• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.123 votes
Profile

Animatie

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Back to the Outback (2021) - vanaf 10 december te zien op Netflix

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Tagline: An upside down Robinson Crusoe Story

The Island (2021) - vanaf 17 maart in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mamma Mu Hittar Hem (2021) - vanaf 17 februari in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

DC League of Super-Pets (2022) - vanaf 18 mei in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Europese ani­ma­tie heeft nog wat in te halen - Filmkrant

Filmkrant wrote:

De EU produceert gemiddeld 55 animatiefilms en 830 uur aan animatie-tv per jaar. Verreweg het meeste is afkomstig uit Frankrijk en Groot-Brittannië. China is de grootste afnemer buiten Europa, maar het marktaandeel in bioscopen en op internationale VOD-platforms blijft achter. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het European Audiovisual Observatory.

Europese animatie spreekt me meestal wel meer aan dan Amerikaanse. Vooral in Franse animatie experimenteren ze veel meer met vorm en met originele verhalen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Spider-Man: Across the Spider-Verse - Part One (2022) - vanaf 5 oktober 2022 in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe Dreamworks animatie:

The Bad Guys (2022) - vanaf 23 maart in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kinderfilms: alles komt op z’n stinkende pootjes terecht - NRC

NRC wrote:

De avondlockdown deert de kindermatinee niet. Ook deze kerstvakantie is er volop kinderanimatie over monsters, draken en verjaardagen die in het water dreigen te vallen.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Annie Award Nominations: Netflix Scores 51 Nominations. 'Arcane,' 'The Mitchells Vs. The Machines,' And 'Maya And The Three' Lead For The Streamer - cartoonbrew.com

Toch jammer aan de ene kant dat een The Summit of the Gods niet beste animatie kan winnen van een Disney of Pixar, vanwege best indie categorie...

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Know Your Indie Filmmaker: Elizabeth Hobbs - cartoonbrew.com

Welcome to a new series in which we profile the most interesting independent animation filmmakers working today — the artists who, through short films and other projects, change our ideas of what the medium can do.
Leuk initiatief. Ik houd daar altijd erg van, nieuwe onbekende animatoren ontdekken. Vooral als ze een geheel eigen stijl hebben.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

In de nawalm van de bollen- en flappenlucht maar eens werk gemaakt van de resterende Oscarwinnende animated shorts die ik nog nooit had gezien, wat er enkele tientallen waren. Praktisch alles staat online, dus dat was makkelijk.

-The Academy Awards: Best Animated Short Film Winners - Letterboxd

-Academy Award Best Animated Short Film - ICM

Aangezien ik de meest gerenommeerde titels natuurlijk allang gezien had, was niet alles even geweldig, maar het overgrote merendeel was alsnog de moeite waard. Mocht ik ook nog achter de genomineerde animated shorts aan willen, dan ben ik nog even bezig: 202 te gaan.

Ik las van de week dat er vanaf dit jaar 15 shorts mee gaan dingen voor deze Oscar. Verbaast me op zich wel voor een toch wel iets minder prestigieuze categorie.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

John Milton wrote:

Ik las van de week dat er vanaf dit jaar 15 shorts mee gaan dingen voor deze Oscar. Verbaast me op zich wel voor een toch wel iets minder prestigieuze categorie.

In de regels op de site van de Academy staat toch echt dat er 5 shorts genomineerd worden. Er is inmiddels wel een shortlist van 15 films.

The five pictures receiving the highest number of votes in each category shall become the nominations for final voting for the Short Film awards.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Aaaaah zie je wel. Dan was het vermoedelijk niet helemaal helder genomineerd op de site/blog waar ik het las. Het leek me al zo onwaarschijnlijk.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Drawn into 2022: Animation Anticipation • Journal • A Letterboxd Magazine

From stop-motion to anime, and fantasy epics to family histories, Kambole Campbell presents our bumper 2022 animation preview (and recaps his 2021 favorites).

Kom maar op met nog zo'n geschilderde film:

Maar dit kleurenfeest ziet er ook schitterend uit:

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Die Häschenschule 2 - Der Große Eierklau (2022) - vanaf 6 april in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Interactieve animatiefilm van de makers van Black Mirror, in de stijl van Tex Avery:

Cat Burglar (2022) - vanaf 22 februari op Netflix

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Live action + animatie blijf ik raar vinden. Ik zie de toegevoegde waarde niet:

Chip 'n' Dale: Rescue Rangers (2022) - Reference View - IMDb

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Ik zit eindelijk eens James and the Giant Peach (1996) te kijken, die ik op de een of andere manier in mijn tienerjaren gemist heb, en nooit had ingehaald. Wonderlijk, aangezien ik wel een fan ben van stop-motion en Selicks Coraline (2009) erg tof vond, en The Nightmare before Christmas (1993) uiteraard.

En er komt eindelijk een nieuwe stop-motion van deze regisseur aan, een Netflix productie met Key & Peele. Erg benieuwd. Hij heeft een behoorlijk lange break gehad zeg.

Wendell and Wild (2022)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

James and the Giant Peach heb ik ook nog niet gezien.

Coraline en The Nightmare before Christmas vond ik goed.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe Selick. Daar zal hij wellicht heel lang mee bezig zijn geweest.

Vergeet de prachtige stop-motion The House (2022) niet!

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Die vergeet ik zeker niet!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Pil (2021) - vanaf 23 maart in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe Linklater:

Apollo 10 1/2: A Space Age Childhood (2022) - vanaf 1 april op Netflix

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Een tweede (?) rotoscope project? Ach, waarom niet…

Wat ik me wel afvraag, de trailer geeft geen enkele blijk dat dit in zijn fantasie of dromen afspeelt, zou deze film het gewoon portretteren als ‘dit is wat het is, deze jongen gaat naar de maan, omdat de shuttle te klein is?’ Zo ja, dan ben ik benieuwd of Linklater iets in petto heeft om mijn suspension of disbelief even een zetje te geven…

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.