• 177.946 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.640 votes
Profile

MovieMeter User Pics

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ja!

(vooral het eerste)

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

The Oceanic Six wrote:

Buiten dat, ik vind Hazes zijn muziek ook wel oke, maar om nu zo'n grote plakplaat van hem of welke andere ster op mijn schouderbladen te werken...je moet er maar van houden.

Geen grote Jari achterop?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Of Eyong Enoh

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

otherfool wrote:

Ik koester mijn vooroordelen tegen (mensen met) tatoeages nog maar wat verder.

Iedereen is er vrij in om te vinden wat 'ie vindt, natuurlijk, maar als je bijv. een belangrijk iemand verliest (om maar iets te noemen), die rete belangrijk voor je was... Zou je misschien wel iets tastbaars willen, behalve de herinneringen aan hem/haar/(je huisdier)? De meeste mensen zetten namelijk tatoeages met dat in hun achterhoofd, lijkt me niet echt gewoon ( Want dat is de betekenis van ordinair ).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Geen grote Jari achterop?

Misschien een Frank de Boer dan

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

soom wrote:

(quote)
Iedereen is er vrij in om te vinden wat 'ie vindt, natuurlijk, maar als je bijv. een belangrijk iemand verliest (om maar iets te noemen), die rete belangrijk voor je was... Zou je misschien wel iets tastbaars willen, behalve de herinneringen aan hem/haar/(je huisdier)?

OK dat zou nog kunnen (dat van een huisdier even daargelaten). Smaakvol, klein en op een onzichtbare plek dan wel te verstaan. Maar goed, leven en laten leven, maar ik vind zo'n Hazes tattoo bijvoorbeeld echt gewoon ontzettend lelijk (sorry Speedy). Het zal een schat van een jongen zijn maar ik kan zo iemand dan maar moeilijk serieus nemen.

De meeste mensen zetten namelijk tatoeages met dat in hun achterhoofd

Nee joh.

david bohm

• 3074 messages
  • 3439 votes

Ordinair heeft meer betekenissen dan 'gewoon' soom. In de context van tattoos zou de betekenis 'met weinig waarde, zonder stijl' van toepassing zijn.

Maar ook gewoon slaat de spijker op de kop. Vandaag de dag ben je eerder uniek zonder dan met een tattoo.

Just my two cents.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Daar kan ik me enigszins in vinden. Een (vooral eerste) tattoo zet je voor jezelf lijkt me. Ik zou dan ook niet snel iets op mijn rug zetten, want wat heb ik er dan aan? Of je zou echt zo'n volgeschilderd figuur moeten zijn, vol sleeves e.d. Dan gaat het niet meer om de betekenis denk ik.

Omdat ik voor de klas sta en daarnaast ook op een kinderdagverblijf werk, komt hij bij mij ook niet op een zichtbare plek. Bewuste keuze, ik wil geen uithangbord zijn en ouders kunnen snel (onterechte) vooroordelen hebben.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik zou het nooit op een plek doen waar ik het zelf niet kan zien, want dan heb je er zelf niets aan, vind ik. Uiteindelijk doe ik het toch voor mijzelf. Ik heb gelukkig niet echt een baan waarbij ze moeilijk doen om een tatoeage.

Je hebt echt zeker zoveel mooie als lelijke tattoos. Soms zijn het echt ware kunstwerken, maar je moet wel echt een goede tatoeëerder hebben. Of het ordinair is hangt echt van de tatoo en de plek van de tattoo af. Een tribal op de onderrug van een vrouw of een man met een tattoo in zijn nek, roepen wel vooroordelen op, merk ik.

Dat het zetten van een tattoo verslavend is kan ik me goed voorstellen trouwens. Ik merk bij mijzelf dat je na het zetten van één tattoo toch stiekem al wel een beetje gaat nadenken over een eventuele volgende.

@ Elineloves Leuke tattoo. Hij heeft wel iets traditioneels.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

david bohm wrote:

Ordinair heeft meer betekenissen dan 'gewoon' soom. In de context van tattoos zou de betekenis 'met weinig waarde, zonder stijl' van toepassing zijn.

