• 178.307 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.044 votes
Profile

Horror

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik denk dat het The Exorcist was ik zal 10-11 zijn geweest. Het heeft wel even geduurd voor ik echt wel een fan werd.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Begonnen met The Messengers (2007) vandaag. Word er niet warm of koud van (tot nu toe), dit weekend pas afkijken .

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Hollywood007 wrote:

Even proberen hier wat nieuw leven in te blazen. Vraagje voor mijn medegebruikers. Welke film was de aanleiding voor je horrorbezetenheid en hoe oud was je toen? Bij mij was het childs play en ik was een jaar of 7-8.

The Thing (1982) ik was een jaartje of 12 denk ik (lagere school). Ben echt zo bang geweest destijds en nog is ie spannend zeg. In de tijd was De Lift (1983) en Amsterdamned (1988) ook errug spannend. Die laatste twee heb ik niet veel meer mee.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

Kondoro wrote:

Begonnen met The Messengers (2007) vandaag. Word er niet warm of koud van (tot nu toe), dit weekend pas afkijken .

Vond ik destijds ook tegenvallen.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Ik vond the messengers ook niet zo geweldig.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

alexspyforever wrote:

Ik denk dat het The Exorcist was ik zal 10-11 zijn geweest. Het heeft wel even geduurd voor ik echt wel een fan werd.

Ik ook zoiets, vind hem nu ook 10x zo eng als toen.

Ander horrors die ik te jong heb gezien en bij zijn gebleven: Halloween (11), Burnt Offerings (11), Salems' Lot (13), Evil Dead (12). Burnt Offerings trok ik toen echt niet. De Lift (op 15) en I am the girl he wants to Kill (14) trouwens ook niet. Plusminus hoor, zo exact weet ik het ook niet meer.

Ik ben hier ooit eens een vergeten topic over begonnen: Film >> Algemeen >> Kindertrauma

Leuke site over dit item:

…:::kindertrauma:::… — your happy childhood ends here!

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

Horrornominaties week 03/08-09/08/2015 (nominaties tot 01/08 16u)

Meer uitleg hierover op pagina 27

Je mag geen film nemen die vorige keren al werd genomineerd (zie pagina 34 en 43)

"I'm so bad that you know I'm good!" - Slasher

Mijn nominatie: Feast II: Sloppy Seconds (2...

Geen slechte film, heel erg vermakelijk zelfs! Ik vond het ook leuker dan het eerste deel. Veel gore, gitzwarte komedie, leuke personages (de biker gang vond ik vooral erg gaaf) ik heb me echt kapot zitten lachen (ook het derde deel was zeer geslaagd wat dat betreft). Mensen die Feast (2005) halverwege hebben gestopt (wat ik als ik het goed heb hier laatst las) moeten de trilogie echt nog is een kans geven! Ik raad het jullie aan om te kijken wanneer je zin in een gory nobrainer met komedie hebt. Zeer verrast over deze films, zo simpel als maar kan maar het werkte wel.

Dracula's Dog (1978) (Hollywood007)

Sauna (2008) (Left4Dead)

Sweatshop (2009) (HALVE TAMME.)

Toolbox Murders (2004) (Gang_Star)

Silver Bullet (1985) (Raffael77)

A Horrible Way To Die (2010) (Fortune)

The Rambler (2013) (jeroentjuhhhhh)

Girlhouse (2014) (Kondoro0614)

The Lost Boys (1987) (Flat Eric)

The Battery (2012) (Shinobi)

Septic Man (2013)

Someone's Watching Me (1978) (mikey)

Opera (1987) (unreallerke)

Profondo Rosso (1975) (maerk)

Coma (1978) (alexander038)

Feast II: Sloppy Seconds (2... (galaxydriver32)

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Bij mij is mijn horror liefde toch wel begonnen met een Dracula film met Christoper Lee. Welke weet ik niet meer. Ik zal wel een jaar of 10 of 11 zijn geweest toen het horror virus me greep. Ik keek samen met mijn moeder, was echt lachen, zaten we samen te griezelen en te gillen, mijn vader vanachter zijn krant met een grijns zijn hoofd schudden. En dan slapen met een lichtje aan.

