- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Animatie
Animatie
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Een tweede (?) rotoscope project?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ah idd, ik twijfelde ook al maar kon er even niet opkomen en mijn pauze was net voorbij
!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Oogt niet alsof het diepere inzichten in de periode gaat geven, maar ik wil het alsnog wel zien. Oogt wel als een sympathieke productie. Prima voice cast trouwens!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Looney Tunes animatie:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Sea Beast (2022) - vanaf 8 juli te zien op Netflix
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Paws of Fury: The Legend of Hank (2022) - vanaf 20 juli in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Job, Joris en Marieke: A Triple Life - Filmkrant
Job, Joris en Marieke zijn met stip de bekendste animatoren van Nederland. De Kunsthal in Rotterdam wijdt een tentoonstelling aan het drietal dat opereert als designers: met puntige ideeën en een heldere, direct herkenbare beeldtaal.
Job, Joris en Marieke: A Triple Life | T/m 8 mei | De Kunsthal, Rotterdam
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
To Mom (And Dad), with Love (2022) - nu te zien op AppleTV+
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Luck (2022) - vanaf 5 augustus te zien op AppleTV+
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Opmerkelijk, een Petit Nicolas animatie:
Le petit Nicolas: Qu'est-ce qu'on attend pour être heureux ? (2022)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
https://static0.gamerantimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/05/LDR-Jibaro.jpg?q=50&fit=contain&w=960&h=500&dpr=1.5https://mahariyanews.com/wp-content/uploads/2022/05/Love-Death-Robots-Alberto-Mielgo-Talks-Returning-for-Volume-3-New-Challenges-and-More-1280x720.png
Weer een Alberto Mielgo bij de nieuwe afleveringen, en weer met open mond zitten kijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Beavis and Butt-Head Do the Universe (2022)
Ik heb nooit wat met deze typetjes gehad.
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
...Ik heb nooit wat met deze typetjes gehad.
Laat maar komen dus.
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Dat is jammer, ik heb hem net nog eens gekeken met Miss Milton, en ook die was diep onder de indruk. Hij zal wel een keer op YouTube komen gok ik, maar dat duurt vermoedelijk nog wel even.
Heeft kappeuter Jibaro al gezien? Benieuwd wat je vindt. En ik heb ook niets met B&B. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nog niet. Kan ik die gewoon als op zichzelf staand filmpje bekijken?
Dan zal ik het dit weekend eens op Netflix bekijken, ben benieuwd. 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Zeker kan dat! Staat compleet los van de rest. Mocht het bevallen, dan kun je evt zijn eerdere filmpje ook checken!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Recent op een yardsale werk gekocht van de voor mij onbekende Ierse - Engelse animator Phil Mulloy. Lijkt me een interessante blinde aankoop.
Iemand die zijn werk kent of er wat meer over weet?
Andere blinde aankoop is het werk van de Nederlandse regisseur Edwin Brienen maar dit geheel terzijde. 
Rotterdam@1
-
- 878 messages
- 424 votes
Recent op een yardsale werk gekocht van de voor mij onbekende Ierse - Engelse animator Phil Mulloy. Lijkt me een interessante blinde aankoop.
Iemand die zijn werk kent of er wat meer over weet?
Andere blinde aankoop is het werk van de Nederlandse regisseur Edwin Brienen maar dit geheel terzijde.
Op internet via Google staat heel veel informatie over Phil Mulloy. Nee, had ook nog nooit over hem gehoord.
Zijn vrouw Vera Neubauer is wellicht nog interessanter: provocerende teksten en werken.
De mensen zijn al zeventigers, dus ik hoop dat ze hier nog lang blijven...Succes!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Heeft kappeuter Jibaro al gezien? Benieuwd wat je vindt. En ik heb ook niets met B&B.
Inmiddels gezien. 
Ja wat zal ik er van zeggen, ik vond het een vreemde ervaring. Ik vond het wel aardig maar meer ook niet.
De scène in het begin met die paarden vond ik wel erg sterk.
Aan de ene kant lijkt het soms helemaal geen animatie, en anderzijds komt het een beetje over als een filmpje uit een videogame. Ik houd denk ik toch iets meer van minder realistisch ogende animatie.
Toch bedankt voor de tip!
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
Ik weet niet of ie al eerder geplaatst is, maar de animatie clip is van niemand minder dan Sylvain Chomet:
(er zitten nog twee films van hem in de pijplijn, de één al wat langer dan de ander)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ja wat zal ik er van zeggen, ik vond het een vreemde ervaring. Ik vond het wel aardig maar meer ook niet. Toch bedankt voor de tip!

Om eerlijk te zijn verbaast het me niet helemaal, want ik kan me goed voorstellen dat je daar absoluut niet de enige in zult zijn. Ik vind het geweldig, maar dat is niet zozeer door de realistisch ogende animatie, maar meer hoe Mielgo zijn verhaal vertelt, en hoe dynamisch. De aankleding is mooi meegenomen. Desalniettemin is het allesbehalve traditioneel.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Phil Mulloy, Iemand die zijn werk kent of er wat meer over weet?
Hij schreef het script voor Father (2012) en hij wordt bedankt bij Dog (2001)
Ook ik zag dus nog niets dat hij regisseerde. Maar een animatiefilm met als titel 'The Sexlife of a Chair', gemaakt door een 68-jarige Brit? You have my attention, old chap... 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja er zit ergens wel wat magie in van Ocelot films. Een zekere mystiek.
Dat kan ik op zich wel waarderen.
Het lugubere daar heb ik minder mee, al was het hier vooral poëtisch.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Soort van making of, mocht het je interesseren:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Weer een nieuw deel in de reeks:
Vanaf 24 augustus in de bioscoop