• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.961 votes
Profile

Het school en studie topic

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

inderdaad, maar dit topic is open gezet voor school/studie en daar praten we hier hoofdzakelijk ook over

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

De laatste berichten die over school/studie gingen zijn alweer van een tijdje geleden. Laten we daar verandering in brengen.

Zeg Lui, wat ben je van plan te doen nadat je de middelbare school hebt afgemaakt (al is dat misschien nog een opgave als je zomaar tijden thuisblijft )? Heb je een studie op het oog?

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

ja dat heb ik.. ben pasgeleden langs geweest voor de opleiding ICT (computers) en geloof het, of geloof het niet, maar ik ben aangenomen (had je niet verwacht he? ) dus ALS alles goed gaat.. en ik me examen, voor handel/administratie haal, begin ik 19 sep. daar mee

en jij als ik vragen mag?

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Is dat een HBO- of MBO-opleiding?

Ik sluit over enkele weken mijn tweede jaar Natuurkunde en Wiskunde (Universiteit Utrecht) af

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

mbo volgens mij, heb eerlijk gezegd geen flauw idee ah wiskunde kan ik echt helemaal niks van.. heb dat ook meteen laten vallen toen het kon

Kim008

• 104 messages
  • 101 votes

Ik studeer Vertaler/Tolk Engels-Spaans aan Hogeschool Gent

Mijn droom is om een ondertitelaar voor films te worden

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Kim008 wrote:

Ik studeer Vertaler/Tolk Engels-Spaans aan Hogeschool Gent

Wauw! Dat lijkt me wel een mooie studie , en ook moeilijk.

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

ja inderdaad heel apart, lijkt me ook prachtig veel succes ermee !

Quaero

• 357 messages
  • 818 votes

Ik sluit over enkele weken mijn tweede jaar Natuurkunde en Wiskunde (Universiteit Utrecht) af

Ik overweeg om Filosofie en Rechten te gaan studeren, maar zijn 2 studies naast elkaar een beetje te doen wat betreft studielast, verplichte aanwezigheid bij colleges enzo?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik begin maandag met mijn examens om van 5 Informatica beheer naar 6 Informatica beheer te geraken. Nu maar hopen dat het lukt want mijn vorige leerkrachten hadden er maar weinig vertrouwen is... Sindsdien heb ik een degout aan leerkrachten.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Veel succes Metalfist!

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

heel veel succes... niet naar leraren luistere, heb ik ook nooit gedaan.. ze zitten er altijd naast

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

klute89 wrote:

Ik ben een combinatie, een nerderige loser

Precies.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ze zitten er vaak naast en dat ga ik ook proberen te bewijzen door van de eerste keer er door te zijn.

Bedankt allebei.

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

precies hetzelfde als mij, mijn leraren hebben altijd gezegd dat ik moest leren, de les moest volgens enz. enz. heb ik eigenlijk nooit goed gedaan, nu krijg ik woensdag de uitslag van de examens en ik hoop ze ook te kunnen verbazen

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Bij mij was het gewoon dat ze dachten dat het niet kon lukken.

Ik had mijn 4e jaar in Handel-Talen gedaan en had besloten om mijn 5e jaar in Informatica beheer te doen, wat een veel zwaardere richting is dan Handel Talen. Ze hadden zelfs niet verwacht dat ik de overstap van 4e jaar naar 5e kon maken omdat ik op de kop toe nog eens een herexamen Frans had

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Quaero wrote:

Ik overweeg om Filosofie en Rechten te gaan studeren, maar zijn 2 studies naast elkaar een beetje te doen wat betreft studielast, verplichte aanwezigheid bij colleges enzo?

Dat zal denk ik erg afhankelijk zijn van de studies. Exacte studies zijn het over het algemeen vrij tijdrovend: veel contacturen, veel colleges...

Ik heb dan ook zo'n 36 uur per week college.

Aan de andere kant zijn wiskunde en natuurkunde wel redelijk verwant dus is er enige overlap, bovendien is een dubbele bachelor wis- en natuurkunde speciaal aangeboden hier. Rechten heeft niet zoveel uren, filosofie wat meer. Qua overlap (dus of het in je rooster in te passen is) kan ik niets zeggen, omdat dat totaal afhangt van de studie en de te volgen vakken. Dat zou je uit moeten zoeken (dat kan wel op de sites van de desbetreffende studies). Verplichte aanwezigheid is er bij mij nauwelijks, hoe dat bij rechten en filosofie zit weet ik niet eerlijk gezegd. Aan de andere kant is er wellicht wel wat te regelen wat dat betreft als je het van te voren bespreekt.

