• 177.896 movies
  • 12.199 shows
  • 33.966 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.876 votes
Profile

Filmvoornemens 2007

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Kijken naar o.a. (bios):

- Spiderman 3

- Pirates of the Caribbean: At Worlds End

- Mr. Bean's Holiday "Disaster has a passport"

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ik moet volgend jaar in elk geval Stranger Than Fiction en The Fountain zien

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

In Film > Nieuws > preview 2007:

De 15 films waar ik het meest naar uitkijk, in 2007 in de nederlandse bios:

Beowulf (2007) grensverleggende motion-capture, virtuele cinema en animatie. script door roger avary en neil gaiman. crispin glover als grendel. November

300 (2007) na sin city 2e comicbook adaptatie van frank miller. weer een zeer gestileerde 1-op-1 adaptatie, overweldigend mooi. een historische helden epos op 1000% testosteron. Maart

Grindhouse (2007) kickass ode aan de exploitation film door mensen die het kunnen. de trailers zijn echt fantastisch (he knows the score, he gets the women). April

Pan's Labyrinth (2006)

volwassen fantasy van guillermo del toro, in veel 2006 top10 lijstjes. Maart

Fountain, The (2006)

onbegrepen spirituele scifi film, de 2001 van 2006. Maart

Inland Empire (2006)

nieuwe david lynch, blijft een mysterie. April

Stardust (2007)

2e neil gaiman productie van 2007. Oktober

Good German, The (2006)

soderbergh wo-II thriller in 40's noir style. Maart

Apocalypto (2006)

bloederige achtervolgingsfilm in een exotisch jasje, gibson stylee. Januari

Blood Diamond (2006)

jennifer connelly en leonardo dicaprio in edward zwick thriller/avontuur. Januari

Hot Fuzz (2007)

edgar wright en simon pegg zijn internationale cult goden, nuff said. Maart

Surf's Up (2007)

surfende pinguins… hopelijk net zo goed als happy feet… Oktober

Pathfinder (2007)

frank frazetta schilderijen komen tot leven in dit barbaren epos. April

His Dark Materials: The Golden Compass (2007)

dE epic kerst fantasyfilm van 2007. December

Invasion, The (2007)

body snatchers door olivier hirsbiegel. September

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

bij het bovenstaande lijstje heb ik de volgende films even buiten beschouwing gelaten:

NIET IN DE NEDERLANDSE BIOS??

A Scanner Darkly

Container

Fay Grim

Gedo senki

Memories of Matsuko

Mister Lonely

Nightmare Detective

Noriko's Dinner Table

Wolfhound (volkadav)

BEVESTIGD VOOR HET IFFR 2007

fantasma (lisandro alonso)

ex-drummer

no mercy for the rude

the host

electorama

princess

day night day night

election

election 2

I Don't Want to Sleep Alone (tsai ming-liang)

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Ik wil... of nee moet in 2007 eens aan de Bergman films beginnen. Als aardige filmliefhebber heb ik het nu al zo lang uitgesteld maar vind dat ik er in 2007 niet meer onderuit kan. Heb al vaak met een DVD van Bergman in de handen gestaan en dan lees ik de synopsis en dan ben ik een beetje bang voor het Stalker-effect. Namelijk dat het een hyperintelligente film is waarbij ik dan halverwege in slaap sukkel en dat dan weer met het schaamrood op de kaken hier moet neerzetten... Het zijn er ook best wel veel, die Bergmans, weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Iemand een tip voor de ideale instap Bergman film?

Gelukkig staat tegenover dit nobel streven in 2007 ook Spiderman 3 en het pulp vehikel Grindhouse van Rodriquez en Tarantino

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

@ Madecineman: Fanny Och Alexander is denk ik de ideale opstap. Ik keek ook niet echt uit naar Bergman zijn films maar FOA bewees het tegenovergestelde. De film duurt weliswaar lang, (300 minuten) maar was ontroerend omdat iedereen wel familie heeft en zijn eigen fantasieën. Een Persona is een stuk onpersoonlijker omdat de thematiek die behandeld wordt niet iedereen aanspreekt en vooral voorgekauwd wordt d.m.v. dialogen en monologen.

Ik heb voor 2007 zo `n 50 films geselecteerd in mijn eigen films - must see lijstje. Hiervan wil ik aan het einde van 2007 zo `n 80% gezien hebben.

Verder wil ik, dat ik minder dan 50 films uit de top 250 nog niet gezien heb. Nu zijn dat er nog 106.

In maart 2006 heb ik mijn 1ste serieuze Japanse film gezien en daarna nog veel meer, dit beviel uitstekend. Ik wil deze huidige lijn voortzetten. Ik heb dit jaar trouwens voor het eerst kennis gemaakt met regisseurs als: Bergman, Tarkovsky, Fellini en Capra. Van hen allen wil/moet ik wel wat meer gaan zien.

Verder wil ik veel films kijken uit met name Frankrijk, Italië en natuurlijk de Verenigde Staten. Ik ben vooral geïnteresseerd in komedies en thrillers.

Het afgelopen jaar ben ik maar 5x naar de bioscoop geweest. Dat aantal moet natuurlijk verdubbeld worden.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Okay bedankt, zal het onthouden alhoewel ik 300 min. vrij veel vind als een Bergman "introductie-film". Ik zag hier in de bieb ook De Maagdenbron staan, die lijkt me ook nog wel redelijk te behappen.

