• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.537 actors
  • 9.376.793 votes
Profile

Horror

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Horrornominaties week 20-26/07/2015 (nominaties tot 18/07 16u)

Meer uitleg hierover op pagina 27

Je mag geen film nemen die vorige keer al werd genomineerd (zie pagina 34)

The Seasoning House (2012) (Kondoro0614)

Sudor Frío (2010) (tattoobob)

Cujo (1983) (Hollywood007)

Haunter (2013) (alexspyforever)

Braindead (1992) (Raffael77)

Geomeun Jip (2007) (Left4Dead)

La Frusta e il Corpo (1963) (Richard_Voorhees)

Invasion of the Body Snatchers (1978) (mikey)

Ren Pi Deng Long (1982) (Metalfist)

Under the Bed (2012) (jeroentjuhhhhh)

El Mascarado Massacre (2006) (jordandejong)

The Phantom of the Opera (1925) (John Barry)

Calvaire (2004) (HALVE TAMME.)

The Crying Dead (2011) (Shinobi)

Satan's Little Helper (2004) (Gang_Star)

Trouble Every Day (2001) (leatherhead)

Gin Gwai (2002) (arno74)

Dead End (2003) (unreallerke)

Feast (2005) (galaxydriver32)

Dying Breed (2008) (maerk)

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

alexspyforever wrote:

Heeft trouwens iemand nog naar de film van de week gekeken of ben ik de enige die een poging heeft ondernomen?

Nope....ik zal vd week eens een poging wagen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Horrornominaties week 20-26/07/2015 (nominaties tot 18/07 16u)

Meer uitleg hierover op pagina 27

Je mag geen film nemen die vorige keer al werd genomineerd (zie pagina 34)

The Seasoning House (2012) (Kondoro0614)

Sudor Frío (2010) (tattoobob)

Cujo (1983) (Hollywood007)

Haunter (2013) (alexspyforever)

Braindead (1992) (Raffael77)

Geomeun Jip (2007) (Left4Dead)

La Frusta e il Corpo (1963) (Richard_Voorhees)

Invasion of the Body Snatchers (1978) (mikey)

Ren Pi Deng Long (1982) (Metalfist)

Under the Bed (2012) (jeroentjuhhhhh)

El Mascarado Massacre (2006) (jordandejong)

The Phantom of the Opera (1925) (John Barry)

Calvaire (2004) (HALVE TAMME.)

The Crying Dead (2011) (Shinobi)

Satan's Little Helper (2004) (Gang_Star)

Trouble Every Day (2001) (leatherhead)

Gin Gwai (2002) (arno74)

Dead End (2003) (unreallerke)

Feast (2005) (galaxydriver32)

Dying Breed (2008) (maerk)

I Corpi Presentano Tracce di Violenza Carnale (1973) (alexander038)

Welkom trouwens alexander038

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Heeft trouwens iemand nog naar de film van de week gekeken of ben ik de enige die een poging heeft ondernomen?

Net gezien, heel vermakelijke horrorkomedie. Eerste indruk, ruim 2,5*

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Trouwens, hier een leuk lijstje, voor wie met sommige van deze titels nog niet bekend is:

The 30 Best Horror Films Of The 21st Century

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Aardig lijstje wel. Voornamelijk de nummer één is uiteraard geweldig, mijns inziens een film die zo'n beetje de essentie van horror blootlegt. Wat die potsierlijke geesten ongein als Conjuring op nummer vier doet gaat m'n petje dan weer te boven.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

De Aziatische keuzes zijn aardig Verder the usual suspects. Reminder dat ik Bakjwi (2009) en Gaau Ji (2004) nog steeds niet heb gezien..

En breek me de bek niet open over de films van Wan Blij toe dat er dan iets zoals Drag Me to Hell (2009) tussen staat!

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Ik heb de film van de week nog niet gezien maar ik probeer hem zeker nog te bekijken voor zondag. Ik heb het nogal druk gehad, maar ik ben hem zeker niet vergeten.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

Leuk lijstje...er zitten een aantal toppers tussen.

Mooie nummer drie ook .

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Tonypulp wrote:

En breek me de bek niet open over de films van Wan Blij toe dat er dan iets zoals Drag Me to Hell (2009) tussen staat!

die revenche flick death sentence was erg strak. Drag me to hell is een meesterwerk, die finale! Prachtig!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

mikey wrote:

(quote)
die revenche flick death sentence was erg strak. Drag me to hell is een meesterwerk, die finale! Prachtig!
Death Sentence is inderdaad niet mis (al is hij aan een herziening toe). Bedoel vooral de Wan sinds Insidious. De nogal gladde, pretentieuze boe-schrik filmpjes van de beste man. Brrr..