In die periode had je ook op Sky Channel The Deadly Ernest Horror show waar dan na een korte introductie, door Deadly E. in vampierkostuum en zijn vriendin Scarlett, de hoofdfilm begon. Vaak wat oudere cult films en ik was gek op de Hammer en Universal films die werden vertoond.

Sindsdien een beetje alles gaan volgen. Het enige waar ik niet dol op ben zijn de zombie-films en de films met te veel gore.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Mijn nominatie voor deze week is The Gorgon (1964)

Ik ben momenteel via mijn mobiel ingelogd en zal morgen/overmorgen de film tussen de lijst zetten wanneer ik weer beschikking heb over een laptop of pc.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Flat Eric wrote:

In die periode had je ook op Sky Channel The Deadly Ernest Horror show waar dan na een korte introductie, door Deadly E. in vampierkostuum en zijn vriendin Scarlett, de hoofdfilm begon. Vaak wat oudere cult films en ik was gek op de Hammer en Universal films die werden vertoond.

Toen heb ik ook de meeste gezien. (En ook van de BBC. Super Channel had je toen ook.) Meestal waren dat oude(re) films. Maar de stijl is heel anders dan "tegenwoordig".

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik neem het even over van galaxy zodat Richard zijn nominatie er ook nog in komt

Horrornominaties week 03/08-09/08/2015 (nominaties tot 01/08 16u)

Meer uitleg hierover op pagina 27

Je mag geen film nemen die vorige keren al werd genomineerd (zie pagina 34 en 43)

Sauna (2008) (Left4Dead)

Sweatshop (2009) (HALVE TAMME.)

Septic Man (2013)

The Gorgon (1964) (Richard_Voorhees)

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Mijn horror liefde... Ja die is nog niet super groot ben nog een beginneling al zeg ik het zelf. Ik denk dat de horror liefde begon bij de Resident Evil reeks die ik nog steeds een keer opnieuw moet zien. Daarna ben ik me meer gaan verdiepen in de horror films en zo kwam ik ook bij geesten films, gore films en meer maar, er kan nog veel meer bij!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

Mijn horror liefde... Ja die is nog niet super groot ben nog een beginneling al zeg ik het zelf. Ik denk dat de horror liefde begon bij de Resident Evil reeks die ik nog steeds een keer opnieuw moet zien. Daarna ben ik me meer gaan verdiepen in de horror films en zo kwam ik ook bij geesten films, gore films en meer maar, er kan nog veel meer bij!

Denk dat dit goede films zijn om de overstap te maken van zeg actie, sci-fi films naar horror. Hoewel Resident Evil reeks wel degelijk horrorfilms zijn ligt de focus veel op actie wellicht ook omdat het gebaseerd is op een reeks van videogames.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Ik kan best ook wel eens genieten van een ander genre, maar er is toch niks zo leuk als midden in de nacht in het donker naar een scary movie kijken. Ik weet nog dat ik ooit dead end gezien had en die daarna terug naar de videotheek moest brengen. Alleen in het donker (het was winter dus vroeg donker) om 23u ofzo. En ik moest een stuk door een staat met geen huizen en veel bomen. Dat was lekker nagriezelen

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Hollywood007 wrote:

Even proberen hier wat nieuw leven in te blazen. Vraagje voor mijn medegebruikers. Welke film was de aanleiding voor je horrorbezetenheid en hoe oud was je toen? Bij mij was het childs play en ik was een jaar of 7-8.

Dat was de eerste horror die ik gezien heb, ook rond die leeftijd. Scared the shit out of me! Daarna kwam I know what you did last summer en Scream enzo maar denk dat toen ik pas Dawn of the dead of 28 days later zag dat ik horror (echt) begon te waarderen. Toen was ik 14 of 15.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Denk dat dit goede films zijn om de overstap te maken van zeg actie, sci-fi films naar horror. Hoewel Resident Evil reeks wel degelijk horrorfilms zijn ligt de focus veel op actie wellicht ook omdat het gebaseerd is op een reeks van videogames.

