- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MovieMeter User Pics
MovieMeter User Pics
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Voor de echte voetballiefhebbers 
Ons traditionele dagje met het groep(niet compleet wegens vakanties) waarmee ik altijd naar Ajax ga. Ieder jaar in de zomer vlak voordat het seizoen begint is er zo'n dagje.
Gisteren eerst kakkerlakken(kleiduiven) geschoten en daarna lekker in de brandende zon gebarbecued onder de partytent met een privékroeg daaraan vast gegrenst

Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Ik moet helemaal niets van voetbal hebben, maar wel leuke foto's.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Net terug van een weekje duiken in Malta. Was erg tof...
Minder groot en kleurrijk wildlife dan de koraalriffen van Egypte maar voor duikers liggen er zeker interessante uitdagingen. Wel mooie jagende grote Horsmakrelen en Barracuda's gezien en de wrakken barsten werkelijk van het leven.
Duiken naar de wrakken zijn veelal diep (tussen de 35 en 25m), het ingaan van wrakken en grotten vergt nogal wat van je techniek qua uittrimmen want je wilt natuurlijk niet alles omwoelen of in wrakken van alles aanraken (is ook gevaarlijk want een hoop ligt al een tijdje te roesten en is dus vlijmscherp).

Um-El-Faroud, groot wrak (110m) van een oude olietanker. Afgezonken nadat een ongeluk tijdens werkzaamheden in de haven aan 9 arbeiders het leven koste. Aantal jaar terug heeft een razend storm het schip in tweeën gebroken, des te leuker want nu kan je nog overal makkelijker in om rond te neuzen...

Ik, voor de P-31. Oude van oorsprong Oost Duitse patrouille boot. Nu afgezonken als kunstmatig rif. Je kan helemaal van voor tot achter door het schip zwemmen.

Op onderzoek in Alex's Cave, mooie open grot met schitterend lichtinval.

Mijn duikmaatje, Melita, Ikzelf en Kevin. Melita en Kevin hebben Corsair Diving, relaxte, professionele en vooral ook erg leuke lui. Goede duiken mee gemaakt, uitstekende gidsen. Aanrader voor als er iemand plannen heeft voor duiken in Malta.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nice, mooie foto's (kan rep_robert nog wat van leren
). Moet ook nodig eens gaan duiken. Corsair noted als ik dat in Malta wil gaan doen. Meer, meer!
.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Zeer zotte foto's, zou het voor geen geld van de wereld durven. Heeft iets ongelofelijks creepy zo diep onder de grond.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Nice, mooie foto's (kan rep_robert nog wat van leren
). Moet ook nodig eens gaan duiken. Corsair noted als ik dat in Malta wil gaan doen. Meer, meer!
.

Maar je hebt wel gelijk, fenomenale foto's.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Gosh, wat ontzettend gaaaaf! Ben jaloers joh, dat je dat durft!
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Vooral die eerste foto is werkelijk schitterend genomen! 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Thnx (ook namens mijn mede duiker en fotograaf)...
@Naomi, met Corsair Diving ben je in goed handen. Melita is de enige PADI Course Director op Malta. De hoogst mogelijk opgeleide duik instructrice (worden wereldwijd maar 43 lui uit ruim 1200 aanvragen per jaar opgeleid).
Ik zou overigens niet aanraden om op je 5e duik al op 30m diepte een wrak binnen te gaan (wat ook niet zou mogen natuurlijk)...
Je bouwt zoiets op, doet ervaring op in verschillende duiken en omstandigheden en zorgt dat je de juiste opleiding en brevetten hebt. De grootste fout die je kan maken is zelfoverschatting en onnozel machogedrag imo.
Bij duiken is het vooral goed nadenken wat je gaat doen en aan het doen bent, je instrumenten, jezelf en natuurlijk je buddie in de gaten houden. Voor ieder probleem bestaat een oplossing alleen je moet nadenken voordat je handelt en de grootste boosdoener is meestal paniek.
Uiteindelijk is het vooral een heerlijk relaxte bezigheid voor de meeste hoor 
Ow, en @ GuyB, het is natuurlijk onder water en niet de grond 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Mooi werk Madecineman, lijkt me een schitterende ervaring (al zou ik het zelf nooit aan kunnen- of durven)
Ja, bewonderenswaardig 
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ben jaloerser op Madecineman dan op rep_robert 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ja, we hadden onze onderwater camera helaas niet bij ons. Dus we moesten de foto's vanaf het land maken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gosh, wat ontzettend gaaaaf! Ben jaloers joh, dat je dat durft!
Een beetje kenner ziet daar iemand aan een touwtje hangen met een kartonnen fotorealistische achtergrond daarachter 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dan nog, ik zou niet aan een touwtje willen bungelen hoor. Veel te gevaarlijk. 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Behalve als je niet kan klaren 
Maar prachtige foto's!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dan nog, ik zou niet aan een touwtje willen bungelen hoor. Veel te gevaarlijk.
Danger is my middle name 
kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Ik zou banger zijn van het duikmaatje, dan van het duiken zelf 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Hehe, daar hebben meer mensen last van
Je moet hem kennen dan valt ie best mee (soms) 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Wat oude kliekjes...

Op mijn driewieler

Toen ik nog lief was
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Bedankt 
@ Elineloves
Nee, Irakees.
Toen ik 15/17 was werd ik voor Marokkaan gezien (mede dankzij haarstijl). Maar nu wordt ik vaak als Turks gezien.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Naar jaarlijkse gewoonte een greep uit mijn vakantiefoto's. Ben een tiental dagen naar Corsica geweest. Veel gezwommen, geklommen en van hoge watervallen gesprongen. Over een dikke maand is Zuid-Amerika aan de beurt.

Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ik zag de foto's en dacht: die zijn van Halcyon
Super!