• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.301 votes
Profile

Horror

Point of View

• 160 messages
  • 888 votes

Heb inmiddels Spider Baby bekeken. Zeker niet onaardig, maar ik had eerlijk gezegd iets grimmigers verwacht, zeker toen alexspyforever de vergelijking maakte met TCSM. In plaats daarvan werd ik getrakteerd op een disfunctionele familie binnen een film die meer aansluit bij de schlock van Herschell Gordon Lewis, dan bij het snerpende venijn van TCSM.

Nu is er niets mis met ironie of (zwarte) humor in horror - An American Werewolf in London blijft één van mijn 80s horror-favorieten. Maar over het algemeen houd ik meer van films die 'voor het echie gaan' ipv het tonen van de gruwelijkheden met een stevige portie 'tongue in cheek'.

Maar het was goed om Lon Chaney jr. eens te zien in een meer dramatische rol, ipv als het eeuwige monster of de verdoemde. In Spider Baby speelt hij een sympathieke, loyale chauffeur die door een belofte aan zijn overleden werkgever belast is met de 'opvoeding' van diens kinderen. En dat is, zeer zacht uitgedrukt, een vreemd stelletje: een tweetal geschifte Lolita's en een jongen die lijkt te zijn weggelopen uit Tod Browning's Freaks. En dan heb ik het nog niets eens gehad over de gedementeerde familieleden in de kelder...

Liefhebbers van rurale curiositeiten zullen in Spider Baby or, the Maddest Story Ever Told (1967) zeker iets van hun gading vinden, maar dienen zich wel voor te bereiden op een film die qua toonzetting soms onevenwichtig is. Denk ergens tussen The Addams Family (1964), Freaks (1932) en Two Thousand Maniacs! (1964). Als dat je aanstaat, pak dan met deze film de bus naar Nergenshuizen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Point of View wrote:

Heb inmiddels Spider Baby bekeken. Zeker niet onaardig, maar ik had eerlijk gezegd iets grimmigers verwacht, zeker toen alexspyforever de vergelijking maakte met TCSM. In plaats daarvan werd ik getrakteerd op een disfunctionele familie binnen een film die meer aansluit bij de schlock van Herschell Gordon Lewis, dan bij het snerpende venijn van TCSM.

Nu is er niets mis met ironie of (zwarte) humor in horror - An American Werewolf in London blijft één van mijn 80s horror-favorieten. Maar over het algemeen houd ik meer van films die 'voor het echie gaan' ipv het tonen van de gruwelijkheden met een stevige portie 'tongue in cheek'.

Maar het was goed om Lon Chaney jr. eens te zien in een meer dramatische rol, ipv als het eeuwige monster of de verdoemde. In Spider Baby speelt hij een sympathieke, loyale chauffeur die door een belofte aan zijn overleden werkgever belast is met de 'opvoeding' van diens kinderen. En dat is, zeer zacht uitgedrukt, een vreemd stelletje: een tweetal geschifte Lolita's en een jongen die lijkt te zijn weggelopen uit Tod Browning's Freaks. En dan heb ik het nog niets eens gehad over de gedementeerde familieleden in de kelder...

Liefhebbers van rurale curiositeiten zullen in Spider Baby or, the Maddest Story Ever Told (1967) zeker iets van hun gading vinden, maar dienen zich wel voor te bereiden op een film die qua toonzetting soms onevenwichtig is. Denk ergens tussen The Addams Family (1964), Freaks (1932) en Two Thousand Maniacs! (1964). Als dat je aanstaat, pak dan met deze film de bus naar Nergenshuizen

Als Vlaming vraag ik me af, wat betekent deze uitdrukking eigenlijk 'voor het echie gaan'? Een wild guess, realistische horror?

Ik prefereer the Company of Wolves over An American Werewolf

En Spider Baby is in de periode 1964-1967 gemaakt. Op Herschell Gordon Lewis na ga je in die periode niet veel grimmige horror vinden. Ik ben een grote fan van HGL trouwens

Point of View

• 160 messages
  • 888 votes

alexspyforever In antwoord op je vraag: 'voor het echie gaan' betekent voor ons Hollanders iets echt menen, en dus niet ironiseren. Dus je hebt idd goed gegokt

Wat betreft de weerwolf-films: beide vind ik, ieder op hun eigen manier, meesterlijk. The Company of Wolves is pure beeld-poëzie: sprookjesachtig, fabelachtig mooi en gruwelijk. En ook nog eens symbolisch sterk. Angela Carter's boek, The Bloody Chamber (1979), waarvan het korte verhaal 'The Company of Wolves' als basis diende voor Neil Jordan's film, is eveneens meesterlijk.

An American Werewolf... is zeker een film die 'voor het echie gaat', maar daarnaast ook flink wat ironiserende, zwarte humor toevoegt. Niets mis mee. Soms heb ik zin in het één, dan in het ander. Maar beide films dienen op hun eigen merites beoordeeld te worden.