Ja klopt, het ligt op de bodem van de horror grens. Er komt wat bloed in voor en de zombies kunnen als angstaanjagend aangezien worden dus word er als snel de genre horror opgeplakt!

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik ben zelf meer fan van Thrillers maar tegenwoordig is het allemaal overlapping van diverse genres door elkaar. Ik heb een zwak voor Zuid Koreaanse films omdat die veel mooier zijn dan de Amerikaanse blockbuster films op verschillende genres overtreffen ze vaak.

Horror's kijk ik sinds mij jeugd en mocht zelfs films als Nightmare On Elmstreet of Poltergeist niet zien van mijn ouders toen. Uiteindelijk wel gezien en zelfs en groot deel stiekem.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

De eerste 3 delen zijn ook heel vet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

FisherKing wrote:

Ik zie horror meer als rondvliegende ledematen, gesoufleerd in een sausje van vele plassen bloed,

maar dat zal wel aan mijn "enge" definitie liggen van het begrip horror, inderdaad.

Haha FisherKing (is helaas niet meer op de site) maar zo zie ik het ook. Horror = eng. Ik heb nou onlangs Tarantula (1955) weer eens gezien en dat blijft toch echt heel mooi gemaakt voor die tijd maar eng is het verder niet. Maar wat ik in het westerntopic heb geschreven geldt voor dit genre ook. En

Raffael77 wrote:

tegenwoordig is het allemaal overlapping van diverse genres door elkaar.

dat klopt

Voor mij is het visuele nu belangrijker dan bijvoorbeeld het eigenlijke verhaal, dan wordt het nog lastiger om te zeggen het is dit of dat genre.

Ik vermoed dat ze dat overlappen doen vanwege de ping ping. (Net als bij familiefilms). Dan is voor iedereen de film (nog een beetje) leuk.

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

There were 17 items in your list. Here they are in random order:

Septic Man (2013)

(Richard_Voorhees)

[url=http://www.moviemeter.nl/film/56834]Sweatshop (2009) (HALVE TAMME.)

Sauna (2008) (Left4Dead)

unreallerke je krijgt 24 u de tijd om een film uit het lijstje als film van de komende week te maken. Je mag uiteraard niet je eigen nominatie kiezen. Maak je geen keuze binnen die tijd dan gaat de beurt naar Fortune.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Nondeju nog steeds niet, man, man, man.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

Nondeju nog steeds niet, man, man, man.

Geen nood beste vriend vanaf morgen pakken we dat systeem geheel anders aan. We gaan de input van iedereen verhogen. Ik ga straks even de nieuwe regels opmaken.

unreallerke

• 149 messages
  • 1156 votes

Ik kies voor 'The Rambler'. Staat al een tijdje in de kast en lijkt mij de perfecte gelegenheid om hem eens te kijken deze week.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Raffael77 wrote:

Ik ben zelf meer fan van Thrillers maar tegenwoordig is het allemaal overlapping van diverse genres door elkaar. Ik heb een zwak voor Zuid Koreaanse films omdat die veel mooier zijn dan de Amerikaanse blockbuster films op verschillende genres overtreffen ze vaak..

ZK-films zijn super, ben zelf ook erg van de thrillers en dan ook nog de psychologische thrillers het liefst. Yep Hollywood ligt op haar gat en landen als ZK (e.o), Frankrijk, Spanje en Scandinavische landen zijn voor mij toch wel de landen waar dat wel snor zit.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Left4Dead wrote:

(quote)

ZK-films zijn super, ben zelf ook erg van de thrillers en dan ook nog de psychologische thrillers het liefst. Yep Hollywood ligt op haar gat en landen als ZK (e.o), Frankrijk, Spanje en Scandinavische landen zijn voor mij toch wel de landen waar dat wel snor zit.

Idd.