Van Capra wil ik trouwens ook eindelijk wel eens wat zien en ook nog een aantal Hitchcocks staan op m'n lijstje.

Mijn (voorlopige) lijstje voor 2007

1. The Fountain. (8 maart)

2. Zodiac. (10 mei)

3. Pirates of the Caribbean: At Worlds End. (24 mei)

4. 300. (22 maart)

5. The Prestige. (8 februari)

6. Harry Potter and the Order of the Phoenix. (12 juli)

7. Transformers. (26 juli)

8. Spiderman 3. (3 mei)

9. The Good Shepherd. (15 februari)

10. El Laberinto del Fauno. (8 maart)

11. Stranger Than Fiction. (1 maart)

12. The Number 23. ( ? )

13. Ocean's Thirteen. (14 juni)

Toch vreemd en jammer dat er geen duidelijk lijstjes overzicht in het toplijsten en favorieten forum mag bestaan, maar dat ''de lijstjes'' dan maar hier ''verstopt'' op deze plek moet komen te staan.....

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Mijn voornemen is (op filmgebied) voor 2008 alle films van mijn must-see lijstje te hebben gezien.

kort0235

• 605 messages
  • 480 votes

Ik heb nog zoveel films te zien en ook meerdere die ik nog eens wil zien.

Maar omdat het nu 31 december is, wens ik iedereen een heel gelukkig en filmrijk 2007 !!!!

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ik hoop aan het einde van het jaar tussen de 900 en 1000 stemmen te hebben gehaald, ook hoop ik een nieuwe top-tien te hebben in februari(ben van alles aan het herzien) en ik hoop lekker veel nieuwe goede westerns(en andere genre-films) te zien. Nu heb ik 741 stemmen.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Laat ik ook eens een filmverwachting doen. In 2007 ga ik over de 2000 stemmen heen, dat is absoluut te doen. En misschien mijn top 10 en stemmenlijst een beetje opschudden. Daar een beetje verhogen, hier een beetje verlagen. En dat zal dan op een saaie en regenachtige dag gaan gebeuren als ik dan toch niets beters te doen heb. Gelukkig zijn die dagen hier in Nederland in overvloed

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Alle doelen voor 2006 gehaald op filmgebied, nu is het trachten die voor 2007 te plannen én te halen.

Op 31 december 2007 wil ik tussen de 1300 en 1400 films bestemd hebben. Verder wil ik lekker doorgaan met wat ik al tijden doe, namelijk de wereld van de klassiekers nog verder verkennen en hier en daar nog wat interessante westerns en film-noirs oppikken. Daarnaast wil ik me iets meer toeleggen op de Europese cinema en het af en toe blijven proberen met de Aziatische, wie me niet altijd even goed bekoort. En uiteraard zou ik graag weer een paar 5 sterren-films erbij krijgen.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Ik kijk voornamelijk uit naar 'Sin City 2', als die er al komt in 2007...

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

31 december 2007 wil ik 1500 stemmen hebben. Berichten interesseert me helemaal niks.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

lowhusky wrote:

31 december 2007 wil ik 1500 stemmen hebben. Berichten interesseert me helemaal niks.

Ik dacht dat je minder zou gaan kijken...of is dit minder?

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

in de vakantie kijk ik toch altijd 200 films dus het kan nog als ik de rest van het jaar maar 1 film per dag kijk

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Voor het eind van volgend jaar wil ik in ieder geval 500 stemmen en 5000 berichten hebben.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik zie eigenlijk niet echt in waarom je jezelf een limiet zou opleggen voor je aantal berichten. Als je hier een week vantevoren ver vanaf zit begin je dus bewust met allerlei rommel te komen?

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Nee klopt, maar dat is niet echt een streven. Films vind ik een stuk belangrijker.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

lowhusky wrote:

in de vakantie kijk ik toch altijd 200 films dus het kan nog als ik de rest van het jaar maar 1 film per dag kijk

Dat is een behoorlijk aantal. En heb je het dan enkel over de zomervakantie of versta je onder vakantie gelijk alle vakanties?

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Ik heb het over de grote vakantie.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Kerel, jouw vakantie zuigt! Ga iets nuttigs doen.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

lowhusky wrote:

Ik heb het over de grote vakantie.

Dat is dus zes weken films kijken, neem aan dat je dan niet op vakantie gaat, dus dat komt neer op dik 30 films per week. Is te doen maar ik heb toch ook liever een sociaal leven naast het film kijken

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

2 maanden vakantie, dat is 60 dagen. en nee, ik ga nergens naartoe.

dus 3,33 films per dag..

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

lowhusky wrote:

2 maanden vakantie, dat is 60 dagen. en nee, ik ga nergens naartoe.

dus 3,33 films per dag..

Je moet er maar zin in hebben.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Ik heb een ander plan...

of ik kijk 2 films per dag in heel 2007 en dat is dus meteen 730 stemmen

31 december 2007 heb ik 1750 stemmen

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Ik ga geen getal proberen te halen, ik kijk gewoon wat ik wil zien. Kwaliteit gaat boven kwantiteit.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Dat zeker! En ik zal zeker nog wel wat films gaan herzien dus het aantal nieuwe stemmen is wat mij betreft niet te peilen. Maar mijn doelstelling van 2000 stemmen is zeker wel te realiseren

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.