• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.219 votes
Profile

De Nederlandse film

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja, bijzonder raar als dat niet structureel is... Misschien willen ze eerst dit 1 jaar als pilot doen, met de bedoeling het in principe voort te zetten?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ontwikkeling duurt altijd meer dan een jaar. Dit stimuleert ook niet vrees ik (net als de CV regeling die elke keer met één jaar verlengd werd).

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Quentin wrote:

Maar waarom een eenmalige injectie

Is niet eenmalig. Structureel.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

cornelis wrote:

(quote)
Is niet eenmalig. Structureel.

Sctructureel zo lang het duurt begreep ik.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

gotti wrote:

Sctructureel zo lang het duurt begreep ik.

Dat geldt voor alles.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

SANNE VOGEL REGISSEERT ‘BRASSERIE ROMANTIEK’

Sanne Vogel, regisseur van Hartenstraat (2014), verwacht al in september te starten met de opnames voor een volgende romantische komedie. Haar nieuwe film is geïnspireerd op de succesvolle Belgische film Brasserie Romantiek (2012). De film wordt geproduceerd door Fu Works en A Private View. Sanne Vogel, in de Volkskrant verkozen tot ‘Filmtalent van het jaar 2014’, is naast regisseur ook samen met co-schrijver Judith Goudsmit verantwoordelijk voor het Nederlandse scenario.

Sanne Vogel: “Nog voor ik HARTENSTRAAT had afgerond werd ik gevraagd om BRASSERIE ROMANTIEK te regisseren. Ik was meteen enthousiast. De Vlaamse versie van de film is een prachtig concept en een hele goede basis om een eigen unieke film van te kunnen maken. Mijn fantasie begon meteen te ratelen toen ik de film zag, ik kreeg tal van ideeën. Het is een echte acteursfilm, met scherpe dialogen en kleurrijke personages.”

Sanne werkt al vanaf haar zestiende als professioneel actrice, schrijfster en regisseuse. Ze speelde onder andere bij Huis aan de Werf, De Utrechtse Spelen en Nieuw West. Vanaf haar achttiende stond ze bijna elk jaar op de parade met eigen producties. Ze speelde recent in bioscoophits als VERLIEFD OP IBIZA en MANNENHARTEN. Ze schreef en regisseerde voorstellingen als SNEEUWWITJE EN DE ZEVEN CARAVANS (Tweetakt), SORRIE (De Parade), SCHUBBENKIND (Oerol) en had succes met haar korte One Night Standfilm DE VOGELAAR. Voor haar filmregiedebuut, de One Night Stand MAMA die ze samen met Beri Shalmashi schreef, ontving ze een Gouden Kalfnominatie in de categorie Beste TV-film.

Mede scenarist Judith Goudsmit schreef eerder HARTENSTRAAT, was script supervisor bij de film LILY en was producer van de korte films HYPNOTIC CASCADE 4 en 5.

Over de film

‘Brasserie Romantiek’ is een gerenommeerd restaurant dat met succes wordt gerund door Pascalle en chef kok Angelo. Vanavond is het Valentijnsdag: één van de drukste avonden van het jaar. Angelo zorgt voor een passend liefdesmenu en Pascalle heeft de tafels tiptop gedekt. Pascalle heeft alles onder controle in haar brasserie. In de keuken en in de zaal zijn de verwachtingen hoog gespannen. Elk koppel dat een tafel heeft bemachtigd, hoopt die avond de liefde op hun bord te krijgen. Er mag niks fout gaan. Maar dan staat Pascalle’s oude vlam Frank ineens op de stoep...

BRASSERIE ROMANTIEK is geïnspireerd op de gelijknamige Belgische film, geschreven door Jean-Claude van Rijckeghem en Pat Van Beirs (AANRIJDING IN MOSCOU). Producenten San Fu Maltha (KENAU; ZWARTBOEK; ALLES IS LIEFDE) en Dries Phlypo (AANRIJDING IN MOSCOU, ADEM, LENA) werken samen om deze film mogelijk te maken. A Private View was tevens de producent van de originele Belgische productie. Willem Pruijssers van Dutch FilmWorks en Robin Logjes van RTL Nederland zijn coproducenten. De creative producers zijn Anton Smit en Els Rientjes. De opnamen zullen in september 2014 van start gaan en momenteel is de casting van de hoofdrollen in volle gang.

(persbericht)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Pff het gaat steeds slechter met de Nederlandse film.

Remake op remake van Belgische en Duitse films. Verspilling van geld en talent.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5310 votes

En vergeet vervolgfilms als Gooische Vrouwen 2 niet....

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Er worden ook nog zat genoeg 'andere' films gemaakt, gezonde mix tussen commerciële producties en arthouse-producties moet er altijd zijn.

