• 178.334 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.551 actors
  • 9.377.362 votes
Profile

De Nederlandse film

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Naast Cinecrowd is er nu ook EU1.

Je kunt bijvoorbeeld de nieuwste speelfilm van Tamar van den Dop, Supernova, ondersteunen.

Zie ook: http://eu1.tv/

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

En EU1 krijgt bovendien een eigen (digitale) TV zender waarop content te zien zal zijn. Vind het een mooi en gedurfd initiatief waarvan ik hoop dat het serieus van de grond komt.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Het klinkt inderdaad veel belovend. Tot nu toe zijn via beiden kanalen zowel korte films, als speelfilms en lange documentaires voorzien in voldoende geld. Ik had eigenlijk verwacht dat in het begin alleen speelfilms, van relatief grote namen, het bij elkaar zouden kunnen harken. Dat blijkt dus niet zo te zijn.

Het is nu nog wachten op interessante projecten waarbij je kunt meedelen in de winst. Kwam ergens wel al zo'n site tegen voor een drietal horrorfilms, maar die kwamen niet op mij over als een goede investering.

Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

EenVandaag :: Nederlandse film in zwaar weer

Item tv-programma EenVandaag

Treurig dat de gunstige belastingregels voor investeren in films hier niet gelden, net als in omringende landen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Reclamecreatief Diederick Koopal, bekend als mede-oprichter van reclamebureau Neboko, gaat zijn eerste speelfilm regisseren.

De Eyeworks-film 'De marathon' is naar verwachting dit najaar in de bioscoop te zien.

Koopal maakt eerste speelfilm met Eyeworks - Nieuws - Adformatie

'De Marathon' is de vijfde film waarbij Eyeworks een regisseur laat debuteren.

Reinout Oerlemans en Diederick Koopal zijn vanavond te gast bij DWDD.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Animatie Pipo de Clown en Mamaloe in bioscoop | nu.nl/film

Hmmm... wie zit daar nu nog op te wachten...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

USHI STRIKT PATRICK DEMPSEY VOOR FILM

De afgelopen dagen maakte Ushi (Wendy van Dijk) Los Angeles onveilig tijdens haar

zoektocht naar een man. Niet voor de nieuwe TV-serie, maar voor haar USHI film, die later

dit jaar in de bioscoop zal verschijnen. Daarbij werd onder anderen Grey’s Anatomy-ster

Patrick Dempsey gestrikt. Het is niet bekend of Ushi hem op geheel eigen wijze het ‘ja’

woord heeft weten te ontlokken.

Voordat de filmcrew neerstreek in Californië werden opnames gemaakt op diverse locaties

in Nederland, België en Frankrijk. Later deze maand worden de laatste opnames gemaakt in

Nederland. Ushi’s hilarische zoektocht naar een geschikte man komt met veel improvisatie

tot stand aan de hand van een script van Paul Ruven en Marian Batavier, natuurlijk met

input van Wendy van Dijk en David Lipschits. Paul Ruven neemt ook de regie op zich, waarbij

hij verder kan rekenen op Hiromi Tojo als Ushi's trouwe toeverlaat.

(persbericht Dutch FilmWorks)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Geniale gast, die Najib. Ik zie 'm altijd érg graag.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ferri Somogyi in nieuwe Sinterklaasfilm | nu.nl/film

Het houdt maar niet op met die Sinterklaasfilms. Zou verboden moeten worden...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

kappeuter wrote:

EenVandaag :: Nederlandse film in zwaar weer

Item tv-programma EenVandaag

Treurig dat de gunstige belastingregels voor investeren in films hier niet gelden, net als in omringende landen.

Je bedoelt: Treurig dat, net als in omringende landen, de gunstige belastingregels voor investeren in films hier niet gelden. (Anders kunnen ze hier wel blijven )

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Interessant artikel over het fenomeen Crowdfunding:

- Dutch Directors Guild - directorsguild.nl

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ik hoor er ook steeds meer over. Jammer dat het nodig is, maar het biedt wel nieuwe kansen.

Terstalls DEAL; afmaken van Sluizers film Dark Blood. Valentino (met Najib Amhali) en gedeeltelijk de financiering van de horrorfilm De Poel.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Het biedt wellicht kansen, maar levert uiteindelijk dus erg weinig op. Zeker als je bekijkt hoeveel uren de makers erin moeten stoppen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Misschien, maar anders was DEAL niet gemaakt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

De roman Een zomer zonder slaap, eerder deze week bekroond met de Gouden Strop, wordt verfilmd.

De regie is in handen van Tallulah Schwab.

Gouden Strop-winnaar wordt verfilmd | nu.nl/film

Een Zomer zonder Slaap - Bram Dehouck (2011) - BoekMeter.nl

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Er wordt gewerkt aan de speelfilm 'Tula the Revolt', over de slavenopstand op Curaçao. Schrijver en regisseur Jeroen Leinders en sociaal-geograaf en historicus Charles Do Rego vertellen waarom deze film tot stand kwam:

NOS Nieuws - OOG Woensdag: Speelfilm over slavenopstand (audio)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Laat het Nederlands Filmfonds hier maar eens geld insteken!

narva77 (crew films)

• 12733 messages
  • 6540 votes

kappeuter wrote:

De roman Een zomer zonder slaap, eerder deze week bekroond met de Gouden Strop, wordt verfilmd.

Da's de vrouw van Martin Koolhoven, toch?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

kappeuter wrote:

narva77 wrote:

Da's de vrouw van Martin Koolhoven, toch?

