- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waar gebruik je de site voor?
Waar gebruik je de site voor?
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5734 votes
Even alle "Gebruikers-onderwerpen" afgegaan en volgens mij was dit er niet?
Maarja, ik vraag het me af. Ben er wel nieuwsgierig naar waar de site voor gebruikt wordt bij andere gebruikers.
Ik zelf doe het voornamelijk om al mn gekeken films simpel bij te houden (de stemmen zijn leuk meegenomen). Een echte recensieschrijver ben ik niet. Wel vind ik het leuk zo nu en dan berichten op het forum achter gelaten (zoals nu). Nmm de beste Nederlandse filmsite.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ik gebruik MM ook vooral voor de gekeken films bij te houden
en ook ik ben geen schrijver.
ook op het forum zo nu en dan lezen en wat achter laten.
en de tv gids is erg handig.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Enerzijds als middel om steeds op nieuwe interessante films te stuiten, en om de nieuwsgierigheid te stillen. Moviemeter is als bron van de "gemiddelde zichzelf waarderende" filmkijker erg nuttig.
Daarmee gekoppeld ook de interesse in andere filmvisies en meningen, hoe buitenaardser (voor mij) hoe beter.
MM is ook een extern geheugen. Ik verlies meestal redelijk snel specifieke impressies van een film, enkel de algemene tendens blijft hangen. Altijd makkelijk dan om even terug te grijpen naar een recensie die kort na het bekijken van de film is geschreven.
En als laatste probeer ik hier ook een aantal films aan de man te brengen door erg hard te roepen dat ze erg goed zijn. Regelmatig lukt dat nog erg aardig ook.
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
Voornamelijk om bij te houden welke films ik nou gezien heb en nieuwe goede films te ontdekken (zonder MM had ik de helft van mijn huidige top 10 waarschijnlijk nooit gezien).
Daarbij is het forum natuurlijk ook erg leuk om mee te praten etc. Recensies lees ik ook best wel vaak,, erg handig!! Maar zelf schrijf ik ze niet want daar ben ik nou niet bepaald goed in.
Voor de rest is Moviemeter gewoon heel erg informatief en handig, zoals het televisie overzicht bioscopreleases het gemiddelde van de film (waar ik het meestal ongeveer mee eens ben) en veel informatie bij de film zelf. En je kunt zo nu en dan ook prijzen winnen 
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Ik gebruik het om meer over films te weten te komen. Voordat ik MM ontdekte hield ik ook al van films kijken maar het enige bronmateriaal wat ik had was de Veronica-gids. Namen als Hitchcock en Kurosawa had ik wel eens langs zien komen maar daar bleef het bij. Van Billy Wilder had ik überhaupt nog nooit gehoord en nu is het mijn favoriete regisseur.
Nu gebruik ik het vooral om voor mij onbekende films/genres te ontdekken, zo ben ik door MM ook de Ghibli's tegengekomen waar ik als doel heb gesteld om ze allemaal te zien.
Andere handige functionaliteiten: TV-gids, filmlijstjes, pakketservice en gezellig ouwehoeren over films (en andere dingen).
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik gebruik het om (natuurlijk) te stemmen en te ouwehoeren en om zoveel mogelijk stemmen en berichten te maken om in de lijst te komen met de gebruikers met de meeste stemmen/berichten. Ook is dit een plek om mijn films kwijt te kunnen en wel zo dat je ziet hoeveel je er hebt zonder dat je hoeft te tellen.
Verder ben ik hier ook een beetje om vrienden te maken om zo eens een toekomstige MM-meeting te regelen.
En om te laten zien wat ik de beste films vind(top 10)
Wat ook fijn is is dat je ook forums hebt voor andere discussies.
Aan verschillende spelletjes meedoen die hier nog wel eens worden gespeelt.
Eindelijk ook de plek gevonden waar ik echt mijn meningen en gevoelens kwijt kan over films.
En ik moet ook maar eens aan die prijsvragen meedoen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
1) Voornamelijk om zoals Onderhond schrijft wat geheugensteuntjes te hebben waarom kleine dingen in een film nou gaaf of juist storend waren. De algemene sfeer blijft toch wel hangen.
Ik schrijf geen echte recensies, maar wel wat korte bespiegelingen bijna bij alle films die ik sinds ik ben ingeschreven ben (kwam hier nog geen jaar geleden via iemand van de crew die ik op een cursus ontmoette terecht). Hopelijk inspireer ik hiermee nog iemand. Of help ik mensen op weg om iets te zien in een film, wat ze tot nu toe nog niet hadden opgemerkt.
2) Daarnaast vooral om door andere users en er zijn gelukkig veel mensen met 'smaak' -wat dat dat ook mag zijn- op titels te laten wijzen die ik (nog) niet kende. Al een aantal parels gezien (Tony Takitani is daarvan de beste) en er zijn ook weer wat DVDs onderweg.
