- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De Nederlandse film
De Nederlandse film
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
gotti
-
- 14075 messages
- 5887 votes
D'r zijn wel spannendere en interessantere verhalen te vertellen dan die van Tante Truus, lijkt me.
mister blonde
-
- 12697 messages
- 5830 votes
Hoezo? Is toch prima potentieel filmmateriaal?
gatygun
-
- 324 messages
- 221 votes
Bij Amsterdamned (1988):
vindt de lift inderdaad nog 1 van de betere naast flodders. Meer is er echter niet op nederlandse bodem die ook maar iets interresant zijn.
erik1677
-
- 1787 messages
- 0 votes
@gatygun..... de johnsons,turks fruit,spetters,soldaat van oranje,een vlucht regenwulpen, zwartboek,simon,komt een vrouw bij de dokter,necrophobic,woensdag,schatjes,mama is boos,de dominee,van god los,wildschut,grijpstra en de gier,de ratelrat,moord in extase,brandende liefde,dr vlimmen,blue movie,rooie sien,keetje tippel,kort amerikaans,de stilte rond christine m,als je begrijpt wat ik bedoel,de vierde man,ciske de rat,het bittere kruid, de aanslag,op hoop van zegen,abel, terug naar oegstgeest,een maand later,havinck,zoeken naar eileen w,spoorloos,de avonden,jan rap en zijn maat,de kleine blonde dood,flodder3,all stars,de poolse bruid,kruimeltje,lek,wilde mossels,ik ook van jouw,pietje bell 1 en 2,de schipers van de kameleon 1 en 2,phileine zegt sorry,shoef shoef habibi,stille nacht,doodeind,slachtnacht,floris,vet hard,o6/05,het schnitzelparadijs,nachtrit,wild romance,kicks,alles is liefde,de scheepsjongens vn de bontkoe,moordwijven,tbs,de brief voor de koning,bride flight,vox populi,oorlogswinter,de hel van 63,zwart water,de gelukkige huisvrouw....en ik vergeet er vast nog zat, zijn allemaal leuke tot goeie nederlandse films.
Probeer er maar eens een paar
Roji1992
-
- 15 messages
- 10 votes
Geen kont aan. In de Nederlandse taal kan niet geacteerd worden.
Het komt per definitie gemaakt over.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
@ erik1677
Had je niks te doen? Of was je bezig met typevaardigheid?
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Geen kont aan. In de Nederlandse taal kan niet geacteerd worden.
Het komt per definitie gemaakt over.
Gelukkig denken ze daar internationaal anders over.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
PERSBERICHT
Rinkel Film verfilmt boek Lucia de Berk
Producent Rinkel Film heeft de filmrechten verworven van het boek van Lucia de Berk. Verpleegkundige Lucia de Berk, afgelopen april vrijgesproken, heeft zes jaar lang ten onrechte vastgezeten op beschuldiging van moord. De Berk koos, uit vele geïnteresseerden, voor de inhoudelijke aanpak van filmproducent Rinkel Film voor de verfilming van haar verhaal. Het script wordt geschreven door Hans van Hechten, geïnspireerd op de autobiografie Lucia de B. Levenslang en tbs, uitgegeven door Uitgeverij De Arbeiderspers. De opnames van de film zijn gepland voor volgend voorjaar.
Lucia de Berk wordt in december 2001 gearresteerd op verdenking van moord op vier volwassenen en drie kinderen. Allemaal overleden ze in ziekenhuizen waar De Berk werkzaam was. De rechtbank veroordeelt haar in maart 2003 tot levenslang en een jaar later zelfs tot levenslang met tbs. Na onderzoek naar de bewijsvoering wordt de zaak in 2008 heropend. Op 14 april 2010 wordt zij vrijgesproken. Dan heeft ze inmiddels meer dan zes jaar gevangen gezeten.
De film vertelt het persoonlijke verhaal van Lucia de Berk. Een verhaal over hoe het is om van misdaden beschuldigd te worden die je niet begaan hebt en hoe het is om zes jaar lang onterecht gevangen te zitten.
Rinkel Film, producent van onder andere de speelfilms Van God Los, Nothing Personal en de televisieserie Floor Faber, werkt voor de verfilming van het verhaal van Lucia de Berk samen met Hans van Hechten. Van Hechten, naast toneelschrijver ook acteur en regisseur, schreef in 2008 het toneelstuk Lucy, een monsterproces. Regisseur is Jelle Nesna, bekend van onder andere Carmen van het Noorden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Flodder vind ik nou geen meesterwerkje van Nederlandse bodem. Films waar ik nog nieuwsgierig naar ben zijn Zwart Water en Kom niet aan mijn kinderen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Trailers voor een aantal van de komende films:
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
De Zwarte Ruiter
Dit is geen film maar een serie, maar in mijn ogen wel in van de betere Nederlandse producties.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ook een filmversie van, overigens. Zou de serie graag eens zien.
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
De serie is niet groot 5/6 uitzendingen van een 1/2 uur tot 3 kwartier, kan goed dezelfde zijn. Maar ik heb hem in de jaren tachtig zo gezien
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Schemer en shocking blue lijken me wel wat 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Wachten is ook op de trailer voor Tirza, hoor goede verhalen over die film.
Welk liedje zit er eigenlijk onder de trailer van Shocking Blue (vanaf 1.09 ongeveer)?
gotti
-
- 14075 messages
- 5887 votes
VOlgens mij is dat liedje de titelsong en speciaal voor de film geschreven...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Van deze film moet ook nog een trailer komen:
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ik had dit filmpje al eerder aangehaald, maar niemand wist waar ik deze kon vinden. The Gasstation, van Jos Stelling en duurt iets van 30 minuten.
Ik heb gezocht, maar tevergeefs. Iemand een idee?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Is in ieder geval ook opgenomen in de Jos Stelling DVD-box.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Die box is niet meer leverbaar?!
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Dat zou best goed kunnen ...
Geloof overigens dat ik hem thuis op nog een andere DVD heb staan, een verzameling van korte films, maar weet zo gauw even niet welke ...
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ze verhuren 'm zeker niet in de videotheek? En ik kan 'm niet ergens downloaden? Ik zag alleen het laatste stuk dus zou 'm graag helemaal willen zien?
gotti
-
- 14075 messages
- 5887 votes
De betere videotheek zal hem wel hebben. De grotere bibliotheken (in Amsterdam hebben ze hem sowieso) ook...
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Oke bedankt. Zodra ik thuis ben ga ik 'm zoeken.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Wachten is ook op de trailer voor Tirza, hoor goede verhalen over die film.
Welk liedje zit er eigenlijk onder de trailer van Shocking Blue (vanaf 1.09 ongeveer)?
Hayo van Dusseldorp en zijn band: BOBBILLY.
TrickySmalls
-
- 607 messages
- 782 votes
Over het algemeen zijn er weinig tot geen geslaagde films van Nederlandse bodem.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Nou ga je wel erg ver, wat te denken van Soldaat van Oranje, Zwart Boek, Flodder, De gelukkige huisvrouw, Amsterdamned, Amazones, Moordwijven en ga zo maar veder. Maar in komedies bakken we er over het algemeen niks van en de komedies van tegenwoordig worden alleen maar erger, al verheug ik me weer wel op de Sint
TrickySmalls
-
- 607 messages
- 782 votes
Ja, maar of ze nou écht geweldig waren. Ze zijn leuk, aardig te pruimen. Maar daar blijft het dan ook bij. Deze films vallen in het niet vergeleken met wat we allemaal voorgeschoteld krijgen.