- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De Nederlandse film
De Nederlandse film
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Met Mes (2022) - vanaf 14 april in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wat is dit: 
Johnny Story 3: The Movie (2022) - vanaf 31 maart exclusief te zien bij Pathé
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Wat is dit:
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Regisseur Jayboogz is een rapper die eerder al twee (redelijk matige) verhalende rapnummers uitbracht: Johnny Story en Johnny Story II. Dit is dus de voortzetting van het verhaal uit die nummers. In plaats van reguliere release zijn dit 'event'-vertoningen in niet al te grote zalen, dus snel uitverkocht. Creëert hype onder de doelgroep.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik zie het wel een beetje voor me. Een doelgroep met gouden kronen en veel gouden kettingen.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik juich ALLES toe wat buiten het ruggengraatloze establishment gemaakt wordt en GEEN romcom is.
Chapeau.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Buiten beeld #14: Foley - 'Soms klinkt echt geluid niet 'echt' genoeg' - Filmkrant
Wie werken er achter de schermen naast regisseurs en acteurs? Wie schrijft het script, wie zorgt voor aankleding, het geluid, de dieren en de cast op de set? De Filmkrant belicht in deze ‘achter de schermen’-serie steeds een ander vakgebied. Deze maand: foley van de natuurdocumentaire Wild Port of Europe.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Marokkaanse Bruiloft (2022) - vanaf 2 juni in de bioscoop.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De Openbaring (2022) - vanaf begin mei te zien in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Trailers van twee nieuwe typisch Nederlandse filmproducties:
Boeien! (2022) - vanaf 20 juli in de bioscoop
F*ck de Liefde 2 (2022) - vanaf 20 mei op Netflix
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Omdat we nog niet genoeg van romkom hebben:
Irene Moors speelt eerste ‘serieuze’ filmrol in nieuwe Nederlandse romkom | Show | AD.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nederlandse genrefilms - Filmkrant
Na jaren van stilte wordt de Nederlandse genrefilm met De Openbaring en Moloch weer nieuw leven ingeblazen. De vraag is nu of de genrefilm eindelijk een keer standhoudt in het Nederlandse filmlandschap.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik ben ook vooral benieuwd naar Moloch. Van Chris W. Mitchell heb ik tot nu toe meer genoten van zijn schrijfwerk dan van zijn regie, met een stapel 2*, 2,5* en max 3*. Maar hij schreef ook mee aan Frankenstein’s Army en Brimstone.
Van Nico van de Brink zag ik een kleine handvol shorts, en die bevielen goed. Helaas Het Juk en Sweet Tooth nog niet op kunnen scharrelen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wat moeten er toch ontiegelijk veel (NL-) romcom liefhebbers in dit land wonen. Anders zouden ze toch niet zoveel meer gemaakt worden...
Hier is alweer een nieuwe hartverzakkende film:
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat moeten er toch ontiegelijk veel (NL-) romcom liefhebbers in dit land wonen. Anders zouden ze toch niet zoveel meer gemaakt worden...
(embed)
Ja maar, ja maar. Waar zijn Sjim en Yolanthe? Zonder die 2 romcomkanonnen wil ik geen romcom zien 
En zelfs niet door Johan Neijenhuis geregisseerd? Afschuwelijk.
Even serieus, wie gaat er in hemelsnaam geld voor dit soort zooi betalen vraag ik me altijd af.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
(embed)
Wel een bezige bij de regisseur van deze film. In 2022 ook nog twee andere top films:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Pink Moon (Film, 2022) - MovieMeter.nl - vanaf 8 september in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik ben het wel eens met de conclusies. Je hebt dus eigenlijk een game changer nodig.
Maar het is niet enkel kommer en kwel. Bumperkleef valt ook deels onder het horrorgenre en die is door behoorlijk wat mensen gezien. Mede dankzij Netflix.
En Borgman en Brimstone hebben ook aardig wat elementen die komen uit het horrorgenre.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Leuk interview. Maar dat geld eigenlijk voor de hele Nederlandse filmindustrie dat er en game changer moet komen. Korea, Japan, Frankrijk, Noorwegen op een paar landen te noemen scoren toch 1 keer in de zoveel tijd toch ook wel eens met een film die publiek vind in het buitenland. Bekendste recente voorbeelden, Parasite, Drive My Car, Titane en Worst Person in the World. Een goede film zelfs in een buitenlandse taal kan wel liefhebbers vinden.
Denk wel dat Nederland inderdaad geen horror land (nog) is. Maar dat makers het willen maken is wel meer duidelijk. Bumperklef, Moloch, De Kuthoer is een van de weinig telefilms die verkocht is aan het buitenland, maar ook Haline Rijn die nu in Amerika een A24 slasher heeft gemaakt. Denk toch dat het linkse bolwerk genaamd filmfonds klein beetje vers bloed nodig heeft 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Denk toch dat het linkse bolwerk genaamd filmfonds klein beetje vers bloed nodig heeft
Daar worden de filmplannen evenwel niet bedacht.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Maar wel goedgekeurd en mee gefinancierd. In elk geval in verband met Dick Maas en Paul Verhoeven heb ik daar genoeg over gelezen, en niet in positieve zin.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik kende de Bellinga's tot vandaag niet, jammer dat daar nu verandering in is gekomen.
De Bellinga's: Huis op Stelten (2022) - vanaf 3 augustus in de bioscoop
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Je wist dus tot vandaag niet hoe zorgeloos je voorheen in het leven stond, Kap.
Deze video over het ontstaan van het verdienmodel is wel interessant:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vind dat het uit het oogpunt van kinderbescherming niet zou moeten mogen.