- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Je eigen filmcreaties
Je eigen filmcreaties
Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Oh, nu merk ik die ghosting ook op. Ik weet niet zo gauw hoe ik 't zou moeten fixen.
Ik heb via Adobe Premiere Elements 3 op die clip een time stretch van 50% gedaan, het hele filmpje is geëxporteerd in een lossless avi formaat maar wel gedeinterlaced en daarna gecompressed naar mp4 formaat met Upper Fields geselecteerd.
De framerate is gewoon 25.
PS: Dat mannetje is een vrouwtje, mijn nichtje. 
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
Leuk gedaan hoor, mooie beelden.
Het volume stond vrij hard hier. Dat was aan het begin nog niet zo erg. Enkele seconden later vloog ik zowat tegen het plafond aan.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Mooie plaatjes en een prima uitvoering. Check enkel wel altijd je horizon. Die staat niet altijd even waterpas.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Vooral die aanrijding en de scène met de spiegel waren mooi IcU. Hoe heb je die aanrijding gedaan!? Was t echt of niet?
Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Ik vond het erg mooi gedaan, IcU. Er zat een mooie spanning in. De muziek deed me trouwens sterk denken aan 28 days later.
maerk, ik heb een vermoeden dat ze After Effects hebben gebruikt en deze tutorial gevolgd hebben: http://www.videocopilot.net/tutorial/advanced_car_hit/
Kiros: Haha sorry, ik heb mezelf ook 3x betrapt op schrikken tijdens het monteren. (het was stiekem ook de bedoeling
)
Stephan: Bedankt voor de tip, ik zal er de volgende keer op letten.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Inderdaad met dank aan Video Copilot. Die spiegel is frame voor frame uitgeknipt. Ik was blij dat ik niet vaan de special effects department was 
De muziek komt uit 28 weeks later 
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
De muziek komt uit 28 weeks later 
Dacht al dat ik die ergens van herkende, mooie muziek en past ook bij jouw filmpje. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Manschot: best mooie beelden maar wanneer het natuur vs industrie thema geïntroduceerd werd ben ik gewoon gestopt met kijken. Hoogst onorgineel.
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
wanneer het natuur vs industrie thema geïntroduceerd werd ben ik gewoon gestopt met kijken
Vooral die muziektwist was vreselijk, de beelden vond ik wel mooi. Al vond ook ik dat contrast écht niet nodig, beetje hoog geitenwollensokkengehalte 
Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Hmm jammer, dat was het eerste dat in me op kwam tijdens het monteren. Ik denk dat de twist dan toch ook iets te heftig is.
Ik zal kijken of ik er wat anders van kan maken, want natuur vs. industrie is achteraf toch onorigineel ja.
Maar bedankt voor de comments, nu weet ik waar ik de volgende keer op moet letten. 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Hé Manschot... Onderhond beoordeelt wel meer meesterwerken negatief, dusse... 
Je kunt nooit iedereen aan boord krijgen met een film. Als dit jouw idee was, dan hebben anderen het gewoon te accepteren. Ikzelf vond de overgang prima. Natuurlijk is het vaker gedaan, maar de muziekkeuze en de beelden werken bij mij prima.
Don't fix what aint broken.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Die hele natuur vs techniek thematiek heeft nooit gedeugd. Verder een goeie houding om soaps mee te gaan regisseren. Ieder zijn ding natuurlijk. 
Verder zie ik er echt wel potentieel in, hoewel ook de muziekkeuze iets gedurfder mag 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
IcU:
Prima film. Wat lange opbouw maar de boodschap (heb jij ook zo'n hekel aan die semi-stoere straattaal? Of ben je anti rokers?) is goed. Kill them all...
Spiegel effect is mooi, hoewel je het ziet als de camera naar beneden pant. Neemt niet weg dat het goed gedaan is. Zeker ook de aanrijding en het "ectoplasma" effect.
Mijn keuze zou alleen zijn om de hele film wat warmer te maken en eventueel na 'het incident' kouder. Dat blauwige (witbalans?) maakt het erg video. En waarom 4x3 geschoten en geen 16x9?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
...een goeie houding om soaps mee te gaan regisseren. Ieder zijn ding natuurlijk. 