3) Niet om alle titels en overzichten bij te houden. Daarvoor heb ik thuis nog allerlei bestanden (je bent gek of niet) en ontbreken er gewoon te veel titels (>100), waarvan ik ook geen beeldmateriaal kan vinden.
4) Om te zien dat er toch echt meer mensen Tenshi no Tamago hebben gezien en het een meesterwerk is!
O ja en het is gezellig, zo met iedereen!
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Eigenlijk vooral om al mijn gedachten na een film op een rijtje te zetten in een bericht. Om de een of andere reden wordt ik daar altijd heel vrolijk van. Geen idee of er iemand is die dat op prijs stelt, maar ik doe het graag. Daarnaast ook om mijn visie op films een beetje te verbreden, af en toe eens een nieuwe titel te horen, beetje ouwehoeren over vanalles en nog wat dat met films te maken heeft, altijd leuk. Ook makkelijk om zo een top 10 bij te houden en te kijken hoeveel films je ongeveer al gezien hebt. En dvd's uitwisselen is leuker op MM dan op marktplaats natuurlijk.
Daarnaast vind ik het ook wel interessant wat anderen van films vinden, en waarom ze dat vinden, met welke argumenten, etc. Erg leuk om te lezen. En het is ook wel grappig dat het hele MM-gebeuren een soort sfeer schept, alle Nederlandse filmfreaks die door hun omgeving genegeerd worden met hun idiote afwijking worden hier met open armen ontvangen, haha. Maar even serieus, hier kan ik fatsoenlijker discussiëren over films dan in mijn naaste omgeving, en dat is fantastisch.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
1. Leuke stemmenlijstjes
2. Lekker kletsen
3. Filminfo (en nieuwe interessante films tegenkomen)
4. Recensies schrijven, omdat ik het leuk vind en om weer wat toe te voegen bij een film (wat andere mensen weer kunnen lezen ter info)
Voor discussies eventueel ook nog, maar die heb ik vrijwel nooit, het blijft altijd weer bij lekker kletsen 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik gebruik Moviemeter om even te lezen wat andere mensen over een film zeggen, en te kijken of ik het er mee eens ben, en waarom niet of wel.
Recensies zijn best handig namelijk, geven niet zo'n eenzijdig beeld als je zelf soms kunt hebben, vooral niet van 40 andere recensenten in de dop..
.
En volgens mij is Moviemeter vooral om gelijkwaardige zielen te vinden, zodat je vrienden kunt worden, enzo. Of is dit nu off-topic? 
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
En volgens mij is Moviemeter vooral om gelijkwaardige zielen te vinden, zodat je vrienden kunt worden, enzo.
"vrienden" is ook nogal een groot woord. Zijn er hier mensen echt vrienden geworden? Kan best, maar om te zeggen dat dat het voornaamste doel is van MoMe gaat mij iets te ver. Jordy, correct me if I'm wrong, want alleen jij kan hier iets over zeggen 
Zelf gebruik ik MoMe vooral voor het bijhouden van stemmen, interessante films ontdekken, en in steeds mindere mate recensies lezen.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Dat bedoelde ik inderdaad. Komt er nogal hard of *edit* inderdaad wat brak uit waarschijnlijk, maar dat was niet mijn bedoeling. Ik kan uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat er toch wel vriendschappen via deze site zijn ontstaan, ja
! Hoezo trouwens, in mindere mate recensies lezen..
?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Er zijn zelfs mensen getrouwd die elkaar via MM kennen toch? Of op zijn minst samenwonen.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Hoezo trouwens, in mindere mate recensies lezen..
?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
In de eerste plaats ben ik op de site gekomen voor info over films. Waarover die gaat, jaartal, acteurs, .... Het is de enige Nederlandstalige site die zo gestructureerd en uitgebreid is.
Ik heb hier ook een hele hoop films leren kennen. Toen ik hier bijna 3 jaar geleden begon moest je mij niet echt spreken van niet-commerciele films. Ik zag enkel de grote namen zoals de typische hollywoodblockbusters, Disney's en de Vlaamse films. Ik had nog nooit gehoord van Donnie Darko, Lost in Translation, Magnolia, Seven Samourai, ... Ik ben wel al van jongs af aan met muziek bezig om zoveel mogelijk te ontdekken, maar film niet. Daar wilde ik als filmliefhebber wel meer van zien.
Dit is eigenlijk het enige forum waar ik echt actief ben. Ik werk nog wel mee aan een site met muziekteksten (www.muzikum.eu), maar dat is nog anders dan converseren en gedachten uitwisselen. En vooral als je met een hoop volk zit dat dezelfde interesse heeft, met verschillende smaken natuurlijk.