Stimmt!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Stetz Film verfilmt ‘Kind van de onderwereld’ van Claudia Schoemacher

Productiemaatschappij Stetz Film verfilmt het boek ‘Kind van de onderwereld’ van Claudia Schoemacher. In deze autobiografie beschrijft Schoemacher openhartig haar roerige jeugd met een vader die in criminele Amsterdamse kringen verkeert. Als Claudia veertien is en nietsvermoedend op school zit, wordt haar vader na een schietpartij opgepakt en in de Bijlmerbajes vastgezet. Van de televisieserie die zij maakte over kinderen van gedetineerden Je ouders in de lik, was deze week de laatste aflevering te zien. De film Kind van de onderwereld wordt een volwassen film, geregisseerd door Micha Kamp, bekend van Het paard van Sinterklaas en Tony 10. De opnames voor de film starten in 2013.

Claudia Schoemacher: “Als veertienjarige werd ik op heftige wijze geconfronteerd met de gevolgen van mijn vaders gok- en cokeverslaving, met als dieptepunt de schietpartij waar hij bij betrokken raakte en ik later door een arrestatieteam met twee getrokken pistolen van mijn bed werd gelicht. Ik ben er erg trots op dat, na het boek en het televisieprogramma, er nu een film komt over mijn levensverhaal. Ik denk dat het ware verhaal spannend genoeg is voor een speelfilm zonder het te hoeven aandikken.”

Kind van de onderwereld, de film vertelt het verhaal van de veertienjarige Claudia. Wanneer zij voor het eerst haar charmante, extravagante Italiaanse vader leert kennen, neemt ze het moeilijke besluit om haar zusjes en moeder achter te laten en bij hem in te trekken. Wat begint als een avontuur, in de spannende arena van de Amsterdamse onderwereld in de jaren tachtig loopt bijna uit de hand als Claudia geconfronteerd wordt met de criminele zaken van deze gulle, maar ook niet al te betrouwbare beroepsgokker. En zo wordt ze op een hardhandige manier volwassen.

Claudia Schoemacher

Het autobiografisch boek ‘Kind van de onderwereld’ verscheen in mei 2010 en deed veel stof opwaaien. Claudia Schoemacher (1970) vertelt openhartig hoe zij als veertienjarige geconfronteerd werd met een arrestatieteam en haar vader in de gevangenis zag belanden. Verdriet, gemis en schaamte kenmerkten haar jeugd. Claudia schreef dit boek niet alleen om kinderen van gedetineerden een hart onder de riem te steken, maar ook vooral om het taboe rondom detentie te doorbreken. Dat doet zij ook in het televisieprogramma Je ouders in de lik. Claudia Schoemacher is getrouwd met cosmetisch arts Robert Schoemacher.

Stetz Film

Stetz Film, producenten Joram Willink (Shouf shouf habibi!, Bolletjes Blues), Piet-Harm Sterk en Jan-Willem Wirtz, stelt zich ten doel opvallende, intrigerende verhalen te vertellen over echte mensen die zich bewegen in een steeds sneller veranderende wereld. Toegankelijke films die de kijker persoonlijk raken, die ogen openen en die beklijven. Films met maatschappelijke relevantie, geworteld in de hedendaagse, Nederlandse cultuur. Eerder produceerden zij onder andere Oom Henk en Sekjoeritie.

www.stetzfilm.nl

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Quido wrote:

Het biedt wellicht kansen, maar levert uiteindelijk dus erg weinig op. Zeker als je bekijkt hoeveel uren de makers erin moeten stoppen.

Crowdfunding van de film Valentino lijkt te mislukken:

Valentino de Film ! - valentinodefilm.nl

Nog maar 2% binnengehaald van €100.000 en nog 11 dagen te gaan...

Nou zal die film wel gemaakt worden, want crowdfunding is maar een deel van het budget neem ik aan.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Interessant stuk met interessante namen over het maken van Nederlandse genrefilms en het tot zover floppen ervan:

De Filmkrant :: Filmslot: Het horrorverhaal van de genrefilm

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Vind vooral die reactie van Doreen Boonekamp eronder interessant. Zij verdedigt zich ermee dat ze geld hebben uitgetrokken voor De Eetclub en Terug naar de Kust. Lijkt me dat je stuk dan toch niet helemaal hebt begrepen, want geloof niet dat er veel mensen dat als genrefilms beschouwen

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11915 messages
  • 5319 votes

Laat staan Doodslag!

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11915 messages
  • 5319 votes

Ik blijf me eenvoudig weg nog altijd verbazen over de beschikbaarheid in de bioscopen. Net als het verhaal in het artikel in de Filmkrant: ik wil heel erg graag een film zien, maar dan draait die op een rottijd in de bioscopen. Black Out en Plan C had ik heel graag op het grote scherm willen zien, maar toen ik de film wilde kijken waren ze alweer weg. Zo jammer

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

timbo_ wrote:

Vind vooral die reactie van Doreen Boonekamp eronder interessant. Zij verdedigt zich ermee dat ze geld hebben uitgetrokken voor De Eetclub en Terug naar de Kust. Lijkt me dat je stuk dan toch niet helemaal hebt begrepen, want geloof niet dat er veel mensen dat als genrefilms beschouwen

Exact mijn gedachte.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Subsidie voor zeven nieuwe speelfims | nu.nl/film

Het liefdesverhaal Eisenstein in Guanajuato van regisseur Peter Greenaway krijgt de hoogste bijdrage van 450.000 euro.

Die man woont dan wel in Nederland, maar maakt Engelstalige films waar in Nederland anderhalve man en een paardekop naartoe gaat.

Zonde van het geld.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.