- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Actiehorror met Chloë Grace Moretz:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
A Seat at the Table: The State of International Horror in 2020 | Features | Roger Ebert
De staat van horror in 2020
Nu de grote studio’s dit jaar een stap terug moesten doen, is er ruimte ontstaan voor de kleine arthousehorrorfilm. Met meer diversiteit in verhalen en vertellers als prettige bijkomstigheid.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Meer ruimte voor Robert Eggers, Jennifer Kent en Nicolas Pesce-achtige arthorrorfilms, daar doe je mij inderdaad een enorm plezier mee.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Meer ruimte voor Robert Eggers, Jennifer Kent en Nicolas Pesce-achtige arthorrorfilms, daar doe je mij inderdaad een enorm plezier mee.
De meeeste van die dingen zijn ondertussen net zo cliché als Friday the 13th, ze zien het alleen zelf niet omdat ze er met hun neus te dicht op staan 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
En ik ook niet, ik sta als kindje met mijn neus tegen het glas gedrukt terwijl ik ‘ oeeeeeh’ roep, dus mij hoor je niet klagen 
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
Moderne horror kan me steeds minder en minder bekoren...altijd hetzelfde opnieuw...ik wacht in spanning af op iets dat me totaal wegblaast.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb me voorgenomen om de komende periode eens de wat bekendere en goed gewaardeerde horrorfilms van deze eeuw opnieuw te kijken. En dan ter info, alleen bloederige horrorfilms, geen films met geesten of aliens e.d.
Het liefst dus de ''groepje domme mensen in verlaten gebieden'' films of heerlijk over de top gaande pulp.
Het lijstje dat ik kon bedenken (en die ik dus allemaal al eens heb gezien de afgelopen 20 jaar):
The hills have eyes
Wrong Turn
Friday the 13th
Texas Chainsaw Massacre
Piranha 3D
Dawn of the dead
Haute Tension
Dead Snow 1
Dead Snow 2
Eden Lake
The Descent 1
The last house on the left
I spit on your grave
Frontieres
Enkele titels als Halloween 2018, Martyrs en Inside skip ik wel, die heb ik de afgelopen jaren nog gezien.
Mochten mensen nog titels weten die ik misschien ben vergeten, dan hoor ik ze graag 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Mochten mensen nog titels weten die ik misschien ben vergeten, dan hoor ik ze graag
Mooi lijstje A&L! You're Next nog toevoegen?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Die film heb ik gek genoeg nooit gezien. Die komt ieder geval op mijn kijklijstje.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ben ook al een tijdje bezig met dit soort herzieningen en Hills Have Eyes sprong er (van dit rijtje) positief uit voor mij. You're Next is ook een must. Misschien passen Slither, Planet Terror, 30 Days of Night en Hostel erbij?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Geen Cabin in the Woods of Tucker & Dale vs Evil?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geen Cabin in the Woods of Tucker & Dale vs Evil?
Dat zijn wel twee favorieten van me. Ik was ze even vergeten.
Was Cabin niet gericht op monsters in een ondergronds lab? In dat geval sla ik 'm voor nu over, omdat ik echt een bepaald soort bloederige pulp zoek.
Tucker & Dale zet ik wel op mijn herzieningenlijstje.
Heb gister al The hills have eyes en Wrong Turn weer gezien, recensies volgen straks 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben ook al een tijdje bezig met dit soort herzieningen en Hills Have Eyes sprong er (van dit rijtje) positief uit voor mij. You're Next is ook een must. Misschien passen Slither, Planet Terror, 30 Days of Night en Hostel erbij?
Planet Terror staat me nog te goed bij, die heb ik al vaker gezien. Had erop gekund, maar valt er nu buiten.
30 days of night is zover ik nog weet met vampieren, dat skip ik even in mijn rijtje.
Slither idem, buitenaardse zaken. Ik zoek echt normale aardse zaken in dit rijtje. (oke ik lieg wel een beetje, ik wil de Dead Snow films wel zien...)
Hostel is wel een goede. Die ga ik op mijn lijstje erbij zetten. Volgens mijn MM log bijna 15 jaar geleden voor het laatst gezien haha.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Die film heb ik gek genoeg nooit gezien. Die komt ieder geval op mijn kijklijstje.
Don’t Breathe! Toppertje ook. Heb je vast al gezien overigens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Horrorfilm met de zoon van Steven Spielberg:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Horror omnibusfilm:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Obsession gets a makeover in The Stylist, a deliciously twisted slice of female-led psychological horror, nominated for the New Visions Award for Best Motion Picture at the 2020 Sitges International Film Festival and based on co-writer/director Jill Gevargizian’s award-winning short film of the same name.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
In mijn speurtocht naar nieuwe horrorfilms kwam ik dit tegen en dat was helemaal niet verkeerd!
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Servië? Nice!
Goed gevonden joolstein. Als ik zo achter de pc zit ga ik die ook maar eens zoeken 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Servië? Nice!
Goed gevonden joolstein. Als ik zo achter de pc zit ga ik die ook maar eens zoeken
Dan moet je geen Srpski Film meer kijken. Al is het wel weer een horror. Die Serviërs toch 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Daar is het al te laat voor, TornadoEF5.
Ach, de jeugdige onschuld van jullie JM voorgoed vervlogen...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Canadese scifi-horror:
Come True (2020) - vanaf 17 maart op Pathé Thuis
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Time loop horrorfilm:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Online horrormagazine De Nachtvlinders introduceert eigen awards: De Schrikbeelden
Heb jij al gestemd op de beste horror van 2020?
Het zal je misschien al wel eens opgevallen zijn dat horrorfilms niet bepaald enorm populair zijn bij grote filmprijzen. De Oscars, de Golden Globes. Daarom introduceren we De Schrikbeelden!
Je kunt stemmen t/m 28 februari 2021. In maart wordt de uitslag bekend gemaakt.
De tien films genomineerd voor Beste Horrorfilm van 2020:
https://cdn.denachtvlinders.nl/wp-content/uploads/2021/01/collage-2.jpg
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Wat een verschrikkelijke selectie(s).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Wel ja, als je jezelf naast de Oscars zet dan moet je ook qua selectie die richting uit natuurlijk