• 178.285 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.493 votes
Profile

De Nederlandse film

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

(quote)

Jij zegt toch zelf dat je het na het zien van die film en nog een halve trailer tot de conclusie komt dat het treurig gesteld is met de NL cinema? Fortune zet jouw verhaal kracht bij met, jawel New

O dacht dat je bedoelde de halve trailer van New Kids.... Maar naast die twee elementen was het ook de productie slate voor volgend jaar en de bios hits van dit er vorig jaar die ik bij mijn betoog betrok.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Ik ben het wel eens met Reinbo, maar kan het ook niet zo zijn dat Nederland op dit moment gewoon niet zo'n persoon heeft? Ik bedoel als je een concept of een visie zoals Trier, Noé enz. hebt, dan moet je op zijn minst ook zo snugger zijn om er iets mee te doen. Heeft niks met ballen te maken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

(quote)
En het kwam je in de discussie wel uit om dat verder te negeren,

Ik dram helemaal niets door, ik stel dat het de NL film ontbreekt aan echte eigenzinnige grootheden als Noe, Medem en Von Trier. Dan moet je dus niet aankomen met een film die in een 4tje geef. terwijl die man verder vooral middelmatige misdaadfilmpjes heeft gemaakt. 13 in een dozijn regisseur die toevallig een keer zichzelf overtreft. Nee, daar hoef ik niet eens voor te drammen, die valt uitzichzelf van tafel.

mister blonde wrote:

Doe maar lekker mee aan die Hollandse mentaliteit dat als er iets goed is aan een Nederlandse film en/of regisseur dat dat een uitzondering is. Lekker blijven volhouden.

Heeft niets met Nederland te maken, dat is in elk land een uitzondering. WIj hebben er alleen op dit moment niet eentje van die echt uitzonderlijk goed/interessant is.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Mischien is dit wel wat voor Reinbo

Het Wapen van Geldrop

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Tuurlijk joh. Noem je je drie favoriete hedendaagse regisseurs uit drie notabe grote Europese filmlanden (vooral Frankrijk en Spanje). Als je dan notabene toegeeft dat er best goede regisseurs en films in Nederland zijn (die misschien niet zo eigenzinnig zijn, als jij graag wilt), is het direct maar treurig gesteld. Nuance is een woord waar jij nog niet eerder van gehoord hebt denk ik. Simon vond je ook briljant zie ik nu. Maar dat telt allemaal niet meer. Dat er niet elk jaar een nieuwe persoonlijke favoriet uitrolt is gewoon logisch.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Heb wel meer films gezien maar die 3 schoten even mijn hoofd in.

laten we New Kids vergeten, natuurlijk gewoon een foute film, maar vind dat hun wel meer ballen tonen dan een Alles is liefde of weer een multiculti komedie als Gangsterboys.

Ik vraag me ook echt af hoe het komt dat die komedies telkens gemaakt worden?

Slechte humor, beetje veramerikaanst maar dan behoorlijk slecht op zijn Nederlands. Gewoon voor de kinderen denk ik die daarvoor naar de bios gaan.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

Tuurlijk joh. Noem je je drie favoriete hedendaagse regisseurs uit drie notabe grote Europese filmlanden (vooral Frankrijk en Spanje). Als je dan notabene toegeeft dat er best goede regisseurs en films in Nederland zijn (die misschien niet zo eigenzinnig zijn, als jij graag wilt), is het direct maar treurig gesteld. Nuance is een woord waar jij nog niet eerder van gehoord hebt denk ik. Simon vond je ook briljant zie ik nu. Maar dat telt allemaal niet meer. Dat er niet elk jaar een nieuwe persoonlijke favoriet uitrolt is gewoon logisch.

Het is terug gesteld vanwege het commerciele pulp karakter van de voornaamste films die in Nederland uitkomen en het ontbreken van een grootheid die vanuit zijn eigen artisticiteit hiermee zou kunnen concurreren. Waardoor de commerciele pulp de overhand zal houden en er te weinig geinvesteerd wordt in talent.

Wat snap je niet?

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Ik denk dat het ook super moeilijk is om een film in Nederland uit te laten komen waar risico aan vast zit.

De gemiddelde Nederlander wil ook niet een film zoals Enter The Void of Ex-drummer maar gewoon een alles is liefde 2 bijvoorbeeld.