In Europa hebben ze zeker prima films en ook films die het niet onder doen van de Amerikanen. Helaas zijn ze op IMDB vaak pro Amerikaans met stemmen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik heb deze nu al vaker gezien maar deze vroege sci-fi horror blijft toch nog altijd heel sterk nu 55 jaar later. Ik heb het over

Village of the Damned (1960)

Ik denk dat het toch nog steeds de nodige angst kan bezorgen dat er op een dag buitenaardse wezens een aantal superintelligente kinderen komen afzetten (bij wijze van spreken) die dan zomaar even de macht hebben om de 'normale' mensen te domineren. Het lijkt me in elk geval realistischer dat dit zou kunnen gebeuren dan monsters in de stijl van Alien. En die kinderen zijn uiteindelijk ook moeilijker te verslaan dan enig monster.

Zo nu wil ik graag de nieuwe werkwijze van de nominaties voorstellen.

De regels voor het nomineren zelf blijven hetzelfde. Maar in plaats van enkel een titel te voorzien nu ook een link waar de film online kan worden bekeken. We willen immers de kans vrhogen dat mensen de film ook daadwerkelijk zullen/kunnen bekijken.

[i][modknip (links naar illegale sites verwijderd, bovenstaande doen we dus niet, elke film met een link waar de film illegaal te bekijken is wordt verwijderd-SB]

We beginnen de nominaties op zondag en gaan door tot woensdagavond. Vervolgens haal ik of galaxydriver32 de lijst door de randomizer. De persoon bovenaan de lijst haalt er vervolgens 5 films uit (hij/zij mag ook de eigen nominatie eruit nemen) die leuk lijken rekening houdend dat de films niet allemaal uit eenzelfde subgenre komen (bijvoorbeeld geen 5 slashers), probeer het wat divers te maken.

De fase erna gaan we punten geven aan deze 5 films. Iedereen (ook die wat geen nominatie hebben gedaan) mag punten geven. 4 punten voor de eerste (die wat je het liefst wil zien), 3 voor de 2de, 2 voor de 3de, 1 voor de 4e en niets voor de laatste. We laten deze stemming voortduren tot zaterdagavond.

De film met de meeste punten wordt de film van de week. Ideaal is dat we die dan allemaal gaan bekijken en nadien bespreken. Uiteraard kunnen we niemand hiertoe verplichten.

De lijst met nominaties blijven we behouden voor volgende keren, de film van de week gaat eruit. De persoon van de film van de week mag een nieuwe nominatie doen. Ook andere die hun nominatie willen wijzigen geven dit gewoon door. Mensen die nog geen nominatie hadden gedaan de voorgaande keer kunnen eentje laten toevoegen aan de lijst.

We herhalen het proces vervolgens op dezelfde manier. De persoon die 5 films mag kiezen uit de nominaties mag maximum 2 films die de keer ervoor werden gekozen, kiezen.[/i]

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Ik denk dat MovieMeter dit tegen gaat houden jongens!

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Kondoro wrote:

Ik denk dat MovieMeter dit tegen gaat houden jongens!

Dat gaan we inderdaad. Dat is verwijzen naar illegale links en dat mag absoluut niet op Moviemeter. Dat geldt voor alle plekken waar films illegaal opstaan, ook Youtube en andere sites die verder wel legaal zijn. Ik heb dat stuk van de post van alexspyforever dan ook verwijderd. Niet de hele post, omdat er meer in stond.

Nogmaals: elke link naar een film die illegaal op die plek staat wordt verwijderd, ook als de site zelf legaal is. En vrijwel alle films die intregaal en gratis online staan zijn illegaal.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Dat gaan we inderdaad. Dat is verwijzen naar illegale links en dat mag absoluut niet op Moviemeter. Dat geldt voor alle plekken waar films illegaal opstaan, ook Youtube en andere sites die verder wel legaal zijn. Ik heb dat stuk van de post van alexspyforever dan ook verwijderd. Niet de hele post, omdat er meer in stond.

Nogmaals: elke link naar een film die illegaal op die plek staat wordt verwijderd, ook als de site zelf legaal is. En vrijwel alle films die intregaal en gratis online staan zijn illegaal.

Mogen ze dan de naam van de site tussen haakjes zetten zonder de link (zonder dat het een url is), is dat dan wel toegestaan?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.