de beste lichting.

Alleen 2020...?

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Ben die 'misdaadhype' eerlijk gezegd een beetje beu aan het raken. Helemaal als het wederom een excuus gaat blijken om slappe kopieën te maken van Amerikaanse genrefilms.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Flitskikker wrote:

Over de nieuwe ronde:

(quote)

http://telefilm.cobofonds.nl/nieuws/artikel/Oproep%20Telefilm%202018

Misdaad klinkt goed, de telefilms uit 2012 met hetzelfde thema vind ik tot nu toe nog steeds de beste lichting.

Alleen 2020...?

20202 pas zelfs.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ben alweer een aantal jaartjes geleden afgehaakt. Ik zie degene nog die in de filmhuizen terechtkomen zoals De Grote Zwaen en Aanmodderfakker maar voor de rest ben ik niet meer geïnteresseerd. Zit echt veels te veel zooi tussen. De Nieuwe Wereld, De Fuik en Win Win waren veruit het beste van de laatste tien jaar. Erg magertjes.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Malick wrote:

Ik zie degene nog die in de filmhuizen terechtkomen zoals De Grote Zwaen en Aanmodderfakker maar voor de rest ben ik niet meer geïnteresseerd. Zit echt veels te veel zooi tussen.

Hoe kun je dat weten als je alleen de titels ziet die in de filmhuizen terecht komen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.