• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

De Belgen op MovieMeter

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

En den deze van de Liiiiiiimmmmburrrrrrrrrrrrrrg haha!

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

En Antwerpenaars: Tegen of Voor De Lange Wapper ?

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

JDSsmetje wrote:

En Antwerpenaars: Tegen of Voor De Lange Wapper ?

Ben een hevige tegenstander van de Lange Wapper. Misschien wel goed voor het vrachtverkeer dat van Nederland via Antwerpen wil komen. Maar aangezien de brug midden in Antwerpen staat wordt het de doodsteek voor onze stad. Heb zelf persoonlijk mee geholpen met vele acties en petities tegen de Lange Wapper en ben blij dat nu ook de burgemeester gedraaid is en we steun krijgen van vele Antwerpse BV's als Tom Waes, Michael Pas, Jan Decleir, Clement Peerens, David Davidse, Dimitri Leue, dEUS, Zita Swoon, Philip Geubels, Adriaan Van den Hoof, Warre Borgmans, ...

Veel mensen denken verkeerd dat het een brug wordt over de Schelde, maar hij loopt gewoon over de stad en begint aan de oever recht over Sint Anneke strand. Geef mij maar een tunnel.

Ceeda7

• 3544 messages
  • 1381 votes

Gentenaar!

en voor de lange wapper

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ceeda7 wrote:

Gentenaar!

en voor de lange wapper

Geen probleem, van mij mag die ook in Gent staan.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

TEGEN!!

Het filmpje van Philip Geubels en Adriaan Van den Hoof is echt schitterend.

Zo droog!

• 31144 messages
  • 5447 votes

De site van vzw Ademloos staat vol van die filmpjes door bekende Vlamingen TEGEN de Lange Wapper. Leuk dat die mee achter de acties staan om zo de grote massa te kunnen bereiken.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

doodah wrote:

TEGEN!!

Het filmpje van Philip Geubels en Adriaan Van den Hoof is echt schitterend.

Zo droog!

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Philip Geubels is goed tot als je Alex Agnew hoort, die is veel beter.

En ik ben van de Limburg (Heusden-Zolder)

Wannes84

• 643 messages
  • 680 votes

doodah wrote:

Ik vroeg me af of er hier ook mensen uit Kontich of uit de buurt van Kontich zitten.

M'n oma woont nog steeds in Kontich, meer bepaald in de Beemdenlaan, in zo'n appartementsblok. Does that ring a bell?

Wannes84

• 643 messages
  • 680 votes

Ik ben ook van België afkomstig, meer bepaald van Machelen (bij Vilvoorde en op een boogscheut van Brussels Airport). Zit inmiddels al een tweetal jaar op MM.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ik ben van Mechelen, dus de hele discussie Lange Wapper of tunnel of weet ik veel wat gaat een beetje langs me heen.

Ik kan me echter wel inbeelden dat de gedachte aan zo'n lelijke brug zoals ze in Vilvoorde/Machelen gebouwd hebben veel Antwerpenaars tegensteekt. Het referendum zal uitsluitsel brengen.

En Phillipe Geubels vind ik wel grappig, lekker droge humor. Ga hem volgende week in Lier zien. Alex Agnew is wat meer vuilgebekt maar toch ook wel lachen

Wannes84

• 643 messages
  • 680 votes

Jawaddedadde wrote:

Ik ben van Mechelen, dus de hele discussie Lange Wapper of tunnel of weet ik veel wat gaat een beetje langs me heen.

Ik kan me echter wel inbeelden dat de gedachte aan zo'n lelijke brug zoals ze in Vilvoorde/Machelen gebouwd hebben veel Antwerpenaars tegensteekt. Het referendum zal uitsluitsel brengen.