Maar ook gewoon slaat de spijker op de kop. Vandaag de dag ben je eerder uniek zonder dan met een tattoo.

Just my two cents.

Inderdaad. En vooral bij vrouwen vind ik het er niet uitzien, maar helaas is het hip en zijn de meeste mensen kuddedieren. Eerst wou er bijvoorbeeld niemand dood gevonden worden in fluoriserende kleding. Vorige zomer was je juist een uitzondering als je niet in die kleding liep. Dus ik heb nog hoop dat tattoo's ooit 'uit'raken.

En de naam van je kind ofzo op je laten tatooëren, tja. Uniek vind ik het niet echt en de meerwaarde zie ik ook niet. Eerder pure uitsloverij. Alleen de naam van een overledene ofzo zodat er nog aan ze gedacht wordt kan ik nog wel door de vingers zien.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

@Lefgozer: Ik ben dan ook een enorme uitslover inderdaad. Ik heb niet voor niets mijn zoon 7,5 weken te vroeg op de wereld gezet met alle gevolgen van dien. Dat ik daar dan vervolgens een tattoo aan wij wijden... bah!

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Lefgozer wrote:

Inderdaad. En vooral bij vrouwen vind ik het er niet uitzien, maar helaas is het hip en zijn de meeste mesen kuddedieren.En de naam van je kind ofzo op je laten tatooëren, tja. Uniek vind ik het niet echt en de meerwaarde zie ik ook niet.

Ieder z'n meug, maar het is juist een teken van liefde om de naam van je kind te vereeuwigen op je lichaam. Lea Michele, die vorig jaar haar vriend Cory Monteith verloor heeft een paar speciale tatoeages laten zetten. Dan mag het nog als uitsloverij en niet hip betiteld worden door jou, maar die tatoeages hebben een speciale betekenis Ik ben verder helemaal geen kudde mens. Het is echt niet zomaar een mode verschijnsel. Ik heb er zelf heel goed over nagedacht voor ik tatoeages ging laten zetten, omdat ze persoonlijk zijn. Ik loop er ook niet mee te koop ofzo.

En los daarvan, ik vraag me trouwens af waarom je niet gewoon mijn naam uit je bericht hebt gehaald voor je het postte, haha.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Heb jij er ook soom? Wat voor iets? (Als we dat mogen weten, aangezien je aangeeft dat het persoonlijk is).

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Elineloves wrote:

Heb jij er ook soom? Wat voor iets? (Als we dat mogen weten, aangezien je aangeeft dat het persoonlijk is).

Een roos en een zin in het Koreaans: Love will find a way.. Haha, het is niet op die manier persoonlijk, meer persoonlijk in de zin dat ik geen standaard tattoo heb laten zetten die in de boeken te vinden zijn. Eigen ontwerp.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Cool. Roosje ook ingekleurd enzo? Waar heb je ze? Deed het pijn? (Ik ben bijna aan de beurt dus ik vraag iedereen hoeveel zeer 't doet )

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Elineloves wrote:

Cool. Roosje ook ingekleurd enzo? Waar heb je ze? Deed het pijn? (Ik ben bijna aan de beurt dus ik vraag iedereen hoeveel zeer 't doet )

Het is voor iedereen verschillend denk ik, maar ik vond de eerste echt heftig, omdat ik wss. ook op een ader zat, vermoed ik. Op mijn beide polsen. Ik wens jou alvast veel succes met 't zetten van je tattoo('s) . Nee, roos niet ingekleurd..

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vond het juist heel erg meevallen. De eerste paar prikjes voelde ik wel goed, maar daarna voelde in er ineens niets meer van.

Ik vroeg van te voren of het pijn deed en toen zei de vrouw die mij zou gaat tatoeëren: "ach, je hebt een kind gekregen, dan kun je dit ook wel aan".

Ik ben overigens ooit met een ex mee geweest die een tattoo op zijn bovenarm liet zetten en hij viel tot twee keer toe bijna flauw en moest buiten op de stoep met zijn hoofd tussen zijn knieën bijkomen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Je was niet toevallig in het ziekenhuis?