Hmmm... nog nooit gedaan. Zal er eens over nadenken. 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
IcU:
Prima film. Wat lange opbouw maar de boodschap (heb jij ook zo'n hekel aan die semi-stoere straattaal? Of ben je anti rokers?) is goed. Kill them all...
Spiegel effect is mooi, hoewel je het ziet als de camera naar beneden pant. Neemt niet weg dat het goed gedaan is. Zeker ook de aanrijding en het "ectoplasma" effect.
Mijn keuze zou alleen zijn om de hele film wat warmer te maken en eventueel na 'het incident' kouder. Dat blauwige (witbalans?) maakt het erg video. En waarom 4x3 geschoten en geen 16x9?
We hadden niet genoeg tijd voor de nabewerking, dus kleur correctie zat er niet meer in. We hebben wel een aantal shots gecorrigeerd, en dat zag er geweldig uit. Helaas hebben we dat niet op de hele film kunnen toepassen. We hebben wel 16:9 geschoten, maar op een of andere manier upload vimeo hem vanzelf naar 4:3. Geen idee hoe dat zit, maar op de dvd is hij 16:9 
Thnx voor de comments 
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Die hele natuur vs techniek thematiek heeft nooit gedeugd.
Hoezo?
Ik vind het een prachtig thema, mits interessant uitgewerkt.
Ik heb zelf ook vaak dergelijke projecten behandeld, video, illustratie, muziek.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Het kan daar ook aan liggen, maar meestal gaat de uitwerking steeds dezelfde richting uit. Natuur = goed en traag, techniek en slecht en snel.
Op zich wel benieuwd naar filmpjes die er een interessante nieuwe wending aan kunnen geven.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Nu ik het zo nog eens lees denk ik dat dat het ook is wat jij bedoelde, of niet? "Natuur is goed, techniek is slecht".
Ik zie het onderwerp meer als een thema als steampunk (of zelfs cyber- en biopunk, maar die zijn net een stapje anders). Maar daar komt de combinatie natuur/techniek beide ook juist vaak ten goede.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Ik hou enorm van de combinatie/samenloop van natuur en techniek, alleen niet van die typische tegenstelling (denk Koyaanisqatsi)
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Klopt, heb ik ook niks mee.
Dit doet mij overigens denken aan een project van 3 of 4 jaar geleden. Daar werkte ik mee aan een korte animatie met een dergelijk thema. Beetje steampunk, humor, maar toch een beetje kritiek naar industrialisatie.
Denk niet dat ik die animatie ooit nog terug zal zien. Maar heb wel wat van mijn concept art bewaard. 1, 2. Herinneringen, lache! 
Elvis Presley
-
- 17 messages
- 0 votes
Wel wat idiote sketches op youtube voor eigen vermaak.
Reelbigfish
-
- 1 messages
- 0 votes
In De Site > Gebruikers > Eigen film creaties.:
Hey, graag zou ik jullie mening willen hebben over de door mij gemaakt films! Je kunt ze vinden op http://koenleerink.wordpres...
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Hier en daar een aardig shot (opening Deadly Love), maar ben niet bepaald kapot van je post-produktie stijl.
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Je hebt zeker talent hoor, Reelbigfish, maar vind je thema's e.d. echt vreselijk ouderwets (van wat ik gezien heb toch)...
Maar, je hebt zeker the skills 
Steve-a
-
- 328 messages
- 0 votes
Het einde van Deadly Love, dat slowmotion en de lange noooooo!!! was minder, maar de rest van Deadly Love vond ik eigenlijk heel erg goed.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ligt het aan mij of heb je bij Deadly Love gewoon onder en boven een stukje van het beeld weggeknipt voor het 2.35:1 idee?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Daar lijkt het wel op, daar is op zich niets mis meer maar het lijkt erop dat de beelden gecomposeerd zijn van 4:3 in het achterhoofd. Dingen vallen soms zomaar buiten het kader.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Ik ben van plan om een kortfilm te maken en dat voor het vak Esthetica. De bedoeling is om van een bestaand "kunstwerk" te beginnen en zo je eigen draai te geven aan iets. Iemand ideeën?
®Tc
-
- 8212 messages
- 1087 votes
Met een paar vrienden doe ik het ook filmpjes van 10 minuten ofzo met een gewone digitale camera. Is meestal vooral improviseren en puur voor de fun. Dit jaar hebben we ons wel voor genomen wat langere te maken en met iets meer verhaal