En Phillipe Geubels vind ik wel grappig, lekker droge humor. Ga hem volgende week in Lier zien. Alex Agnew is wat meer vuilgebekt maar toch ook wel lachen

Het viaduct over de Ring is inderdaad lelijk, maar nog in de huidige legislatuur starten ze met de bouw van een grootschalig winkelcomplex à la Wijnegem, maar dan met bioscoopzalen, kantoorruimtes en sportaccomodaties. De geplande site is alles wat ligt tussen het centrum van Machelen en de Vaart in Vilvoorde.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ik ben ook resoluut tegen de lange wapper, gatver, wat ben je ermee gewonnen? das alleen maar miserie,geef mij maar toch een tunnel, droog en onopvallend. Steek bijvoorbeeld geld in een deftig stadion voor Beerschot en Antwerp ipv in die bucht geld te steken....

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Tegen de lange wapper, anderzijds heb ik wel het gevoel dat er niet echt een alternatief word gezocht; we hebben wel de tunneltracé maar blijkbaar is zelfs deze niet optimaal veilig aangezien de tunnel onder het petrochemische bedrijf Total is gesitueerd . Men vreest verzakking en explosiegevaar vanwege honderden tonnen opgeslagen waterstof( boven de grond zijn deze heel goed beveiligd, onder de grond zijn er risico’s) aldus Oliereus Total.

De Staten-Generaal daarentegen concludeert het volgende: “De tunnel gaat onder het zuidelijke deel van hun terreinen en dat ligt braak.”

Wat het ook moge worden, simpel zal het niet zijn.

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

Het is officieel! de lange wapperbrug komt er NIET! ! 60% was er tegen, de ander 40% procent was voor, wat toch wel een serieus aantal is.

Maar bon. Ik kom uit de gedeelte antwerpen en ben dus een belg (ik heb ook wel O.A. Nederlands, Noors, Duits en Spaans bloed in mijn aderen stromen.)Maar je kunt je dus voorstellen dat de dagen voor de verkiezing van de brug alle straten vol hingen met affiches in de stijl van: "Weg Met de Lange Wapper Brug" en "Stem NEE!". voila meer heb ik eigenlijk niet te zeggen.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Echt enorm dom om zoiets door de stadsbewoners te laten beslissen.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik heb niet gestemd, zit nu eenmaal in Duitsland en speciaal daarvoor terugkeren vond ik net iets te veel gevraagd. Maar ik ben wel absoluut voor de brug, laat dat duidelijk zijn. Ik volg de discussie als stedenbouwkundige al vijf jaar, en ben langzaam van fervent tegenstander veranderd in voorstander. Maar ik ben de discussie zo beu dat ik er niet meer op in wil gaan, heb ze al te vaak moeten voeren

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Limburg !!! Ik kom uit Bocholt ,wat niet zo heel ver van genk af is.

Het gangstergedeelte van Limburg

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

kos wrote:

Echt enorm dom om zoiets door de stadsbewoners te laten beslissen.

Exact. Typisch voor politici. Ze durven de beslissing niet zelf te nemen, dus laat het volk maar beslissen. Zwak. Zo gaat Antwerpen nog heel lang op een verkeersoplossing mogen wachten vrees ik.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Net alsof bewoners denken: 'goh, het is wel heel goed voor de economie en de verkeersproblematiek en kan allerlei kansen mbt transport scheppen, daar heb ik wel een hoop chaos en constructieproblemen en veel autoverkeer voor over' .

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Heel het idee om de bewoners te laten stemmen is sowieso al verschrikkelijk idioot. Degene die er last van ondervinden gaan natuurlijk nee stemmen maar degenen die het wel zouden zien zitten gaan niet speciaal tijd vrijmaken om te gaan stemmen terwijl de nee stemmers dat juist wel willen.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik woon zelf niet ver van het beruchte knooppunt aan het Sportpaleis waar de brug zou komen. Er waren nog geen afritten getekend, die er fysiek enkel kunnen komen als ze de Lotto Arena (2e gebouw van het Sportpaleis) of de helft van de aanleunende straat zou onteigenen. De onteigeningspapieren heb ik al kunnen zien en moesten enkel nog ondertekend worden bij goedkeuring. Ook onteigening van delen van enkele zeer grote parken zoals het Rivierenhof. Als m'n vriendin buiten zou komen via de tuin (als die ook niet onteigend zou worden) staat ze op zo'n 8-10 meter van de brug. De rest van de brug komt ook midden in woonwijken waar een massa volk woont. Gewoon enorm absurd en ben dus zeer blij dat de brug er niet zal komen. Ik heb 18 oktober goed gevierd!