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Zijn horrors zijn niet best nee. Ik snap niet waarom hij geen genrefilmpjes meer heeft gemaakt.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

Ik ben het niet zo vaak met jullie eens maar helaas moet ik toegeven dat Drag Me to Hell (2009) een moddervette film is die zeker in mijn top 20 thuis hoort.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Ik heb de film van de week nog niet gezien maar ik probeer hem zeker nog te bekijken voor zondag. Ik heb het nogal druk gehad, maar ik ben hem zeker niet vergeten.

Lol ondanks dat zie jij 2-3 films op die tijd terwijl ik er ocharme eentje op 4 dagen zie

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Er zit in dat lijstje van 30 behoorlijk wat dingen tussen die ik nog niet heb gezien. Ben blij dat The Others er toch in staat. Veel Asian horror maar dan niet Ringu wel de Amerikaanse versie. Maar ik snap het Ringu is nog van de vorige eeuw. Maar ik zie geen Dark Water, The Eye of Phone ik had er toch minstens eentje van die 3 verwacht. En ook geen Ju-On.

En haha tattoobob kijk eens welke er op nummer 5 staat, neen niet die geweldige Amerikaanse versie hé

Pan's Labyrinth was blijkbaar niet horror genoeg want die had ik er anders wel in verwacht.

James Wan films Saw op 7 en Conjuring op 4 nou ja het had beter omgekeerd geweest. Of neen Conjuring hoort eigenlijk helemaal niet thuis in dat lijstje. Ik ben verrast dat Insidious het niet heeft gehaald als Conjuring er in staat, films volgen toch hetzelfde stramien. Insidious probeerde nog een leuk en origineel verhaal te brengen in het begin, Conjuring had toch gewoon niets, gewoon jatwerk van een boel andere films.

Wel goed vind ik dat Dawn of the Dead remake er niet in staat.

Sinister in de plaats van The Conjuring ware beter geweest denk ik.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Pfff, wat een armoede. Dan liever dit lijstje van die website.

25 Weird Horror Movies That Are Totally Worth Watching « Taste of Cinema - tasteofcinema.com

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

arno74 wrote:

Trouwens, hier een leuk lijstje, voor wie met sommige van deze titels nog niet bekend is:

The 30 Best Horror Films Of The 21st Century

Het gros van de films uit die lijst heb ik wel gezien en laten we het er maar op houden dat de volgorde puur de mening van de maker is.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Dat is inderdaad een erg tof lijstje. Vooral Slumber Party Massacre II kan ik erg aanraden voor de liefhebbers van "so bad it's good".

Ik ben mede door mijn inbreng van deze week weer in het werk van Bava gedoken met later deze avond in ieder geval Operazione Paura (1966) op het programma.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Inderdaad weird movies al vraag ik me af wat "Don't Look Now" daar tussen doet? Omwille van het einde misschien want voor de rest vond ik daar niets bizar aan. Dan had ie even goed nog een David Lynch film kunnen nemen. Ofwel deze Valerie a Týden Divu (1970)

Company of wolves staat ertussen

En Braindead misschien?

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Richard_Voorhees wrote:

Dat is inderdaad een erg tof lijstje. Vooral Slumber Party Massacre II kan ik erg aanraden voor de liefhebbers van "so bad it's good".

Dan moet je deze ook eens zien....

Sorority House Massacre II (1990)

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Heeft iemand trouwens nog adviezen voor eventuele griezelige mummie films? Ik heb me ooit gewaagd aan het bijzonder saaie The Mummy's Hand (1940)

Verder moet ik de klassieke The Mummy (1932) nog altijd eens zien (ook al heb ik de film zowel op DVD als op blu-ray thuis liggen...) en heb ik me weleens aan de Hammer versie gewaagd: The Mummy (1959) en de mummieloze Blood from the Mummy's Tomb (1971)

Daarnaast zal iedereen ook wel bekend zijn met de actievariant The Mummy (1999)

Vooral als kleine jongen vond ik mummies altijd bijzonder tot de verbeelding spreken. Deze niet vlees/hersens etende zombies die uit hun laag stof zouden ontwaken als "de toorn van de farao" uitgeroepen zou worden of iets dergelijks. Een echt bloedstollende of angstaanjagende mummie film heb ik echter nog nooit gezien, want de bovengenoemde films waren nou niet je van het.