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

SelmaDuim wrote:

Ik ben dan ook een enorme uitslover inderdaad. Ik heb niet voor niets mijn zoon 7,5 weken te vroeg op de wereld gezet met alle gevolgen van dien. Dat ik daar dan vervolgens een tattoo aan wij wijden... bah!

Ik zie inderdaad niet in waarom je daar dan een tattoo aan zou willen wijden. Maar goed, dit wordt een welles-nietes discussie.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Dat is iets anders dan iemand meteen een uitslover noemen. Je bent wel erg oppervlakkig en antisociaal als je alles zomaar veralgemeniseerd.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Vroeger wilde ik ook wel een tattoo, maar tegenwoordig heeft elke Ilse de Lange luisterende huismoeder er al drie en is het zo'n beetje het tegenovergestelde van cool Laat maar dus.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

SelmaDuim wrote:

Ik ben overigens ooit met een ex mee geweest die een tattoo op zijn bovenarm liet zetten en hij viel tot twee keer toe bijna flauw en moest buiten op de stoep met zijn hoofd tussen zijn knieën bijkomen.

Was/ is het jouw naam en was de reden dat het nu je ex is, die hele scene?

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

kos wrote:

tegenwoordig heeft elke Ilse de Lange luisterende huismoeder er al drie en is het zo'n beetje het tegenovergestelde van cool Laat maar dus.

Haha, inderdaad, laatst was er iemand super verbaasd dat ik geen tattoo had, was redelijk surreëel. Je wilt iets uiten naar de buitenwereld waar je achter staat door het op je lichaam te laten zetten maar waarom is het niet goed genoeg om er gewoon aan te denken, doet wat mij betreft niet meer eer aan maar is het meer iets dat mensen je tattoo zien en dat je er dan een verhaaltje bij wil vertellen.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

kos wrote:

Vroeger wilde ik ook wel een tattoo, maar tegenwoordig heeft elke Ilse de Lange luisterende huismoeder er al drie en is het zo'n beetje het tegenovergestelde van cool Laat maar dus.

Kijk, dat is precies zoals ik het ook zag en zie tegenwoordig.

Voor mij geen tattoo dus.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Hoor het wel vaker, maar ik vind het een beetje overdreven. Tattoo's zijn uiteraard gemeengoed geworden, maar dat je unieker bent zonder is natuurlijk onzin, laat staan dat je het als reden zou gebruiken om er geen te nemen. Ik ken (en zie) nog steeds veel meer mensen zonder tattoo dan met.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze met hun lichaam moeten doen.

Bij sommige mensen vind ik een tattoo overigens erg mooi staan, maar de meesten zijn zo standaard en met een simpele betekenis erachter of nog erger helemaal geen betekenis.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Cosoco wrote:

Hoor het wel vaker, maar ik vind het een beetje overdreven. Tattoo's zijn uiteraard gemeengoed geworden, maar dat je unieker bent zonder is natuurlijk onzin, laat staan dat je het als reden zou gebruiken om er geen te nemen. Ik ken (en zie) nog steeds veel meer mensen zonder tattoo dan met.

Ik zeg niet dat je unieker bent zonder, ik zeg alleen dat het volledig geconformeerd is.

Het is nu net zoiets als lid zijn van een Braziliaanse trommelclub of yoga'en.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Conformeren en afzetten is in essentie niet veel anders natuurlijk. Een tattoo neem je toch omdat je het zelf wil, niet omdat het populair/niet populair is. Zou dan ook niet moeten uitmaken wat de rest doet.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

mister blonde wrote:

(quote)

Was/ is het jouw naam en was de reden dat het nu je ex is, die hele scene?

Haha, nee. Niet mijn naam op zijn bovenarm. Daar is mijn naam ook te lang voor. Hij was trouwens al mijn ex toen hij die tattoo liet zetten. Ik weet nog steeds niet waarom hij mij er bij wilde hebben, maar dat terzijde.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Onderhond wrote:

Conformeren en afzetten is in essentie niet veel anders natuurlijk. Een tattoo neem je toch omdat je het zelf wil, niet omdat het populair/niet populair is. Zou dan ook niet moeten uitmaken wat de rest doet.

Hoe het 'zou moeten' is niet relevant.

Het is in de eerste plaats een modegrill natuurlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.