Zit gewoon minder risico en meer geld aan vast.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Wat snap jij niet met je irritante kut smileys. Kinderachtig mannetje. Ik snap niet waarom het met jou alleen mogelijk is je standpunt door mijn strot geramd te krijgen in plaats dat je een keer nadenkt over wat iemand anders zegt en daarover meedenkt. Je herhaalt jezelf alleen maar in allerlei smaken. Snap goed dat je geband werd.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Niet Alles is Liefde 2, maar Alles is Familie hoor .

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Familie is ook goed!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Reinbo wrote:

Ja want van de films die je noemt. Was er geen van die ik gezien heb indrukwekkend. En het zou leuk zijn wij ook eens Cannes zouden winnen, zelfs meedoen zou al geweldig zijn. Liever een grootheeid dan 100 middelmmatigen...

Mag ik vragen welke films / documentaires je uit mijn lijstje gezien hebt?

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ik vermijd Nederlandse films als het even kan. Altijd zo truttig zijn ze.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

Geestig, als ik zeg irritante smileys, dan maar liefs 4 smileys te plaatsen. Heb jij mij te pakken zeg.

Dat was meer voor je laatste fijne opmerking. (Die je inmiddels weer hebt aangepast. )

Maar eigenlijk snap ik je betoog over de geweldige staat van de NL film niet. Ben namelijk even door je stemmen gegaan en het lijkt erop dat je er twee met een 4,5 beoordeeld en de rest lager, dus waarom jij nu plots de loftrompet over de Nederlandse film in mijn oor probeert te blazen is mij een raadsel. Ik heb er dan tenminste nog een paar meesterwerken in kunnen ontdekken.

Of misschien het het juist daarom dat ik kritisch ben, ik zie het niveau op mainstream gebied namelijk dalen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Verhoeven wrote:

(quote)

Mag ik vragen welke films / documentaires je uit mijn lijstje gezien hebt?

Pieter Kuijpers (Van God Los / TBS), Martin Koolhoven (Oorlogswinter), Esther Rots (Kan door Huid Heen)

Niet zo veel dus, ben ook niet zo van de docu's. Maar als je denkt dat er films tussen zitten die mij hoop zullen geven houd ik me zoals gezegd aanbevolen.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Reinbo wrote:

Maar eigenlijk snap ik je betoog over de geweldige staat van de NL film niet. Ben namelijk even door je stemmen gegaan en het lijkt erop dat je er twee met een 4,5 beoordeeld en de rest lager, dus waarom jij nu plots de loftrompet over de Nederlandse film in mijn oor probeert te blazen is mij een raadsel.

Volgens mij kun je niet tellen. En verder ook erg veel op een dikke 4 sterren, wat ik dan ook gewoon zie als kleine meesterwerkjes. Mag ik zelf bepalen wat ik van de NL cinema vind?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik ben er zoals ik aangaf effe snel doorheen gegaan. Verder wordt ik een beetje moe van je zielige verongelijkte toontje. Heb al vaker aangegeven dat je zelf mag weten wat je ergens van vind. Doe ik dat lekker ook.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Dan moet je er of niet doorheen gaan of goed. Ik neem aan dat je iets wilt bewijzen met die opmerking. Maar zoals altijd als jij een punt wilt maken, slaat het nergens op en/of op verkeerde informatie.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik bepaal zelf wel hoe ik er doorheen ga. Op hoofdlijnen klopt mijn analyse gewoon. Tenzij jij een meesterwerk een 4* geeft. Dan heb ik me vergist. Zal me ook verder worst wezen. Wat jij ergens van vindt boeit me verder totaal niet.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Heb 5 4,5 sterren, wat voor zo'n klein filmland gewoon erg veel is. Plus nog erg veel op 3,5 en 4 sterren wat ik gewoon goed vind tot erg goed. Heb relatief erg weinig echt lage beoordelingen. Maar als jij met halfbakken bewijsvoering (en waarvoor dan eigenlijk) wilt komen, is dat inderdaad je goed recht. Je geloofwaardigheid kan toch niet veel verder omlaag. En geen idee waarom je me uitzwaait, ik ga nergens heen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Het gaat mij erom dat ik in de Nederlandse film meer meesterwerken

