- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De Nederlandse film
De Nederlandse film
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik ken het traject, in mijn buurt zijn verschillende reclame spotjes opgenomen en De Gelukkig Huisvrouw en Komt een Vrouw Bij de Dokter.
Ze komen maandag voor een ''bezichtiging'', ik heb het boek niet gelezen en verafschuw een beetje de laatste boekverfilmingen, zeker van Saskia Noorts, maar de ervaring lijkt me super! Als ik niet uit me huis wordt getrapt haha.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Hangt er een beetje vanaf waar de titel van de film op slaat.
Boek niet gelezen maar er schijnt een keuken te worden verbouwd in het boek... Mooi niet dus!
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik moest laatst enorm lachen om een locatiebezoek dat ik voor onze film Caged heb gedaan. Mijn productieleider pakte het mooi in wat de bedoeling was, hoe voorzichtig we zouden zijn, dat we verzekerd waren etc.
Ik zei toen: "Uw huis is de dagen dat wij er zijn niet meer van u. Het zal eruit zien alsof er een bom is ontploft. U heeft ooki geen enkele privacy, maar u krijgt het weer opgeleverd zoals we het aantroffen. Maar een lichte paniekaanval zal zeker plaatsvinden."
Mijn productieleider keek me aan alsof hij het in Keulen hoorde donderen. 
Van de 100-den locaties waar ik gedraaid heb is het nu twee keer voorgekomen dat de bewoners/managers de stekkers eruit trokken omdat ze niet goed waren voorbereid.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Wij zijn vrij flexibel, zitten sowieso in verhuizing (dus troep) en daarnaast wil ik later zelf ook wel graag in de filmwereld terecht komen (ben vrij realistisch dat dit heel moeilijk is), maar daardoor zal de interesse en het vertrouwen er zijn!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb ook wat jaren in de film gewerkt en zou nooit een filmploeg over de vloer willen hebben. En als je het dan toch doet, zorg dat je er niet bij bent, want Stephans voorstelling van zaken is een reele. En ook al wil je zelf graag bij de film, de crew zal jou vooral als een sta-in-de-weg zien. Niets zo vervelend als een geïnteresseerde bewoner. Of je moet echt beried zijn mee te helpen je huis te ontmantelen.
Uiteindelijk komt het wel allemaal weer goed, maar het is gewoon schrikken als ze alles naar buiten sjouwen en er een zeiltje overheen leggen..... Je wordt gewoon voor een paar dagen uit e eigen huis gezet.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Snap ik, ik heb het traject bij de buren gezien en ben ook regelmatig langs gefietst bij De Gelukkige Huisvrouw. Het zal misschien even doorbijten zijn, maar uniek en bijzonder is het in ieder geval wel. Eerst maar kijken of ze ons huis de moeite waard vinden, het is nogal... apart en heeft een hele andere sfeer dan een paar foto's op internet.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Geen idee, gaat meer om het respect en de ervaring dan het uiteindelijke bedrag.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ik heb ook wat jaren in de film gewerkt en zou nooit een filmploeg over de vloer willen hebben. En als je het dan toch doet, zorg dat je er niet bij bent, want Stephans voorstelling van zaken is een reele. En ook al wil je zelf graag bij de film, de crew zal jou vooral als een sta-in-de-weg zien. Niets zo vervelend als een geïnteresseerde bewoner. Of je moet echt beried zijn mee te helpen je huis te ontmantelen.
Als je bereid bent echt mee te sjouwen is er een kansje om er in te rollen. Heb zelf ooit gefigureerd bij een serie en ben toen regelrecht doorgelopen naar het productiekantoor en heb verteld dat ik filmmaker wilde worden en of ik kon meewerken. Mocht toen meelopen met productie on-set en met het lichtteam. Geweldige ervaring en het daaropvolgende seizoen werd ik aangenomen als belichter.
Als je iets wil opbouwen zou ik goed anticiperen en dit aangrijpen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Recentelijk originele posters geplaatst bij de volgende films:

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Berichten verplaatst naar Webcam (2011)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Berichten verplaatst naar Shouf Shouf Zombibi (2012)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Het leven is vurrukkulluk wordt verfilmd | nu.nl/film
"Het leven is vurrukkulluk wordt verfilmd door Matthijs van Heijningen en Frans Weisz."
Senior neem ik aan, als producent.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
IDTV neemt afscheid van filmtak
Vanaf volgende maand houdt IDTV op met de productie van speelfilms. Frans van Gestel en Arnold Heslenfeld, de directeuren van IDTV Film, gaan op eigen benen verder onder de naam Topkapi Films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
830.000 euro aan Europese steun voor Nederlandse films - Film - AD
Samenvatting:
Het gaat om de film Hemel op Aarde van regisseur Pieter Kuijpers (280.000 euro) en de thriller Camiel Borgman van regisseur en schrijver Alex van Warmerdam (550.000 euro). Eerder kregen beide films al respectievelijk 415.000 en 750.000 euro van het Nederlands Filmfonds.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Succesvol inderdaad maar wel een bedroevend filmjaar. Blijf het pijnlijk vinden om te zien hoeveel goede films er in Belgie worden gemaakt en hoeveel hier. Onbegrijpelijk
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Eigenlijk was het afgelopen jaar een beetje Hollywood; nogal vlakke films (weinig uitschieters, zowel negatief als positief), maar - algemeen gezien - wel goed bezocht.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Uitstekend bezocht zelfs. Alleen gaan de mensen naar New Kids Nitro, Nova Zembla en Gooische Vrouwen. Blijf dat treurig vinden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Filmfonds steunt voortaan minder films en documentaires - Film - AD
Hmm, schamel bedrag. Als je ziet wat er naar de publieke omroep gaat...
Laten ze eens besparen op die eindeloze Koninklijk Huis series.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Worden wekelijks door meer dan miljoen mensen gekeken. Reken er maar niet op.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
CineCrowd, het onlineplatform waar filmmakers en -liefhebbers samen films produceren, heeft sinds zijn oprichting een jaar geleden 17 films succesvol gefinancierd.
Bijvoorbeeld Eddy Terstall en Heddy Honingmann vonden al fondsen op het platform. De korte film DEAL van Terstall werd met behulp van het fonds een lange speelfilm.
Lees volledig artikel / bron: CineCrowd financierde sinds oprichting 17 films - Film - AD
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Ik ben altijd een beetje sceptisch over dat soort initiatieven, maar ik vind dit een opvallend goed resultaat. Erg veelbelovend.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Sanne Wallis de Vries en Peter Heerschop in film Mees Kees - Film - AD
De regie van de film, gebaseerd op de populaire kinderboekenreeks van Mirjam Oldenhave, is in handen van Barbara Bredero.