Voorwaarde is in ieder geval dat je gemotiveerd bent, en dat je bereid bent wat meer te besteden aan je studie. Dan zou het te doen moeten zijn. Je kunt er sowieso mee beginnen en even aanzien hoe het gaat, even wennen. Dan kun je altijd nog één van de twee laten vallen en je richten op de andere studie.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Quaero, er is ook de studie wijsbegeerte van een bepaald wetenschapsgebied. Dan studeer je gewoon wijsbegeerte, maar wel volledig aangepast naar jouw hoofdstudie, in dit geval Nederlands Recht (?).

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik denk inderdaad dat wat BlueVelvet zegt wel klopt. Enkele vrienden van mij volgen ook verschillende studies tegelijk en omdat ze weinig contacturen hebben is het best te doen. De studielast is gewoonweg twee keer zo hoog. Colleges zijn naar mijn weten nooit verplicht, dus wanneer je denkt die niet (altijd) nodig te hebben moet het wel mogelijk zijn om beiden te combineren.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Goodfella_90 wrote:

Quaero, er is ook de studie wijsbegeerte van een bepaald wetenschapsgebied. Dan studeer je gewoon wijsbegeerte, maar wel volledig aangepast naar jouw hoofdstudie, in dit geval Nederlands Recht (?).

Bachelor Wijsbegeerte van een bepaald wetenschapsgebied

Dit is een combinatie van twee studies, bedoeld voor ambitieuze studenten die hun hoofdstudie filosofisch willen verdiepen. Je kiest dan in het eerste jaar voor je hoofdstudie en kan dan tijdens de gehele bachelor instappen in het programma van wijsbegeerte van een bepaald wetenschapsgebied. Dit programma heeft een studielast van een jaar, maar dit kan over meerdere jaren worden 'uitgesmeerd', zodat het te combineren valt met je hoofdstudie. Elke hoofdstudie aan de RUG kun je hiervoor kiezen, maar je krijgt alleen extra studiefinanciering als je hoofdstudie vier jaar duurt en je zowel de bachelor als de master van wijsbegeerte van een bepaald wetenschapsgebied volgt.

Bas17

• 986 messages
  • 1010 votes

Filosofie is als 2e studie goed te doen hoor ik van heel veel mensen hier en door studententekorten aan de faculteit filosofie hangen er allemaal posters op de campus met: Filosofie als 2e studie?.

Zelf doe ik econometrie en algemene economie tegelijk, wat wel te doen is, maar het kost wel tijd en wat planning. Ik haal het ook niet in de voorgeschreven aantal jaren, maar doe er jaartje langer over denk ik (al zit ik pas in mijn 2e jaar).

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Vind het wel knap om twee studies naast elkaar te volgen. Heb mijn handen al vol aan 'slechts' één studie. Hoor verder redelijk vaak dat mensen op de Universiteit hun studie niet binnen de voorgeschreven tijd afronden.

Zelf hoop ik mijn studie wel direct af te ronden - wat ook haast zeker gaat lukken. Is ook altijd mijn streven geweest, verder.

Quaero

• 357 messages
  • 818 votes

Mjah, dat trekt me niet zo heel erg. Ik wil filosofie studeren om de breedte van die studie, niet om nog even verder de diepte in te gaan met het recht. Iedereen bedankt voor de tips!

Vind het wel knap om twee studies naast elkaar te volgen.

Rechten is dan ook geen echte studie hè, volgens veel mensen

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5745 votes

Metalfist wrote:

Ik begin maandag met mijn examens om van 5 Informatica beheer naar 6 Informatica beheer te geraken. Nu maar hopen dat het lukt want mijn vorige leerkrachten hadden er maar weinig vertrouwen is... Sindsdien heb ik een degout aan leerkrachten.

Leraren weten ook niet alles Op m'n vorige school haalde ik altijd onvoldoendes voor wiskunde, maar gaf ik de schuld aan de lesmethode van de leraar. M'n ouders vonden dat een té puberale verklaring, maar hoe kan het dan dat ik nu opeens dit jaar het wel kan?

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

wonderen zijn de wereld nog niet uit matthijs

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Dan lag het gewoon aan de leraar Mathijs...

Kim008

• 104 messages
  • 101 votes

klute89 wrote:

(quote)

Wauw! Dat lijkt me wel een mooie studie , en ook moeilijk.

Het is inderdaad een erg leuke studie, maar inderdaad ook zeer moeilijk, en dan vooral Spaans, ze zijn heel streng

Kim008

• 104 messages
  • 101 votes

Lui wrote:

ja inderdaad heel apart, lijkt me ook prachtig veel succes ermee !

Dankje hoor

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

streng zijn moet ook wel he

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Maar leraren zitten er toch altijd naast zei je?

Lui wrote:

heel veel succes... niet naar leraren luistere, heb ik ook nooit gedaan.. ze zitten er altijd naast

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.