• 177.927 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.545 votes
Profile

MovieMeter User Pics

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Onderhond wrote:

Een tattoo neem je toch omdat je het zelf wil, niet omdat het populair/niet populair is.

Dat sluit elkaar toch niet uit? Veel mensen willen ongetwijfeld "zelf" een tattoo (ze worden er niet toe gedwongen of zo), maar dat verlangen is niet ontstaan in isolatie: dat een heleboel andere mensen ook een tattoo laten zetten speelt bij veel mensen absoluut een rol in hun keuze, en bij een hoop mensen is het zelfs cruciaal (mensen die een tattoo laten zetten omdat hun vrienden er ook een hebben, omdat ze erover gelezen hebben in populaire media, etc.).

Met andere woorden: als tattoo's impopulair zouden zijn, dan zouden een stuk minder mensen ernaar verlangen om ze te nemen. Dat is gewoon hoe mensen in elkaar steken. Mensen doen graag dingen die populair zijn en doen niet graag dingen die impopulair zijn.

(Ik vind tattoo's persoonlijk trouwens zeer lelijk, maar voor mij verschillen ze niet fundamenteel van bijvoorbeeld kleding, sieraden of make-up. Die vind ik ook vaak lelijk, maar ik kan me er niet aan storen. Mensen moeten zelf weten hoe ze hun uiterlijk vormgeven.)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Animosh wrote:

Veel mensen willen ongetwijfeld "zelf" een tattoo (ze worden er niet toe gedwongen of zo), maar dat verlangen is niet ontstaan in isolatie

Dat wordt dan eerder een semantische discussie die waarschijnlijk weer uitwijdt naar opvoeding en culterele invloed op smaak etc etc.

Laten we het gewoon houden bij de bekende tegenstelling tussen meeloperij en eigen smaak.

kos wrote:

Het is in de eerste plaats een modegrill natuurlijk.

Is dat belangrijk, of je eigen voorkeur plots een modegril wordt? Je bent ondertussen toch iets te oud om nog uitgelachen te worden door je vriendengroep neem ik aan?

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Onderhond wrote:

Laten we het gewoon houden bij de bekende tegenstelling tussen meeloperij en eigen smaak.

Dat hangt er denk ik van af hoe breed je "meeloperij" definieert: mensen ontwikkelen hun "eigen smaak" altijd in het licht van hun sociale omgeving. Ze nemen niet blind alle conventies over, maar hun smaak wordt er wél enorm door beïnvloed (ze conformeren hun smaak er in zekere mate aan - sommige mensen meer dan anderen) - en dat geldt uiteraard zowel voor mensen die wel tattoo's nemen als voor mensen die ze niet nemen. Voetballers barsten van de tattoo's, maar ik ken niemand die er een heeft. Dat is echt geen toeval.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het waarschijnlijk is dat de meeste mensen geen tattoo's nemen puur en alleen omdat hun vrienden (of wie dan ook) ze ook hebben. Al gebeurt dat wel. Ze nemen tattoo's vooral omdat ze die mooi vinden, niet om indruk te maken op hun vrienden. Maar hun sociale omgeving verklaart vaak wel in zekere mate waaróm ze tattoo's mooi vinden.

Is dat belangrijk, of je eigen voorkeur plots een modegril wordt?

In de meeste gevallen is de volgorde andersom (modegril > voorkeur). Niet altijd, wel vaker.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Afscheidsfoto van een hond die is geadopteerd.

http://s29.postimg.org/u3am7itav/New0000.jpg

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mooi beest, die had ik ook zo kunnen adopteren.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ja Tjan was een hele grote allemans vriend, knuffel kont tot en met.

stinissen (crew films & series)

• 23435 messages
  • 76919 votes

Mooie foto's

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Thx

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Grappig, ik las het net over de tattoo's, dit is de mijne, toen hij net gezet was.

http://i39.tinypic.com/33bpzzn.jpg

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Wel leuk die voetafdrukjes van een kat! Maar dan zal je zeker ook een echte kattenliefhebber zijn

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Ja, dat klopt, hehe.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Movie-Addicted wrote:

Wel leuk die voetafdrukjes van een kat!

Het kunnen ook voetafdrukken van een hond zijn, ondanks de kat eronder. Geen verschil in katten en honden voet afdrukken .

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Tja... aangaande haar tattoo wel. Maar inderdaad het hadden ook afdrukjes kunnen zijn van meerdere diersoorten. Waaronder: 'honden'

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Het zijn kattenpootjes, hoor.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Leuk Selfie! Hoorde van een maat van mij, dat hij het jammer vond dat er een deel 3 weer aan komt?

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Goed voorbereid met een reserve 3D bril

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Dus: Hier ben ik met de Big Ben.http://i62.tinypic.com/2eupvko.jpg

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Selfie! Leuk zeg. Ik moet nog steeds elke keer aan Blaine denken als ik jou zie.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Sta je bij je favoriete acteur (ster) of is het toeval?

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Movie-Addicted wrote:

Sta je bij je favoriete acteur (ster) of is het toeval?

Nee dat is toeval. Bij deze was het niet zo druk

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Nou vooruit.

selfietime.

http://oi61.tinypic.com/dylx0m.jpg

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Dress to impress

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Fjietfjiew!

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

The name is Kos. Kos Bond..

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Stomme selfies! Nou vooruit... Een VEEEEEEEEEEELS te grote.

http://i58.tinypic.com/2h88n0l.jpg

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.