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Nou, die brug moet wel heel vreemde bochten maken om tot in het Rivierenhof te geraken Vanaf het knooppunt Sportpaleis gaat ze immers naar het noordwesten, het park ligt een kilometer verder en pal in het zuidoosten...

Als je zegt dat je de papieren gezien hebt ben ik geneigd je te geloven, maar ook de onteigening van de Lotto Arena lijkt me onwaarschijnlijk: het hele op- en afrittencomplex zou immers boven het Lobroekdok komen te liggen, aan de andere kant van de ring. Het is juist door deze beslissing dat de veilgheid van het hele knooppunt zo discutabel geworden is, omdat er linkse afritten voorzien waren.

"De rest van de brug komt midden in woonwijken' - dat is wat de tegenstanders maar blijven herhalen, terwijl het gewoon pertinent onwaar is: dit is helemaal geen brug in het midden van de stad, ze ligt in het noorden en loopt grotendeels over onbewoond havengebied. De Dam en het deel van Deurne ter hoogte van het Sportpaleis krijgen serieus last van het ding, dat wil ik zeker niet ontkennen, maar het is níet waar dat de brug dwars door dichtbewoond gebied loopt. Wel liggen er drie scholen veel te dicht bij het tracé, dat is veel meer een probleem waar onteigening nodig zou geweest zijn.

Ik ben blij voor jou en je vriendin (ik heb geen enkel belang bij deze brug, wil ook niet de blinde voorstander gaan uithangen of zo) maar ik heb gewoon erg de indruk dat de hele discussie zo verziekt geraakt is dat het me zwaar ergert.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Serieuze discussie rond de brug is al maandenlang niet meer mogelijk. Da's eigenlijk nog het ergste aan de hele situatie.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Maar dat is wel heel erg voorspelbaar natuurlijk. Dat krijg je als je mensen laat beslissen over iets waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Yups.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Het is idd heel moeilijk om er over te discussieren. Ik heb me op allerhande manieren proberen te informeren. Naar de maquette gaan zien, naar de districtsraad van Deurne (waar de brug oa zou komen), naar tal van infoavonden, plannen bekeken, info geraadpleegd bij de Vlaamse overheid, Bam, Ademloos en StRatengeneraal, papieren ingekeken. En dan is het nog uit te vissen wat de juiste info is. Vooral bij Bam (de bouwmaatschappij) spreken veel teksten en cijfers elkaar tegen of kunnen ze gewoon geen info geven. Jammer eigenlijk, want Bam en Noriant hadden 3 miljoen euro communicatie, daar hadden ze toch wel wat beter mee kunnen doen dan enkel journalisten om te kopen om zo beter uit de verf te komen...

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Tervuren hier, een stad die gekend is om het Museum voor Midden-Afrika.

Een echt dialect vind je hier niet. Ik dank God ook iedere avond dat hier geen antwerps of, nog erger, gents wordt gesproken.

Leve het algemeen nederlands!

• 31144 messages
  • 5447 votes

Op de dag van de taal zei men dat het mooiste Nederlands in Antwerpen wordt gesproken, maar tegelijkertijd dat we wel het lelijkste dialect hebben. We kunnen niet in alles goed zijn zeker?

Antwerpenaren hebben toch geen dialect? De rest van Vloanderen klapt alleen een bitje aanders.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.