Niet enkel info, maar ok recensies vind ik hier beter. Omdat ik aan de hand van de geschreven recensies een beter beeld krijgt of de film in mijn genre passen. Je verneemt gelijkaardige films, voor en nadelen enzo.
Via het forum blijf je ook op de hoogte van andere zaken als promoties, nieuwtjes, tips voor dvd's, en aan de hand van lijstjes/spelletjes kan je nieuwe films leren ontdekken of films met elkaar vergelijken om zelf ook beter zicht te krijgen over de films die je gezien hebt.
En het feit dat ik hier wel zit en bvb niet op musicmeter is omdat ik hier de sfeer die er hangt wel leuk vind en het ook moeilijk is om tijd in de twee sites te steken. Ik zit nog met een vriendin, een sociaal leven met veel activiteiten en ik wil nog films zien ook nog natuurlijk.
En verder ben ik zelf ook wel dol op lijstjes zoals velen hier. Ik zit hier gewoon graag en hoop nog lang de site te kunnen gebruiken.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Het lezen van recensies en meningen van anderen en het bijhouden van mijn gekeken films. Kaartspelranking gebruik ik ook voor dat laatste, maar daar is niet persoonlijk zoals MoMe is. Nu nog recensies gaan schrijven... komt later nog wel.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
[...] Ik zit nog met een vriendin, [...]
Je bedoelt het vast niet zoals het er staat (of hoe ik het lees) 
Er valt genoeg te ontdekken denk ik. Succes met je speurtocht.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Je bedoelt het vast niet zoals het er staat (of hoe ik het lees) 
Er valt genoeg te ontdekken denk ik. Succes met je speurtocht.
Hehe, bedankt. Ik bedoelde het inderdaad anders dan het misschien zou overkomen. Ik zie m'n vriendin enorm graag en wil daar ook tijd aan besteden natuurlijk.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Valt het niet te combineren, Stijn?
Of is ze niet zo'n filmliefhebber?
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Toch niet in die mate, we gaan wel elke maand een keer naar de cinema. Het is welk elke keer zoeken naar gemeenschappelijke smaak, want daarin verschillen we nogal wel eens 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Ach, dat laat tenminste wat ruimte over voor een fijne discussie 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ik vind het interessant om andere meningen te lezen, hoewel ik me soms wel ontzettend kan ergeren aan de gebrekkige mate aan argumentatie of spellingskennis. Het is ook gewoon een leuke toevoeging aan de ' dit ben ik' - cultuur, naast sites als Hyves. Ben altijd best benieuwd wat mensen van mijn stemmenlijst vinden, en of ze het met mijn mening eens zijn of niet.
Aan de andere kant leer ik door Moviemeter ook films kennen waar ik normaal nooit van gehoord heb, en kan zien wat er allemaal in de toekomst uitkomt. Dat kan met imdb.com ook, maar dit is toch Nederlands, net even wat sneller en eenvoudiger. Die korte plotbeschrijvingen zijn ook wanneer ik recensies schrijf best handig.
Soms biedt de site ook nuttige informatie over films die ik gezien heb. Interesante links, of foto's of artikelen. Altijd goed voor wat trivia.
En, ook leuk: ik heb er twee erg leuke MSN-contacten aan overgehouden!
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
"vrienden" is ook nogal een groot woord. Zijn er hier mensen echt vrienden geworden? Kan best, maar om te zeggen dat dat het voornaamste doel is van MoMe gaat mij iets te ver. Jordy, correct me if I'm wrong, want alleen jij kan hier iets over zeggen 
Zelf gebruik ik MoMe vooral voor het bijhouden van stemmen, interessante films ontdekken, en in steeds mindere mate recensies lezen.
Ja ik heb hier mijn huidige vriend gevonden en we zijn zeer gelukkig met elkaar. En er zijn nog wat meer stelletjes uit deze site voortgekomen.
Ikzelf gebruik Moviemeter om bij te houden welke nieuwe films er uitkomen, mijn films bij te houden die ik gezien heb en te kijken wat andere mensen van films vinden, soms haal je er goede filmtips uit.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Ja ik heb hier mijn huidige vriend gevonden en we zijn zeer gelukkig met elkaar. En er zijn nog wat meer stelletjes uit deze site voortgekomen.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Onderhond en ik zijn al 1 jaar en 7 maanden samen 
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Jullie zijn een mooi stel samen!
Maar dat wist ik al, wie zijn die andere dan?
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
yak en Selmaduim, Rianneke_dan en Naomi Watts en Fisherking en Dustyfan natuurlijk
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Waar moviemeter niet allemaal goed voor is.... 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Nu alleen nog maar voor het Just-a-joke topic en Das Boot.