Maar sommige keuzes niet snap ik ook niet hoor, daar niet van … Heb je echter overal.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Heb niets te klagen over de Nederlandse arthouse. Laat dingen als Verliefd op Ibiza, Ushi Must Marry, &Me, Valentino, Steekspel, Daglicht, Leve Boerenliefde, Spijt!, Smoorverliefd, Hoe Duur Was de Suiker, Chez Nous, Feuten: Het Feestje, Het Diner, Midden in de Winternacht, Mannenharten, Bro's before Ho's, Mees Kees op Kamp, Finn en Soof gewoon links liggen. Wel App en Tula: The Revolt gezien en die waren zoals verwacht niet best.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Soof is wel leuk tegen de tijd dat je zelf 40 bent geweest, hoor!. De rest zou ik ook laten.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ook tussen die commerciële producties zitten best prima titels hoor.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Tygo Gernandt speelt meestervervalser Han van Meegeren - gelderlander.nl

Tygo Gernandt gaat Han van Meegeren, de bekendste schilderijenvervalser aller tijden spelen in een film over zijn leven. De film moet geregisseerd worden door Rudolf van den Berg.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Slecht stuk, met beroerde informatie en een twijfelachtige invalshoek.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Eens.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Goed stuk

• 11904 messages
  • 5310 votes

Ongelofelijk dat ik het hier altijd is 'veel seks maar ja het is een Nederlandse film dus dan kan je dat verwachten'. Ik kan me verdikkeme buiten [REC] geen Spaanse film heugen waarin níét wordt geneukt - ik ben nu Los Abrazos Rotos aan het kijken en daarin is het in de eerste drie minuten al raak.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

De meeste bezoekers Tien Meest Succesvolle Nederlandse Films - Alletop10lijstjes

(Staat ook in Wiki)

Charlie Brown

• 70 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Bioscoopnieuws:

Een stuk op GeenStijl over subsidie voor de Nederlandse film. De spaanders vliegen in het rond.

Nederlandse film subsidie

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Kost duur? Of is dat om de Nederlandse filmliefhebbers, ook nog een tik mee te geven.

(Geen stijl dan. )

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ach ja, voorspelbaar Geen Stijl artikel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Tijd is rijp voor andere koers in filmland - AD.nl

Ab Zagt in een 'van dik hout zaagt men planken' commentaar, al zegt hij hier en daar zinnige dingen.

Daarentegen moeten regisseurs van naam - onder wie Dick Maas, Paul Verhoeven en Eddy Terstall - veel te lange procedures volgen voordat zij een bijdrage krijgen voor een nieuwe productie.

• 11904 messages
  • 5310 votes

kappeuter wrote:

Tijd is rijp voor andere koers in filmland - AD.nl

Ab Zagt in een 'van dik hout zaagt men planken' commentaar, al zegt hij hier en daar zinnige dingen.

Wat is er mis mee, kapp?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik vind het nogal dik aangezet commentaar en een wat calvinistische toon hebben.

Arthouse films vrijwel alleen op bezoekersaantallen beoordelen en niet zozeer op de artistieke waarde en kwaliteit vind ik niet goed. Een regisseur moet de film maken die hij wil maken, en dus niet op voorhand een doelgroep voor ogen hebben en daar een film voor verzinnen en compromissen moeten sluiten om het filmfonds te pleasen.

Dat overmatige doelgroep- en marktaandeeldenken lijkt me niet goed voor de creativiteit en voor films.

Aan de andere kant vind ik ook wel dat regisseurs die altijd alleen maar in de marge werken en vrijwel geen publiek bereiken ook wel eens een beurt (lees: subsidie) mogen overslaan.

De koek moet wat eerlijker verdeeld.

De stijl van het artikel is wat ongenuanceerd en laat een wat enge definitie van filmkunst doorschijnen. Maar goed, ik zie het vooral als een column, columns zijn als stijlmiddel wat harder van toon.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

De Nederlandse filmindustrie moet vooral aan haar marketing en imago (ik hou me aanbevolen trouwens) werken wat mij betreft. Er komen heus wel aantrekkelijke films uit ons landje (eerlijk is eerlijk, ook veel crap), maar de tendens onder de gemiddelde Nederlander is dat er alleen maar slechte films uitkomen. En het kaf van het koren mag wat mij betreft ook wel. Waarom krijgt Paul Ruven constant weer subsidie?

Seifer

• 805 messages
  • 356 votes

Bij Dansen op de Vulkaan (2014):

De doodsteek voor al die Nederlandse films is gewoon dat Nederland maar bar weinig goede acteurs/actrices kent, om nog maar te zwijgen over de regisseurs. Ik vraag me soms wel eens af hoe dat komt. Zijn de theaterscholen in Nederland van een bedroevelijk slecht niveau of is er gewoon niets beters te vinden? Misschien wel beide...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.