Daarom mijn vraag: weten jullie mummie films die wel de moeite van het kijken waard zijn i.v.m. een goede suspense en een goed, angstaanjagend uiterlijk van de mummie(s)?

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

mikey wrote:

Dan moet je deze ook eens zien....

Sorority House Massacre II (1990)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik daarvan zelfs de gehele trilogie heb gezien. Wynorski maakte datzelfde jaar namelijk nog een "deel 3": Hard to Die (1990)

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Die eerste nooit gezien. Hard to Die Ja, ook die was leuk.

Wat ik nooit gesnapt heb is dat Sorority II uit een triologie komt maar een vervolg is van Slumber I, een andere serie... Die Wynorski toch

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Een lijst met Lords of Salem! Haalt met gemak mijn top 3 van beste (''echte'') horror van dit millennium. Berberian Sound Studio is nog zo'n modern pareltje die vreselijk onderschat wordt. Staan héél veel persoonlijke favorieten in, waarvan ik Mil Gritos Tiene la Noche (1982) en From Beyond (1986) toch graag wat extra aandacht gun.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

mikey wrote:

Wat ik nooit gesnapt heb is dat Sorority II uit een triologie komt maar een vervolg is van Slumber I, een andere serie... Die Wynorski toch

Ja, Wynorski heeft daar wel flink wat knip- en plakwerk voor verricht, waarbij men ook de twijfels kan trekken of hij daar wel de rechten toe had, enz.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

ik moet ze beide nog zien. Ben ik de laatste tijd een beetje Gordon moe. Na zijn 80's poppenfilm dacht ik: even wat jaartjes geen stuart.

Rob zombies, doe ik niet meer.

Berberian? Is dat zoiets als Evil Ed?

Toch was ik al happy dat die slome It Follows niet erin stond, waar alle critici zo lyrisch over doen. Terwijl ik tegen de slaap moest knokken in de bios.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

mikey wrote:

(quote)
ik moet ze beide nog zien. Ben ik de laatste tijd een beetje Gordon moe. Na zijn 80's poppenfilm dacht ik: even wat jaartjes geen stuart.

Toch was ik al happy dat die slome It Follows niet erin stond, waar alle critici zo lyrisch over doen. Terwijl ik tegen de slaap moest knokken in de bios.

Ja en een andere die zo wordt geprezen is The Babadook. Heb ik niet gezien maar als ik de premise lees en de reacties die ik van sommige heb gehoord lijkt me het compleet niets voor mij en erg saai. Ik vind sowieso de horrorfilms met een paranormaal thema van de laatste jaren nogal armoedig met James Wan de biggest culprit of the generic trash. Sinister en The Possession vond ik dan wel aangenaam, geen toppers maar heel genietbaar.

James Wan heeft voor mij niets meer te zoeken in de horror, actie is zijn ding en daar moet hij bij blijven.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Richard_Voorhees wrote:

(quote)

Het gros van de films uit die lijst heb ik wel gezien en laten we het er maar op houden dat de volgorde puur de mening van de maker is.

Zoals al dit soort lijstjes wellicht niet het resultaat zijn van een stemming

Maar ik vind het gek dat iemand Don't let the right one in zo hoog waardeert en dan The Conjuring nog beter vindt. Dan denk ik hallo het kan niet meer uit elkaar liggen. Misschien toch het resultaat van een stemming? Ik weet dat The Conjuring toch vrij hoog wordt gewaardeerd al ken ik ook veel mensen die hem compleet niets vinden en hem vaker verwarren met Insidious.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

mikey wrote:

Zonde. Lords of Salem heeft iets ongrijpbaars, zoals vele lugubere cult-classics dat ook hebben. Een bepaalde look en sound die gewoon onder je huid kruipt. Én (ik denk belangrijker voor jou) behoorlijk anders dan zijn overige werk.

Berberian lijkt inderdaad qua concept op Evil Ed, maar kan in de uitwerking niet verder uit elkaar liggen. Berberian is traag, tikkeltje ''pretentieus'' en duister. Kan me haast niet voorstellen dat jij er wild van zou worden. Waar Evil Ed (in mijn herinnering) vooral vermakelijk, eigentijds fout is

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.