Wat HGL betreft: helaas, ben geen fan van 's mans werk. En ik zou zijn oeuvre zeker niet classificeren als grimmig. Daar versta ik toch echt andere dingen onder. Maar smaken verschillen, en dat is prima

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Franse 'supernatural horror film':

The Deep House (2021)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Paranormal Activity: Next of Kin (2021) - bioscooprelease is komen te vervallen...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ga je die films ook allemaal kijken kappeuter? Het is de tijd van het jaar ervoor hé

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

alexspyforever

Nee, ik ben nogal kieskeurig en explicietere horror kijk ik sowieso wat minder tegenwoordig.

De betere spookhuisfilm of psychologische horror hebben mijn voorkeur.

Ik kijk het hele jaar door horror maar het is er nu wel de tijd voor ja. Met name ook voor Halloween films.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Resident Evil: Welcome to Raccoon City (2021) - vanaf 2 december in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

IMDb wrote:

'Welcome to the Blumhouse' producer Jason Blum breaks down Blumhouse's scariest moments and reveals the film that paved the way for a horror empire.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wikipedia wrote:

Though billed as a relaunch of the franchise, the film is a direct sequel to 2011's Scream 4, and the first in the series not to be directed by Wes Craven, who died in 2015.

Scream (2022) - vanaf 20 januari 2022 in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Black Phone (2022) - vanaf 3 februari 2022 in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Eye Horror Marathon | Eye Filmmuseum - eyefilm.nl

Eye wrote:

Ter ere van 75 jaar Eye presenteren Koolhoven & Simons een nachtelijke marathon van geraffineerde horrorfilms over ogen: de Eye Horror Marathon met achtereenvolgend Eyes Without a Face (DCP), Eyes in the Labyrinth (35mm), Eyes of Laura Mars (35mm) plus de 4K restauratie van The Hills Have Eyes (DCP).

Za. 30 okt | 23:00 - 05:20 (met inleiding)

https://image.tmdb.org/t/p/w780//2jeqawPnoDmNiDjw6EyDbJnBI8U.jpg

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Focus: Griezelen op Halloween - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Het zijn goede dagen voor pompoentelers. Want zoals iedereen weet verjagen op Halloween enge gezichten op pompoenen boze geesten. Maar Halloween is ook het feest van griezelfilms. Waar kunnen we dit weekend met films onze angsten bezweren?

Eerst een misverstand uit de wereld. Amerikanen mogen denken dat zij de bedenkers van Halloween zijn, maar het is onzin. De naam Halloween werd voor het eerst gebruikt in Schotland, in de zestiende eeuw. Maar de oorsprong gaat nog veel verder terug. Halloween komt voort uit het Keltische feest Samhain.

Eye Horror Marathon | 30 oktober, 23.00 uur, Eye Filmmuseum, Amsterdam

Kadavers in /K: The Texas Chainsaw Massacre | 30 oktober, 16.40 uur, Studio/K, Amsterdam

Club Imagine | 29 t/m 31 oktober, Lab111, Amsterdam

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

kappeuter wrote:

Eye Horror Marathon | Eye Filmmuseum - eyefilm.nl

(quote)

Za. 30 okt | 23:00 - 05:20 (met inleiding)

(afbeelding)

Vanuit welke film is die still?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Warp

Die komt uit Les Yeux sans Visage (1960) (Eyes without a Face)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Russische horror naar Amerikaans voorbeeld:

The Ice Demon (2021)

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

De marketing gurus van A24 hebben weer wat leuks:

https://i.imgur.com/71IE1nl.jpg

Horror Caviar: A Cookbook

Got a taste for horror?

Feasts, delicacies, and drinks inspired by 29 horror movies from cult to canon, including Audition, Suspiria, Possession, Ganja & Hess, Midsommar, Trouble Every Day, The Shining, The Witch, and many more.

Featuring culinary contributions from 25 celebrated food artists, stylists, and chefs, original essays by A.S. Hamrah, Phoebe Chen, Yasmina Price, Sohla El-Waylly, Stephanie LaCava, and Carmen Maria Machado, and a foreword by director Ti West.

Mij te prijzig, maar leuk bedacht

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe Blumhouse:

American Refugee (2021)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Texas Chainsaw Massacre (2022) - vanaf 18 februari te zien op Netflix

LOL de IMDb trivia spreken boekdelen:

IMDb trivia wrote:

The first test screenings for the film were overwhelmingly negative.

IMDb trivia wrote:

As of August 2021, Legendary Pictures abandoned plans to release the film and opted to sell the rights to Netflix following a string of disastrous test screenings.

IMDb trivia wrote:

The only positive feedback from the test screening was from those involved in the production.

IMDb trivia wrote:

Most people who attended the test screening had negative things to say about this film, some saying it to be the worst entry in the series, with criticism for its illogical story, character development, disrespect with the 1974 film and plot holes in the screenplay.

Wel raar dat dit uitgelekt is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vijf angstaanjagende films voor een goede kerst - denachtvlinders.nl

De Nachtvlinders wrote:

Het is weer Kerst, maar behalve een hardvuur of een pruttelend pannetje ragout is er niks op tv. Wat dan te kijken. Hierbij 5 uiteenlopende kerstfilms voor de horrorliefhebber.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.