(5*) toedicht dan jij en jij me dan van de klasse van de Nederlandse film probeert te overtuigen door wat titels te noemen die je zelf ook niet eens boven de 4 toekend. Dat vind ik vreemd en weinig overtuigend.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Mijn 4 sterrenhoop is anders dan die van de meeste gebruikers. Ik stem relatief weinig 4,5 en 5 sterren. Een dikke 4 sterren beoordeling is bij de meesten waarschijnlijk een 4,5 waard. Maar ik vind juist jouw gemekker onbegrijpelijk, omdat er inderdaad genoeg moois te vinden is. Juist daarom slaat je hele betoog nergens op. We kunnen onszelf nog wel 5x herhalen, als je dat prettig vindt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Als er genoeg moois te vinden is hou ik me graag aanbevolen voor tips. (Heb er van Verhoeven inmiddels een paar gekregen, waarvoor dank. Al betwijfel ik of er iets waarlijks groots tussen zal zitten.) Ik vind namelijk van niet en als ik kijk wat er zoal aangekondigd staat, zie ik het ook niet snel beter woorden...maar we vallen in herhaling. Jammer dat je me niet anders kan laten inzien.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Abel, De Noordelingen (en al het andere van van Warmerdam), Turks Fruit, Soldaat van Oranje, de Vierde Man, van God Los, Zusje, All Stars,de Aanslag, Simon, Spoorloos, Cloaca, TBS, van God Los, Lek, Bij de Beesten Af, Fanfare, Alleman, de Tweeling, Karakter, een Vlucht Regenwulpen, Het Zakmes, Lang Leve de Koningin, Amsterdamend, de Lift en alles dat ik vergeten ben.

Het is heel simpel. Of je zag ze al en dan slaat je betoog dus nergens op, omdat er genoeg tussen zit voor zo'n klein filmland. Of je kent ze nog niet en er staan er genoeg tussen om iets uit te kiezen. Naast de hele waslijst die je van Verhoeven kreeg natuurlijk (wat natuurlijk ook weer niet goed was).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik ken ze allemaal, (aan sommigen zelfs meegewerkt) vrijwel allemaal uit de vorige eeuw (Tot aan de jaren 50 aan toe...) . En een echt eigenzinnig hoekig meesterwerk zit er niet tussen. Vooruit, Turks Fruit wellicht. Maar ik sprak mijn zorg uit naar de toekomst toe en films uit het verleden geven garanties.....

Nee, dan heb ik meer aan het lijstje met aankomend talent van Verhoeven. Ga snel eens kijken of er iemand tussenzit die de Nederlandse (arthouse) film echt weer op de kaart kan zetten.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

@Mister Blonde, Zijn natuurlijk vooral oude titels. Wat Reinbo zegt is dat we op het moment gewoon geen grootse geniale visionair hebben die meesterwerken maakt. Wat jij tot nu toe aan recente films opnoemde ga ik praktisch allemaal in mee, vele degelijke tot zelfs briljante films maar Reinbo wil daar graag nog een stapje bovenop, en dat is hem niet kwalijk te nemen.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Ik tel er 10 uit deze eeuw anders. Is 1 per jaar. En ook nog een aardige zooi uit de jaren '90. Vind ik erg netjes. Maar ik snap wel dat je me wil wegcijferen omdat je toevallig meer gezien (wacht maar tot ik zo oud ben als jij), maar dan vind ik dus je kritiek onzin, juist omdat ik nog maar zo weinig heb gezien (kan je nagaan wat ik allemaal heb gemist).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik wil jou helemaal niet wegcijferen. Ik ken je niet eens en jij als persoon intereseert me dan ook geen ene mallemoer. Dus maak jezelf nu niet belangrijker dan de discussie. Wat me namelijk wel interesseert zijn briljante Nederlandse producties. Daarvan ken ik er uit deze eeuw maar een (Simon). En dat is er dan nog een, die het van het drama en de humor moet hebben en niet van de audio visuele kwaliteiten.

Tweeling is trouwens walgelijk. Oubollige cinema in optima forma.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Goh, staat er eentje tussen die je niet bevalt. Ben ook geintresseerd in briljante films, nogal wiedes. En ik snap niet in welk opzicht ik me belangrijker probeer te maken. Je probeert namelijk erg nadrukkelijk duidelijk te maken dat ik niet degene ben die je aan tips kan helpen, teriwjl het me daar nooit om te doen is geweest. Dat verlang jij nu opeens van mij. Ik vind het namelijk erg knap wat voor een goede films en filmmakers heeft. De films die ik noem vind ik allemaal erg goed. Ken niet zo'n klein land die daarbij in de buurt komt. En dat komt niet alleen omdat ik uit Nederland logischerwijs meer ken.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Off-topic verwijderd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.