- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Lastig om een keuze te maken aangezien ik er een aantal niet gezien heb.
Ikzelf ben niet echt van de oude horror maar ik ga toch voor de klassieker van David Cronenberg, The Fly (1986).
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2566 votes
Goede keuze....een van de eerste horrors die ik gezien heb...lang lang lang geleden 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3845 votes
Ook gezien, niet echt horror voor mij. Wel een goede film. Prima acteurs.
De oude heb ik nog niet gezien. Is die ook de moeite?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ook gezien, niet echt horror voor mij. Wel een goede film. Prima acteurs.
De oude heb ik nog niet gezien. Is die ook de moeite?
De originele is toch een heel ander verhaal en vind het persoonlijk diepgaander dan de jaren 80 versie die ik meer sci-fi dan horror vond. Zeker die eindscène in het web in het origineel zal ik zeker niet snel vergeten.
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
Heel heel lang geleden gezien als kind. Die handjedruk scene vergeet ik nooit meer. Knak! Jeff Goldblum acteert ook heel goed maar ben in het algemeen geen fan van body horror.
Savatage
-
- 173 messages
- 66 votes
Hehe, die handdruk scène is mij ook altijd bijgebleven. Die film was trouwens geweldig, een horror classic
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 messages
- 1308 votes
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Hahahaha oke, het is mij duidelijk tot en met
.
Volgende ronde:
Het eerste deel niet eens afgekeken dus dat zegt genoeg.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3845 votes
Ik moet Raffael77 bijstaan. Ook ik heb het eerste deel niet uitgekeken. 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik moet Raffael77 bijstaan. Ook ik heb het eerste deel niet uitgekeken.
Waarschijnlijk is HALVE TAMME.een horror verslaafde 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Afgelopen dagen volgende 3 gekeken:
Pinocchio's Revenge (1996): blijft zowel hier als op imdb een ondergewaardeerde film, het is geen Child's Play meer psychologisch en zit veel beter in elkaar (naar mijn bescheiden mening dan)
Midnight's Child (1992): film over het occulte na spetterend begin kabbelt ie rustig voort, al bij al vrij zwak, flauw einde en een onlogische epiloog
Communion (1976): Blijft voor mij een hele sterke, en wellicht eentje voor mijn top 10 of toch zeker top 20. De beste slasher voor mij persoonlijk al past het ook in het psychologische straatje.
Oh en de film van de week, ik vind em niet sterk genoeg om die opnieuw te bekijken.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3845 votes
En hier is dan weer mijn nieuwe nominatie. Ik probeer deze keer te nomineren zoals de bedenkers hiervan het in gedachten hadden. Een oude horror die niet zo veel mensen kennen en wel wat aandacht verdiend. Ik nomineer één van mijn favoriete films uit die tijd : Dracula's dog ofwel Zoltan, hound of dracula.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Ik nomineer Sauna (2008). Heeft voor mij een heerlijke sfeer, lekker creepy en je moet even wachten op de antwoorden aangezien het niet een alledaags verhaal is. Uit de beoordelingen valt wel te halen dat hij je echt ligt of totaal niet, dus als je hem gaat kijken......be warned!
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 messages
- 1308 votes
Bij deze mijn nieuwe nominatie
:
Wat begint deze film toch met een lekkere openingsscène zeg.
Na de openingsscène wordt de kijker getrakteerd op 30 minuten niets, maar dan valt de 31ste minuut in met als gevolg dat de hel in alle velheid losbreekt, je tv wordt dan overspoeld met veel sadistische martel trucjes en brute moorden (een genot om naar te kijken dus).
Verder zie je dat je niet met de professionele acteurs / actrices te maken hebt, want het acteren laat nogal eens te wensen over (niet als storend ervaren, dus ach).
Sweatshop (2009) een bloederig festijn.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Mijn nominatie:
Film van Tobe Hooper (Texas Chainsaw Massacre) over een moordenaar die zijn gereedschapskist gebruikt om mensen af te slachten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Schud galaxydriver32 maar wakker hij gaat deze keer de nominaties bijhouden.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3845 votes
Horrornominaties week 03/08-09/08/2015 (nominaties tot 01/08 16u)
Meer uitleg hierover op pagina 27